Ten huize van Ming en Twinny is het vakantie

Hier kan je praten, vragen stellen en discussiëren over huisdieren. Alle dieren: honden, katten, vissen, konijnen, cavia's, fretjes, kanaries, enz.

rebelle
Lid geworden op: 12 feb 2005, 23:24
Locatie: Damme

05 mei 2017, 14:23

What is reality? what is illusion? Just because you can't see something, does it mean it isn't there?
Gast

05 mei 2017, 14:26

Super !!!!!
:lol: :lol: Toen ik je foto zag dacht ik spontaan aan dat liedje van Rudy Carell ( trouwens één van mijn favorieten net als Andre Van Duin met een echte vriend ) waar hij in het refrein zing: " Wie laat wie nu uit. "

Toby
Lid geworden op: 08 jan 2005, 20:44
Locatie: Het Soete Land Van Waes

06 mei 2017, 04:05

Ik las hier over problemen met hondenoren, vooral inwendige vervuiling en ontstekingen.

Onze voorgaande Jack Russell heeft daar veel last van gehad en moest regelmatig onder narcose bij de dierenarts zijn beide oren laten reinigen.
Dit gebeurde met een zekere drukspoeling en een reinigingsvloeistof en daarna pilletjes en reinigende oordruppels ...

Oorproblemen kunnen heel ernstig zijn als ze niet goed opgevolgd worden. Van zodra de hond herhaaldelijk met zjln/haar oren "flappert", dus heen en weer met de kop schudt ofwel hard aan de oren krabt en zelfs met de tanden knarst, is het in feite al te laat en dringt zich een uitgebreide behandeling op. Roodheid in de oren, zwellingen en zelfs een onfrisse geur is alarmerend.

Het grote probleem bij een hondenoor, is de inwendige gehoorgang. Die is binnenin in een hoek van 90 ° zodat wanneer je zelf reinigt met een doekje, papieren zakdoekje of wattenstaafje, je nooit de oren in kwestie 100 % kunt zuiver krijgen. Integendeel, als je niet goed oplet duw je de oorvervuiling nog wat dieper en is er risico op inwendige verharding, juist voor het trommelvlies.
Er is dan niet veel meer nodig om je hond vervroegd doof te krijgen door aantasting van het trommelvlies ...

Afbeelding
Op bovenstaande afbeelding zie je goed ter hoogte van cijfer 2 en vooral ter hoogte van cijfer 3, de nagenoeg onbereikbare plaatsen, waar achterblijvend vuil voor heel wat ellende kan zorgen. Zelf kan je daar niet bij en bij ontsteking wordt dit een klus voor de dierenarts.

Wij wisten dat ook allemaal niet en zo zie je dat oorproblemen hèèl ernstig (kunnen) zijn en zeker met de meeste omzichtigheid moeten behandeld worden. Zeker niet teveel zelf klooien en tijdig naar een dierenarts gaan. Dat leerden wij uit ervaring.

Tenslotte even terzijde, een groot gevaar is dit probleem (klik hier) . Daar krijgt elke hond die veel in de natuur stoeit, vroeg of laat mee te maken.

Uitkijken is de boodschap en je hond regelmatig grondig observeren helpt al een heel eind.
Warning: most messages of this kind, could be sent by an oldtimer Acer Aspire 7530 laptop or even an older Lenovo T500 laptop, both proudly and pretty fast using Linux Mint 21.1 "Vera" Cinnamon 64 bits operating system.
Give it a try too !

rebelle
Lid geworden op: 12 feb 2005, 23:24
Locatie: Damme

06 mei 2017, 09:04

Dit probleem met de grassprietjes heb ik gekend bij brick . Brick gaat altijd mee met zijn baasjes gaan vissen en loopt daar vrij rond tussen het hoge gras . Zeker als het gras in zaad staat is het nog gevaarlijker . Brick begon met niezen en ze dachten dat hij een verkoudheid had .
Als een hond gaat niezen is er meer aan de hand .
Het is een operatie geworden met veel nazorg dus inderdaad opletten geblazen .
What is reality? what is illusion? Just because you can't see something, does it mean it isn't there?

rebelle
Lid geworden op: 12 feb 2005, 23:24
Locatie: Damme

06 mei 2017, 22:52

Afbeelding AfbeeldingAfbeelding

What a beautifull day !!!!!!!
What is reality? what is illusion? Just because you can't see something, does it mean it isn't there?

granny M
Lid geworden op: 04 jun 2012, 19:32

07 mei 2017, 13:11

Zalig om te zien !!

rebelle
Lid geworden op: 12 feb 2005, 23:24
Locatie: Damme

08 mei 2017, 22:56

AfbeeldingAfbeelding
What is reality? what is illusion? Just because you can't see something, does it mean it isn't there?
Gast

09 mei 2017, 09:23

Nondemiljaar rebelle wat hebben die honden bij U een luizenleven.Die worden nogal gesoigneerd.
Als ik zo een leven had werd ik minstens 100 jaar.
:D :D

rebelle
Lid geworden op: 12 feb 2005, 23:24
Locatie: Damme

09 mei 2017, 09:53

Afbeelding
De familie klepkes . Deze namiddag komt ons Marietje er nog bij .
Met het mooie weer wordt het een garden party ❤❤❤❤❤
What is reality? what is illusion? Just because you can't see something, does it mean it isn't there?
Gast

09 mei 2017, 11:22

Hopelijk schenkt ge alleen alcoholvrije dranken op de garden party(toch voor de beestjes). :D :D
Geniet ervan.
Groetjes.

gerarda
Lid geworden op: 02 feb 2005, 09:55

09 mei 2017, 22:01

Ja Rebelle

Ik moet het toch zeggen. Ik zou nooit mijn honden bij iemand laten als ik op reis zou gaan. het enige dat ik gedaan heb is een familielid die ik voor honderd procent vertrouwde bij mij thuis laten komen om voor mijn hond te zorgen.Maar ik zou zeer mijn hond een achttal dagen bij u laten zijn moest ik weg moeten.

Ik vind dat dit mag gezegd worden. Die honden missen zeker hun baasje niet en voor die mensen is het een geruststelling.

Proficiat.

Groetjes Gerarda

rebelle
Lid geworden op: 12 feb 2005, 23:24
Locatie: Damme

10 mei 2017, 12:31

AfbeeldingAfbeelding
What is reality? what is illusion? Just because you can't see something, does it mean it isn't there?
Gast

10 mei 2017, 16:21

Gerarda.
Ik moet je 100% gelijk geven.(een vrouw heeft altijd gelijk hihi.)
Iedereen verdient een eerlijke vergoeding voor zijn werk,maar indien ge dit niet doet met hart en ziel,begint ge er beter niet aan.Het is zoals een dierenarts die liever uw geld ziet dan uw dier.
En het is inderdaad een geweldige geruststelling te weten dat uw hond(voor sommigen hun dierbaarste bezit)in goede handen is.

rebelle
Lid geworden op: 12 feb 2005, 23:24
Locatie: Damme

12 mei 2017, 10:33

AfbeeldingAfbeelding

Ma place préférée .
What is reality? what is illusion? Just because you can't see something, does it mean it isn't there?

rebelle
Lid geworden op: 12 feb 2005, 23:24
Locatie: Damme

13 mei 2017, 13:58

AfbeeldingAfbeelding

Onze neef Max komt een dagje spelen .
What is reality? what is illusion? Just because you can't see something, does it mean it isn't there?