In de Vier Seizoenen reeks 10: Lente

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

15 apr 2018, 13:12

Goede middag seizoentjes,

zijn net terug van Brugge. vader is weer aan het "sterven". tsja. ik antwoord daar al niet meer op en stuur het gesprek naar een andere richting. hamburgers waren droog. de mijn zijn sappiger.
ventje moet morgen naar Ruykevelde gaan blussen. (opfrissingscursus- net alsof hij dat nodig heeft na het incident tijdens zijn wacht  :roll:)
nu, naar het nieuws kijken en dan ga ik een beetje lezen ( na een liefdesrommantje uit het jaar 1993 bij moeder)
het weer is ook niet om naar huis te schrijven. zon, wolken, wolken...
enfin, maak er nog een leuke zondag van. gaan wij ook proberen te doen.
Groetjes!
Cats Rule!

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

15 apr 2018, 22:56

Hallookes iedereen,

Clive: een borstelmachine?hoe werkt dat juist?ik wist niet dat dat bestond voor particulieren.Ik ken alleen de professionele, hier in de gemeente komen ze 2x per jaar de straten vegen.Ik borstel regelmatig ons terras, maar krijg het niet echt proper.De stenen zijn niet effen, en in die onregelmatigheden kruipt zand, zeker daar waar Spaanse woef veel loopt.Manlief spuit het af met de tuinslang, en dan is het wel proper, maar ik vind het een heel gedoe met dat water.

Prachtig weer vandaag, zo mogen ze verder doen.

Ga morgen al enkele terrasplanten buiten zetten, die staan nu nog in de veranda, het zal toch wel niet meer vriezen zeker?In de veranda ruikt het fel naar sterk geurende bloemen,bij nader inzien afkomstig van mijn citroenboom waar veel bloesems aanhangen.

Dames, tot morgen.

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

16 apr 2018, 07:11

Goede morgen seizoentjes,

Gimly braakte gisteren een haarbal. heeft vannacht boven en bij mij geslapen. ventje zei 't was maar een haarbal. ja, nog geen tien minuten na zijn eten... prijs. ik wist het! waarom geloven mannen vrouwen nooit?
ben zonder problemen in het postpunt aan mijn pakje geraakt al moest ik wel zoeken op de telefoon. post laat nu geen briefjes meer achter.als het een jobstudentje was geweest dan was ik eraan voor de moeite. dus begonnen aan een kuur. baat het niet dan schaat het niet omdat het bachbloesems zijn. ik moet elke dag 24 druppels nemen. morgen weer naar brugge. dokter komt. dus vandaag tandje bijsteken om 't hier quasi proper te krijgen. volgens het weerbericht ben ik er ook aan voor de moeite want woensdag blakende zon en A. die getikketakt is om mijn ruiten te kuisen. allemaal!
enfin: vanavond restje chinees. morgen direct uit de veren, kleren aan en leesvoer gaan halen.
woensdag zelfde scenario maar zonder leesvoer want voordat ik het weet gaat de deurbel.
geen eitjes gevonden in het winkeltje waar het postpunt is, dus daar over de middag om of even voor de beenhouwer sluit. hangt er vanaf hoever ik zit met het opplooiwerk.
en nu het net afschuimen voor augurkenplantjes en een tuinman.
Fijne maandag, groetjes en een knuffel.
Cats Rule!

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

16 apr 2018, 08:14

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes , 

Anjelier, zo'n borstelmachine werkt zoals een oude grasmaaier van vroeger die je nog met de hand moest duwen. Er zitten 4 grote borstels op en een afneembare bak, die je leegt als ie vol is. 
Hebben er eentje van KA*CHER gekocht. Die was in promotie, maar nam ook echt wel het meeste vuil op en bovendien " rijd "hij heel goed. Het is alleszins een pak minder vermoeiend dan alles te moeten borstelen met een gewone borstel. Dit merk kun je ook volledig inklappen zodat hij nauwelijks plaats inneemt. Ten zeerste aan te bevelen  :)

Muddy Maddy, het spijt me te lezen dat jouw vader blijkbaar weer een slechte dag had. 
En Gimly dan toch weer gespuwd, hoop dat hij zich vlug terug beter voelt. Probeer er toch een mooie dag van te maken. 

Gisteren de linkse kant van de garage opgeruimd. De rechtse kant had ik al gedaan. Alle rekken afgewassen en alle boxen gecontroleerd en eruit genomen wat naar het containerpark mag deze week. Alle frisdrank en water uit de verpakkingen genomen en keurig soort per soort met de etiketten naar voor op één van de rekken gezet. Ben daar serieus lang aan bezig geweest, maar het resultaat mag er zijn. Hoop alleen dat we deze week nog op het containerpark geraken. 
Daarna  terug badje genomen en het was laat genoeg om al een pyjama aan te trekken. Manlief had dan buiten gewerkt en ben hem dan nog gaan helpen en tenslotte nog de werkkleren in de wasmachine gestopt. 

Vandaag alles opruimen en stofzuigen en het gelijkvloers dweilen. Had gisteren voor het slapen gaan wel een pijnstiller genomen. 

Zo, ga Niels zijn ontbijt geven en dan badje in en meteen boven al alles doen. 

Ik ga niet alle namen noemen, maar wens jullie allemaal een mooie maandag. Liefs aan jullie allen en een knuffel voor wie hem wil hebben. 

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

16 apr 2018, 09:47

AfbeeldingGoede morgen allemaal, hier ook grijs en de zon probeert wel 
maar het gaat nog niet goed... afwachten wat het wordtAfbeeldingVannacht heeft het wat geregend...de tuinmeubelen zijn nat.

Iedereen heeft zo z'n bezigheid vandaag... maak er het beste van..
Ik ga niet iedereen vernoemen... veel sterkte wie het nodig heeft...
Geniet ervan....het wordt heen mooie week volgens de weerman...Afbeelding
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

billyken999
Lid geworden op: 03 jan 2015, 14:11
Locatie: belgie

16 apr 2018, 14:09

Afbeelding
Ik hou heel veel van dieren en van de natuur en luister graag muziek

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

16 apr 2018, 15:26

Gggrrr...Er zijn weer aanpassingen gebeurd bij sennet zo te zien en 
nu geraakte ik niet meer binnenAfbeelding verdekke... 
ik moest opnieuw een wachtwoord aanvragen... Nadien een paar keer geprobeerd....
en nu moet ik bij elke keer dat ik langskom weer inloggen....
met e-mail en ander wachtwoord ik vind het niet leukAfbeelding
ik ben al meer dan een uur bezig hier...dan gaat de pret eraf hoor
Alles ging zoveel jaren zo vlot en nu ...Afbeelding

Dag billyken :)

Ik ga verder zoeken want ik moest iets opzoeken en dan wil ik even langskomen
en dan begint hier het gezever van inloggen...ggrrr
misschien tot vanavond nog efkes en anders tot morgen...Afbeelding
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

16 apr 2018, 16:56

In de rapte want ben seffens weer weg.

Vandaag afgesproken met oud-klasgenote van het pesnionaat. 
Lekker gegeten en gewinkelwandeld...
Mooie schoenen gevonden voor onder mijn zomerkleedje en rokje
Polo voor onder nieuwe trui op nieuw rokje.
Vrij fleurig deze keer. Het is zomer voor iets en als de zon niet wil schijnen dan schijnen mijn kleren dan maar.
Ook nog eens zonder het te weten goede raad gegeven...Ook plezant.

Seffens komt oudste mij halen om vanavond nog eens te gaan breien met de mannenclub...
Ik ga mijn haakwerkje boven halen.

Tot morgen allemaal. 

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

16 apr 2018, 17:55

AfbeeldingNog maar eens ingelogd...Afbeelding slaaplekker straks en tot morgen ...
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

16 apr 2018, 20:12

Afbeelding

Goedenavond Seizoentjes, 

HVT, leuke schoentjes en kleding gekocht, het mag ook wel eens fleurig zijn, niet ? 

Ik kom eigenlijk iedereen nog  een gezellige avond wensen en voor veel later vandaag een zachte slaapwel.
Liefs aan jullie allen 

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

16 apr 2018, 21:51

Hallookes iedereen,

Vandaag was ik eens een dagje echt thuis, ben niet buiten de poort geweest.In de morgend de boven gekuist, en in de namiddag in de tuin gewerkt.Er is weer een stukje tuin gedaan, maar er volgen nog vele stukjes.

Moeder mag vrijdag haar intrek nemen in het wzc van haar geboortedorp, dus dat betekent  een dagje verhuizen.

Zaterdag verjaart ukkepuk, die wordt 2 jaar , maar we weten nog niet of het gevierd wordt.Schoondochter moet rusten ( ligt momenteel in ziekenhuis, maar alles in nu oké).Ukkepuk nr.2 zou  een beetje te vroeg kunnen geboren worden.
Als geschenk krijgt ukkepuk een speelhuisje voor buiten, hij speelt zo graag buiten.Alle familieleden hebben geld samen gelegd voor het huisje.

Dames, tot morgen allemaal.

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

17 apr 2018, 08:43

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes, 

Anjelier , oei, schoondochter in het ziekenhuis, hoop van harte dat alles  goed mag gaan en dat ze het ziekenhuis mag verlaten. En ukkepuk al 2. Het is precies geleden van gisteren toen je de geboorte aankondigde.  En wat een leuk geschenk, zo'n speelhuis. Daar gaat hij veel plezier aan beleven. 

Niels heeft heel zijn ontbijt op, ikke blij . 

Vandaag licht HH, maar wel  de was doen, die buiten laten drogen en dan de strijk ervan. 
Verder  niet veel te vertellen. Ik ga dus plaats maken voor de volgende. 

Lief aan jullie allen en profiteer van de mooie dag die eraan zit te komen.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

17 apr 2018, 09:30

AfbeeldingEen stralend zonnige morgen aan iedereen....
Sterkte aan wie het kan gebruiken Afbeelding
en fijn doen wat je graag wil met dit lenteweer...Afbeelding

Hier is dat na de gewone dagelijkse taken genieten 
(met M) op het terras in de schaduwAfbeelding

anjelier, wat gat het rap... ukkepuk al 2 jaar alsof het
vorige week wat dat ie geboren is... sterkte voor de mama en nr 2

Groetjes allen en tot later...
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

17 apr 2018, 17:43

AfbeeldingEen goede avond aan iedereen en straks een rustige nacht..
er is wat meer wind gekomen...

Morgen nog wat warmer.... 
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

zwanenmeer
Lid geworden op: 10 mar 2008, 20:01

17 apr 2018, 18:05

Dag seizoentjes allemaal ... 

Iedereen hopelijk kunnen genieten van het mooie weer ??? 
OMA C : weer M op bezoek ... dat is helemaal niet leuk ...beterschap ...
Hier twee machines was buiten aan de draad droog gekregen . en nu bekaf ... want gisteren ben ik bij de osteopate / "kraker "geweest      ......      en dat heeft een paar dagen tijd nodig om te bekomen ... 

Een goede avond aan iedereen .. !! 

Afbeelding
en het beste moet altijd nog.... komen
"je leeft maar één dag: VANDAAG "