In de Vier Seizoenen Winter Reeks 9

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

16 jan 2018, 18:00

Afbeelding

Een goede avond iedereen, sorry als ik niet iedereen aanspreek,
ik heb een flinke kopvalling en alles zit dicht... heel ambetant :roll:
maar 't zal met geduld en boterhammen wel weer overgaan
mijn neusje doet pijn van het snotteren, maar dat zal ook na tijd wel overgaan...
zeker opgedaan bij de kinesist.....daar komt ook alle soorten volk
en die hebben dikwijls ook bacillen bij... :roll: :oops:...
Ik kan niet zeggen hoeveel jaren het geleden is dat ik nog een verkoudheid had
maar deze is heel vervelend... maar er zijn ergere dingen...denk ik maar :oops: :oops:

Ik brand voor al wie het kan gebruiken een kaars en wens iedereen beterschap
Een fijne avond en een goeie nacht voor allen.... tot later... :)
Ik moet morgen weer om 9u bij de kine zijn... dus zien jullie me weer laat... :roll:
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

16 jan 2018, 18:50

Hallookes iedereen,

Zij die een gat in haar hand heeft deze maand groet jullie.
Eerst die in mijn ogen toch dure, maar o zo zachte, warme en mooie sjaal.
Nu een strijkijzer stoomgenerator. In solden ook, toch bijna 100 € vermindering.
Maar, die vermindering ging dan toch weer op aan een nieuwe strijkplank, maar ook in promotie.
Al ging daar maar 25 € af. Dat is een duur affaire zeg, een strijkplank, enfin, toch zo een brede.
Mijn vorige heeft de neiging om op de meest onverwachte momenten ineen te klappen.
Dan sta je daar: strijkplank op de grond en strijkijzer gelukkig nog in je handen...Stom zicht!
Ik ga die toch niet wegdoen, maar beneden in de garage zetten. In de zomer kan ik dan buiten strijken als het weer het toelaat. Ik leef al op hoop, zoals jullie kunnen lezen.
Vroeger deed ik dat meer buiten strijken, maar nu zag ik er tegenop iedere keer die strijkplank en heel de mikmak naar beneden te verplaatsen.

Ik zal die savooischotel toch ook eens moeten maken ook al is dat maar voor één persoon.
Dat gaat toch ook. Als die zo een succes heeft.

Oma-C ik heb die verkoudheid niet door de pc gestuurd hoor! Ik heb een tijdje geleden ook zo een kado-tje gekregen. Het duurt een beetje langer dan een gewone huis-tuin en keukenvalling. Maar, het gaat over.
Met ged...

Anjelier dan viel het onthaal alvast mee in het WZC. Als je al een paar eigen meubeltjes mag meebrengen is dat toch een heel verschil. Tiens dat doet er me aan denken da tik deze namiddag een telefoontje kreeg van het rusthuis hier ter stede. Maar ik kreeg geen gehoor als ik terug belde. Antwoordapparaat.
Zal morgen eens detective spelen.

Aan alle lezers en schrijvers en dieren nog ene prettige avond, veel moed aan hen die in een moeilijke situatie zitten. Spoedige beterschap aan al die ziek of lijdende zijn.

wingerd
Lid geworden op: 05 mei 2010, 23:13

16 jan 2018, 20:18

Deze namiddag "kwebbel kwebbel kwebbel" nieuwjaarsreceptie in M. voor al het gepensioneerde personeel : leerkrachten, politie, administratie, poets, "die van de werf", enfin zo'n 100 personen.Ik was al drie jaar niet geweest en voordien toen we in Fr woonden ging ik ook maar eens één keer. Dus wat kunnen bijkletsen en het viel best mee.
Veel mensen ken ik niet eens maar met enkelen heb ik nog wel contact en nog een paar anderen waren blij me te zien en vice versa.

Nog de groetjes aan iedereen, MM als je dit leest, veel moed ! en oma-C verzorg die vervelende valling maar goed.

zwanenmeer
Lid geworden op: 10 mar 2008, 20:01

16 jan 2018, 20:28

Beterschap aan alle zieke seizoentjes .. 
Sterkte voor MM! 

Afbeelding
en het beste moet altijd nog.... komen
"je leeft maar één dag: VANDAAG "

mammyretro
Lid geworden op: 17 nov 2016, 18:04

16 jan 2018, 20:35

goede avond 
ik heb een bronchitis ,en een anamie zei de dokter ,
die anamie zou kunnen komen door mijn maag ontsteking 
heb even op google gekeken ,en ik heb wel enkele symtomen  :? :(

oma-c , ook beterschap voor je 

hier was het mooi weer ,geen regen gezien ,is toch gezeliger ,
gisteren is het niet gestopt 

fijne avond ,bisous
les larmes sont simplement des gouttes d'eau a l’intérieur de toi

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

16 jan 2018, 21:16

Afbeelding

Goedenavond Seizoentjes, 

Van harte beterschap aan alle zieke Seizoentjes en hun dierbaren. Kaarsjes branden. 

Maak er als het kan nog een fijne avond van en geniet van een deugddoende zachte slaapwel. 

Liefs aan jullie allen en een warme sterkteknuffel. 

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

17 jan 2018, 08:05

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes, 

Hoop van harte dat alle zieken een deugddoende slaap achter de rug hebben.
 
Oma-C, duffel je extra warm in als je naar de kine gaat.

Muddy Maddy, hoop dat jouw vader een rustige nacht achter de rug heeft. Een goede nachtrust doet wonderen. 

Ben vandaag ook opgestaan met een flinke verkoudheid , maar voel me er niet ziek door.
Vandaag boven poetsen en spaghettisaus maken en vanavond dan de strijk van de dekbedden, dus kan me wel bezig houden. Af en toe een pauze nemen. 

Gisteren is Niels zijn dieetvoeding aangekomen. Een zak brokjes en 36 blikken dieetvoeding. Goed voor een doos van  30 kg. Maar de man die leverde , stelde zelf voor ze in de garage te zetten, dat vond ik heel lief en heb er dan ook gebruik van gemaakt. Hij wou geen fooi. Ja, er zijn nog vriendelijke mensen. 
Deze maand is het dan de maand zonder klagen e, hoorde gisteren op de radio dat februari de maand is zonder alcohol. Wanneer komt de maand dat we niet mogen adem halen ??? Nu ja..

Zo, ik ga niet alle namen noemen, hier sneeuwt het licht zegt manlief net tegen mij. Ik wens iedereen een zo'n fijn mogelijke woensdag. Verzorg jullie zelf goed en blijf binnen als je niet naar buiten moet. 
Ik stuur jullie allemaal heel veel groetjes en een extra warme knuffel. 

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

17 jan 2018, 10:44

AfbeeldingBbbrrrr veel wind en koud... vanmorgen al veel hagelregengehad
net tussen 2 buien door naar de kine geweest, niet leuk... :oops:
en vannacht een ferme verkoudheid en sinusitisgekregen,  pijn en een waterneus
maar ja 't zal ook wel beteren zeker... waarschijnlijk bij dekinesist opgedaan
daar komt allerlei volk met hoest en sniffel... en dat gaatrond hé...
ik ben nergens anders geweest dus ja... nietveel geslapen 
en bijna een heel pak papieren zakdoekjes weggewerkt...
de microbenineens de vuilbak in...ik gebruik geen stoffen zakdoeken
die dragen de beestjes rond overal waar je ermee komt :oops: 

Ik wens allen een fijne dag... kleed je warm als je buitenkomt,
en een paraplu waait weg..dus beter een regenkap en jas aan... 
Groetjes aan allen ik ga nog wat doen.... het is al bijnamiddag... :roll: :oops:
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

17 jan 2018, 11:21

Ook hier regent het sneeuwwater en is het frisjes.

Zoals wel meer gebeurt na een aantal minder goede nachten ben ik vandaag pas om half negen wakker geworden. Om half zes even de ogen open en terug ingeslapen voor een tweede ruk tot half negen.
Het kan maar deugd gedaan hebben.

Zalig telefoontje met tante S. gisteravond. Dat is toch een schat, ja.
Ze is terug aan het wandelen, dank zij de acupunctuur. Ik ben blij voor haar. Ze wordt als alles goed blijft gaan 94 deze zomer. Ze ziet nog kans om een kennis uit haar huis te halen om samen een wandelingetje mee te doen. De kennis heeft problemen met zien en durft niet meer alleen gaan wandelen. Toch straf hé!
Zo zie je maar, je hoeft niet bij ziekenzorg te zijn om de nood aan te voelen bij iemand anders en te helpen.

Straks een pannenkoekje gaan eten in het pop-up pannenkoekenhuisje van een achternichtje. Afgesproken met een toffe madam van de stadswandelingen. Ben benieuwd.

Bij de kine gisteren de voet eens goed aangepakt, want door aan de rug te werken zat die weer helemaal vast... Nochtans was het experiment met het hakje goed verlopen.

Ik hoop dat de zieke seizoentjes of hun zieke familieleden er een beetje beter voorstaan dan gisteren.
De verkoudheden zijn goedkoop de laatste tijd me dunkt. Ik heb de indruk dat ik ook weer ergens een okkazie gedaan heb. Een krap keel en snot...

Dames waai niet weg!

zwanenmeer
Lid geworden op: 10 mar 2008, 20:01

17 jan 2018, 17:29

Voor Oma C , MM , en alle seizoentjes :

beterschap en spoedig herstel ! 
Afbeelding
en het beste moet altijd nog.... komen
"je leeft maar één dag: VANDAAG "

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

17 jan 2018, 17:44

Afbeelding

Een goede avond iedereen, een zonnetje kwam er door in de namiddag
maar ik ben toch maar binnen gebleven...
een wandeling naar de kine was genoeg vandaag :wink:
en als de zon er doorkomt zie ja al dat het ietsje langer licht is... fijn is dat... :)

Dank zwanenmeer, ik wens ook iedereen veel sterkte en moed
voor als er vervelende beestjes zijn... je krijgt ze niet zo rap buiten als je dat wil
alleen geduld en boterhammen kunnen helpen...
Een gezellige avond en een goeie nacht...  en tot morgen :)
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

17 jan 2018, 20:37

Afbeelding

Goedenavond Seizoentjes,


Oma-C , wat een prachtig plaatje  :)

Ik heb zo de indruk dat meer dan de helft van ons aan het snotteren is of meer dan dat alleen. Aan iedereen, van harte beterschap. En de griep schijnt ook in het land te zijn als ze niet wegwaait deze nacht. 

Manlief is nog niet thuis, zou bij een half uurtje hier moeten zijn. Geduld is een mooie deugd, zegt men. 

Niels is al aan het zeuren om slapen te gaan, een half uur voor zijn  bedtijd.  Als je hem zou moeten geloven  zou hij al na zijn avondeten naar zijn bedje gaan.

Heb vandaag toch alles gedaan gekregen wat ik wou zij het in slow motion. 

Zo, wens jullie allemaal nog een rustige avond en voor straks een zachte slaapwel. 
Liefs en een warme knuffel aan elk van jullie. 

Bobijntje
Lid geworden op: 30 okt 2015, 19:48
Locatie: Ergens in Vlaanderen

17 jan 2018, 21:56

Goede avond allemaal


Afbeelding



Was moeilijk om hier binnen te geraken
had me nochtans niet uitgelogd :cry:
maar nu ben ik er :lol:

Als ik zo lees is 't bij jullie redelijk nat en kou
geweest, wij mochten niet klagen.Hier is 't heel 
de dag droog gebleven.
Vandaag bezoek gehad van de klusjesman,
wat die mens op 3 uur allemaal weer in orde
brengt......ben echt blij!!
Had al die klusje wat opgespaard :lol: :lol:

Vrijdag gaan we naar een begrafenis, de mama
van en goede vriendin is overleden, ze was 85
en had de laatste tijd echt ondragelijk pijn.

Morgen staat een uitstap naar de kapper op
de agenda :wink: wat mèches bij en ik ben direct
weer een beetje meer waard :lol:

Lieve dames allemaal slaap lekker en voor morgen
een fijne donderdag!!!
Geniet nu... niet morgen

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

17 jan 2018, 22:38

Hallookes iedereen,

Marita2: ben blij dat de gehaktschotel in de smaak viel.Wij eten die vaak in de winter, voor volgende week staat het terug op het menu.Deze zomer had ik mooie savooikolen in de tuin staan, die ik klaargemaakt in de diepvries heb gestoken.Zo heb ik weinig werk als ik die ovenschotel bereid.

HVT: ik maak die ovenschotel telkens voor 2 dagen.Op dag 2 is het enkel opwarmen.Ik heb een grote ovenschotel die dan boordevol is.

Gisterennamiddag naar het ziekenhuis geweest.Baxter is niet meer nodig.Zag wel dat er op tafel nog een vol potje yoghurt stond +een vol flesje fortimel+ fruit.Heb tegen verpleging gezegd, dat ze het toch in het oog moeten houden hoeveel ze eet, want volgens mij is dat heel weinig.Ja, ze doen dat, zeggen ze???
Hoopte de dokter te spreken die daar alle dagen is tussen 4 en 5, ja, behalve op dinsdag.
Dan zal het voor morgen zijn.Weet wel dat ze onder de scanner is geweest, en al verschillende bloedafnames.
We zien wel morgen.

Nu is het thuis stilletjes zonder moeder.Dat valt toch op, zo iemand minder.Gisteren was zus samen met vader op bezoek geweest bij moeder.Eigenlijk had vader beter thuis gebleven, want hij heeft ook een verkoudheid en veel slijm op de longen, zit terug aan de antibiotica en medrol.Maar volgens zus wou hij persé gaan.

Dames, tot morgen.

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

18 jan 2018, 07:59

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes, 

Bobijntje, veel sterkte voor vrijdag en uiteraard voor jouw vriendin. 

Anjelier, hopelijk worden jouw ouders vlug terug beter. Ik heb zelf in een ziekenhuis gewerkt op een zeer  drukke dienst. En vaak ging ik na mijn dienst, vlug even rond om bepaalde patiënten nog eens te laten drinken van hun fortimel of nutridrink, want tijdens  de dienst ontbrak vaak de tijd. Toch jouw mama goed in het oog houden dat ze eet en drinkt. Hoop dat je vandaag dan de dokter kunt spreken..

Oma-C, wees heel voorzichtig als je naar de kine gaat met die rukwinden zodat je niet op straat belandt. 

Muddy Maddy, hoop dat je vader terug misschien wat beter is.

Vandaag de 2 benedenverdiepingen volledig afvegen zodat ze dweilklaar zijn voor morgen , dat spaart me enorm veel tijd morgen. De wind huilt hier rond het huis. Ben zo blij dat de bomen weg zijn uit onze tuin. 

En kijk daar wie daar ook eens  opstaat, Niels komt uit zijn kamer gewandeld, mijnheer sliep nog toen ik hem ging wakker maken, maar hij deed gewoon terug zijn ogen dicht. En nu moet is starten met zijn ochtendritueel, hem in de tuin laten en zijn vitaminedrankje al klaarzetten Dan een half uurtje wachten en dan krijgt hij zijn ontbijt. En dan gaat hij terug een dut doen. Een echt hondenleven; 

Ik wens alle zieke seizoentjes en hun dierbaren heel veel beterschap. Liefs en een dikke knuffel voor jullie allen.