Jobs - Jobs - Jobs

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

19 sep 2018, 19:35

Flashback schreef:Zeg eens Wil., geloof jij nu werkelijk die onzin die Agoria publiceert ?
Als ik kan kiezen tussen de studie van Agoria en de natte vinger van julio, dan is dat snel beslist, toch?

Agoria staat niet alleen: Sami Atiya, de president van Robotics & Motion - een onderdeel van het reusachtige ABB - beweert eveneens dat de welvaart in een land stijgt, wanneer het aantal robots toeneemt. Duitsland, Japan, Zuid-Korea zijn landen met een hoog percentage robots maar met de laagste werkloosheidsgraad in hun regio.

Het spreekt toch vanzelf dat het maken, onderhouden, programmeren, verkopen van robots allemaal moet gebeuren door mensen? Indien die robots  er niet waren, dan zaten al die werknemers zonder job.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
dejules

19 sep 2018, 19:53

Flashback schreef: Er wordt steeds maar gerekend en berekend dat de na-oorlogse generatie vervangen moet worden, maar is dat wel zo ? Waar zijn de bedrijven gebleven die werk verschaften aan die generatie ?
Die zijn in "groei"-landen. Lees "straatarme landen" nl 1 € uur.
Hier zijn bijna uitsluitend gesubsidieerde jobs.
Kijk naar de belastingdruk.
Kijk naar de staatschuld.
Ge kunt geen diensteneconomie opbouwen zonder industrie.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

19 sep 2018, 20:17

Ge kunt geen diensteneconomie opbouwen zonder industrie.
Ha, ha, … Kijk eens in dezelfde krant vandaag:

Al 1026 rekruteringen en er komen er nog eens 1000 bij in het komende jaar.

Jongens, jongens, toch … die julio, tsss, tsss… 

Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
dejules

19 sep 2018, 21:08

Wil. schreef:
Ge kunt geen diensteneconomie opbouwen zonder industrie.
Ha, ha, … Kijk eens in dezelfde krant vandaag:

Al 1026 rekruteringen en er komen er nog eens 1000 bij in het komende jaar.

Jongens, jongens, toch … die julio, tsss, tsss… 

Afbeelding
Die doen ook aan outplacement nl begeleiden van ontslagen werknemers naar een andere job.
Dit is de booming business in België.
Er is een transitie bezig van industriële tewerkstelling naar gesubsidieerde dienstverleningstewerkstelling.
Daarom dat de btw op elektriciteit nooit zal zakken en onze belastingdruk de hoogste vd wereld blijft.
In uw statutair biotoop is geen outplacement.
U bent voor het leven benoemd, toch?
U bent vrijwillig op 50 jaar aan de kant gaan staan met 80% van uw laatste en hoogste ambtenarenuitkering, toch?
ps : Deloitte werkt voornamelijk met medewerkers met een zelfstandig statuut.

Flashback
Lid geworden op: 08 mei 2014, 17:47
Locatie: Boemerskonte

19 sep 2018, 23:13

dejules schreef: Deloitte werkt voornamelijk met medewerkers met een zelfstandig statuut.
Dat is correct, enkel administratie is in vast dienstverband.

En nu we toch bezig zijn misschien een hoofding in de pers aanhalen die een kruis haalt over de statement van Wil. die schrijft dat :"Het spreekt toch vanzelf dat het maken, onderhouden, programmeren, verkopen van robots allemaal moet gebeuren door mensen? Indien die robots  er niet waren, dan zaten al die werknemers zonder job."
Moet je eens lezen op 
https://www.hln.be/geld/job-van-310-000 ... ~a26e4c37/

Misschien toch die raadselachtige cijfers van Agoria maar in twijfel trekken ? In één moeite 500.000 vacatures en meteen in hetzelfde artikel 300.000 verloren jobs in één sector ?
In de economische duisternis zien alleen de nachtuilen beter ....
dejules

19 sep 2018, 23:40

Flashback schreef: Misschien toch die raadselachtige cijfers van Agoria maar in twijfel trekken ? In één moeite 500.000 vacatures en meteen in hetzelfde artikel 300.000 verloren jobs in één sector ?
In de economische duisternis zien alleen de nachtuilen beter ....
405.000 mensen zijn langer dan 1 jaar ononderbroken ziek en MILJOENEN mensen op actieve leeftijd zitten in werkloosheid, leefloon, economische/technische werkloosheid, betaald thuis wachtend op hun pensioenleeftijd (NBB, ING, …), brugpensioen, vervroegdpensioen, overlevingspensioen, tbs, geschorst van sociale uitkeringen, verstopt in onzinnige gesubsidieerde jobs, gedwongen in financieel ontoereikende deeltijdse jobs, opleidingen zoals ibo, stage (dikwijls onbetaald), gedwongen in een onzekere zelfstandige activiteit, ...
Ondertussen is het aandeel industriële tewerkstelling gedaald tot een rampzalig dieptepunt.
Indien men die allemaal zou activeren naar jobs in de privé die bijdragen tot de sociale zekerheid, full-time zijn en een aanvaardbare levensstandaard garanderen … 
Waar moeten die gaan werken?
Gelukkig gaan er nu jaarlijks 150.000 mensen met pensioen ...
Alleen, dit zorgt voor een bijkomende zware kost.
Deze legislatuur verhoogde de uitgaven voor de pensioenen van 40 naar 50 miljard €!!!!

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

20 sep 2018, 00:47

Flashback schreef:
dejules schreef: Deloitte werkt voornamelijk met medewerkers met een zelfstandig statuut.
Dat is correct, enkel administratie is in vast dienstverband.

En nu we toch bezig zijn misschien een hoofding in de pers aanhalen die een kruis haalt over de statement van Wil. die schrijft dat :"Het spreekt toch vanzelf dat het maken, onderhouden, programmeren, verkopen van robots allemaal moet gebeuren door mensen? Indien die robots  er niet waren, dan zaten al die werknemers zonder job."
Moet je eens lezen op 
https://www.hln.be/geld/job-van-310-000 ... ~a26e4c37/

Misschien toch die raadselachtige cijfers van Agoria maar in twijfel trekken ? In één moeite 500.000 vacatures en meteen in hetzelfde artikel 300.000 verloren jobs in één sector ?
In de economische duisternis zien alleen de nachtuilen beter ....

1. Deloitte had in '17 meer dan 3.600 mensen in dienst. In '18 zijn dat er al 3.825 geworden en nu zitten er weer 1000 aan te komen. Dat zijn werknemers bij Deloitte. Zelfstandigen zijn geen personeel.
De grafiek staat in de krant. Die kwakkel is dan al van de baan.  

2. Indien digitalisering banen snoeit, dan zal er een veelvoud aan jobs bijkomen. Wanneer een fruitkweker de bomen insnoeit, dan staan er minder takken in de boom dan voorheen, maar de opbrengst per boom zal hoger zijn.

In de VS heeft Amazon heel wat pijn gedaan aan gewone winkels. Maar ondertussen heeft Amazon 540.000 mensen in dienst (gegevens van oktober '17)

Ik wil me best laten overtuigen, hoor, maar dan moet je maar eens met "betrouwbare bronnen" (welke?) voor de dag komen en geen loze Ludietenkreten rondslingeren.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
dejules

20 sep 2018, 09:01

Wil. schreef: 2. Indien digitalisering banen snoeit, dan zal er een veelvoud aan jobs bijkomen. .
U kunt dat niet bewijzen. Trouwens, definieer "job". Over hoeveel uren per week heeft U het?

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

20 sep 2018, 09:26

Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
dejules

20 sep 2018, 09:35

Wil. schreef:Afbeelding
Definitie van een "job" please. Is dat zoals die vluchtelingen in de Pano reportage max 2 u/dag gedurende 3 dagen per week?

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

20 sep 2018, 09:49

Voor elke job die verloren gaat, komen er 3,7 jobs bij. Is dat een job met 1 u/w. , dan komen er 3,7u nieuw jobs.
Is dat een job met 100u/week, dan komen er 370 uren bij.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
dejules

20 sep 2018, 10:00

Wil. schreef:Voor elke job die verloren gaat, komen er 3,7 jobs bij. Is dat een job met 1 u/w. , dan komen er 3,7u nieuw jobs.
Daar kan men niet van leven.
Kunt U die mensen geen statutaire benoeming geven tijdens de niet gewerkte uren, "de leeglopersuren"?
Of is dat voorrecht enkel weggelegd voor U en uw statutaire madame?

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

20 sep 2018, 10:17

Je moet eerst weten wat werken is, hé Julio 8)  In de hangmat blijven liggen, valt daar niet onder.

Mijn vrouw behoorde bij de mensen van het onderwijs. Ik lees dat die 41u/week werken, en dat is een gemiddelde met de vakanties erbij geteld. In het schooljaar is het blijkbaar 49 u/week. 

Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
dejules

20 sep 2018, 10:48

Wil. schreef:Je moet eerst weten wat werken is, hé Julio 8)  In de hangmat blijven liggen, valt daar niet onder.

Mijn vrouw behoorde bij de mensen van het onderwijs. Ik lees dat die 41u/week werken, en dat is een gemiddelde met de vakanties erbij geteld. In het schooljaar is het blijkbaar 49 u/week. 

Afbeelding
Vrijwillige deelname aan de enquête gestuurd door het ACOD. Zo meet men de werktijden in de privé ook niet en dat om hele goede redenen. Larie en apekool. De leerkrachten die ik ken werken geen minuut meer dan ze moeten ...
Gisteren een onderzoeker van die studie op de radio gehoord. De manier waarop ze aan die cijfers komen, is gewoon belachelijk.
Om te bepalen wat "werk" is en wat niet, hanteerden ze de perceptie van de ondervraagde. Wanneer een leerkracht maatschappijleer bv. naar Terzake kijkt en hij/zijn dat nodig vindt omdat hij morgen met zijn leerlingen over actuele onderwerpen moet kunnen praten, is dat werk.
Idem voor "informele contacten met andere leerkrachten". Als een leerkracht in zijn vrije tijd op de koffie ging bij collega, dan was dat volgens die onderzoeker mogelijk ook "werk". Bende leeglopers!
Laatst gewijzigd door dejules op 20 sep 2018, 10:57, 1 keer totaal gewijzigd.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

20 sep 2018, 10:56

Van welke leegloper heb jij leren schrijven, juleke? :lol:
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.