SeniorenNet krijgt een make-over!

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

SenNet Medewerker
Lid geworden op: 25 mar 2009, 12:07

11 jan 2016, 17:20

Je hebt het misschien wel al gemerkt: SeniorenNet ziet er een beetje anders uit dan je gewend was. Het lettertype, de titeltjes, de menubalk, alles oogt wat moderner, én toegegeven, al heel wat mooier. Je ziet echter nu nog maar een fractie van de vernieuwingen die er de volgende maanden zitten aan te komen! Geen zorgen, SeniorenNet blijft nog altijd dezelfde website met nieuwsoverzichten, nuttige informatie over allerhande onderwerpen, leuke mailgroepen, fora en chatboxen, grappige en schattige foto’s, enzovoort. Dezelfde website dus, maar dan beter!


Na de grote veranderingen op de SenNet Shop, is het nu de beurt aan grote broer SeniorenNet om een heuse make-over te ondergaan. Na 15 jaar is het namelijk wel eens tijd om de rimpeltjes die je favoriete website gekregen heeft, glad te strijken tot een flitsend nieuw geheel.

We doen dat natuurlijk niet zomaar! De bedoeling is dat de hele website vernieuwd en verbeterd wordt, zodat je in de toekomst nog meer plezier beleeft op SeniorenNet. Er is nu al een hele schat aan informatie te vinden, maar dankzij de nieuwe lay-out zal die informatie veel duidelijker te lezen zijn én ook aantrekkelijker verpakt zijn. Daardoor is surfen op SeniorenNet binnenkort nog fijner, nog interactiever en bovendien ook mobielvriendelijk. Zo kan je zonder problemen de hele website bekijken uit je luie zetel via je tablet of smartphone!

Daarnaast staan er ook enkele extraatjes voor de deur, zoals een evenementenkalender en nieuwe boeiende thema’s.

SenNet Magazine
Ook voor onze nieuwsbrief, SenNet Magazine, hebben we grootste plannen. De e-mail die je wekelijks in je mailbox krijgt blijft voorlopig nog even de oude, maar de archiefpagina op de website zal er snel helemaal anders uitzien. Zo kunnen we je onder andere sneller trakteren op interessante informatie, wordt de leesbaarheid van de artikels verhoogd en zal je uiteraard ook alle artikels perfect op je smartphone of tablet kunnen nalezen.

We gaan in maart alvast van start met een nieuwe rubriek. Eentje waarbij we jullie, onze trouwe lezers en ongetwijfeld verrassend boeiende personen, in de kijker zetten. Daarom gaan wij op zoek naar bijzondere en pakkende verhalen. Heb jij iets unieks meegemaakt? Heb je een ongewone hobby of een merkwaardig talent? Wil je daarnaast graag je verhaal met ons en de andere SeniorenNetters delen? Stuur dan een mailtje naar redactie@sennetmagazine.be en vertel ons kort wat er zo bijzonder is aan jouw verhaal.

Logo
Bij al dat nieuws hoort natuurlijk ook een nieuw logo! Hoe dat eruit zal zien, verklappen we nog niet, maar we zijn er in ieder geval trots op! (Ben je al nieuwsgierig?)

Updates
Hou zeker de startpagina van SeniorenNet in de gaten, want we houden jullie op de hoogte van alle vernieuwingen. Wie weet wordt er al snel een tipje van de sluier opgelicht?

Daarnaast horen wij ook heel graag je mening. Heb je suggesties, vragen, vind je dat iets beter kan? Laat het ons dan gerust weten in dit topic.
Onder dit account zullen wij, de technische medewerkers van SeniorenNet, proberen iedereen zo goed mogelijk te woord te staan. Om zo eventuele opmerkingen, vragen, suggesties over alle aspecten van de site en de plannen die we hebben te beantwoorden.

We kunnen momenteel nog niets prijs geven maar misschien dat we hier in de toekomst ook wel wat concretere previews plaatsen van wat je allemaal kan verwachten. Of ideeën waar we mee spelen uit de doeken doen om ook jullie standpunten te horen


Bedankt alvast!

redpoppy
Moderator SeniorenNet
Lid geworden op: 23 sep 2004, 09:15
Locatie: tussen Rupel en Schelde

03 mei 2016, 08:48

aalterse-willy,

cookies verwijderen en eventueel alle wachtwoorden.Als je met CC werkt, Seniorennet even van de lijst halen om cookies te behouden;PC hertstarten en inloggen.Daarna kan je Seniorennet eventueel weer op de lijst zetten om die cookies te behouden bij opkuis.
Luister naar ieders kritiek ,maar behoud uw eigen oordeel (Hamlet)

I :heart: Seniorennet

Wiana
Lid geworden op: 24 okt 2004, 19:04
Locatie: Brugge

04 mei 2016, 09:40

toonnie schreef:als ik mijn computer op zet komt seniorennet erop
vroeger kon ik bovenaan typen en zoeken
eerst naar google gaan en dan zoeken? ik weet niet hoe ik dat moet doen?
moet mijn computer dan aangepast worden?
Niet dat ik een expert ben, toonnie, verre van .... maar ik heb begrepen dat je er erg verlegen om zit.

Als je op Google bent, kan je die zo als startpagina instellen.

Hoop dat het je lukt :-)

Afbeelding

Reini
Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Locatie: Brasschaat

22 jan 2017, 12:19

Ik ondervond reeds dat als men iets langer op de gevraagde pagina blijft staan, dus niet direct met de muis aan de haal gaat, de "fout" zich minder voordoet.
Ik heb geen supersnelle verbinding, wel een snelle laptop.

Reini
Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Locatie: Brasschaat

28 nov 2017, 17:18

Dank Sennet medewerker , voor de afbeelding die u plaatste, ik heb de tablet steeds vast als landscape, tablet zit in houder en dat lijkt dan het meest normale, maar het kan ook in portrait , dat ding is zo lief mee te draaien bemerk ik nu.Tekst is nu veel kleiner maar nog te doen en nu wel meer schrijfruimte.
Wel soms een probleem om de cursor achteraan de tekst te krijgen. Wil steeds vooraan de regel gaan staan.
Stilaan zal alles wel in de plooi vallen .
Bedankt !
PS : rechts staat "wijzingen" in plaats van "wijzigen". Dat kan verkeerd begrepen worden. :wink:
Laatst gewijzigd door Reini op 28 nov 2017, 20:15, 1 keer totaal gewijzigd.

redpoppy
Moderator SeniorenNet
Lid geworden op: 23 sep 2004, 09:15
Locatie: tussen Rupel en Schelde

30 nov 2017, 16:11

Afbeelding
Luister naar ieders kritiek ,maar behoud uw eigen oordeel (Hamlet)

I :heart: Seniorennet

redpoppy
Moderator SeniorenNet
Lid geworden op: 23 sep 2004, 09:15
Locatie: tussen Rupel en Schelde

30 nov 2017, 16:32

Afbeelding
Luister naar ieders kritiek ,maar behoud uw eigen oordeel (Hamlet)

I :heart: Seniorennet

*Joy*
Lid geworden op: 24 feb 2014, 13:38

13 dec 2017, 12:40

Robol schreef:De ware emoticons zijn de realistische gezichten van de mensen die mekaar ontmoeten op straat. Die met een glimlach, dit even terzijde. Dank voor de geleverde arbeid, SN-medewerker. Idem dito voor de moderators !

mvg

R :wink: bbe
Klopt ,

Ook van mijnentwege oprechte dank voor alle hulp aan medewerker én moderator's.
Laptop Acer Aspire Intel i5-Win11-16Gb RAM-Windows Defender-Telenet

SenNet Medewerker
Lid geworden op: 25 mar 2009, 12:07

10 jan 2018, 11:51

Madeleen schreef:Vooreerst de beste wensen voor iedereen !
Ik heb eigenlijk een klein luxe-probleempje. Sedert de nieuwe versie van het SeniorenNet forum, mis ik  de knop "volgende".
Ik zal het proberen uit te leggen : ik heb de gewoonte al de berichten van diverse forums te lezen. Bij voorbeeld : software. Als ik een bericht gelezen had, kon ik de volgende aanklikken. Nu moet ik terug naar de index software om het volgende bericht aan te klikken.
Zie ik iets over het hoofd ?
Die zijn inderdaad verdwenen... voornamelijk reden omdat dit onduidelijk was waar het je naartoe bracht.

Indien de vraag groot genoeg is kan ik wel bekijken in welke vorm dit terug kan komen (al betwijfel ik het want je bent de eerste die er melding van maakt, en het is al enkele maanden weg)

Madeleen
Lid geworden op: 14 mei 2007, 19:23
Locatie: W.VL

11 jan 2018, 07:00

Aan de SeniorenNet Medewerker,
Bedankt voor uw reactie !
Jammer maar niet echt een probleem. Groetjes
Windows 10 Pro-64bits,x64-processor
Intel(R)Core (TM)i7-4790CPU@3,60Ghz
Ram 8.00GB-SSD 500GB
Microsoft Office 2016/outlook
IE11+Edge

lotte
Lid geworden op: 26 apr 2005, 13:47
Locatie: Tielt

18 jan 2018, 13:28

Sorry dat ik hier nog maar eens op terug kom,
waarom wordt de mogelijkheid geboden om op fora te abonneren
en daardoor de meldingen als er een nieuw antwoord gegeven wordt te ontvangen,
als er geen enkel bericht in de mailbox komt?

Aan proximus ligt het niet,
daar werd op verschillende tijdstippen nagegaan of die berichten doorkwamen,
die zijn er gewoon niet.

Is die dienst niet meer geactiveerd ?

Is het zo, dan behelp ik me verder met elke keer
naar  " berichten sinds je laatste bezoek" te scrollen.

Graag respons, waarvoor dank.

SenNet Medewerker
Lid geworden op: 25 mar 2009, 12:07

18 jan 2018, 15:52

Even nagekeken en de mails zijn alleszins verzonden naar jouw adres, Proximus heeft deze ook gekregen (ze stuurde een "message accepted")

Ik heb je privé bericht gestuurd met een voorbeeld


Hoe ontvang jij de mails van je skynet adres? via IMAP of is dit nog POP3?

Wiana
Lid geworden op: 24 okt 2004, 19:04
Locatie: Brugge

18 jan 2018, 16:51

SenNet Medewerker schreef:Even nagekeken en de mails zijn alleszins verzonden naar jouw adres, Proximus heeft deze ook gekregen (ze stuurde een "message accepted")

Ik heb je privé bericht gestuurd met een voorbeeld


Hoe ontvang jij de mails van je skynet adres? via IMAP of is dit nog POP3?
Omdat blijkbaar niemand anders daar last van had, heb ik het hier ook niet meer gemeld (ook al omdat ik niet aan de spelletjes deelneem en het dus niet zo belangrijk is), maar ...
ik heb zo ongeveer hetzelfde voor :
Bij mij komen alleen de meldingen van *Joy's* Room  binnen ; andere niet .

Als ik zo begrijp, zou Proximus alle mails van  webmaster  (en dan)@seniorennet .be   als spam moeten zien ... en toch krijg ik de meldingen van  één topic binnen . Eigenaardig, nietwaar ?

Bij mij IMAP

Grtjs

Wiana

lotte
Lid geworden op: 26 apr 2005, 13:47
Locatie: Tielt

18 jan 2018, 16:57

SenNet Medewerker schreef:Even nagekeken en de mails zijn alleszins verzonden naar jouw adres, Proximus heeft deze ook gekregen (ze stuurde een "message accepted")

Ik heb je privé bericht gestuurd met een voorbeeld


Hoe ontvang jij de mails van je skynet adres? via IMAP of is dit nog POP3?
server type - pop mail server
server naam - pop.skynet.be
 
heb contact genomen met Proximus
het probleem wordt uitgespit.

thx
lotte
Ice

19 jan 2018, 13:53

Nieuwe versie vind ik niet zo gebruiksvriendelijk meer, vooral niet via iPad. Bij reacties het voorbeeld bekijken, dan is elke nieuwe regel weg, dan sluit de tekst helemaal aan elkaar en moeten er telkens opnieuw alinea's gemaakt worden.
En waar zijn de zichtbare codes voor oa quotes naartoe? Ook niet meer te zien en zo kun je ook de positie niet meer controleren of veranderen, behalve nadat je al gepost hebt. Neemt allemaal veel meer tijd in beslag. Ook het blauwe pijltje links onderaan een reactie verhindert de leesbaarheid van de laatste regel van de tekst van een reactie.