in de Vier Seizoenen reeks 8

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

zwanenmeer
Lid geworden op: 10 mar 2008, 20:01

09 dec 2017, 15:14

Voor ALLE seizoentjes : een goed weekend , warm binnenblijven , en niet teveel zorgen en pijn .
Veel moed !! 

Afbeelding
en het beste moet altijd nog.... komen
"je leeft maar één dag: VANDAAG "

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

09 dec 2017, 17:52

Afbeelding

Een mooie avond  iedereen, vroeg donker maar 't is nu zo... 
 iedereen voor een warm weekend gezorgd, dat is aangenaam
ik heb snooker zitten kijken... 't was een heel spannende halve finale..
vanavond nog een halve finale en morgen spelen de cracken dan de finale
Dat wordt weer spannend... 
Ik wens allen een gezellige avond en straks een goeie nacht... tot morgen :)
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

09 dec 2017, 19:03

Hallookes iedereen,

Mammyretro: een heel heel gelukkige verjaardag gewenst, maak er een mooie fijne dag van.

Wingerd en Mammyretro: dank jullie wel voor de wensen voor toekomstige kleindochter.

Clive: ik denk wel dat het zal lukken met spaanse woef op hondenhotel.In het verleden heeft hij al voor hetere vuren gestaan :( .Hij past zich nogal gemakkelijk aan en voelt zich overal thuis.En wij zijn ook gerust, we weten dat hij in goede handen is.
In februari gaan we naar de Koningin Elisabethzaal in Antwerpen naar het Wiener Johann Strauss concert.Al van kindsaf wil ik dat eens in het echt zien, en nu geven ze een concert hier in België.Nadien blijven we overnachten in Antwerpen.We weten niet tot hoelang het  concert gaat duren, en we gaan met de trein.

Dames, tot morgen.

mammyretro
Lid geworden op: 17 nov 2016, 18:04

09 dec 2017, 22:31

,goede avond Allen 
Beetje laat maar hartelijk bedankt voor de felicitatie's
Bisous en wel te rusten
les larmes sont simplement des gouttes d'eau a l’intérieur de toi

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

10 dec 2017, 09:09

Goede morgen seizoentjes,

vandaag kip ophalen en naar brugge. het zal onmiddelijk eten worden en roef weg.
Gimly heeft hier een kurk te pakken en is er mee aan het spelen. wij hebben gisteren een restje chinees gegeten ipv soep en boterhammen met beleg. ik moet nog batterijen in de sensorlamp in de gang doen.
om de een of andere reden wilde Gimly onmiddelijk naar de keuken.
vinny moest altijd eerst naar buiten nadat er eten in zijn pot was, behalve als het tonijn was. en als hij naar binnen kwam, gegeten had, dan liet hij zich stiekem in de keuken sluiten tot er niets meer te besten viel en hij miauwde om buiten te mogen.
de buurkindjes zijn om hun sinterklaas geweest. ( buren hebben geen schouwen- dus moet sinterklaas dat bij moeder afleveren)
Helena: ik heb vannacht ook heel levendige dromen gehad en ik heb een dromenvanger boven mijn bed hangen.
Gimly is een dutje gaan doen op zijn dweil.
verrek: het sneeuwt. tot nu toe blijft ze niet liggen. mijn moeder had een hond: Paultje. die moest altijd een sneeuwvlok gaan vangen. als hij op zwier was kreeg oma hem met geen stokken binnen en hij kon zo hoog springen dat hij aan het touwtje van de bel kon. self- service hond :D.
als de sneeuw blijft liggen gaan de werken aan de voorhavenlaan ook stilliggen. pech voor de kine- praktijk. die ligt midden in de werken.
en als het vannacht gaat vriezen dan vrees ik voor mijn boodschappen. ik ga een paar dikke militaire sokken boven mijn schoenen doen dat ik niet uitglij.
ik heb weer een gevulde week: dinsdag kine, woensdag A. donderdag dokter en vrijdag kine. maandag moet ik het hier als gewoonte opruimen.
Ik ga eerst de site van het kmi raadplegen.
Fijne zondag, groetjes en knuffel.
Cats Rule!

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

10 dec 2017, 09:55

AfbeeldingGoede morgen iedereen... Afbeelding
Hier regen en ik hoop dat het geen sneeuw wordt
Ik moet niet buiten zijn, maar voor wie buiten moet...
Ongevallen zijn er al genoeg en dat weer maakt het nog gevaarlijker..

M-M een drukke week ... kleed je maar warm want het blijft voorlopig koud
en als het glad wordt is jouw idee een hele goeie... :lol:
Dikke sokken over de schoenen dan schuif je niet....
zo gingen wij vroeger naar school...
Beterschap voor je zieke vader en doe voorzichtig aan...:?

Anjelier je zal geen spijt krijgen van het "Wiener Johann Strauss concert" dat is
echt de moeite waard  :wink:

Alle seizoentjes een fijne dag... hier zou niet veel sneeuw blijven liggen 
want overal is het kletsnat...maak er het beste van... :wink:
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

mammyretro
Lid geworden op: 17 nov 2016, 18:04

10 dec 2017, 10:18

goede morgen ,de sneeuw is hier nu aangekomen , 
papy is weg naar sch ma ,anders was hij ook thuis gebleven 
les larmes sont simplement des gouttes d'eau a l’intérieur de toi

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

10 dec 2017, 10:39

Afbeelding

Opgepast..!! de sneeuw is na ijsregen hier ook toegekomen :roll:
Wees voorzichtig dus...:)
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

10 dec 2017, 10:43

Hallo iedereen,

Hier sneeuwt het nu ook.
Ik ben blij dat ik gisteren dan toch nog naar de stad gereden ben om vlees en brood.
Ik kan een tijdje voort.
Als het dinsdag niet beter is dan zal de kine er toch overschieten.
Als het glad is kom ik niet op de fiets en ik geraak er niet met het openbaar vervoer.

Mammyretro, wij kwamen mekaar ergens onderweg al tegen gisteren hé!
Ik hoop dat je een fijne verjaardag had.

Ondertussen ben ik al aan mijn tweede grootvakes' zakdoek bezig sinds ik opstond.
Ergens onderweg een snotvalling opgelopen.
Is vanzelf gekomen, zal vanzelf wel overgaan.

Vandaag knusjes van alle prullewerkjes doen.
Tja, degene die mijn boek gereserveerd had zal een beetje moeten wachten.
Door dit weer ga ik niet naar de bib.
Het zal een dure bedoening worden: boete plus verlenging kosten.

Dames en dieren maak het binnen gezellig!

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

10 dec 2017, 10:48

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes, 

Oma-C, dank je wel voor de tips i.v.m. de kaarsen, vind het heel nuttig om te weten. Hier branden vooral heel veel theelichtjes omwille de veiligheid van Niels. Geniet van de snooker deze middag. 

Omasenga, blijkbaar kun je nu zonder problemen inloggen, fijn zo . 

Zwanenmeer, wat een gezellig plaatje alweer. En vandaag maken we het binnen extra gezellig en blijven we inderdaad binnen vandaag. 

Anjelier, Spaanse woef zal dan in goede handen zijn. Geniet van het concert in februari. Jullie hebben gelijk dat jullie blijven overnachten. Alvast iets om naar uit te kijken. 

Mammyretro, duizend bisous van ons terug en liefs. 

Muddy Maddy, vandaag naar Brugge, wees voorzichtig op de baan. Jij hebt dan wel een hele drukke week voor de boeg. Af en toe wel wat rust inbouwen hoor. Is het kleiner maken van jouw ring gelukt met die garendraad ?

Het is hier net beginnen te sneeuwen tot grote verbazing van Niels die in de tuin liep. Heb hem terug naar binnen geroepen, die koude is niet goed voor zijn gewrichten. De bovenste verdieping en het GV zijn al volledig gedaan, maar in de living is het chaos, want manlief heeft de dozen met het kerstgerief al naar beneden gehaald. Heb de stofzuiger daar laten staan, dan kan ik als de kerstboom staat en hal en de kamer van Niels versierd zijn, de dozen terug op zijn plaats gaan zetten en kan ik de keuken en de living stofzuigen zodat het ook daar weer netjes is. 

Zo lieve dames allemaal, ga mij niet wagen alle namen op te noemen, zo vergeet ik er ook geen. 
Blijf maar lekker binnen vandaag en als je toch de baan op moet, weed dan heel voorzichtig. 
Ik wens jullie allemaal een fijne zondag, stuur jullie heel veel groetjes en een heleboel extra warme knuffels. Liefs.

zwanenmeer
Lid geworden op: 10 mar 2008, 20:01

10 dec 2017, 11:11

Dag seizoentjes allemaal . 
Ja, hier sneeuwt het ook volop . al meer dan een uur .. 

Gelukkig moet ik niet naar buiten . Wel de vogeltjes en andere dieren gevoederd ..... tis nodig . 

Afbeelding
en het beste moet altijd nog.... komen
"je leeft maar één dag: VANDAAG "

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

10 dec 2017, 16:33

Hallookes iedereen,

De sneeuw is al weg, en op de baan was het goed om rijden, wel heel nat met veel plassen.

Clive: deze voormiddag dacht ik plots aan u, en weet ge waarom?Ik was bij mijn ouders een rijsttaart aan het bakken, supergemakkelijk en dacht :clive zou dit ook kunnen bakken, niet moeilijk.
Hier volgt het recept:
4 eieren,2 grote dozen Boss vanille roomrijst, 6 eetlepels suiker, 6 grote eetlepels zelfrijzende bloem.
Klop de eieren met de suiker tot een luchtige schuim.Meng de bloem onder.Als laatste de roomrijst onderroeren.Giet in een ingevette bakvorm en bak 45 minten op 180- 190°.
Ik gebruik een siliconen bakvorm zodat het gemakkelijk uit de vorm komt.

Misschien dat ik deze avond de kerstboom ga zetten, ik zie wel.

Dames, tot morgen.

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

10 dec 2017, 17:20

recept opgeslagen waarvoor dank

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

10 dec 2017, 17:22

Afbeelding

Goede bijna avond Seizoentjes,

Zwanenmeer, hier is het gestopt met sneeuwen, maar het regent nu met alle smurrie als gevolg en het waait hier erg hard, vooral rukwinden. Ben blij dat de zieke bomen allemaal uit de tuin zijn. Ben nu niet meer zo bang voor de storm. 

Anjelier, dank je voor het recept, ga dat zeker eens bakken. Ik heb ook allemaal silicone bakvormen, ( gebruik ze alleen te weinig  :oops: ). Maar deze rijsttaart ga ik echt wel eens proberen. Dank je wel voor het recept. 

En het is een feit, de kerstboom en alle toebehoren staan. En alles is reeds opgeruimd en gestofzuigd. 
Kerstboom is met wit, ivoorwit, glas en roze pastel kerstballen versierd. Gouden strakke slingers en natuurlijk een heleboel lichtjes. Heel mooi, heel strak maar toch erg warm. Manlief heeft de lichtjes erin gehangen, want ik kan niet aan de bovenkant van de boom. En dat heeft hij heel mooi gedaan. En de nieuwe stenen kerstman  in lichtgrijs en lichtbeige staat mooi te wezen op de kast, omringd door mijn theelichtjes , ook in dezelfde tinten grijs en beige. Vind het heel geslaagd. Ook de tafel tegen de muur in de hal is versierd en natuurlijk de kamer van Niels. Heb denk ik 1000 glittertjes moeten op stofzuigen . Maar alle dozen staan keurig terug. Hou nu eenmaal van orde. 
Niels kreeg zijn kersthond in  het oog en er volgde een verontwaardigde woef. Een indringer in zijn kamer !!!

Zo, ok ga nu eindelijk badje in en doe me iets comfortabel aan. Moet dan alleen nog de badkamer opruimen en even stofzuigen. Manlief en ik hebben hapjes tussendoor gegeten en hebben nu geen honger meer, dsu moet ik ook geen avondeten niet meer maken; Ga als ik verzorgd ben, lekker rustig een nieuw boek lezen.

Ik wens elkeen  nog een rustige avond  en voor veel later een zachte nachtrust. Liefs en dikke knuffels aan jullie allen.  

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

10 dec 2017, 17:56

AfbeeldingGoede avond iedereen... na de ijsregen vanmorgen een mooipakje sneeuw 
en die is nu aan 't weg regenen... samen met heel veelwind... alles rammelt....geen gezelliggeluid....hopelijk mindert het wat anders zal er niet veel geslapen worden Ik wens iedereen een gezellige avond en een goede nacht...

Groetjes aan allen ....en tot morgen 
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".