In de Vier Seizoenen Winter Reeks 9

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

16 mar 2018, 09:27

Afbeelding

Goede vrijdagmorgen ook al is het donker en grijs :roll: we moeten pakken
wat komt...en het weekend zou nog een winterprikje geven......
elke dag eentje dichter bij de lente... ook met af en toe nog een sneeuwvlok :oops:

Ik ben eerst vandaag..?? dat gebeurt niet vaak....maar ik ga nog wat poetsen...
straks is het weeral weekend...Fijne dag en tot later...
sterkte wie het kan gebruiken :roll:en beterschap!!
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

omasenga
Lid geworden op: 05 jan 2014, 11:59
Locatie: limburg

16 mar 2018, 11:25

Goede morgen Oma C en alle seizoentjes wat nog langs komen ,ik wens jullie allemaal een fijn weekend !
En ondertussen wachten we blij gezind op de lente !!
Maar eerst nog een winterprikje 
Groetjes voor iedereen en gezondheid voor de zieken !

mariajohanna
Lid geworden op: 21 okt 2012, 19:49

16 mar 2018, 14:34

Hier ook ..... druk.

De klinkers liggen allemaal en moeten nu met zand geborsteld worden. Manlief is weg en ik heb gauw de goot van de buurvrouw wat uitgeborsteld. Door de werken bij ons was er aarde in gekomen en nu het wat droog is borstelt dat gemakkelijker. Buren gaan naar Spanje wonen en hebben hun huis verkocht. Zondag komen ze thuis met de wagen maar zonder caravan, heeft ze laten weten. Deze maand wordt het geschreven en vanaf dan hebben we dus officieel nieuwe buren. We kennen die mensen wel maar ze zoeken geen contact met ons, hun naaste buren. Ook goed, he, ze doen maar.
En nu ga ik wat borstelen 😊.......
Dames, hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot de volgende
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

zwanenmeer
Lid geworden op: 10 mar 2008, 20:01

16 mar 2018, 15:28

Dag seizoentjes allemaal .. 

Niet veel nieuws hier ... gisteren een fijn dag gehad met een goede vriendin en dus geen tijd gehad om hier te komen tokkelen .... 

Ben benieuwd hoeveel "sneeuw " we gaan krijgen ... ze kunnen soms nogal overdrijven met de waarschuwingen ..... we zien wel hé ... 

Groetjes aan iedereen .. 
Afbeelding
en het beste moet altijd nog.... komen
"je leeft maar één dag: VANDAAG "

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

16 mar 2018, 17:47

AfbeeldingGoede avond iedereen.. :wink:. .geen zon gezien vandaag...
een paar ferme buien gehad vandaag en natuurlijk was er
een voor mij bestemd.. ikwas even verse vis halen 
en ja hoor gelukkighad ik een paraplu mee..
Maar ik ben al opgedroogd...en ik had zin in een vers stukje vis
't ligt klaar om te bakken met een schepje wortelpuree
maar eerst nog een kopje erwtensoep :)Ik wens jullie allen een fijne avond verder en straks eenrustige nacht...
Slaap lekker (veel later) en tot morgen...
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

17 mar 2018, 09:38

AfbeeldingEr is een dun sneeuwlaagje gevallen en het voelt ijzig koudaan. 
Tot zover de vaststellingen voor deze 17 maart. 
De late winterprik valt mee, maar er wordt wel gewaarschuwd voor 
meer winterse buien, in Antwerpen tot deze middag.

Dat zie ik buiten en de wind snijdt door je vel...
Goede morgen trouwens ik zou het nog vergeten.. sorry...

Voor allen een fijne dag... de chauffageman komt seffens wanthet is weer zo
dat ding wil niet opstarten.... als het lente is dan gaat heten nu in deze kou
zegt ie.... 'loop jezelf maar wat warm' die spookbrander :roll: :oops:

Tot later want de bel gaat....
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

17 mar 2018, 10:40

Zo, de technieker is nog maar eens buiten...
hij heeft de chauffage geregeld zo dat ik er niets mag aanveranderen
gewoon laten aanstaan het is "voorlopig goed" maarvolgende week
wordt het tegoei gemaakt... ende print en de thermostaat moeten 
vervangen worden.....als het weer uitvalt mag ik bellen dan komt hij terug...
't is weekend...
Er valt nog steeds fijne sneeuw naar beneden maar die blijft
alleen liggen op het dak en het gras... verder is er niks glad... al goed...

Ik ga me nog wat bezighouden.. :roll:.en deverwarming in 't oog houden...
Fijn weekend allen..
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

17 mar 2018, 10:48

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes, 

Oma-C, hoop dat het in orde komt met dat euvel van de verwarming. Het is te koud zonder. 

MJ, blij dat de stenen liggen. Ja , je moet ze regelmatig eens inborstelen met rijnzand. Het zal mooi zijn nu. 

Omasenga, blij jou te lezen. 

Zwanenmeer, een  leuke dag gehad met jouw vriendin, fijn zo. 

Gisteren een heel lange dag gehad. In alle vroegte met manlief vertrokken naar Leuven waar hij moest zijn voor zijn werk.  Van 09.00H tot 10.00H een klein ontbijtje gaan genieten in een Italiaans zaakje, lekkere koffie verkeerd en een lekkere Italiaanse croissant. Het was dan markt in Leuven, die ik  niet kon ontlopen daar ze in de belangrijkste winkelstraat stond. Enfin, om 10.00H was alles open en het oorspronkelijke windowshoppen resulteerde in een rood shirt met lange mouwtjes voor mij en een prachtige  zijden polo voor manlief. En tot mijn grote verbazing was het toen al tijd manlief te gaan opwachten aan de hoofdingang van KBC. Ook geluk gehad met het weer, geen paraplu nodig gehad. 
Even samen iets gaan drinken en dan naar Hasselt. Hadden daar nog wat tijd over en eindelijk een degelijke lente/ zomerjasje gevonden van fatsoenlijke kwaliteit gevonden voor Baby D. Heb 3 jaar gekocht op aandringen van ex- buurmeisje en de oma, mijn buurvrouw dus. Baby D is echt groot voor zijn leeftijd. Het is een heel leuk jasje dat je aan 2 kanten kunt dragen. En daarvoor in een outletwinkel nog een heel mooi hemdje gevonden aan - 70%  ook voor 3 jaar. Verkoopster van de winkel waar we het jasje gekocht hadden was zo lief het hemdje in het jasje te stoppen zodat het een mooi geheel werd en ze pakte het supermooi in. Het gekke is dat ik zelf in deze kinderboetiek zelf voor mij ooit nog veel gekocht heb, zo lang bestaat die al. Dus zijn Pasen heb ik al. Mag van manlief nu niets meer kopen voor hem tot zijn verjaardag in september omdat het nogal een prijzig jasje was. En ik kan hem geen ongelijk geven. Koop dan nog wel wat paaseitjes voor hem. Maar ben blij dat ik een mooi en degelijk jasje gevonden heb. 
Dan naar de afspraak in Hasselt. Enfin , om een lang verhaal kort te maken, we waren om 19.00H thuis. 
Ik had Niels zijn slaapbank niet dicht gedaan zodat hij heel comfortabel kon liggen. Zijn dan wel geen boodschappen meer gaan doen omdat ik het niet over mijn hart kreeg hem weer alleen te laten. Die gaan we dus straks doen.  En dat was mijn dag gisteren. Vandaag was ik dan ook pas om 08.30H op, had mijn alarm bewust niet gezet. 

Zo en nu ga ik het licht HH doen. Dat is maar een klein uurtje werk. 

Heel veel beterschap voor de zieken en de zieke familieleden, sterkte voor hen die het nodig hebben en liefs en een dikke knuffel voor jullie allen. 

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

17 mar 2018, 10:56

Ai ai ai, oma-C, dat is nu niet de moment om met een nukkige chauffage te zitten.
Ik heb een déjà vu: "Gelijk het nu staat, laten staan en niet aankomen!"
Hier begon de miserie ook met een kapotte thermostaat en na verloop van tijd had ik een heel nieuwe ketel. Ik hoop dat het bij jou simpeler op te lossen is.

Hier blijft de sneeuw ook niet liggen, gelukkig.
Hopelijk is het maandag niet glad, want ik moet twee keer met de auto op schok.
Tenzij het niet al te koud is, dan doe ik het met de fiets.Het is volgen Google maps een kwartiertje.
Meestal klopt dat ongeveer.
House warming bij een ex-collega.
De kinderen de huis uit en dan een aangepast aan de leeftijd huis gebouwd. Slimme mensen.
En dat ook nog samen kunnen doen. Gelukkige mensen. Het is ze gegund hoor, van harte!

Vandaag strijken en de was opruimen en als ik nog goesting heb eens rond het dorp rijden met de stofzuiger....

Aan iedereen een gezellige dag naast de stoof gewenst.

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

17 mar 2018, 14:36

Hallookes iedereen,

Oma-C: hoop dat de problemen met de verwarming zo goed als opgelost zijn, het is geen weer om zonder chauffage te zitten.Ik zette deze morgend het keukenraam op een kiertje voor uit te luchten, en kreeg het niet meer dicht!Het slot blokkeerde zodat ik het niet kon sluiten.Manlief was niet thuis, dus heb ik het dichtgeplakt met tape, want door de wind ging het steeds open. Later bij thuiskomst heeft manlief  ernaar gekeken , maar kon het ook niet herstellen, dus maandag naar de firma bellen.

Heb deze voormiddag rijsttaart gebakken volgens recept van schoonmoeder.Ik heb verschillende recepten voor rijsttaart, maar deze maak ik toch af en toe, omdat ze zo lekker is.En ook een beetje nostalgie :D.

Gisteren hadden we "goeie punten" bij de dierenarts.Spaanse woef zijn knie is aan de beterhand, mag al kleine wandelingetjes maken.Moet wel nog 4 weken ontstekingsremmers nemen.Toen we verder gingen, vroeg dierenarts  of we een paaseitje wilden uit een bokaal op haar bureau.Terwijl ze de bokaal opende, springt spaanse woef toch wel op haar bureau zeker! 8ODie dacht dat het paaseitje voor hem bestemd was :D :D.Man ,man, wat gaan we nog allemaal beleven met hem :D :D.

Dames, tot morgen allemaal.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

17 mar 2018, 15:12

Afbeelding Goede middag iedereen,

hou jullie allemaal warm... :roll: want de vriezeman bijt buiten ...

Ik ga nog een uurke meefietsen met de renners in MilaanSan-Remo
het was daar ook koud en veel regen...maar ik blijf droogbinnen in de warmte
Een gezellige dag verder... en tot later...
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

17 mar 2018, 19:15

Afbeelding

Goedenavond Seizoentjes, 

Oma- C , hoop dat je genoten hebt van de koers. 

HVT, hoop dat jij jou een stukje beter voelt dan gisteren. 

Anjelier,  proficiat met jullie goede zorg voor spaanse woef. Je weet wel dat  een hond NOOIT chocolade  mag  eten. Ik ben ook altijd bijzonder fier als dierenarts van Niels ons een complimentje geeft dat we hem goed verzorgen .

Manlief is Chinees halen om hier thuis op te eten, dat gebeurt hoogstens 2X per jaar !!!!!!!!
Kaarsjes branden en  het is gezellig in de living. Want het was echt ijzig koud vandaag .

Wens jullie allemaal nog een gezellige avond en heel veel liefs. En voor veel later vandaag een zachte slaapwel.  

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

18 mar 2018, 09:26

AfbeeldingGoede morgen aan alle maatjes, een koude wind nog steeds
maar het is droog dat is ook al veel... er ligt nog een beetje sneeuw 
in de schaduwhoekjes... en de zon probeert er met veel moeite door te geraken
Hopelijk lukt het ook...Afbeelding zodat het wat lichter wordt...

Ja clive ik heb genoten van Milaan-San Remo... wat een weer ook daar :roll: allemaal
verzopen renners al van in Milaan... we kunnen best hier blijven amaai!!
en dan de voetbal gisteravond daar heb ik me blauw aan geërgerd gggrrr
dat is geen reclame voor die sport... ik vond Standard ondermaats onsportief.
dat maakt dat ik niet meer naar voetbal zal kijken als die ploeg speelt
het was echt schandalig antivoetbal.

Ik wens iedereen een aangename zondag verder en als je buiten gaat ?
warm induffelen..!

groetjes allen en tot later...
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

18 mar 2018, 10:20

Hallookes iedereen,

Ben hier vroeg, maar moest iets opzoeken.Deze namiddag gaan we eens kijken voor tuinmeubelen.Met het nieuwe terras passen die plastieken tafel en stoelen niet meer.Met de lente in ...verre aantocht begint het te kriebelen.

Clive: wij eten ook zelden chinees, behalve als schoondochter kookt.En toch vind ik het lekker, manlief heeft liever de "vlaamse kost".Hoorde deze week op de radio dat je in Antwerpen zebravlees kunt kopen , invoer vanuit Afrika.Ze lieten een panel proeven ( die wisten niet welk vlees het was) en iedereen vond het superlekker.Toen ze wisten wat het was, vonden de meeste het toch maar raar.

Ik ga straks een vispannetje maken met puree.Lievelingseten van manlief.Meestal maak ik het voor 2 dagen.Mijn hoeveelheid is te groot voor 1 keer.

Daarstraks sneeuwde het hier, en nu schijnt de zon.

Dames, tot morgen allemaal.

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

18 mar 2018, 10:29

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes, 

Oma-C, fijn dat jij genoten hebt van Milaan - San Remo. Manlief heeft zich gisteren ook liggen ergeren aan de voetbalmatch als je dat al voetbal mag noemen. 

Gisteren was het ijzig koud, de wind sneed door de kleren heen. 
Het HH is al gedaan, ga even naar Project Runway kijken. 
Liefs en een warme knuffel voor jullie allen.