in de Vier Seizoenen reeks 8

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

17 dec 2017, 10:12

Sorry... sorry... :oops:
Voor de man van bobijntje en jullie huwelijksverjaardag gisteren
met al dat kerstgedoe was ik het eerlijk gezegd vergeten...mea culpa :roll: :oops:
Toch nog de beste wensen en nog vele jaren... :)

Afbeelding
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

17 dec 2017, 11:30

Wat gaan we nu krijgen? Ik moest terug inloggen. Ik heb nochtans geen cache leeggemaakt of cookies verwijderd.Ik vrees dat nu de it-medewerker met vakantie is er terug een en ander aan het mis lopen is met de site...Er is geen melding meer van nieuwe antwoorden en zo. Maar ik zoek het zelf wel uit.

Goede gladde morgen. Ik dacht eindelijk de was buiten te kunnen drogen. Na een paar stapjes op het terras rechtsomkeer naar binnen...Geen gebroken armen en benen...Nooit gedacht dat ik zo voorzichtig zou worden.
ben altijd al bang geweest als het glad was, maar nu is het toch echt erg. Ik denk dat ik er genoeg van heb van te vallen. Binnen kan dat natuurlijk ook, maar toch, ik lig liever geen uren in de kou te wachten tot een buur me ziet liggen.Ik voel me opgesloten. Ondertussen slinkt mijn wintervoorraad gestaag.

Vandaag verder kaartjes schrijven. De gekregen kaartjes ophangen. Strijken en was plooien, de boodschappenlijst voor Kerst verder in orde brengen. Dinsdag met K. de laatste boodschappen doen.

Buren gaan gebraad eten deze middag. Heel mijn huis rook er naar. Zo af en toe kan ik de menu van de week opschrijven. Ik vraag me af waar hun dampkap in uit komt....

Mijnheer en mevrouw eend hebben aan de andere kant van de draad duidelijk geen last van de kou.
De honden al helemaal niet. Fluppe, de kater zit liever binnen denk ik.

Hier valt niet veel te beleven.

Nog vele jaartjes samen Bobijntje, dank zij oma-c en haar kalender...

Aan iedereen nog een gezellige dag binnen of buiten... 

mammyretro
Lid geworden op: 17 nov 2016, 18:04

17 dec 2017, 11:42

goede morgen euh ,bijna middag 

hier is de zon op afspraak , ,maar koud ,
het is glad ,toen ik om brood ging 
les larmes sont simplement des gouttes d'eau a l’intérieur de toi

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

17 dec 2017, 14:32

Afbeelding

Een goede middag allen... de zon kruipt stilaan weg
en dan wordt het kouder... ik heb mijn wandeling erop zitten :)
ben anderhalf uurtje weggeweest.. in de zon want in de schaduw
waren er gladde plekken...voorzichtig gestapt want ik wil geen benen breken...
Hier was gisteren de was en de strijk opgeruimd...
Nu nog een broodje bakken en de dag zal weer voorbij zijn eer ik het besef :roll:

Voor iedereen een aangename dag verder...
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

wingerd
Lid geworden op: 05 mei 2010, 23:13

17 dec 2017, 16:49

Hallo dames,

gisteren namiddag kwam zoon op bezoek met zijn drie kinderen, manlief heeft ervan geprofiteerd om hem even een zware tuinklus te laten opknappen.
Zoon  zien we nu niet meer tot Nieuwjaar want hij én schoondochter moeten met Kerstmis werken, ja die zitten in de verpleegsector.
Vandaag mijn moeder gaan bezoeken. Dat is altijd met zeer gemengde gevoelens maar ja voor iemand van 94 moet je een heleboel gevoelens anders bekijken en de negatieve uitschakelen. We hebben haar toch met diverse zaken plezier kunnen doen.
Dan nog even langs dochter gereden waar de examenkoorts volop heerst. Dochter zit ook te studeren en heeft ocharme nog een dikke verkoudheid bovenop.
Vanmorgen was het hier ook glad, we hebben dus gewacht tot de temperatuur positief was alvorens te vertrekken.

Hier is ook het kerstkaartenlint opgehangen.

Dames hou het verder gezellig.

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

17 dec 2017, 17:55

Hallookes iedereen,

Allereerst bedankt voor de verjaardagswensen voor moeder.Ze vond het plezant gisternamiddag, een stukje cake en daarna een glaasje wijn  was voldoende , zei ze.Ze heeft van zus en mij een truitje gekregen, dat kan ze altijd gebruiken.

Bobijntje: proficiat aan uw man en jullie huwelijksverjaardag.

Deze morgend was het hier ook glad, je zag de ijsplekken op het terras.Hopelijk gaat het vannacht niet vriezen, want morgenvroeg moet ik ukkepuk ophalen, en da's toch een eind rijden.Hij blijft ook slapen , zoonlief komt hem dan dinsdagochtend ophalen.

Zal vanavond eens de kerstkaartjes schrijven, dat wordt ook stilaan tijd.

In de namiddag een wandeling gemaakt hier in de buurt.Op een akker zaten enkele ganzen, spaanse woef had dat natuurlijk gezien, sprong over de brede beek om ze achterna te jagen.Hij was wel vergeten dat hij aan de leiband hing met mij eraan :D.Kon nog net verhinderen dat IK in de beek viel.

Dames, misschien tot morgen.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

17 dec 2017, 18:14

Afbeelding

Na een mooie dag is het weeral avond... :)
bijna de hele dag zon gehad en dat was heel aangenaam
Een fijne wandeling gemaakt... zolang het kan moeten we er van profiteren
het was maar anderhalf uur maar wie weet wat is het morgen... :roll:

Anjelierken, ik hoop dat het niet glad is morgen als je er door moet
het kan verrassen en dat is niet leuk... :roll: 
en een bad in de sloot zou nog minder leuk geweest zijn... :?

wingerd, een tuinklus opgeknapt.. :) je moet ervan profiteren als het kan ...
en succes voor de examens van de jeugd...

Hou het aangenaam en slaap lekker later op de avond :lol:
tot morgen....
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

wingerd
Lid geworden op: 05 mei 2010, 23:13

17 dec 2017, 18:14

Bobijntje, ook van mij nog proficiat, had precies ergens iets verkeerd voor  :wink:

mammyretro
Lid geworden op: 17 nov 2016, 18:04

17 dec 2017, 18:46

bobijntje ,gefeliciteerd met jullie huwelijks verjaardag 

oma-c ,hier ook de ganse dag zon ,rond 17u kwam het grijs en nu regend het 

hoop ook dat het morgen niet vriest ,want ik moet morgen naar lille 

fijne avond ;bisous
les larmes sont simplement des gouttes d'eau a l’intérieur de toi

mariajohanna
Lid geworden op: 21 okt 2012, 19:49

17 dec 2017, 22:29

Goede avond, dames allemaal,

Bobijntje, jullie huwelijksverjaardag is me volledig ontgaan ..... sorry, alsnog hartelijk gefeliciteerd.
Hopelijk hebben jullie er een mooie dag van gemaakt ! :wink:

En de mama van anjelierken is intussen ook al verjaard ..... een lekker stukje cake en een glaasje wijn .... het kan maar gesmaakt hebben, he ! Kunnen er nog late verjaardagswensen bij ? :wink: Bij deze gebeurd ! :wink:

En ... 94 j is de mama van wingerd .... ik zal zo oud niet worden, denk ik, maar het is haar heel zeker gegund !
En studerende studenten ....., de oudste van dochterlief, éérste middelbaar, is er vanaf, enkel de jongste is nog volop bezig, maar het wordt tijd dat het gadaan is, het is niet meer ..... leuk :roll:

Hier gaan, voorlopig, de laatste kaartjes morgen de post op ! Heb geen lint opgehangen maar er staan er al verschillende mijn schouw te versieren ! :D

Nu nog goed nieuws : manlief heeft, met succes, een dubbele overnachting thuis doorgebracht ! :D En natuurlijk was hij ook weer zenuwachtig toen hij terug naar het ziekenhuis moest vertrekken .... :? Vanaf donderdagavond wordt hij volledig ontslagen, en zijn mijn, bijna dagelijkse uitstappen, voorbij .
Hij moet nog wel dagelijks zijn revalidatie-oefeningen gaan doen, maar daar zal ooit ook wel een einde aan komen !
Intussen hier ook slecht nieuws gehad : de man van één van zijn zussen is overleden op 66-jarige leeftijd : longvlieskanker, overgehouden van de asbest .....

Dames, ik ga het hierbij laten. Hou jullie allemaal zo goed mogelijk. Kaarsjes branden nog voor iedereen .....
Tot ... de volgende ....
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

18 dec 2017, 06:57

Goede morgen seizoentjes,

vandaag gaan we weten of mijn vader het ziekenhuis mag verlaten. ze moeten eerst nog een bloedproef doen. neef van ventjes kant is gisteren opgenomen in een kliniek in kortrijk met appendicities. dat is de kant van de familie die helemaal geen felecitaties gedaan heeft voor mijn verjaardag. ik ben daar toch niet belangrijk. zelfs een kaartje kon er niet af. ik weet zeker als die trouwt met zijn steenrijk lief, wij niet uitgenodigd zijn. ook niet als nichtje trouwt. met de plechtige communie van de jongste waren wij ook afwezig. waarom wij te min zijn weet ik ook niet. maar schoonzus heeft het nogal hoog in d'r bol.
MJ: een dikke proficiat voor manlief. een innige deelneming met het overlijden van zijn schoonbroer. asbest. ik denk dat er hier in huis er ook zit: jaren 50 gebouwd.
nog 3 dagen en ventje is in congè. het zijn 3 dagen teveel zei hij.
ik ben nog moe. toen we hier thuiskwamen was er weer een kerstmarkt, dit keer van de handelaarsbond. zijn niet geweest. als we geen briefje in de bus vinden om ons te verwittigen gaan we niet.
vandaag op boodschap, morgen kine. ben gisteren eindelijk door de libelle geraakt omdat ventje naar stadion wilde kijken.dat intresseert me geen bal.( beniesd)
vader zag er goed uit als je niet kijkt naar de cyste in zijn nek. hij moet alleen nog weer leren de signalen om te gaan plassen herkennen. hij heeft 48 dagen zijn blaas niet gebruikt.
eten in de grill was 10/10. dat zal de kok graag horen zei de serveerster. en er was voetbal dus ze stonden ook aan te schuiven aan de quick. een snelle hap, dan de cafeekes in en later die 5-O vieren. hopelijk weer geen rellen. het zal wel weer de schuld van de scheidsrechter of de videoref. zijn dat de andere niet gewonnen hebben.
ventje moet vanavond om 7 uur naar de dokter voor zijn pillen.
ik moet ook nog om de mijne, dat kan ik dan morgen doen als ik om mijn leesvoer ga.
Fijne maandag, groetjes en een knuffel.
Cats Rule!

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

18 dec 2017, 08:24

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes, 

Oma-C, jij hebt gisteren een leuke wandeling gedaan en je hebt er duidelijk van genoten. Het was ook niet zo koud gisteren dan de dagen ervoor. Er stond geen venijnige wind. 

HVT, ook druk bezig. Is jouw oorpijn over ? 

Mammyretro, ook voor jullie een fijne dag gewenst. Oppassen dat het bij jullie daar niet glad is als je naar Lille gaat. Dat je niet valt. 

Wingerd, een zware tuinklus opgeknapt. Wens jou dochter heel veel beterschap. Hoop dat daar alle examens meevallen en dat ze niet meer te lang duren want dat brengt toch altijd stress mee. En ook jij hebt een kaartenlint. Ik heb dat op een kast in het halletje als je naar de living gaat, constant hangen. Door het jaar komen daar de verjaardagskaarten en andere kaarten aan te hangen. Nu is het leeg gemaakt en is het klaar voor de kerstkaarten. 

Anjelier, fijn te lezen dat jouw moeder een leuke verjaardag heeft gehad . Toch maar voorzichtig zijn als je ukkepuk gaat ophalen. En spaanse woef was jou dan even vergeten dat hij jou bij had toen hij over de beek sprong. 

MJ, allereerst onze innige deelneming met het overlijden van jullie schoonbroer, dat zijn toch geen leeftijden meer, zo jong nog. 
Ben wel heel blij te lezen dat de dubbele overnachting een succes is geweest. En nu nog 3 nachtjes slapen. Kaarsje brandt  ' s avonds nog steeds voor jullie en dat al van de 16° augustus. 

Muddy Maddy, ik hoop dat jouw vader het ziekenhuis mag verlaten. En trek je dat toch niet aan van die andere kant van de familie. Dat zegt meer over hen dan over jullie. Nog 3 dagen en ventje heeft verlof. Manlief zijn" verlof" begint vrijdag, maar hij moet constant beschikbaar blijven en dus bereikbaar. Niets aan te doen. 

Vrijdag moeten we in Hasselt zijn, alleszins tot een uur of 13.00H want heb in de latere namiddag  een afspraak met de manicure voor mijn nagels . Dat betekent dat ik mijn altijd zo strakke weekplanning heb moeten omgooien, wil ik alles gedaan hebben deze week. Maar zoals ik het in mijn hoofd heb, gaat het me wel lukken zonder dat het draadje knapt 
Ga nu Niels zijn ontbijt geven want die staat hier naast mij ongeduldig te wezen. En dan meteen badje in, boven alles doen en dan alles beneden doen. 
Ik wens iedereen een fijne maandag, stuur jullie heel veel groetjes en een aantal dikke knuffels. Liefs. 

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

18 dec 2017, 10:04

AfbeeldingGoede morgen, ben laat want de pc was aan 't updaten en ik moestwachten...
en soms kan dat even duren hé... :) 
Allé 't is gedaan en ik kan de vrienden een goede dag komenwensen

Hier is het grijs enwinderig na de regen van gisteravond en vannacht...
afwachten wat het wordt... :roll:

Dank aan clive voor het overzichtje.. :). ik ga niet alles herhalen...

M-J, fijn dat "het geloop" bijna gedaan is .. nu maar hopen dat
het thuis allemaal rustig aan op z'n pootjes terechtkomt  :)
Langzaam rap dan lukt het wel... veel sterkte, want het zal toch anders zijn...
Mijn medeleven nog voor het droeve verlies :(

verder iedereen een aangename dag vandaag
en sterkte aan wie op de sukkel is... tot later...
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

18 dec 2017, 17:57

AfbeeldingGoede avond iedereen,
in een zucht is het donker....het gaat rap...Afbeelding
ik krijg precies niet warm en het is toch aangenaam binnen het 
was iets minder koud dan de vorige dagen...en toch... bbrrVoor allen een fijne warme avond... 
Ik moet morgenvroeg nuchter bij de dokter zijn... 
bloedafname voor suikeronderzoek (en meer)Afbeelding
zal dus niet vroeg hier zijn...maar jullie zien me wel weer verschijnen

Een fijne avond en een goeie nacht....Afbeelding 
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

18 dec 2017, 20:12

hallo, het was poetsdag vandaag, dus ben niet tot hier geraakt
merci voor de kerstwensen die al aangekomen zijn
ik heb met veel plezier al de kaartjes van verleden jaar nog eens vastgehad 
nog zes zijn er te schrijven, maar mijn voorraad is op
deze namiddag op theevisie bij tante S.
deze keer had ze niet zelf gebakken, maar was vanmorgen met de fiets naar de bakker gereden
in het terugkomen wou ze eens een kortere weg nemen
te voet dan want met de zak aan het stuur durfde ze (gelukkig maar) niet te fietsen
kwam er op het juiste moment een autootje van B-post aangereden
want wat bleek?
op haar kortere weg lag het vol nieuwe rioolbuizen waar ze over moest
ja, ze zijn daar heel hard aan het werken voor haar deur of het scheelt niet veel
wat nu hé? helemaal terug?
neen hoor, gelukkig heeft de behulpzame postman haar fiets over de buizen getild
en zo geraakte ze thuis met haar zoete buit.
ze is toch echt niet te schatten hoor! ik zie mij dat op mijn 93 nog niet doen
zo dames dat was mijn verhaaltje van de dag.

slaap wel en tot morgen

ps: oma-C ik duim dat ze rap een ader vinden morgenvroeg
zorg dat je arm warm is dat scheelt in het prikken