In de Vier Seizoenen reeks 10: Lente

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

15 mei 2018, 22:49

Hallookes iedereen,

Clive: goed dat je alles besproken hebt met manlief, dan weet je wat je moet doen moest er iets gebeuren met Nielsje.Hopelijk mag hij nog lang bij jullie blijven.

Manlief is bezig met de buxushaag te verwijderen,buurman is er ook aan begonnen en kennelijk werkt dat aanstekelijk.Vorig jaar was ik ertegen, maar je kunt toch niet blijven spuiten, zo goed is dat ook niet.Zal eens bekijken welke planten ik nu ga zetten.

Gisteren de jaarlijkse grote kuis gedaan in de veranda.Ben altijd blij als het achter de rug is.Mijn rotanzetels zijn zeker 25 jaar oud, maar nog steeds zijn die pico bello .Tijdens de grote kuis zet ik die buiten en spuit ik die af met de tuinslang en zo laten drogen.

Dames, tot morgen.

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

16 mei 2018, 06:58

Goede morgen seizoentjes,

Gisteren in Brugge een emotionele dag gehad. de euthanasiepapieren zijn bijna rond. ze zouden gaan voor palitatieve tot de aanvraag erdoor is. vader is echt op. ik ga afscheid nemen als hij nog lucide is en dan verwijder ik mij. Sorry als dat hardvochtig overkomt maar ik heb nog nooit iemand zien sterven en nog nooit een dode mens gezien en ik kan dat emotioneel niet aan. ik heb vannacht bijna geen oog dichtgedaan. nu ik dit neerpen, staan de tranen klaar. vandaag moeten nog enkele papieren ondertekend worden en dan naar de gemeente. Ventje gaat moeder bijstaan. ze heeft dat gevraagd.
vandaag is er staking en ik weet niet of A. er gaat door geraken. ze moet normaal 2 bussen nemen ofwel neemt ze de auto van schoondochter als die niet moet werken. ik zal wel zien als kwart voor 8 of vroeger mijn deurbel gaat.
Buren veranda zijn ook een fietstochtje gaan doen Oma C. ze zijn maandag vertrokken. ik verwacht dat ze vrijdag of zaterdag terug zullen zijn.
het is verandering van kant. Joyce, onze transgender heeft hem al verzet. die is dan ook redelijk vroeg op.
de lucht kleurt hier roze. regen of wind. 't zal wel dat laatste zijn volgens de weermodellen die Sabientje gisteren voorstelde.
Gimly heeft gegeten en ligt op zijn dweil. hij wilde dat we gisterenavond naar bed gingen maar ik was nog niet moe. heb enkele afleveringen van de buurtpolitie er door gejaagd. tot 2 uur vannacht wakker gelegen. heb dan een paar diazepams genomen en dan uiteindelijk wakker geworden 10 min voor de wekker.
ik moet nog mijn emmer uitgieten. had zaterdag provisoir gemopt. en ik heb weer een zacht pootje tegen mijn wang gehad.
er zijn abnormaal veel kraaien te zien. waarschijnlijk hebben ze jongen en gaan eten zoeken.
wish heeft een deel van mijn betaling teruggestort. de ring die ik wou is uitverkocht. daar bestel ik dus nooit meer. misschien dat ik vandaag ga kijken of het gouden klokje open is en een titanium ring ga aanschaffen. Ventje wil geen ring meer dragen.
morgen komen ze dan om 10 uur mijn potten en bakken halen voor onze bebloeming. ik heb om echte lavendel gevraagd: geen pluimlavendel. die is toch maar een 1-jarige.
buurman onkruid verzet zijn hoogtewerker. jammer dat hij zichzelf niet verzet. ik weet zeker dat dat spul daar staat om ons te pesten.
de zon laat zich zien.
verder geen nieuws, later op de dag verwacht ik nog telefoon van moeder met een update. dus ik ga als A. hier is niet veel meewerken wat ik anders wel doe.
Fijne woensdag, groetjes en een knuffel. (hoop dat ik er eentje terug krijg)
Cats Rule!

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

16 mei 2018, 08:50

Verkeerd gepost sorry :oops:
Laatst gewijzigd door Oma-C op 16 mei 2018, 09:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

16 mei 2018, 08:59

Afbeelding

Eerst en vooral een dikke knuffel voor M-M :roll: in deze
moeilijke dagen... afscheid nemen is altijd moeilijk..
Vooral als de persoon nog goed van geest is...
Ik kan je alleen veel sterkte wensen...vanop afstand...
Toen mijn man overleed heb ik onze gouden
trouwringen aaneen laten zetten en die draag ik nog..

anjelier, bij mijn schoondochter staan 2 buxusplanten
een puntige van ongeveer een meter hoog en een bol
van een grote meter breed en die staan nog heel mooi fris
met jong blad. Ik hoop dat die nog mooi zullen staan
als ze terug is van de fietsvakantie,
ik hou ze wel in 't oog op rupsen en zo....
Fijne zoektocht naar vervanging bij jou... :wink:

clive hopelijk kan jij een beetje slapen want de zorgen om Niels
zullen je ook wel eens wakker houden...... veel sterkte en ook een knuffeltje

Aan alle seizoentje een fijne dag... de zon is weggekropen... :roll:
ik hoop dat ze terugkomt.... 

Mijn broodje staat te bakken en ik wacht op de voetenverzorgster
Groetjes allen en tot later.... :wink:
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

16 mei 2018, 10:28

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes, 

Hier hetzelfde, heel veel sterkteknuffels voor Muddy Maddy. We leven met jou mee. 

Oma-C, ja, het zijn korte nachten, onderbroken nachten is een beter woord. Ga 2 tot  3X stilletjes kijken naar Niels, doe zijn deur dan zachtjes open en kijk of hij ademt. Maar hij slaapt rustig door. En dan ga ik terug naar boven en ben weer gerust voor een uurtje of 2. Dierenarts zei dat niet te doen, want in het beste geval kan dan nog een paar maanden aanslepen. Maar jonge ouders met een baby, moeten ook meermaals opstaan. Rust me dan soms namiddag wat. En haal dan wat slaap in. 

Ga niet alle namen noemen, maar wens ieder een mooie dag. Sterkte en beterschap voor diegenen die het nodig hebben. Groetjes en veel liefs. 

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

16 mei 2018, 18:11

Afbeelding

Vandaag toch een zonnige dag gehad na de middag...
voor de middag was de zon nog wat energie gaan halen Afbeelding denk ik

broodje is gebakken, voeten zijn verzorgd, en verder nog de dagelijkse taken gedaan
plus de "homewatching" een straat verder Afbeelding dat moet ook gebeuren...

Nog een gezellige dag verder en als er straks een filmpje komt dan
stuur ik het door... 

Veel sterkte wie het nodig heeft...  :? :roll:
Een goede nachtrust voor veel later en tot morgen...Afbeelding

gggrr die kleine lettertjes... ik zet ze nu op Big
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

16 mei 2018, 19:59

Laatste nieuws!!!! Afbeelding  

Onderwerp: Fwd: Relive 10de etappe Worms naar Germersheim  

Beste wielerfanaten, 
Hier weer een update van ons groot fietsavontuur. 
De dag begonnen met veel bewolking en frisse wind, in de namiddag zonnig met 22 graden. 
Geen omleidingen en redelijk goede fietspaden. 
Na 79 km aangekomen in Germersheim en vrij snel een hotel gevonden. 
Op dit moment een onweer met hevige regen, dus we drinken ernog ene. Afbeelding 

Morgen proberen we Helmlingen te bereiken. 
Tot zover onze nieuwsbrief.Groeten,J&C[table] 

 De ‘10de etappe van  Worms naar Germersheim’!! 
Veel plezier met het bekijken en delen van de video Afbeelding   

Relive je rit 

Groetjes, 
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

16 mei 2018, 22:30

Hallookes iedereen,

MM: zorg goed voor jezelf, zie dat je er zelf niet onderdoor gaat in deze heel moeilijke periode.
Als je vader voor euthanasie kiest,kun je dit enkel aanvaarden, hoe moeilijk het ook is, hoe graag je het ook anders had gezien.Misschien brengt dit een beetje rust voor je vader, eenmaal de papieren in orde zijn.

Oma-C: hou die buxussen maar goed in de gaten, eenmaal de rupsen beginnen te eten , gaat het snel.Schoonzus vertelde dat haar buxushaagje op 2 dagen tijd kaal gevreten was.Ze gaan ook hun buxus uitdoen.

Spaanse woef heeft een teek, manlief voelde het.Heb vanavond een pipet in zijn nek gedaan tegen de teken en de vlooien.Naar het schijnt zijn er zeer veel teken.Heb het hier en daar al gehoord.De kat van mijn ouders is ook behandeld deze week.Dat is steeds een werkje voor mijn zus, die een betere band heeft met die kater dan ik.Ik blijf meestal een beetje uit de buurt van hem, kan nogal ineens agressief worden , behalve als je hem eten geeft, dan kan hij lief zijn.Verpleging en hulp aan huis weten dat ze uit de buurt moeten blijven, dat is steeds het eerste wat we zeggen, als er iemand nieuw komt.

Dames, tot morgen.

wingerd
Lid geworden op: 05 mei 2010, 23:13

16 mei 2018, 22:34

Een dikke knuffel voor MM.

En een grote aai voor Niels.

En voor iedereen slaapwel.

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

16 mei 2018, 22:56

Ik sluit me aan bij wingerd en beter dan Anjelier kan het niet gezegd voor MM.

Ik veeg de dag van vandaag uit.
Eén lichtpuntje een onverwacht blitzbezoekje van een tof iemand.
Morgen ander en beter.

Slaap wel allemaal.

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

17 mei 2018, 07:02

Goede morgen seizoentjes,


De laatste papieren zijn ingevuld en morgen komt er een verpleegster alles uitleggen wat er te verwachten valt. Toen A. hier arriveerde gisteren had ze meteen door hoe de vork in de steel zat en heb ik toch mijn verhaal mogen doen. wel een werkuur "verspilt" aan praten. gisterenavond dan fridandellen gegeten want mijn honger is ver te zoeken. En als ik dan eet dan gaat steevast de telefoon en is alles koud tegen dat er neergelegd wordt. Vandaag komen ze de bloempotten en bakken halen. ze zeiden 10 uur maar ik ken dat. ofwel staan ze hier vroeger of komen ze later.
ik heb ergens op FB gelezen van het concept "zwerfboeken". denk dat eens uit nieuwsgierigheid te doen met een van de vele boeken die mijn intresse verloren hebben.
Gimly ligt al op zijn dweil te ronken. ho, ik heb te vroeg gesproken. het is weer achtervolgingskoers.
was mee naar de wc. ben benieuwd wanneer ik mijn wc bril voor boven ga krijgen.
gisteren kwam Gimly kijken toen wij onze pauze namen. zodra A. weg was kwam hij zijn bak gebruiken. Hij legde zich ook demonstratief op de traptrede.
wat voor weer gaan we krijgen? weer geen vetten.
ventje vreest dat moeder gaat eisen dat wij weer in brugge komen wonen. A. gaf de suggestie aan moeder aan te raden zich in een serviceflat in te kopen. eerlijk gezegd ben ik voor dat laatste te vinden. zo'n groot huis voor haar alleen waar nog veel werk aan is. er is niet eens warm water in de keuken. en ik geloof dat er nog op sommige plaatsen enkel glas is. ventje zegt dat hij zijn hoop stenen zoals mijn vader altijd zei niet verkoopt. vader wilde nooit een eigen huis. maar dat heeft hij dan uiteindelijk toch gekrgen toen mijn tante haar huis schenkte. het heeft dan wel nog 3 jaar aangesleept eer alles in orde was want de notaris, met wiens zoon ik in school heb gezeten was geen van de rappe.
en tante was een koppige vrouw. telkens vader eens was gaan kaarten liet ze zich uit haar bed vallen en een vrouw van 90 kilo raap je niet zo maar op. Frank, een van de kinisten die aan huis kwamen zei het zit in haar hoofd dat ze niet meer wil lopen na de mislukte heupoperatie. Normaal had ze moeten revalideren en weer kunnen lopen maar dat wilde ze dan niet meer. en vader is nu even koppig wat zijn levenseinde betreft. gelukkig ben ik niet zo koppig.( denk ik toch)
vanavond is het frietjesavond. heb ergens in een krant gelezen dat je frietjes moet eten met champagne!dat combineert. nu hebben ze ook waterbars waar je bij je gerecht een speciaal watertje drinkt ipv een glas wijn. water met grote winst denk ik.
ik ga eens kijken wat Gimly wil. eten waarschijnlijk.
Fijne donderdag, groetjes en een knuffeltje.
Cats Rule!

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

17 mei 2018, 09:04

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes, 

Muddy Maddy, ook ik sluit me aan met de andere Seizoentjes wat jouw vader betreft. Fijn dat je met A. erover hebt kunnen praten, dat ( verloren poetsuurtje) zal het zeker waard geweest zijn. Verzorg jezelf goed. Het is nu een hele moeilijke periode voor jou en we leven allemaal met jou mee. Ik wens jullie heel veel sterkte. 

Oma-C, de fietstocht van de kinderen heeft me weer plezier gedaan. Ze doen het met verve, dat mag gezegd worden. 

Anjelier, Spaanse woef een teek. Niels heeft een speciale halsband. Je kunt die normaal bij de dierenarts krijgen. Ik geloof dat die band Serenza of zo iets heet. In elk geval, hij zit in een rond ijzeren doosje. En ik moet zeggen dat Niels noch onze andere viervoeters nooit een teek hebben gehad. Het is maar een tip hoor, wil me niet bemoeien. 

Niels heeft een rustige nacht achter de rug. Ligt nu geduldig te wachten op zijn ontbijt. Vind hem op dit moment vrij goed wat zijn adem betreft. Hij krijgt nu alles wat hij wil. Zijn dieetvoeding in blik hebben we zaterdag mee gegeven aan onze dierenarts. Die heeft zo'n heel klein asieltje met enkele minderbedeelde hondjes,  katjes en baasjes die het wat moeilijker hebben, speciale voeding te kopen. Het waren 24 blikken, dus dat is toch iets.
Niels mag terug gewone voeding eten waar hij verlekkerd op is. 

Gisteren zijn uiteindelijk de grasmatten gelegd in de achtertuin. Is nu een heel ander zicht. Moeten het nu goed besproeien met water. Ja ,natuurlijk met water, met wat anders . Domme opmerking van mij. 

Zo, ik wens iedereen een zo'n fijn mogelijke donderdag. Liefs aan allen en sterkte voor hen die het kunnen gebruiken. 

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

17 mei 2018, 09:12

Afbeelding

Goede morgen hier is een dun zonnetje, 
ik zie wel wat we verder krijgen :roll:

M-M veel sterkte, maar ik zou me tot niks laten dwingen
als je het niet wil... in je eigen huis kan je nog een beetje rust vinden...
Je kan dikwijls langsgaan maar helemaal verhuizen ...
ik denk niet dat het goed is voor jouw stress... :roll: :oops:
sorry ik wil me niet moeien maar dat is mijn gedacht...

Helena, een fijn blitsbezoek... is altijd leuk.. :)

anjelier ik hou de buxus elke dag in het oog :roll:
maar ik kan er niet mijn bed naast zetten...tot hiertoe is nog alles oké
de buurvrouw helpt ook kijken zo nu en dan :wink:

Dag wingerd... een fijne dag...

Voor alle seizoentjes een mooie donderdag
en heel veel sterkte wie het kan gebruiken :roll:
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

zwanenmeer
Lid geworden op: 10 mar 2008, 20:01

17 mei 2018, 11:49

Met de sterkte wensen van de andere seizoentjes sluit ik me aan ..
Veel moed aan MM en familie 

Een aai voor Niels ... 
Voor Clive misschien een kleine suggestie : er bestaan van die babyfoons met een camera waardoor je hoort en ziet wat er in de kamer gebeurt . het is misschien een gek voorstel , dat je dat bij Niels zou kunnen gebruiken, maar jullie zouden zelf rustiger kunnen slapen snachts ..... 

Voor alle seizoentjes : veel moed , als  je het kan gebruiken.. Groetjes 

Afbeelding
en het beste moet altijd nog.... komen
"je leeft maar één dag: VANDAAG "

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

17 mei 2018, 17:57

Afbeelding

Goede avond bijna... een mooie zonnige dag gehad
maar wel een koude wond... dat was minder gezellig...
boodschappen gedaan, alles in huis voor het volgende
lange pinksterweekend

Ik stuur alle mensen met pijn en last een sterkteknuffeltje
en goede moed...

Als er een filmke komt stuur ik het door... :)

en voor alle seizoentjes een gezellige avond en later een goeie nacht...
Groetjes en tot later

Zopas telefoon gehad van een schoonzus die liet weten dat
een andere schoonzus haar zoon dood in z'n bed gevonden is
hij was 50 dat was efkes verschieten... ze wist niet meer te vertellen dus ja... :? 8O
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".