Jobs - Jobs - Jobs

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)
dejules

12 mei 2018, 10:59

The Spirit of Flanders schreef:
Wil. schreef:..
Wacht effe: Prik & Tik, is dat niet de overheid???   :lol:
Nee , dat is Pik & Stik


Dat Prik & Tik , is dat echt een voorbeeld van een high-tech KMO met onzaglijke meerwaarde voor Vlaanderen ? In mijn omgeving zijn er ook veel kinderoppas , pedicure , ruitenwasser , etc .. zelfstandigen "bedrijvig".
Vacatures stromen binnen 
Een voorbeeldje:
27 vacatures bij 27 verschillende interimkantoren, maar het gaat wel over 1 en dezelfde job bij 1 bedrijf. Een deeltijdse job voor tijdens de zomermaanden.
Laatst gewijzigd door dejules op 12 mei 2018, 11:02, 1 keer totaal gewijzigd.

Horus1
Lid geworden op: 23 dec 2016, 07:29
Locatie: Vlaanderen

12 mei 2018, 11:01

Herhaal mijn vraag Dejules: wat ga je er doen?
dejules

12 mei 2018, 11:04

Horus1 schreef:Herhaal mijn vraag Dejules: wat ga je er doen?
Wat bedoelt U met "wat ga je er doen?".
Bent U dementerend?

denlowie
Lid geworden op: 10 mei 2004, 18:05
Locatie: gent

12 mei 2018, 11:12

Er moeten studenten voor de vakantie jobs uit Parijs komen om deze zomer volk te hebben aan de kust, in de panne is dit al jaren zo !
Dit staat vandaag terug op een horeca forum door die katrien van uit Blankenberge, die zou misschien willen dat men gesubsidieerd zou worden voor een horeca zaak, dit is dit mens die maar 4€ overhoud als ze 100€ ontvangt.

Ze klagen dat men geen personeel vind, ze betalen 9,80€ per uur voor op zaterdag avond en de zondag te werken, wel als men dit maar betaal dan id dit geen wonder dat men geen personeel vind.
Ervaring is als een tandenstoker, niemand wil de jouwe gebruiken. (R.Dorgeles)
Gast

12 mei 2018, 11:30

denlowie schreef:Er moeten studenten voor de vakantie jobs uit Parijs komen om deze zomer volk te hebben aan de kust, in de panne is dit al jaren zo !
En waarom kunnen ze hiervoor geen werklozen inschakelen ? Te lelijk , te kreupel en te oud misschien ?

Dit staat vandaag terug op een horeca forum door die katrien van uit Blankenberge, die zou misschien willen dat men gesubsidieerd zou worden voor een horeca zaak, dit is dit mens die maar 4€ overhoud als ze 100€ ontvangt.

Ze klagen dat men geen personeel vind, ze betalen 9,80€ per uur voor op zaterdag avond en de zondag te werken, wel als men dit maar betaal dan id dit geen wonder dat men geen personeel vind.
Uiteraard , de West-Vlaming staat al heel lang bekend om heel "spaarzaam" te zijn , en hun zonen en dochters gratis in te schakelen. Ze verwachten dat dus ook van anderen.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

12 mei 2018, 11:42

dejules schreef:Dat Prik & Tik , is dat echt een voorbeeld van een high-tech KMO met onzaglijke meerwaarde voor Vlaanderen ? In mijn omgeving zijn er ook veel kinderoppas , pedicure , ruitenwasser , etc .. zelfstandigen "bedrijvig".
Julleke is nog heel kieskeurig óók :lol:  :lol:  :lol:

Alle dagen komen er jobs bij en de zon schijnt NIET. NIET zeg ik u!  Wij gaan deze avond uit eten. We hebben gelukkig tijdig gereserveerd want al die werklozen staan aan te schuiven aan de restaurants. :lol:
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
dejules

12 mei 2018, 11:45

Wil. schreef: Alle dagen komen er jobs bij en de zon schijnt NIET.
U kijkt naar de verpakking "job" maar niet naar de inhoud.
Zou jij uw dikbetaalde statutaire leeglopersjob inruilen voor een precaire deeltijdse job bij Primark?
Een "job" is een job, toch?
Of bent U toch kieskeurig?
Wie weet zijn mensen wel op zoek naar zinvol -, be(k)hoorlijk betaald - en werkbaar werk? Je weet maar nooit?
Gast

12 mei 2018, 12:21

Wil. schreef:
dejules schreef:Dat Prik & Tik , is dat echt een voorbeeld van een high-tech KMO met onzaglijke meerwaarde voor Vlaanderen ? In mijn omgeving zijn er ook veel kinderoppas , pedicure , ruitenwasser , etc .. zelfstandigen "bedrijvig".
Julleke is nog heel kieskeurig óók :lol:  :lol:  :lol:

Alle dagen komen er jobs bij en de zon schijnt NIET. NIET zeg ik u!  Wij gaan deze avond uit eten. We hebben gelukkig tijdig gereserveerd want al die werklozen staan aan te schuiven aan de restaurants. :lol:
Keer ne keer were ... het is niet Juleke die kieskeurig is , maar ikke. :) ( verkeerde persoon gequoted )
dejules

12 mei 2018, 13:04

Flexi-jobs zitten in de lift: al meer dan 33.000 flexi-jobbers aan de slag

Sinds de uitbreiding van de flexi-jobs naar winkels en gepensioneerden op 1 januari 2018 zijn er al 33.551 flexi-jobbers aan de slag, drie keer meer dan bij de invoering van het systeem in 2016. Dat heeft staatssecretaris voor Bestrijding van Sociale Fraude Philippe De Backer (Open Vld) zaterdag bekendgemaakt op de Vreemdelingenmarkt in Antwerpen, waar hij zelf aan de slag ging als flexi-jobber bij een krokettenkraam.

https://www.hln.be/nieuws/binnenland/fl ... ~a39d090e/

Het jobwonders : gesubsidieerde jobs voor mensen die reeds een slecht betaalde full-time job hebben en voor gepensioneerden die een veel te laag pensioen trekken.
dejules

12 mei 2018, 13:13

denlowie schreef:Er moeten studenten voor de vakantie jobs uit Parijs komen om deze zomer volk te hebben aan de kust, in de panne is dit al jaren zo !
Dit staat vandaag terug op een horeca forum door die katrien van uit Blankenberge, die zou misschien willen dat men gesubsidieerd zou worden voor een horeca zaak, dit is dit mens die maar 4€ overhoud als ze 100€ ontvangt.

Ze klagen dat men geen personeel vind, ze betalen 9,80€ per uur voor op zaterdag avond en de zondag te werken, wel als men dit maar betaal dan id dit geen wonder dat men geen personeel vind.
Mensen te weinig loon betalen , tijdelijke contractjes of zelfs dat niet en uitgeholde rechten voor de werknemer zijn waarschijnlijk heel aanlokkelijke streefdoelen maar zover zijn we nog niet .
We weten allemaal dat deze regering haar uiterste best doet om dat streefdoel zo snel mogelijk te halen maar we kunnen hen nog tegenhouden. Er bestaat nog zoiets als verkiezingen ...

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

12 mei 2018, 13:25

The Spirit of Flanders schreef:
Wil. schreef:
dejules schreef:Dat Prik & Tik , is dat echt een voorbeeld van een high-tech KMO met onzaglijke meerwaarde voor Vlaanderen ? In mijn omgeving zijn er ook veel kinderoppas , pedicure , ruitenwasser , etc .. zelfstandigen "bedrijvig".
Julleke is nog heel kieskeurig óók :lol:  :lol:  :lol:

Alle dagen komen er jobs bij en de zon schijnt NIET. NIET zeg ik u!  Wij gaan deze avond uit eten. We hebben gelukkig tijdig gereserveerd want al die werklozen staan aan te schuiven aan de restaurants. :lol:
Keer ne keer were ... het is niet Juleke die kieskeurig is , maar ikke. :) ( verkeerde persoon gequoted )
't Is nog waar ook!

Gij zijt soms toch ook het genie van de klas, zenne, Sof.  Er zijn in een maatschappij allerlei mensen die een job willen: van hoog opgeleiden tot mensen zonder opleiding. Je kunt de mensen met een lager middelbaar niveau onmogelijk in de controletoren van een vlieghaven laten werken. Die groep mensen gaat ook niet op zoek naar een plaats bij een studiebureau of als licentiaat in het onderwijs of als hoofdboekhouder in een bedrijf. Ze kloppen wel aan de deur bij Prik & Tik en zijn daar dikwijls heel geschikte werknemers.

Het feit dat je niet inziet dat in een economie als de onze álle jobs van belang zijn, komt overeen met een horlogemaker die meent dat de kleinste radertjes niet veel waard zijn in het mechanisme. Ik hoop dat je het begrijpt.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

12 mei 2018, 13:28

dejules schreef:We weten allemaal dat deze regering haar uiterste best doet om dat streefdoel zo snel mogelijk te halen maar we kunnen hen nog tegenhouden. Er bestaat nog zoiets als verkiezingen ...
Bibber ende vrees alvast. Het zal allemaal afhangen van de staat van de economie, slimmeke, zei eens iemand in de States.

Als het nú verkiezingen zouden zijn, dan stond je voor de diepste depressie die je al hebt meegemaakt, julio.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
dejules

12 mei 2018, 13:38

Wil. schreef: Als het nú verkiezingen zouden zijn, dan stond je voor de diepste depressie die je al hebt meegemaakt, julio.
De N-VA in Limburg is al gaan lopen!
Gast

12 mei 2018, 14:06

Wil. schreef:....
Het feit dat je niet inziet dat in een economie als de onze álle jobs van belang zijn, komt overeen met een horlogemaker die meent dat de kleinste radertjes niet veel waard zijn in het mechanisme. Ik hoop dat je het begrijpt.
Kan men nog afstuderen op lager ASO niveau ? Ik dacht dat de schoolplicht nu tot 18 jaar gaat. De jobs voor die laaggeschoolden zijn beperkt , vooral ook omdat men ze te veel zouden moeten betalen. Men haalt liever Portugezen en Bulgaren naar hier om kasseien te leggen of een huis binnenin af te breken. En anderzijds heeft men ook geen naaisters e.d. meer nodig. Dit is de realiteit.

De realiteit is ook dat die laaggeschoolden niet worden ingeschakeld in een productie van export goederen , dat is door de automatisering teniet gedaan. Rest dus de klusjesman en dakreiniging KMO. Moeten wij daar fier op zijn ?

En de laatste realiteit is dat de jobs ook al ingenomen worden door mensen MET een diploma die onder hun niveau aangeworven en onderbetaald worden , meestal ook nog tijdelijk. Dat soort jobs zorgt er niet voor dat de staatskas en de RSZ kas wordt aangevuld.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

12 mei 2018, 14:53

Niks van. De middenklasse en hogerop is volle bak aan het werk in Vlaanderen. Het is niet voor niks dat er 16.000 IT'ers en 15.000 ingenieurs worden gezocht.

Prik & Tik heeft nood aan mensen uit het onderste quintiel. En niet alleen P&T. Er zijn honderden bedrijven en bedrijfjes die daarop een beroep doen. Natuurlijk is ook de overheid een goede werkgever voor deze jobzoekers. Postbodes blijven nog altijd nodig bv.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.