Wordt arbeid schaars?

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)
dejules

11 jan 2018, 12:58

Wil. schreef: Afbeelding
Statutair Willy laat de olifanten vliegen met zijn cijfers.
Willy, onder beleid van N-VA zijn er vorig jaar 98.435 "Belgen" bijgekomen.
Mensen moeten eten en drinken dus normaal moeten er een pak fritkotten en kebapzaken bijkomen.
Maar ze gaan FAILLIET, met duizenden tegelijk! 


De horecasector blijft, net als de voorbije jaren, de sector die voor het meeste faillissementen zorgt. Dat blijkt uit de failissementscijfers van 2017 die handelsinformatiekantoor Graydon vandaag heeft vrijgegeven. 

In het voorbije jaar gingen 2.149 horecazaken over de kop. Dat betekent dat bijna één faillissement op vijf een horecazaak betrof. Het gaat om een stijging met 8,1 procent tegenover 2016. Het is het één na hoogste cijfer voor de horeca. Het record dateert van 2012.

https://www.hln.be/geld/economie/horeca ... ~ad38ff4a/

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

11 jan 2018, 13:05

dejules schreef:
Statutair Willy laat de olifanten vliegen met zijn cijfers.
De horecasector blijft, net als de voorbije jaren, de sector die voor het meeste faillissementen zorgt. Dat blijkt uit de failissementscijfers van 2017 die handelsinformatiekantoor Graydon vandaag heeft vrijgegeven. 
Afbeelding

In het voorbije jaar gingen 2.149 horecazaken over de kop. Dat betekent dat bijna één faillissement op vijf een horecazaak betrof. Het gaat om een stijging met 8,1 procent tegenover 2016. Het is het één na hoogste cijfer voor de horeca. Het record dateert van 2012.

https://www.hln.be/geld/economie/horeca ... ~ad38ff4a/
En een tekst over de solden moet dat bewijzen dat er meer horecafaillissementen zijn?

In de link van hln staat trouwens: horeca blijft de slokop. D.w.z. dat het altijd zo geweest is.
Waar het om gaat is dit:
mensen hebben veel geld te spenderen. Ze gaan meer op restaurant en ze besteden er meer geld. Punt


Voeg daar nog al de andere info aan toe waarover je niks weet te zeggen, het blijkt dat het in Vlaanderen goed draait. Enkel wat  luie SWT statutairen blijven in hun hangmat liggen janken.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
Gast

11 jan 2018, 13:32

Wil. schreef:2017

Groei wagenpark: 1.3%
Aantal passagiers Brussels Airport: +  5,5%
Aantal collectieve ontslagen: historisch laag: 3.829
Afbeelding
Werkloosheid: dalend voor alle Vlaamse provincies (zie hoger)
Werkzaamheidsgraad voor Vlaanderen: boven het Europees gemiddelde (zie vorige blzn)
Mediaanloon in '16: 2.875 bruto   Bron
Gemiddeld maandloon is in '16 met 4% gestegen tov 2012.
Belgen geven nu 10% meer uit aan online aankopen Bron
De Belg eet meer dan ooit buitenshuis en geeft daar ook meer geld aan Bron
en dit in tegenstelling tot de doemberichten die julio uit zijn duim zuigt. 
Afbeelding

Al wat je hier opnoemt kan je niet eens interpreteren noch verklaren.  Hoe groot is de inflatie tov 2012 ?, Waarom eet men meer buitenshuis ? Waardoor is het wagenpark gegroeid ? Hoe wordt het medialoon berekend ? Waarom wordt er meer online gekocht . Nooit kunnen we van u hierop een zinvol antwoord verwachten. 
dejules

11 jan 2018, 14:03

Wil. schreef:Enkel wat  luie SWT blijven in hun hangmat liggen janken.
U was levenslang benoemd leegloper maar besloot 10 jaar voor uw pensioen vrijwillig aan de kant te gaan staan.
Ik ben een collectief ontslagen mens die gedwongen werd in swt (meer dan 600 dagen vroeger dan mijn collega's wegens medische swt).
Ik laat het aan de wijsheid van de forumleden over om uit te maken wie de hangmatter is.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

11 jan 2018, 14:20

The Spirit of Flanders schreef:
Wil. schreef:2017

Groei wagenpark: 1.3%
Aantal passagiers Brussels Airport: +  5,5%
Aantal collectieve ontslagen: historisch laag: 3.829
Afbeelding
Werkloosheid: dalend voor alle Vlaamse provincies (zie hoger)
Werkzaamheidsgraad voor Vlaanderen: boven het Europees gemiddelde (zie vorige blzn)
Mediaanloon in '16: 2.875 bruto   Bron
Gemiddeld maandloon is in '16 met 4% gestegen tov 2012.
Belgen geven nu 10% meer uit aan online aankopen Bron
De Belg eet meer dan ooit buitenshuis en geeft daar ook meer geld aan Bron
en dit in tegenstelling tot de doemberichten die julio uit zijn duim zuigt. 
Afbeelding

Al wat je hier opnoemt kan je niet eens interpreteren noch verklaren.  Hoe groot is de inflatie tov 2012 ?, Waarom eet men meer buitenshuis ? Waardoor is het wagenpark gegroeid ? Hoe wordt het medialoon berekend ? Waarom wordt er meer online gekocht . Nooit kunnen we van u hierop een zinvol antwoord verwachten. 
Ik hoef ook niet te verklaren waarom dat allemaal gebeurt. Als ik dat zou doen, dan zijn mijn parels zomaar voor de zwijnen vergooid. Je zou willen kunnen interpreteren maar je hebt het al moeilijk  met de schrijfwijze van mediaanloon (niet medialoon). :roll:

De feiten zijn onmiskenbaar: uit een heleboel feiten blijkt dat de Vlaming helemaal geen last heeft van die laatste euro om zijn spreekwoordelijke kont te krabben, zoals jij dat uitdrukte (en moet doen?). Daarover gaat het hier, en de feiten ondersteunen mijn stelling helemaal.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

MichelN
Lid geworden op: 16 nov 2008, 17:44
Locatie: Groot-Leuven

11 jan 2018, 14:40

The Spirit of Flanders schreef:Volgens hen moet je een gat in de lucht springen van geluk als ge nog één Euro hebt om aan je kont te krabben.   :evil:
Ge kunt ook een keer aan je gat krabben, opstaan uit je luie zetel en effectief op zoek gaan naar werk, maar dat is allicht te veel gevraagd. Waarom zou je ook, met eeuwig durende uitkeringen kun je het met z'n tweeën rustig uitzingen tot aan je pensioen.

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

11 jan 2018, 14:45

Mijnheer Jules is nog vakbonds militant geweest ook?
Dat waren zij die schrik hadden buiten gesmeten te worden.
En met een plakaat voor minder uren te kloppen rondliepen om meer tijd te kunnen steken in hun bijjob.
Gast

11 jan 2018, 14:48

MichelN schreef:
The Spirit of Flanders schreef:Volgens hen moet je een gat in de lucht springen van geluk als ge nog één Euro hebt om aan je kont te krabben.   :evil:
Ge kunt ook een keer aan je gat krabben, opstaan uit je luie zetel en effectief op zoek gaan naar werk, maar dat is allicht te veel gevraagd. Waarom zou je ook, met eeuwig durende uitkeringen kun je het met z'n tweeën rustig uitzingen tot aan je pensioen.
Je moet eens de rekening maken van iemand met een lager diploma en met kleine kinderen die wil gaan werken.  Vervoer en kinderopvang kosten op zich al heel veel , en dat kunnen ze niet  betalen met het loon dat ze zouden ontvangen als ze gaan werken. Ik ken er een paar die in het zwart bijklussen met koop en verkoop van prullen op 2dehands.be , zo erg is het al gesteld.  De minimumlonen zijn te laag om te overleven in de huidige wereld waarin voor alles en nog wat veel te veel betaald moet worden.

MichelN
Lid geworden op: 16 nov 2008, 17:44
Locatie: Groot-Leuven

11 jan 2018, 15:09

The Spirit of Flanders schreef:Je moet eens de rekening maken van iemand met een lager diploma en met kleine kinderen die wil gaan werken.  Vervoer en kinderopvang kosten op zich al heel veel , en dat kunnen ze niet  betalen met het loon dat ze zouden ontvangen als ze gaan werken.
Zever in pakskes, alle uitvluchten zijn goed om maar niet te moeten gaan werken, de uitkering staat sowieso op het einde van de maand op de rekening. Het openbaar vervoer voor werklozen is spotgoedkoop in vergelijking met wat de modale burger daarvoor betaalt, werkgevers betalen voor het woon-werk verkeer en als je kinderen wil is het niet de staat die daarvoor moet opdraaien.
Ik ken er een paar die in het zwart bijklussen met koop en verkoop van prullen op 2dehands.be , zo erg is het al gesteld.  De minimumlonen zijn te laag om te overleven in de huidige wereld waarin voor alles en nog wat veel te veel betaald moet worden.
Hier zijn er die klagen dat ze 1000€ aan Microsoft software spenderen en dan maar klagen dat ze aan hun spaarcenten moeten zitten om hun elektriciteitsfactuur te betalen.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

11 jan 2018, 15:09

Ja, Sof en ga ook eens mee met Axel Daeseleire die met buitenslapers en krakers optrekt om van hun leven te proeven. 'de Vlaming' of 'de Belg'  is geen marginaal. Stap eens buiten je kring van communisten.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
Gast

11 jan 2018, 15:17

Wil. schreef:

De feiten zijn onmiskenbaar: uit een heleboel feiten blijkt dat de Vlaming helemaal geen last heeft van die laatste euro om zijn spreekwoordelijke kont te krabben, zoals jij dat uitdrukte (en moet doen?). Daarover gaat het hier, en de feiten ondersteunen mijn stelling helemaal.
Wat er ook een onmiskenbaar feit is , mijnheer , is dat de index sinds 2013 al met meer dan 5 % gestegen is ( https://bestat.economie.fgov.be/bestat/ ... 00da946ed9 ) . Daar loopt gij dus al in met de NV(A) good news show over een loonstijging van 4 % sinds 2012 , dus nog een jaar vroeger dan gerekend vanaf die , exact 5,75 % stijging sinds 2013.

Groei wagenpark ? Verdiep u in de realiteit ipv slogans : https://www.hln.be/auto/autosalon-bruss ... ~aff37c06/

De Belg eet meer dan ooit buitenshuis  ?  Broodjes smoss uit één of ander tankstation. Tegenwoordig heeft men niet eens meer de tijd , de goesting en de kennis om zelf te koken.  Dus dan maar in het weekend ook op naar de Chinees of pizzahut ...

Online verkoop ? Ik kocht eergisteren een inktpatroon in Mediamarkt voor 39 Euro.  Het patroon "zwart" was er niet aangevuld , dus maar besteld op 123inkt.be , voor de helft van de prijs , en gisteren bracht PostNL het al aan de deur.  Laat me erbij vertellen dat de 123inkt slaven die de inktpatronen uit de rekken halen en in een doosje stoppen aan een hongerloon 's nachts werken.  De depot ervan was niet eens in Belgie gevestigd , maar in Nederland , en de man van PostNL kon geen woord Nederlands uitbrengen.  Zoooo gaat dat tegenwoordig , en daardoor gaat de on-line verkoop ook vooruit , maar ten koste van wie en wat .....

Jij komt waarschijnlijk nooit meer buiten ? ....
Laatst gewijzigd door Gast op 11 jan 2018, 15:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Gast

11 jan 2018, 15:25

MichelN schreef: Hier zijn er die klagen dat ze 1000€ aan Microsoft software spenderen en dan maar klagen dat ze aan hun spaarcenten moeten zitten om hun elektriciteitsfactuur te betalen.
:lol:  Microsoft kan dit jaar al de pot op , en voor 't ogenblik verbruik ik nog ongeveer 10 kWh ( inclusief laden van de EV ) per dag.  

Het is niet omdat ik me iets kan permitteren dat ik geen wantoestanden aan de kaak mag stellen , of mag meevoelen met diegenen die het niet kunnen halen tegen de rechtse plunderaars.
dejules

11 jan 2018, 17:36

voorn schreef:Mijnheer Jules is nog vakbonds militant geweest ook?
Kent U het verschil ts een militant, delegué en secretaris?
dejules

11 jan 2018, 17:55

MichelN schreef: Zever in pakskes, alle uitvluchten zijn goed om maar niet te moeten gaan werken, de uitkering staat sowieso op het einde van de maand op de rekening.
Honderdduizenden leeglopers die vele jaren voor hun pensioenleeftijd met vervroegd pensioen gingen om aan de waanzin van de leegloperij te ontsnappen krijgen toch ook elke maand hun uitkering in Benidorm en Calpé. We spreken dan niet over 380 Euro waarmee de werklozen grote sier maken maar over bedragen van meer dan 2.500 Euro netto. Waarom is de ene werkloze anders dan de andere? Misschien heeft de ene een lange politieke arm en de andere niet, toch? 's Morgens eens goed aan de statutaire kont krabben en dan een croissantke eten op het strand op 52 jaar, toch? En dan zeggen die, leeglopers onder elkaar, kijk daar! Een neger!! En daar, een moslim!! En lui dat die negers en moslims zijn!!

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

11 jan 2018, 18:23

:lol:
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.