Wordt arbeid schaars?

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

Fokke
Lid geworden op: 05 aug 2004, 11:09
Locatie: Noorderkempen

20 sep 2017, 11:40

Dicksy schreef:
Wedden dat hilippe Muyters ( minister van werk ) dat allemaal niet eens weet ....
Peeters ( Federaal minister van werk ) zal het wel weten. :roll:
Mag het echt niet Muyters zijn? Peeters past niet in het plaatje! :lol:
Weet dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord zolang ge stamelend bidt en bedelt bij de poort!
Gast

20 sep 2017, 14:10

Fokke schreef:
Dicksy schreef:
Wedden dat hilippe Muyters ( minister van werk ) dat allemaal niet eens weet ....
Peeters ( Federaal minister van werk ) zal het wel weten. :roll:
Mag het echt niet Muyters zijn? Peeters past niet in het plaatje! :lol:
Ah ja , vergeten , we hebben de ministers voor die klus in het dubbel :lol: . Vertel dat weeral maar niet aan de ollanders , of ze hebben er terug een mop bij.

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

21 sep 2017, 13:41

Deze ochtend in een taverne gehoord uit de mond van iemand in de twintig.
Waarom zou ik gaan werken.
Ik heb een leefloon; een sociale woning en een kaart voor de voedselbedeling.

Zou men dat niet beter op straat schoppen zonder iets buiten een kartonnen doos.
dejules

21 sep 2017, 13:59

voorn schreef:Deze ochtend in een taverne gehoord uit de mond van iemand in de twintig.
Waarom zou ik gaan werken.
Ik heb een leefloon; een sociale woning en een kaart voor de voedselbedeling.

Zou men dat niet beter op straat schoppen zonder iets buiten een kartonnen doos.
Ik vind het normaal dat mensen jaloers zijn op hun buurman of collega als die 3 miljoen Euro gewonnen heeft met de loterij.
Dat mensen jaloers zijn op een leefloner kan er bij mij niet in. Ik heb ooit gevoetbald met een speler die leefde vh OCMW na een scheiding en die kreeg 500 Bef per week voor eten, sigaretjes, ... Ik heb ooit gesproken over dit onderwerp met een bekende zaakvoerder/carnavalist uit de streek die zich inzet voor armen. Zo gaat die elke week meermaals mee nr oa de Delhaize om vervallen voeding op te halen. Die zei mij : "Sommige mensen nemen aan het kruispunt steeds de verkeerde weg maar geen enkele weg leidt naar de afgrond. Anderen komen nooit bij een kruispunt en hun weg eindigt altijd aan een afgrond".

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

21 sep 2017, 14:31

"o gaat die elke week meermaals mee nr oa de Delhaize om vervallen voeding op te halen."

Correctie: voedsel dat tot de dag van ophaling mag gebruikt worden. Vervallen voedsel mag niet meegenomen worden-ook niet voor sociale doeleinden. Delhaize mag hiervoor geprezen worden. Bij Carrefour gooien ze het in de container en kappen er javel over...
dejules

21 sep 2017, 15:41

frits1955 schreef:"o gaat die elke week meermaals mee nr oa de Delhaize om vervallen voeding op te halen."

Correctie: voedsel dat tot de dag van ophaling mag gebruikt worden. Vervallen voedsel mag niet meegenomen worden-ook niet voor sociale doeleinden. Delhaize mag hiervoor geprezen worden. Bij Carrefour gooien ze het in de container en kappen er javel over...
Die komen dat in bakken ophalen. Die produkten hebben een gele label.

MichelN
Lid geworden op: 16 nov 2008, 17:44
Locatie: Groot-Leuven

21 sep 2017, 15:55

frits1955 schreef: Bij Carrefour gooien ze het in de container en kappen er javel over...
Hou toch eens op met die linkse leugens, zeveraar.
"In 2016 was de “Solidariteitsklik” opnieuw een succes. De verenigingen die het meest kliks kregen, ontvingen financiële steun dankzij een schenking van de Stichting Carrefour van € 279.000, verdeeld over de 79 deelnemende verenigingen"
https://www.carrefour.eu/nl/artikel/car ... daire-klik
http://www.gva.be/cnt/blwad_02578935/he ... t-antwoord
http://www.komosie.be/ko/nieuws/de-sche ... d_127.aspx

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

21 sep 2017, 17:06

"Hou toch eens op met die linkse leugens, zeveraar. "
Je weet bij benadering niet waar het over gaat. Niet over mediagenieke acties waarmee Carrefour reclame wil maken met een sociaal gezicht. Wel om wekelijkse ophalingen van bepaalde soorten voedsel dat diezelfde dag toch maar uit de rekken zou gehaald worden.

Carrefour Schoten, half jaar geleden. Omdat ik veronderstelde dat , buiten Delhaize, Carrefour ook wel zou willen meedoen met de maandelijkse acties van een lokale afdeling van "De Schakel" ivm voedselafhaling voor sociale doeleinden. Dat werd weggewuifd en de verantwoordelijke wist me te vertellen dat het weggehaalde voedsel in de containers onbruikbaar gemaakt moet worden door daar o.a. javel over te gieten. Naar zijn zeggen werd er teveel gepikt uit die containers. En ga nu iemand anders uitmaken voor leugenaar en moei u niet met zaken waar ge niks van afweet.

MichelN
Lid geworden op: 16 nov 2008, 17:44
Locatie: Groot-Leuven

21 sep 2017, 20:03

frits1955 schreef:"Hou toch eens op met die linkse leugens, zeveraar. "
Je weet bij benadering niet waar het over gaat. Niet over mediagenieke acties waarmee Carrefour reclame wil maken met een sociaal gezicht. Wel om wekelijkse ophalingen van bepaalde soorten voedsel dat diezelfde dag toch maar uit de rekken zou gehaald worden.

Carrefour Schoten, half jaar geleden. Omdat ik veronderstelde dat , buiten Delhaize, Carrefour ook wel zou willen meedoen met de maandelijkse acties van een lokale afdeling van "De Schakel" ivm voedselafhaling voor sociale doeleinden. Dat werd weggewuifd en de verantwoordelijke wist me te vertellen dat het weggehaalde voedsel in de containers onbruikbaar gemaakt moet worden door daar o.a. javel over te gieten. Naar zijn zeggen werd er teveel gepikt uit die containers. En ga nu iemand anders uitmaken voor leugenaar en moei u niet met zaken waar ge niks van afweet.
Woeha! Mediagenieke acties, toe maar, en de andere supermarkten doen dat niet soms? Delhaize maakt er zelfs reclame voor in hun folders rond het jaareinde. Niet verkochte eetwaren bestemd voor voedselbanken worden bij Carrefour (Kortenberg, Herent, Korbeek-Lo) in afgeschermde ruimtes bewaard, precies om diefstal en toegang door onbevoegden te vermijden. Niet alle resten zijn nog geschikt voor consumptie, vandaar dat men preventieve maatregelen neemt om ongelukken te vermijden. Hoeveel ton appelen en peren worden er jaarlijks met kalk overgoten in Limburg? Carrefour levert alleen aan instellingen die bij hen een contract getekend hebben en waarvan de identiteit van de afhaler bekend is.
Bedrijven mogen het hele jaar door beschimpt - of erger - worden door linkse patjepeeërs, maar als ze wat nodig hebben lopen ze je deur plat.
Ik weet inderdaad niks van voedselafhaling, ik ben destijds met mijn eigen camionette, samen met een paar man van het OCMW nog pakketten gaan ophalen bij den ABL in Peutie.
Gast

21 sep 2017, 21:50

MichelN schreef:.... ik ben destijds met mijn eigen camionette, samen met een paar man van het OCMW nog pakketten gaan ophalen bij den ABL in Peutie.
Arme sukkels die dat nog te slikken kregen .... :roll:

Horus1
Lid geworden op: 23 dec 2016, 07:29
Locatie: Vlaanderen

22 sep 2017, 12:36

En Dejules kan ik antwoord krijgen op mijn vraag?
dejules

22 sep 2017, 12:49

Horus1 schreef:En Dejules kan ik antwoord krijgen op mijn vraag?
U komt uit de leegloperij?
Gast

22 sep 2017, 12:58

En Dejules kan ik antwoord krijgen op mijn vraag?
Die kan geen antwoord geven want alles wat hij schrijft is een copy-paste van smoelenboek en van lezersbrieven uit De Tijd, onderaan zet hij er dan waanzin of toch ? bij maar voor de rest komt het van iemand anders.
Als hij al iets post dat zogezegd van hemzelf komt kan men het binnen de drie tellen weerleggen of is het uit zijne duim gezogen.
Dat lees je toch aan zijn reactie op Uw vraag.

Horus1
Lid geworden op: 23 dec 2016, 07:29
Locatie: Vlaanderen

22 sep 2017, 14:28

Altijd hetzelfde refreintje Juleke? Neen U zit in de leegloperij. Prettig en vooral zonnig weekend, verzuurd en triest personage.
Gast

22 sep 2017, 15:48

Horus1 schreef:Altijd hetzelfde refreintje Juleke? Neen U zit in de leegloperij. Prettig en vooral zonnig weekend, verzuurd en triest personage.
Tja man , als iemand het moeilijk heeft , of heeft gehad , dan geraak je wel eens verzuurd. Iemand die royaal van een ambtenaren pensioentje kan genieten ziet alle dagen onbezorgd de zon opgaan , het mag zelfs buiten stormen. Bedenk dat er een moment kan komen dat het lachen ook jou kan vergaan .....