in de Vier Seizoenen reeks 8

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

mammyretro
Lid geworden op: 17 nov 2016, 18:04

18 dec 2017, 20:48

oma -c en marie johanna ,dank jullie voor het kaartje 

ik hoop dat jullie het mijne op tijd zullen krijgen op de bus zaterdag gedaan 

helena ,ja,je heeft gelijk , ,ik had het koud toen ze verleden dinsdag kwam prikken ,
en ze heeft me tot 4 x moeten proberen ,nog nooit gebeurd ,
en ze zei me toen mijn arm onder warm water houden ,
dus nu donderdag zal ik proberen mijn arm warm te houden 
clive ;het was deze morgen niet glad ,moest er zijn om 11u30 
en we hadden zon , :D,de ganse dag ,maar rond 16uur kwam het 
grijs en regende het 

fijne avond ,bisous
les larmes sont simplement des gouttes d'eau a l’intérieur de toi

Bobijntje
Lid geworden op: 30 okt 2015, 19:48
Locatie: Ergens in Vlaanderen

18 dec 2017, 21:21

Hallo iedereen

Eerst en vooral allemaal heel erg bedankt voor 
jullie felicitaties maar laat mij even iets rechtzetten :
Verjaardag manlief is 17 september en onze
huwelijksverjaardag is 22 april dus Oma-C jij
moet echt geen sorry zeggen :wink: :wink:
Oma-C duimen staan voor morgenvroeg opdat
ze niet teveel moeten "porren"!! Heb dan altijd
zo'n medelijden met jou!!

MJ wat ben ik blij voor jullie, 't waren 4 zware
maanden voor jullie en van nu af aan kan 't
alleen beter worden!!! Ook hier branden elke avond
de kaarsjes en nu mag je aftellen!!!

HvT wat een kwieke tante heb jij!!! Op die manier
is "wijzer en grijzer" worden wel leuk!!!

Clive jij hebt weer een leuk uitstapje voor de boeg :wink:
ik mag mijn nagels woensdag laten doen!
Alles ok nu met baby D?

Wingerd jij hebt weer "goede daden "verricht deze week!
Goed dat zoon die tuinklus geklaard heeft zo is alles weer
opgeknapt!
Veel succes voor de examenfamilie en beterschap
voor de dochter!!

Oei Anjelier, jij bent dus letterlijk op sleeptouw
genomen door spaanse woef. Gelukkig heb je
geen koud bad genomen!!
Veel plezier met jullie logeetje :lol:

MM ik hoop van harte dat jouw papa naar huis mag!
zal ook weer minder geloop voor jullie zijn .
Probeer om van ventjes verlof te genieten en samen
een paar leuke dingen te doen!!

Hallo Zwanenmeer en Omasenga, ik stuur jullie heel
veel warme groetjes!!

Dag Mammyretro alles goed?
Ligt het Libelleforum al plat nu?

Hier staat de kerstboom te stralen, kerstlint hangt
al op en de eerste kaartjes hangen er al aan, ik heb
de mijne deze morgen op de post gedaan.
Ga nu nog even voor manlief zorgen want die voelt zich
sinds gisteren niet lekker, denk een indigeste of hopelijk
niet- iets van buikgriep :cry:
En dames juicht en zingt met mij....morgen rijdt de soepkar
voor de laatste keer dit jaar uit!!! :wink: :lol:

Maak er allemaal nog een gezellige avond van en voor
morgen...een fijne dinsdag!!
Geniet nu... niet morgen

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

18 dec 2017, 21:38

Afbeelding

Goedenavond Seizoentjes, 

Even een ego-berichtje. 
Wij zijn net terug van de dierenarts met Niels. Was deze middag niet naar mijn zin en het werd erger. Toen pas had ik door dat hij last had van zijn oor. Om 19.00H werd het erger en erger, maar manlief was naar de huisdokter voor een voorschrift. Ik had op dat moment door dat Niels een acute oorontsteking was aan het doen. Naar zijn dierenarts gebeld en we mochten om 20.30H naar hem komen. En ja hoor, Niels heeft een dubbele oorontsteking. Heeft daar druppels in zijn oor gekregen, een spuit antibiotica en een spuit tegen de pijn. Verder behandelen met oordruppels, 1 keer per dag en antibiotica 2 keer per dag. Nu is hij eindelijk rustig en ik ga hem dadelijk slapen leggen in zijn kamer. Wou zo de nacht niet in met hem. 
HVT, sorry voor de vergelijking, maar moest bij de diagnose even denken aan jou. 
Dierenarts heeft ook met Niels zijn hoofd gedraaid om menigitis uit te sluiten. Kreeg bijna een infarct toen hij dat deed. Maar het is dus een acute dubbele oorontsteking.  Sorry, het moest er even uit. 

Liefs aan jullie allemaal. Hoop dat jullie mijn kaartjes krijgen, heb ze net als Mammyretro reeds zaterdag opgestuurd. 
Knuffel en dank je voor het luisterlezen. 

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

18 dec 2017, 23:11

Geeft niet hoor Clive dat je mij met Niels vergelijkt. Ik wil best wel even in zijn nestje komen liggen. :P
Mijn oor is beter, maar ik heb de indruk dat er toch nog vocht achter het trommelvlies zit. Ik heb altijd de neiging om te slikken om dan een plopje te horen.

Och arme Niels, want dat doet wel echt pijn hoor. Teveel in de sneeuw gespeeld? Wie weet dat al.

Maar met de spuit tegen de pijn en de antibiotica zal hij wel vlug de  oude zijn. We duimen!

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

19 dec 2017, 07:08

Goede morgen seizoentjes,

Hoera, vader is thuis! met een karrenvracht aan medicatie.
Toen ik gisteren naar het schoonloeder belde om te vragen hoe het met de neef was snauwde ze: en van wie weet jij dat? simpel, ik heb mijn bronnen bij de fbi, de cia en nsa geraadpleegd. toen legde ik uit dat moeder naar Frank gebeld had voor vader zijn voeten. ha, dan was het beter. zijn superrijk lief ging hem gisteren naar huis voeren. ze hebben een kijkoperatie gedaan.
dat zijn toch geen manieren? zo iemand afsnauwen omdat je toevallig iets te weten bent gekomen waarvan zij niet willen dat wij het weten. ik denk dat daar nog veel lijken uit de kasten zullen komen vallen.
Gimly is tot mijn grote verbazing naar buiten! eerst wilde hij niet door het afdak. en nu ineens toch.
zullen zien hoe lang het duurt.
ventje ging naar de dokter gisteren en ze vroeg met een grote glimlach of hij in januari geen bloedproef wilde doen. ik denk het niet. ik moet er wel een laten doen om mijn vit. D levels te bepalen. en dan zal het weer zijn van: je witte bloedcellen, je lever, bla- bla- bla. die plaat blijft daar maar hangen.
moet nog een pakje kerstkaartjes halen want ben er bijna door. ik denk dat ik nu iedereen gehad heb waarvan ik het adres heb. als ik het adres niet heb en je wilt er eentje stuur me dan een pb.
Vera had haar kerstboom gezet. beauty was al aan het spelen met de onderste ballen, terwijl skippy grotere ambities had. het midden van de boom.
onze beenhouwer is gesloten na kerst. ja, waar gaan we ons vlees dan halen als we niet moeten gaan vieren in brugge? de bazaar dan. morgen nog 1 dag, zei ventje. ik hoop dat ze woensdag mikement geven zodat ze tegen de middag al naar huis mogen.
vandaag nog een beurtje kine. zal zien dat ik wat gegeten heb anders ben ik hangry.
Clive: amai, arme Niels.
Helena: kranige tante. ik zag het de mijne niet doen.
Fijne dinsdag, groetjes en een knuffel.
Cats Rule!

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

19 dec 2017, 08:08

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes, 

HVT, dank je voor de beterschapswensen en de duimen voor Niels. Jij toch ook maar oppassen voor jouw oor. 

Bobijntje, altijd fijn jou te lezen. En weer zo'n mooi en compleet overzichtje. Zullen de data nu eens juist in onze nieuwe agenda schrijven . Hopelijk voelt manlief zich beter vandaag. En ook jouw kerstboom staat te fonkelen. De onze ook, in ivoorwit, pastelroze, doorzichtig glas en strakke gouden slingers en de lichtjes natuurlijk. Vind hem mooi. En jou kennende zal die van jou zo in een boekje kunnen staan. 

Muddy Maddy, wat een goed nieuws van jouw vader. Dat doet me echt plezier. En van die familie van die neef, trek je dat toch niet aan. En ventjes verlof is bijna een feit. Manlief heeft geen echt verlof dit  jaar, maar kan wel thuis werken wat toch nog plezanter is dan dat hij constant naar Brussel zou moeten. Maar het is daar nu zo immens druk, kunnen er  toch niets aan veranderen, dus maken we er maar het beste van. 
Gimly intussen beter? 

Niels heeft me rond 03.00H wakker geblaft. Ben dan onmiddellijk opgestaan en hij moest naar buiten om pipi te gaan doen. Even bij hem gebleven tot hij terug slaperig was en dan deze ochtend om 05.45H opgestaan. Hij heeft er serieus last en pijn van, maar dierenarts had gezegd dat dat enkele dagen kon duren. Heb hem nu een pijnstiller en zijn antibiotica gegeven en nu is hij terug rustiger en ligt te dutten. Geef hem straks zijn ontbijt als hij terug wakker is. Mocht zijn antibiotica voor zijn eten geven, die moet hij 8 dagen nemen. Heb echt medelijden met hem. Het is echt niet plezant als je weer dat jouw viervoeter ziek is en pijn heeft. 
Maar kan er toch niets aan veranderen, kan enkel goed voor hem zorgen. 

Als iemand van jullie een kerstkaart van mij krijgt, wil je dat dan even zeggen a.u.b. , want heb die zaterdag al opgestuurd en blijkbaar zijn die nog niet aangekomen. En vind dat zo raar.

Zo, ik ga plaats maken voor Oma-C.  Ik hoop van harte voor jou dat ze maar 1 keer moeten prikken.  Dank je wel voor de mooie kerstkaarten die al aan mijn lint aan  het fonkelen zijn. LIefs aan jullie allemaal en een stevige knuffel voor elk van jullie.  

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

19 dec 2017, 10:58

Goede morgen in de rapte... ik ben terug van de bloedafname 
Dokter heeft 1 x boven op de hand geprikt en oké...ik heb zelfs geen blauw hand
Nu eerst een boke gegeten want ik moest nuchter blijven...  Afbeelding
Dan een afspraak voor donderdag gemaakt met radioloog voor foto van m'n hoofd...
en nu naar de apotheek de nodige medicatie halen... 
gelukkig schijnt nu de zon....dat is aangenamer 
maar het was snijdend koud vanmorgen om 8u30 op de fiets  Afbeelding

Ik heb nog niks bijgelezen... dat zal voor na de middag zijn...
Veel sterkte aan wie het nodig heeft en tot straks...  Afbeelding
Laatst gewijzigd door Oma-C op 19 dec 2017, 14:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

wingerd
Lid geworden op: 05 mei 2010, 23:13

19 dec 2017, 12:42

MM het beste met je vader...!
Oma-C het beste met je onderzoeken...
HvT beterschap met je oor...
Clive, beterschap voor Niels...(je kaartje is aangekomen)

En aan iedereen nog "gewone" groetjes hé !

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

19 dec 2017, 12:58

Goede Middag allemaal,

Oef, behalve aardappelen zijn alle boodschappen binnen.
Het vlees is besteld.
Ondertussen uitgeput. Kine weeral afgezegd.
Had dat gisteren al op het secretariaat gezegd, maar D. belde dan zelf om een beter uur te geven.
K. vond dat het niet ging en zei dat ik moest afbellen. Waarom aan inkomen kine denken als je zelf niet uit de voeten kan. Inderdaad.
Gisteren belde "troostmaat" om te vragen hoe het ging. Ikke heel enthousiast dat het over was. Tarara dus niet...Brave mens, de enige buiten jullie, dat vroeg hoe het ging en of het ging....
Nu heb ik kine afgezegd tot na de feestdagen. Ik heb genoeg om handen in mijn eentje.
De kerstboom staat nog altijd ingepakt in de living. De kerstkaartjes moeten nog op de bus geraken. 
Goh, ik had die met K. moeten meegeven om te posten. Enfin, op mijn gemakske naar de dichtstbijzijnde postbus wandelen lukt nog wel zeker als ik een uurtje gerust heb en gegeten.

Goed nieuws voor MM! Je vader weer thuis. Ventje bijna in verlof.
Goed nieuws ook voor MJ nog even en de over en weer behoort tot het verleden.
Oma-C het klokje gaat in de kerstboom hangen denk ik.
Postbode moet nog komen vandaag denk ik.
Niels och arme, hopelijk vlug beter...

Voor de rest dames tot de volgende. Ik leef precies onder water. Ik voel me verdronken.

Ach ja, het wordt hoog tijd dat ik verhuis, dat ik tegen volgend jaar ook een nieuw adres samen met de kerstwensen kan doorsturen. Dat is nu de zoveelste mail of kaart met een adresverandering dit jaar.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

19 dec 2017, 15:10

Oef.. even gerust en alles wat vandaag "moest" is gedaan...
De huistaakjes  ook, en ik heb hier wat bijgelezen...  :roll:
Ik ga niet op iedereen reageren...
bobijntje heeft haar tabelletje mooi gemaakt Dank je wel......

Veel sterkte aan de 'zieken, mens en dier" :?

Ik wens alle seizoentjes een fijne dinsdag verder...

M-J dank voor de kaart.. :)
clive dank voor de kaart... :)
en voorlopig aan allen dank voor wat nog onderweg is.. :lol: 
de post kan ook niet alles op één dag bezorgen... :?
Hier was de postbode nog heel goed geladen... :P
en er stonden bij de reservezakken nog 3 grote postzakken te wachten...

Groetjes aan iedereen en tot later...

Afbeelding
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

19 dec 2017, 21:58

Afbeelding

Goedenavond Seizoentjes, 

Kom enkel nog even voorbij om iedereen nog  een zachte slaapwel te wensen. 

Liefs. 

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

19 dec 2017, 22:03

Hallookes iedereen,

MJ: fijn te lezen dat je man definitief naar huis komt.Voor jou geen geloop meer, en je man is het liefst thuis.Het harde werk van je man wordt beloond.Innige deelneming bij overlijden schoonbroer.

Clive: dank u wel voor het kaartje.Nielske  in de lappenmand.De laatste tijd kleine gezondheidsprobleempjes, gelukkig heeft hij baasjes die bij de pinken zijn en vlug in actie schieten :D.Gelukkig zijn het kleinigheden die vlug verholpen zijn.

HVT: straffe tante heb jij.Ik denk dat er maar weinig mensen haar dit zullen na doen.Chapeau.Hopelijk is je oor volledig genezen.

MM: ik ben blij dat je vader naar huis mag.Veel minder geloop voor jullie.Nu zal er voor jullie een rustigere periode aanbreken.Geniet samen met je ventje van zijn verlof.
Moest iemand mij zo afsnauwen aan de telefoon, ik zou de volgende keer NIET meer bellen.

Mijn kerstboom is toch nog heel gebleven met ukkepuk in de buurt.Hij ging regelmatig eens kijken , maar bleef eraf.Onder de kerstboom staat een kerststalletje met de os en de ezel erin.Dit vond hij heel interessant.Moest regelmatig eens wrijven over de os en de ezel.Bij ukkepuk thuis hangen er enkel kerstballen hoog in de boom, de onderste heeft hij eigenhandig eruit geplukt :D.Gelukkig kunnen ze niet breken.
De magere zwerfkat bij zoonlief woont daar nu.Ze heeft buiten aan de achterdeur een doos met een dik kussen erin, en ze slaapt daar.Verder krijgt ze dagelijks rijkelijk eten van ukkepuk.Dat is een vast ritueel s'morgens en s'avonds.Ondertussen is ze niet zo mager meer.

Dames, tot morgen.

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

20 dec 2017, 07:00

Goede morgen seizoentjes,

met vader gaat het redelijk goed. moest niet zoveel opstaan 's nachts want dan maakt hij mijn moeder wakker. die heeft rugpijn dus moeten we zaterdagnamiddag om ons kerst en nieuwjaar.
kom ik toe bij de kine: ik was een half uur te laat! en dan te zeggen dat er hier zoveel klokken staan. het in twee agenda's staat en het kaartje naast de telefoon ligt.
was eigenlijk stiekem blij want ik heb ook rugpijn. en nu staan er drie kleine tentjes op het kerkplein. de subsidies voor feesten moeten op zeker?
Gimly ligt al in zijn zetel. is moe poessie. was vanmorgen ook nog niet direct wakker.
vandaag is het brunch bij ventje. die wil niet gaan want geen tweede keer voedselvergiftiging. er moet nog een pakje komen met de post.
Clive: je kaartje is toegekomen, net als dat van Oma C, MJ en zwanemeer. Bedankt allen.
de mijne zijn onderweg.
heb gisteren mijn eten laten aanbranden. amai, je ruikt het nog ondanks dampkap, verluchting en geurkaarsje. stom kieken had 5 min teveel geprogrammeerd.
Anjelier: ik ga zeker niet meer bellen. ook niet met kerst en nieuwjaar. 't zal dit keer ook een sms zijn: kort en bondig. en ze krijgt ook geen kaartje. als ventje wil bellen dat hij dat maar doet: 't is zijn moeder en hij was verbaasd toen ik zei dat ze me afgesnauwd had. ik niet, ik ben achter een van hun vele secreten gekomen. er zijn daar Too Many Secrets. wie scrabbled kan daar een anagram van maken. toen mijn moeder dat aan schoonbroer vertelde schudde die alleen zijn hoofd. hij heeft al gezegd dat zijn vrouw net haar moeder wordt. dat belooft. :roll:
Ukkepuk de kerstboom gesloopt. :) fijn dat ze voor die zwerfkat zorgen. elk beestje heeft een gouden mandje nodig. Spaanse woef heeft dat bij jullie gekregen.
Helena: spijtig dat je weer op de sukkel bent. :(.
wat gaan we vandaag eens uitspoken? alleszins de vloer in salon, living en gang. methode 20/20.
en daarna? we zien wel.
Fijne woensdag, groetjes en een knuffel.
Cats Rule!

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

20 dec 2017, 08:12

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes, 

Anjelier, ja , het is veel geweest met Niels de laatste weken. Dierenarts zei ook wel dat we er steeds vlug bij zijn. Hij is vandaag al weer een stukje beter en heeft zo te zien, nog weinig pijn. Moet wel nog antibiotica nemen en druppels in zijn oren doen. Maar we hebben ook geluk met onze dierenarts. Dat we  maandag nog zo laat mochten komen, om 20.30H om precies te zijn, vele anderen zouden je naar de dierenarts van wacht sturen. En wat nog gemakkelijk is bij hem, is dat hij alle medicatie in huis heeft, dus moet je niet op zoek naar de apotheker van wacht. Hij heeft ook zelf een bloedanalysemachine. Als er bloed moet worden geprikt, heb je na een kwartier de uitslag al. Wat soms heel belangrijk is natuurlijk. 
En ukkepuk neemt bij hem thuis de onderste kerstballen af  :D. Moet grappig zijn. Baby D komt zaterdag zijn uitgestelde sinterklaas halen, ben benieuwd wat hij gaat doen met de kerstboom. Ik heb glazen ballen e, hartjes het zal dus wat uitkijken zijn .  Heel erg lief van zoon dat hij het zwerfkatje verzorgd. Mensen die van dieren houden, houden ook van mensen. Hoop dat alles goed gaat met jouw ouders.

Muddy Maddy, fijn te lezen dat het verhoudingsgewijs goed met je vader gaat. En jullie moeten jullie Kerst en Nieuwjaar gaan halen. Je bent vandaag van plan veel te doen vandaag. Moest jij morgen niet naar de dokter?
En  zo te lezen, is Gimly weer beter, gelukkig maar. Ventje al verlof of moet hij nog 2 daagjes werken.  Manlief werkt vanaf vrijdag van thuis uit. Geen echt verlof dus, maar hij is tenminste thuis.

Vrijdag kan ik weinig doen in het HH, ( enkel vlug stofzuigen ), dus heb ik gisteren boven al alles gedaan en vandaag maak ik de 2 benedenverdiepingen volledig dweilklaar , zodat ik morgen enkel moet dweilen en de was kan doen en deze strijken. Volgende week is alles terug normaal wat mijn wekplanning betreft. Toch tot nu toe. Niels heeft duidelijk een pak minder pijn, ben blij. Hoop dat dat nu niet chronisch wordt. 

Zo, ga plaats maken voor Oma-C. Ik stuur jullie allen heel veel groetjes en een warme knuffel. 

Liefs. 

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

20 dec 2017, 10:05

AfbeeldingGoede morgen iedereen... een donkere dag vandaagAfbeelding... niks aan te doen..

Hou het warm en gezellig... de week gaat alweer in twee..
Het gaat vooruit

Schoondochter brengt de groentjes en fruit van de markt mee... ik had 
geen zin om mee te gaan...en zij moet er toch zijn bij haar moeder
die woont daar aan de markt
Ze is er net...ik zal haar eens gaan betalen... handig zo'n boodschapperAfbeelding

Allen een fijne woensdag en sterkte aan de zieken in de familie
en aan iedereen die last of pijn heeft...Afbeelding ook de beestjes... :)
Groetjes en tot later...
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".