in de Vier Seizoenen reeks 8

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

13 nov 2017, 18:25

Afbeelding

Ik kom iedereen een beetje energie brengen... hier en daar is het nodig denk ik... :roll:

Kaartjes zijn klaar... morgen nog de hele winkel opruimen...
alles netjes op z'n plaats voor de volgende keer...
je kan niet geloven wat het met zich meebrengt aan rommel maar 't is nodig... :roll:
Maar da's voor morgen... ik ben moe...

Veel sterkte wie het nodig heeft... een fijne avond ....en tot morgen... :)
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

14 nov 2017, 07:07

Goede morgen seizoentjes,


koud: 2°. gisteren heeft moeder niet gebeld en ik ook niet. dus weet ik van niets maar ik vrees dat ik dat vandaag wel zal horen. en ze zal bellen net op het moment dat ik om mijn leesvoer ben.
gisteren kine en ja, het linkerbeen wil niet meewerken.
maandagmorgenblues zijn voorbij. Gimly wil eten, maar ik wacht nog een dag. ik ben er namelijk niet van overtuigd dat hij door zijn periode heen is. en ik heb de nacht doorgeslapen wat ook al veel is. vandaag komt K.
gisteren begonnen in ragdoll. was is gedaan geraakt. trui heb ik opgehangen en als ik gewoon plooi moet er niet gestreken worden. Gimly heeft er zich op zijn dweil bij neergelegd dat ik geen bord met vlees ga geven. hij heeft net heel veel gedronken. hij heeft zijn korrels als hij echt honger heeft. ventje zou er een korrelkatje van willen maken met enkel de zondag als traktatie een zakje vlees.
het zou al veel schelen want meestal likt hij de saus van het vlees en laat de rest liggen. dat is geldverspilling.
A. wil mijn keukenkasten reorganiseren. van mij mag ze.
gisteren mijn trui genaaid. de naden waren losgekomen. zou die graag eens onder de naaimachien krijgen maar dan moet ik die eerst afwassen van stof en vuil. Vinny heeft indertijd de hoes errond gesloopt.
dan vandaag hier rap swifferen zodat A. morgen niet teveel moet stofzuigen voor ze dweilt.
was gisteren al begonnen met de oefeningen want Tom moest nog een klant naar de dietiste ernaast zenden.
de schoorsteenveger komt ook nog langs, ventje had dat aangevraagd via zo'n groepsaanvraag. ik had dat gevonden de FB. de dag erna is hij van wacht. zal dat maar niet aan moeder zeggen of ze belt de hele avond.
de vis zwom inderdaad nog gisteren want na de primperan was dat gevoel weg. ik heb eigenlijk teveel gegeten voor mijn doen. ik moet nog een recept opzoeken, dat ga ik eerst doen.
Fijne dinsdag allen, groetjes en een knuffel.
Cats Rule!

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

14 nov 2017, 09:18

Afbeelding

Goede morgen iedereen... :) 't is droog en daar ben ik blij om... :?
en het wordt lichter...stilaan komt er nog zon door. :lol:
Vandaag de kaartjeswinkel uitsorteren en opruimen
een mooi werkje als het gedaan is :roll: alles steken waar het thuishoort
dan weet ik wat ik nog heb zitten voor de volgende reeks kaartjes die moeten gemaakt worden
ik heb nu wat voorraad zitten, ik kan er tegen... :lol:
'k heb maar te pakken als het nodig is..dat is makkelijk :)

M-M, nog veel op het programma :) zo blijf je bezig...
Als A je keukenkasten reorganiseert ...zie maar dat je alles nog weet staan of liggen :lol:
een vaste plaats voor alles is natuurlijk gemakkelijk...
gelukkig is je maag beter... ik wens je een fijne dinsdag...:)

Alle seizoentjes een aangename dag vandaag... allemaal zonder namen...
dan vergeet ik niemand.... Sorry... :)
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

14 nov 2017, 11:02

Ja, de zon schijnt hier ook al is het frisjes, maar dat is misschien maar een gedacht van mij, want het is hier 21°C in huis.
Gisterennamiddag is de busreis goed verlopen en de terugreis naar huis ging per wagen. Iemand was zo lief me naar huis te voeren. Mijn benen willen niet mee. Rare onderdanen. Ik stap van de bus en zak door mijn knie. Ik ga terug mijn stok moeten gebruiken.

Bij thuiskomst heb ik nog van alle prulledingetjes gedaan. Zo onder andere verder gewekt aan het slabbetje da tegen 25/11 af moet. Blijkbaar wilden mijn handen ook niet goed, want ik zie duidelijk het verschil met het gedeelte dat ik zondag al geborduurd had. Maar, we mankeren niets.

Vandaag zou ik op jongste kleindochter mogen passen hebben, maar op onverklaarbare wijze is de koorts weg en mag ze naar de opvang. Ik had mijn survivalkit al klaar gemaakt: pantoffels, warme sjaal, een boek, een handwerkje en een puzzel voor het geval ze haar "ziekte" weer zou "uitslapen". Niet nodig dus, zoveel te beter.

Maak er een fijne dag van!

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

14 nov 2017, 15:58

Afbeelding

Goedenamiddag Seizoentjes,

Ik ben hier gisteren niet geraakt wegens het verhakselen van de takken en de bladeren van de 5 of waren het er 6, gevelde bomen. Dat verhakselen is niets, maar het aanbrengen van de talloze kubieke meters takken en groen wel. Gelukkig is buurman komen helpen , anders waren we er voor het donker niet geraakt. Ik heb zoveel mogelijk mee geholpen als ik maar kon. Moest dan naar de kine vandaag en kreeg daar lichtjes protest. Dus nu ligt 1/4° van de tuin vol met zaagsel wat beschermd is door 2 dikke zeilen. Enerzijds om te voorkomen dat het nat wordt, anderzijds voor de veiligheid van Niels. Niet dat hij daar bij die berg gaat spelen en bedolven zou raken met een hoop zaagsel en zou stikken. Zou een ware nachtmerrie zijn en een onvergeeflijke fout.
Maar nu kan hij er echt niet aan. Dus deze berg moet ook nog worden opgeruimd en dan komen ze in december / januari freezen. Dat doet de bomenman, veel en veel te gevaarlijk omdat als leek te doen. Zou graag hebben dat we allemaal nog ons 2 voeten hebben. Gisteren toen we gedaan hadden en de machine terug opgehaald was, onze ontzettend vuile werkkleding in de garage uit gedaan en meteen in de wasmachine gestopt. Douche en ik haren nog gewassen en badje genomen en rond 20.30H lagen we al in bedje. Ik heb dan 2 pijnstillers genomen en de rest van mijn medicatie en ben tamelijk vlug ingeslapen. Manlief heeft voor het slapen gaan een klein cognacje gedronken omdat hij stram was en deze ochtend was hij natuurlijk nog strammer. Ik ook. Gisteren dan 2 keer gevallen op die vochtige ondergrond met als resultaat een lichte verstuiking en goed blauwe + dikke muis van mijn hand. Doet een beetje pijn, maar valt wel mee.

Ben dan deze ochtend zoals reeds gezegd, naar kine gegaan en heb me beperkt tot licht HH omdat ik straks nog een hele strijk moet doen. De lichte verstuiking is gelukkig links, dus dat gaat wel lukken.

Niels die gisteren, tijdens de werken, in zijn kamer moest blijven, ook weer voor zijn eigen veiligheid, profiteert er vandaag van constant in en uit te lopen. Straks na de strijk even vlug de waskamer en de garage op zijn Frans dweilen. Zal maar doen of ik zelf met dienstencheques werk.

Leah, zie net dat jij van nick veranderd bent. Ben jij nu Gast of vergis ik mij ? Misschien kon je niet meer inloggen onder jouw naam.

Voor alle Seizoentjes die pijn hebben, verdriet of een dip, heel veel moed en sterkte. En liefs en een dikke knuffel voor iedereen

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

14 nov 2017, 17:42

Afbeelding

IK kom nog even een fijne avond wensen...
clive jezelf bezeerd.. :roll: ja 't is rap gebeurd...
en op je hand gevallen dat botst door tot de schouder... :roll:
toch maar voorzichtig zijn... :oops: ... sterkte....

Een gezellige avond en een goeie nacht....
hier is alles opgeruimd geraakt en ik ben er blij om...
morgenvroeg naar de markt als het niet regent...ik zie wel...

Ik wens allen een slaapwel... en tot morgen...
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

14 nov 2017, 19:12

Het is weer een opstoot van die verdomde fibromyalgie zegt de kine.
Vandaag heeft hij zijn theorie in praktijk gebracht: hij is namelijk een cursus fasciae therapie aan het volgen.
Ik heb een heel goeie uitleg gekregen over hoe dat ding werkt, heb het goed begrepen ook, maar kan het niet terug uitleggen.
Voor de moment is het zaakje weer een beetje los en zonder pijn.
Ach ja, het zal wel weer eens beteren zeker.
Nu ben ik benieuwd naar morgenvroeg, hoe ik uit mijn bed ga gerold geraken.
Ik heb al van alles en nog wat geskipt van activiteiten.
Geen film morgen, want geen chauffeur.
Geen film vrijdag om dezelfde reden.
Donderdag zal nog een moeilijk dagje worden.
Twee activiteiten na mekaar. Dokter 1 en dokter 2.
Gelukkig wonen ze niet ver van mekaar.
Vrijdag jarig en voorlaatste keer Latijn van deze reeks.
Ik had toch graag zelf mijn tractatie gebakken.

Clive dat was wel corvee gisteren dan!
Hou je nu maar een beetje gedeisd zegt degeen die zelf niet stil kan zitten....
:lol: :lol: :lol: Zal maar doen of ik zelf met dienstenceaques werk...

Nog een rustige avond aan allen.

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

14 nov 2017, 19:46

Hallookes iedereen,

Clive: amai, jullie hebben nogal gewerkt gisteren.Doe het de volgende dagen maar een beetje kalmer aan.Een mens is altijd blij als het gedaan is.

HVT: de vorige dagen nogal avonturen beleeft!Je kan zo van die dagen hebben dat alles tegenzit of anders uitdraait.

Morgen ukkepuk ophalen, die een beetje ziek is en niet naar de opvang kan.Hij blijft hier ook slapen.De ene dag nog gezond, en de volgende dag ziek, het kan vlug gaan.
Gelukkig heb ik hier vandaag al gepoetst.

Ze gaan een film maken over de collega's.Da's pure nostalgie uit mijn kinderjaren.Als die film in de bioscoop komt, ga ik zeker kijken.

Dames, tot de volgende .

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

15 nov 2017, 07:36

Goede morgen seizoentjes,

ventje is vandaag een dagje thuis wegens een of andere legerfeestdag of zoiets.
en A. komt vandaag.
Gimly had wèèr naast de bak gepoept!
Clive: ik heb gisteren ook op zijn dienstencheques gepoetst: de vlekken van de gal met de mop weggemopt. en natuurlijk dat jou kine mopperde.vandaag komt A. en zij mogen geen "ongelukjes" van dieren oppoetsen. maar vandaag wordt de living en salon grondig gedaan.
rappe r is hier net geweest. ze willen allemaal naar de begrafenis van een klantje. best dus dat ik op was.
denk dat ventje door ons gekakel ook wakker is, want die hoor ik boven mijn hoofd weg en weer lopen.
Gimly weet dat ik boos ben, seffens moet ik nog met hem naar een dierentherapeut zoals er zovelen van de kattensofa doen. die maken zelfs ook een kamer in het huis voor de kat(ten).
Robert van de diepvries stond hier plots weer voor mijn deur. had het niet opgeschreven. heb een zak roodbaarsfilet gekocht en een doos pralines. ze hebben weer sneeuwkrabscharen: 50 euro voor een zak van 200 gr.! 8O
vader had goed geslapen in de kamer met zijn 3 nieuwe compagnons. om 10 uur gaat daar het licht uit. hij heeft dus geslapen van 10 tot rond 6 hij voelde zich heel wat opgewekter zei hij.. hij heeft gisteren zijn eerste bestraling gehad voor die cyste onder zijn sleutel
been. moeder moest om een oplaadkaart voor zijn gsm. en hij belt zelf de taxi voor haar. vrienden gingen eens haar komen halen, maar tot nu toe nog niets gehoord en ze wil er niet naar vragen.
ja, ze is koppig.
Ga afsluiten want seffens staat A. hier.
Fijne woensdag, groetjes en een knuff.
Cats Rule!

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

15 nov 2017, 09:11

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes,

Anjelier, wat naar dat ukkepuk ziek is. Het is waar wat je zegt, de ene dag zijn ze kerngezond en de volgende dag ziek. Maar hijj is bij jou mogen blijven slapen. Baby D was ook wat ziek geweest, maar die is er nu door.

Zwanenmeer, ik wens jou een fijne dag.

HVT, elke opstoot gaat voorbij, zeg ik altijd tegen mezelf.

Oma-C, gisteren gekeken naar de match. Vond dat ze deze keer wel serieus moesten rennen. Hoop dat jij een beetje droog blijft moest je naar de markt gaan.

Muddy Maddy, weer veel volk over de vloer vandaag. Sterkte voor jouw vader en voor jullie. Ben blij dat hij nu op een betere kamer ligt. Normaal eigenlijk dat de poetsvrouw geen ongelukjes mag oprapen. Misschien heeft Gimly inderdaad wat stress . Dieren voelen alles zo goed aan. Niels voelt meteen aan mij als het mij niet gaat. Die is daar heel gevoelig aan.

Gisteren dan na de strijk vlug op zijn dienstencheques de waskamer en de garage gedweild.
Vandaag is het alweer woensdag en ga ik boven poetsen. Ga vandaag ook de dikke dons terug opleggen. Deze nacht wakker geworden van de kou ( raam staat altijd op klap) terwijl ik een dikke pyjama aanhad. Tja , het wordt stilaan winter.
Mijn hand is al veel beter, nog een beetje blauw en gezwollen, maar doet haast geen pijn meer.

Zo, ik ga niet alle namen noemen, maar wens iedereen zonder uitzondering een fijne dag. Heel veel sterkteknuffels voor hen die ze nodig hebben. En liefs aan elk van jullie.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

15 nov 2017, 10:35

Afbeelding

Goede morgen alle seizoentjes 't is een natte dag...met regen...
Ik ben terug van de markt, ben met schoondochter samen geweest
en we hadden snel alles wat we nodig hadden...

Dank je clive voor het overzichtje... ik ga niet alles herhalen 't is al half 11
en er is nog de opruim van de boodschappen :roll:

Ik wens allen het allerbeste... veel sterkte en beterschap aan wie het kan gebruiken...
af en tot eens op de rem gaan staan is nodig....
en de kindjes geven aan elkaar het ziek zijn door hé wat normaal is...

Een aangename dag vandaag en sterkte... :)
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

15 nov 2017, 17:57

Afbeelding

Een donkere vochtige dag... is ook weer voorbij... ik voel het aan de knoken...
heb alles gedaan wat ik wou doen... alleen nog iets in de brievenbus gaan steken...
als het niet teveel regent :roll: en anders is het voor morgen...het komt niet op een dag denk ik... :roll:

Allen een gezellige avond... een slaap met mooie dromen en tot morgen... :)
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

15 nov 2017, 20:10

Afbeelding

Goedenavond Seizoentjes,

Oma-C, inderdaad een sombere en miezerige dag, brr.

Ik heb alles gedaan gekregen wat ik wou doen vandaag, zij het op een gezapig tempo. Maar ben toch blij dat boven weer alles netjes is. Bedje moet nog wel worden opgemaakt, maar dat doen we met zijn tweeën, dekbed ligt open en de slopen zitten al rond de kussens. Enkel dus nog de dons in de overtrek stoppen.

Niels heeft flink zijn brokken gegeten vandaag, kan daar zo blij om zijn.

Ik wens jullie allemaal nog een gezellige avond en voor later een zachte slaapwel.
Liefs en een dikke knuffel voor jullie allemaal.

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

15 nov 2017, 20:24

Vandaag een bord laten vallen: in stukken vaneen. Zou dat ook tellen als je mee doet met de grote opruimactie?
Het aanrecht in de keuken een beurt gegeven. Voor de rest net veel uitgespookt.
Aan het wachten tot de opstoot weer overgaat...

MM het was vandaag het feest van de dynastie. Vroeger was dat voor iedereen een vrije dag. Waarom die en de 8ste mei afgeschaft zijn? Ik weet het niet.

Clive geluk ligt in kleine dingen zoals een hond die zijn teljoor helemaal leegeet. :-)


Zo, ik ga de kwelende sopraan op Klara verwisselen voor de tv.

Slaap wel voor straks en tot morgen.

lea***
Lid geworden op: 09 nov 2017, 20:54

15 nov 2017, 21:08

xx
Laatst gewijzigd door lea*** op 16 nov 2017, 20:38, 1 keer totaal gewijzigd.