Soeverein Vlaanderen

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

Eenzijdig verklaard souverein Vlaanderen

Peiling eindigde op 30 jan 2017, 14:41

1.Ik ben vóór scheiding op de beschreven wijze
13
32%
2.Ik ben voor scheiding op een andere wijze
8
20%
3.Ik ben tegen elke vorm van scheiding
20
49%
 
Totaal aantal stemmen: 41
Gast

05 apr 2018, 12:31

Wil. schreef: Tsjechië en Slowakije gaan vreedzaam uit elkaar.
Maar toen zaten ze nog niet in de EU.  By the way , als eens op vakantie naar Slowakije geweest ?  't Is daar geen vette ! 

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

05 apr 2018, 12:38

Voordien was Slowakije er nog veel erger aan toe. Maar sinds de splitsing zijn beide landen erop vooruitgegaan.
btw, jouw evaluatie 'gene vette' : waarop is die eigenlijk gebaseerd? Op het aantal elektrische kangoo's dat er rondrijdt?

Onthoud: niets is eeuwig wat betreft territorium en recht erop.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
Gast

05 apr 2018, 12:52

Wil. schreef:Voordien was Slowakije er nog veel erger aan toe. Maar sinds de splitsing zijn beide landen erop vooruitgegaan.
Wallonie is er sindsdien ook op vooruit gegaan , en dat zonder splitsing. Wie niet trouwens ... maar dan allemaal vooral door toetreding in de EU   ( cfr. Polen ) .

Vrijzinnige
Lid geworden op: 27 feb 2018, 13:45

05 apr 2018, 13:15

Wil. schreef:
frits1955 schreef:""je moet niet alles geloven wat er op de PVDA-bijeenkomsten wordt geneuzeld."

"Vlaamsche onafhankelijkheid" is geen item in het geneuzel aldaar. Wie science fiction wil zien gaat naar de cinema he.
Of herbekijkt 'Back to the Future' : Tsjechië en Slowakije gaan vreedzaam uit elkaar.
Maar Wil, dat was NIET de stelling ! Ik meende dat die stelling luide: eenzijdige afsplitsing:lol: :lol: :lol:
kronkel, kronkel, kronkel
Een volk krijgt de leiders dat zij verdienen

Vrijzinnige
Lid geworden op: 27 feb 2018, 13:45

05 apr 2018, 13:33

Wil. schreef:Voordien was Slowakije er nog veel erger aan toe. Maar sinds de splitsing zijn beide landen erop vooruitgegaan.
btw, jouw evaluatie 'gene vette' : waarop is die eigenlijk gebaseerd? Op het aantal elektrische kangoo's dat er rondrijdt?

Onthoud: niets is eeuwig wat betreft territorium en recht erop.
Nochtans heeft het OT daar een andere visie op hoor Wil !  :lol: :lol: :lol:
Een volk krijgt de leiders dat zij verdienen

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

05 apr 2018, 14:11

The Spirit of Flanders schreef:
Wil. schreef:Voordien was Slowakije er nog veel erger aan toe. Maar sinds de splitsing zijn beide landen erop vooruitgegaan.
Wallonie is er sindsdien ook op vooruit gegaan , en dat zonder splitsing. Wie niet trouwens ... maar dan allemaal vooral door toetreding in de EU   ( cfr. Polen ) .
Efkes in mijn gegevens gekeken: de gele pijl (Vlaanderen) is gestegen. De twee andere zijn gedaald. Merk op dat dit een beeld is van de langetermijntrend.

Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

05 apr 2018, 14:17

Vrijzinnige schreef:
Wil. schreef:Of herbekijkt 'Back to the Future' : Tsjechië en Slowakije gaan vreedzaam uit elkaar.
Maar Wil, dat was NIET de stelling ! Ik meende dat die stelling luide: eenzijdige afsplitsing:lol: :lol: :lol:
kronkel, kronkel, kronkel
Het gaat zelfs dáár niet om volgens socrates. Hij vertrekt van een vechtscheiding. Daar ga ik  niet  van uit. De andere partij zal daar immers nog meer last van hebben dan de economisch sterkste partij. Wie al in ademnood zit zal een ander niet dwingen om zijn adem om het langst in te  houden.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
Gast

05 apr 2018, 15:24

Wil. schreef:
Efkes in mijn gegevens gekeken: de gele pijl (Vlaanderen) is gestegen. De twee andere zijn gedaald. Merk op dat dit een beeld is van de langetermijntrend.

Afbeelding
Leg eens uit ,  wat is die ...

Bron : Eigen berekeningen o.b.v. NBB ( INR )  

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

05 apr 2018, 15:46

Eigen berekeningen op basis van  de gegevens van de Nationale Bank van België :wink:

Het gaat om info uit de wekelijkse economische berichten van de KBC.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Vrijzinnige
Lid geworden op: 27 feb 2018, 13:45

05 apr 2018, 16:07

Wil. schreef:
Vrijzinnige schreef:
Wil. schreef:Of herbekijkt 'Back to the Future' : Tsjechië en Slowakije gaan vreedzaam uit elkaar.
Maar Wil, dat was NIET de stelling ! Ik meende dat die stelling luide: eenzijdige afsplitsing:lol: :lol: :lol:
kronkel, kronkel, kronkel
Het gaat zelfs dáár niet om volgens socrates. Hij vertrekt van een vechtscheiding. Daar ga ik  niet  van uit. De andere partij zal daar immers nog meer last van hebben dan de economisch sterkste partij. Wie al in ademnood zit zal een ander niet dwingen om zijn adem om het langst in te  houden.
Is een eenzijdige onafhankelijkheidsverklaring dan geen vechtscheiding Wil ? Want er zal ALTIJD moeten gepraat worden tussen de rest Belgie (Wallonie en Brussel) en het onafhankelijke Vlaanderen.

Socrates schreef:
"Vlaanderen wordt een soevereine staat. 
Vechtscheiding: een hypothetische oplossing. 
Als N-VA, bij een volgende verkiezing opnieuw de communautaire kaart trekt, hopelijk omdat de socio-economische problemen dan -dank zij haar huidige beleid-, zijn opgelost. Hoe zou u, als pensioentrekker, dan staan tegenover een eenzijdig verklaarde onafhankelijkheid van Vlaanderen. Met dien verstande dat Brussel dan, inclusief de 19 gemeenten, een autonome Stadstaat wordt en dat de Federale Schuld, volgens een 60/40 ratio wordt verdeeld; dwz. 60 voor Vlaanderen en 40; te verdelen tussen Brussel en Wallonië.
Een volk krijgt de leiders dat zij verdienen

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

05 apr 2018, 16:17

Een verdere verslechtering van de belgische staatshuishouding zou de zaken vlug in een stroomversnelling kunnen brengen. You never know.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

05 apr 2018, 16:55

Na het Catalaanse débacle zal de E.U. minder dan ooit, geneigd zijn om in te stemmen met de exit van één of ander staatje. Daaraan toegeven zou immers het einde betekenen van de nog steeds embryonale Europese eenheid. Tegen de achtergrond van instabiele globale machtsverhoudingen is de mogelijke zelstandigheid van Vlaanderen toch een futiel probleem ?  De grote Antwerpse goeroe heeft dat duidelijk ook goed begrepen en koos daarom eieren voor zijn geld  dwz. politico-economische macht voor zijn getrouwen. De inmiddels antiek verklaarde belangen van de  "Vlaamse Zaak" worden op de lange baan geschoven,. Haar doelstellingen worden wellicht gerealiseerd op de feestdag van "Sankt nimmerlein" Wie nu nog droomt van een rijker leven in een onafhankelijk Vlaanderen is een grote naïeveling; Vlaanderen is immers al rijk, de Vlaamse "Jan met de Pet"  zelf is daar toch niet zoveel beter van geworden.
Laatst gewijzigd door socrates op 05 apr 2018, 17:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Laat het middel nooit het doel vervangen !
Gast

05 apr 2018, 17:00

Wil. schreef:Eigen berekeningen op basis van  de gegevens van de Nationale Bank van België :wink:
Jouw berekeningen ? Ook die grafieken ? Ge maakt er uw werk van !  Enne .... wie betaalt u als emeritus-ambtenaar voor je zwartwerk ?  :twisted:  Eén keer raden :  de NV(A)  :D

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

05 apr 2018, 17:06

The Spirit of Flanders schreef:
Wil. schreef:Eigen berekeningen op basis van  de gegevens van de Nationale Bank van België :wink:
Jouw berekeningen ? Ook die grafieken ? Ge maakt er uw werk van !  Enne .... wie betaalt u als emeritus-ambtenaar voor je zwartwerk ?  :twisted:  Eén keer raden :  de NV(A)  :D
Neen, slimmeke. Het is info die in de weekberichten van de KBC stond in 2013.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

05 apr 2018, 17:19

socrates schreef:Na het Catalaanse débacle zal de E.U. minder dan ooit, geneigd zijn om in te stemmen met de exit van één of ander staatje. Daaraan toegeven zou immers het einde betekenen van de nog steeds embryonale Europese eenheid. Tegen de achtergrond van instabiele globale machtsverhoudingen is de mogelijke zelstandigheid van Vlaanderen toch een futiel probleem ?
Idem dito voor het misbruik van kinderen in de kerk, voor de werkloosheidsgraad in Brussel en Wallonië, voor de noodzakelijke fietspaden in het land, voor ....
  De grote Antwerpse goeroe heeft dat duidelijk ook goed begrepen en koos daarom eieren voor zijn geld  dwz. politico-economische macht voor zijn getrouwen.
Dat zou ik zo snel nog niet besluiten. Wat BDW op dit ogenblik van groot belang acht, is het uitbouwen van de N-VA als volkspartij binnen Vlaanderen en dit vooral op lokaal, gemeentelijk niveau. Dat is de eerste stap die nu gezet moet worden.
De inmiddels antiek verklaarde belangen van de  "Vlaamse Zaak" worden op de lange baan geschoven,. Haar doelstellingen worden wellicht gerealiseerd op de feestdag van "Sankt nimmerlein"
Je mag de grote beek waarover je wil springen niet constant in gedachten houden wanneer er nog een paar greppels zijn waar je eerst over moet. Wie dat wél doet, ligt op zijn gezicht vóór hij het beseft.
Wie nu nog droomt van een rijker leven in een onafhankelijk Vlaanderen is een grote naïeveling; Vlaanderen is immers al rijk, de Vlaamse "Jan met de Pet"  zelf is daar toch niet zoveel beter van geworden.
'Rijker' is niet altijd pecuniair uit te drukken. Het gaat bv. om meer mensen in de zorgsector die de kwaliteit van het leven van die zorgbehoevenden kunnen verbeteren. Het gaat om kleuterjuffen die met te grote aantallen in een klas moeten werken.
Indien we zo'n 8 a 10 miljard per jaar laten afvloeien naar het Franstalige landsdeel, dan is dat geld dat verduiveld veel noden zou kunnen lenigen in Vlaanderen. En dat getal is de lage schatting.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.