minister van landsverdediging
-
Vrijzinnige - Lid geworden op: 27 feb 2018, 13:45
Maar Jocky, om je geheugen eventjes op te frissen: in Hasselt kregen de klokkenluiders alle lof van de NVA, er was er zelfs ééntje die een plaatsje op de NVA lijst wist te bemachtigen !Jockey schreef:Dat hij gelijk heeft! Hoe zijn die klokkenluiders in Hasselt nu weer gevaren?Vrijzinnige schreef:N-VA-fractieleider Peter De Roover wil weten wie het dossier over de levensduurverlenging van de F-16’s heeft gelekt. Dit staat in contrast met de houding van de N-VA tegenover klokkenluiders in andere dossiers.
http://www.standaard.be/cnt/dmf20180323_03425511
Een van de klokkenluiders in de affaire Hazodi, Serge Delvaux, zal tijdens de gemeenteraadsverkiezingen opkomen voor de N-VA in Hasselt. Dat is bekendgemaakt tijdens een partijcongres. Delvaux was een van de vier klokkenluiders die verschillende zaken aan het licht brachten over de werking binnen de politiezone Hazodi. Hij werkt ondertussen niet meer voor de politiezone Hazodi, maar stapte over naar Antwerpen.
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20120620_00192478
Een volk krijgt de leiders dat zij verdienen
De Roover en Co wisten al lang dat de F16's langer konden vliegen , dat was één van de drie opties die destijds besproken werden. De gekozen optie was de aankoop van de F35 als "verdedigingswapen" wat het uiteraard niet is. LockheedMartin promoot zelfs de upgrade naar 10.000 vlieguren en meer , en vooral voor diegenen die nadien voor de F35 zouden opteren. De waarschijnlijke reden hiervoor is dat de F35 nog helemaal niet op punt staat , wat ook de reden is waarom de discussie in de UK tegen de F35 hoog oploopt.
Als ik me niet vergis kozen alleen Nederland en Denemarken voor de F35 , Duitsland koos categoriek tegen de wil van hun militairen in , voor de Eurofighter. De F35 is trouwens een heel duur toestel in onderhoud , veel duurder in onderhoud dan de Eurofighter en de Rafale.
Interessant om lezen is dit :
https://www.defensenews.com/air/2018/02 ... inst-f-35/
En onderaan de pagina staat te lezen :
“My money is on the F-35, particularly if the Belgians insist on retaining the ability to deploy B-61 freefall nuclear weapons to match the capability they have on the F-16,” said Barrie. “The F-35 is the only aircraft in the competition presently able to do that. Rafale is wired to deploy nuclear free fall weapons but they are French.”
Blijkbaar is het onze NV(A) en militairen om te doen om atoombommen te kunnen smijten ...
Als ik me niet vergis kozen alleen Nederland en Denemarken voor de F35 , Duitsland koos categoriek tegen de wil van hun militairen in , voor de Eurofighter. De F35 is trouwens een heel duur toestel in onderhoud , veel duurder in onderhoud dan de Eurofighter en de Rafale.
Interessant om lezen is dit :
https://www.defensenews.com/air/2018/02 ... inst-f-35/
En onderaan de pagina staat te lezen :
“My money is on the F-35, particularly if the Belgians insist on retaining the ability to deploy B-61 freefall nuclear weapons to match the capability they have on the F-16,” said Barrie. “The F-35 is the only aircraft in the competition presently able to do that. Rafale is wired to deploy nuclear free fall weapons but they are French.”
Blijkbaar is het onze NV(A) en militairen om te doen om atoombommen te kunnen smijten ...
-
tokkio - Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
- Locatie: vlaanderen
Men spreekt van 15 miljard, maar de aankoop zou +/- "maar" 3.5 miljard zijn voor hun speeltjes,en de rest zou naar onderhoud gaan, die garage zou 50.000€ per uur vragen lees ik vandaag in HLN.Als ik me niet vergis kozen alleen Nederland en Denemarken voor de F35 , Duitsland koos categoriek tegen de wil van hun
militairen in , voor de Eurofighter. De F35 is trouwens een heel duur
toestel in onderhoud , veel duurder in onderhoud dan de Eurofighter en
de Rafale.
https://www.hln.be/de-krant/professor-l ... ~a87da850/
Maar de vraag is of dat onding wel vliegt, er zou nog software van de jaren 90 inzitten......
https://doorbraak.be/f-35a-een-dure-vog ... et-vliegt/
En als men de grafiek beziet is het niet de beste keuze,niet in snelheid, onderhoud, afstand en landingsbaan,
dus is het een prestige project,waar de belasting betaler voor opdraait.
https://sceptr.net/2017/01/de-f-35-belg ... dkrachten/
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.
Eurofighter vs F-35 Flight Cost Per Hour ( 43.200 Dollar per vlieguur dus ) hier :tokkio schreef:Men spreekt van 15 miljard, maar de aankoop zou +/- "maar" 3.5 miljard zijn voor hun speeltjes,en de rest zou naar onderhoud gaan, die garage zou 50.000€ per uur vragen lees ik vandaag in HLN.
http://aviatia.net/eurofighter-vs-f35/
De eurofighter is zelfs sneller en behendiger in een luchtgevecht. De Eurofighter is een ietsje goedkoper bij aankoop i.p.v. duurder zoals Sceptr beweert.
Wilt ge het dan wel goedkoop houden , dan koop je uiteraard bij de Chinees , en hun speelgoed doet het ook niet mis. ( kost slechts 35 miljoen dollar per stuk i.p.v. 180 miljoen zie Unit Cost ) :
http://aviatia.net/f-35-lightning-ii-vs-chengdu-j-10/
Op het gebied van wendbaarheid ( Maneuverability ) moet de F35 het afleggen tegen iedere moderne Russische MIG of Sukhoi ( SU )
-
Silver Wolf - Lid geworden op: 08 apr 2008, 16:51
- Locatie: Thuis
Opgelet...als al dat vliegend tuig te snel wordt, zitten ze buiten het Belgisch luchtruim,
voor ze goed en wel van de grond geraakt zijn.
Vraag is of ze op dit stilaan overvol gebouwd landje, nog een start- en landings-baan vinden,
zonder de pannen en de schoorstenen van de daken te laten vliegen.
Want als ge dat jarenlange gezever rond Zaventem volgt,
is het daar al heel hinderlijk geworden,
om nog met passagiers te landen of te vertrekken.
Misschien best kiezen voor watervliegtuigen, die opstijgen vanaf en landen op de Noordzee.
Tussen de windmolens, die als bakens kunnen dienen.
sw
voor ze goed en wel van de grond geraakt zijn.
Vraag is of ze op dit stilaan overvol gebouwd landje, nog een start- en landings-baan vinden,
zonder de pannen en de schoorstenen van de daken te laten vliegen.
Want als ge dat jarenlange gezever rond Zaventem volgt,
is het daar al heel hinderlijk geworden,
om nog met passagiers te landen of te vertrekken.
Misschien best kiezen voor watervliegtuigen, die opstijgen vanaf en landen op de Noordzee.
Tussen de windmolens, die als bakens kunnen dienen.
sw
Die geraken zelfs niet meer van de grond als Poetin zijn raketten erop afstuurt. ( vernietigd nog voor dat een piloot de motor ervan kan doen starten )Silver Wolf schreef:Opgelet...als al dat vliegend tuig te snel wordt, zitten ze buiten het Belgisch luchtruim,
voor ze goed en wel van de grond geraakt zijn.
....
Wat deze morgen in de 7de dag allemaal gekletst geweest is , was triestig rond de waarheid draaien. Het oudste F16 toestel dat volgens hier :
http://www.belgian-wings.be/Webpages/Na ... ntpage.htm
nog in dienst is , is FA-57 en aangekocht in 1982 , dus 36 jaar oud. Het is geupgraded ( ge"MLU"ed ) naar de "block 50" toestellen en komt dus ook nog in aanmerking voor de "Service Life Extension Program (SLEP) structural modifications" tot 25.000 vlieguren , zeg maar tot 2040 - dat zijn die 2,3 miljard waarvan sprake. Zie
https://www.lockheedmartin.com/us/news/ ... sting.html
Zonder die SLEP vliegen die nog zonder problemen tot 2023 zoals Crombez het heeft aangehaald. Het laatste toestel FA-136 werd aangekocht eind 1991 en is dus slechts ca. 25 jaar oud
Nu goed , dat madameke Karolien Grosemans van de NV(A) vindt uiteraard dat de F16''s "versleten" zijn , net op dezelfde manier zoals ze denkt over haar paar schoenen die uit de mode geraakt zijn. Hoe incompetent moet men zijn om een auto , een wasmachine of een paar schoenen met een straaljager te vergelijken.
En a propos , ik ben geen "specialist" van het soort dat door de NV(A) zo beschouwd wordt , ik vind dat allemaal op het internet terug
Wat ondertussen al vergeten was , is dat de Nederlandse voorzitter van GroenLinks beweert dat Nederland al zijn aankoop gaat beperken tot 40 toestellen omdat de kostprijs ervan inmiddels al gestegen is t.o.v. van het eerst vooropgestelde bedrag. De F35 is trouwens nog niet operationeel , en het zou best kunnen dat de Amerikanen zelf het niet eens gaan willen gebruiken. Men mag aannemen dat de kostprijs in de toekomst nog zal stijgen tegen dat men er alle kinderziektes heeft uitgehaald.
.
Laatst gewijzigd door Gast op 25 mar 2018, 16:06, 2 keer totaal gewijzigd.
-
Vrijzinnige - Lid geworden op: 27 feb 2018, 13:45
Zeer goede vraag frits, maar in het land der blinden is De Wever koning ! En Karolien Grosemans koningin !frits1955 schreef:En is hier niemand die zich de vraag stelt waarom een piepklein landje als België zowel een luchtmacht, een zeemacht en een landmacht moet onderhouden? Wiens belangen dient men daar eigenlijk mee?
Minister van Defensie Steven Vandeput (N-VA) had het vanmiddag bij VTM Nieuws eerst over "een toestel van 50 à 60 jaar" (wellicht slaat dat op het begin van de ontwikkeling). Maar na een opmerking van VRT NWS-journalist Ivan De Vadder corrigeerde de minister zichzelf en had hij het over 1980. Nadien meldde hij dat ze van 1982 tot 1991 dateren. Ze zijn dus 27 tot 36 jaar oud.
- geleverd in 1982-1983: 11 vliegtuigen
- geleverd in 1984-1985: 10 vliegtuigen
- geleverd in 1988-1991: 33 vliegtuigen
Een volk krijgt de leiders dat zij verdienen
-
Flashback - Lid geworden op: 08 mei 2014, 17:47
- Locatie: Boemerskonte
Conclusie ?
Blijkbaar kregen alle N-VA politici zo'n "Muyters" rekenmachientje bij hun lidmaatschap.
Grappig is dat Vandeput zei dat er bedoeld werd dat in 2030 al die speelgoedjes 50 Jaar zouden zijn want dan pas zouden er nieuwe geleverd worden ...
11 zijn er dan 48
10 zijn er dan 46
33 zijn er dan 42
En madame Grosemans maar voet bij stuk houden dat ze dateren van 1976 ... goed geprobeerd madame, maar niet alle Vlamingen zijn lomperiken (met 1 k ) of hebben een N-VA rekentuig !
Blijkbaar kregen alle N-VA politici zo'n "Muyters" rekenmachientje bij hun lidmaatschap.
Grappig is dat Vandeput zei dat er bedoeld werd dat in 2030 al die speelgoedjes 50 Jaar zouden zijn want dan pas zouden er nieuwe geleverd worden ...
11 zijn er dan 48
10 zijn er dan 46
33 zijn er dan 42
En madame Grosemans maar voet bij stuk houden dat ze dateren van 1976 ... goed geprobeerd madame, maar niet alle Vlamingen zijn lomperiken (met 1 k ) of hebben een N-VA rekentuig !
http://www.belgian-wings.be/Webpages/Na ... ntpage.htmFlashback schreef:Conclusie ?
Blijkbaar kregen alle N-VA politici zo'n "Muyters" rekenmachientje bij hun lidmaatschap.
Grappig is dat Vandeput zei dat er bedoeld werd dat in 2030 al die speelgoedjes 50 Jaar zouden zijn want dan pas zouden er nieuwe geleverd worden ...
11 zijn er dan 48
10 zijn er dan 46
33 zijn er dan 42
En madame Grosemans maar voet bij stuk houden dat ze dateren van 1976 ... goed geprobeerd madame, maar niet alle Vlamingen zijn lomperiken (met 1 k ) of hebben een N-VA rekentuig !
Ik schreef hierboven al dat de laatste F16 aan ons geleverd werd eind 1991 , meer bepaald in oktober. Die is dus maar 25 jaar oud. Vanaf 1990 zijn er 19 geleverd aan ons land waarvan er één is verongelukt en twee ervan werden verkocht aan Jordanie , rest ons dus 16 toestellen jonger dan 28 jaar !
-
Vrijzinnige - Lid geworden op: 27 feb 2018, 13:45
En SOF, ALS Crombez zijn beweringen waarheid zijn, dan zouden alle investeringen voor de upgrade van de F16 reeds in 2016 en 2017 zijn gebeurd, waardoor het verlengen bijna niets meer zou kosten.The Spirit of Flanders schreef:http://www.belgian-wings.be/Webpages/Na ... ntpage.htmFlashback schreef:Conclusie ?
Blijkbaar kregen alle N-VA politici zo'n "Muyters" rekenmachientje bij hun lidmaatschap.
Grappig is dat Vandeput zei dat er bedoeld werd dat in 2030 al die speelgoedjes 50 Jaar zouden zijn want dan pas zouden er nieuwe geleverd worden ...
11 zijn er dan 48
10 zijn er dan 46
33 zijn er dan 42
En madame Grosemans maar voet bij stuk houden dat ze dateren van 1976 ... goed geprobeerd madame, maar niet alle Vlamingen zijn lomperiken (met 1 k ) of hebben een N-VA rekentuig !
Ik schreef hierboven al dat de laatste F16 aan ons geleverd werd eind 1991 , meer bepaald in oktober. Die is dus maar 25 jaar oud. Vanaf 1990 zijn er 19 geleverd aan ons land waarvan er één is verongelukt en twee ervan werden verkocht aan Jordanie , rest ons dus 16 toestellen jonger dan 28 jaar !
Want.....wie gelooft Karolien Grosemans van de NVA nu nog met haar 2,2 miljard !
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/Journaal-W ... vende-dag/
Luister vanaf 1u30
Een volk krijgt de leiders dat zij verdienen
Ja en nee. De upgrades ( de zgn. MLU ) zijn gebeurd naar het niveau van vliegtuigen van het zogenaamde "block 50" , dat is de laatste versie van de F16 die ooit werd verkocht. Door die upgrades kunnen die zonder bijkomende kosten ( alleen kosten van onderhoud die er altijd zullen zijn ) vliegen tot 2023. Hierin heeft Crombez dus 100 % gelijk.Vrijzinnige schreef:En SOF, ALS Crombez zijn beweringen waarheid zijn, dan zouden alle investeringen voor de upgrade van de F16 reeds in 2016 en 2017 zijn gebeurd, waardoor het verlengen bijna niets meer zou kosten.The Spirit of Flanders schreef:http://www.belgian-wings.be/Webpages/Na ... ntpage.htmFlashback schreef:Conclusie ?
Blijkbaar kregen alle N-VA politici zo'n "Muyters" rekenmachientje bij hun lidmaatschap.
Grappig is dat Vandeput zei dat er bedoeld werd dat in 2030 al die speelgoedjes 50 Jaar zouden zijn want dan pas zouden er nieuwe geleverd worden ...
11 zijn er dan 48
10 zijn er dan 46
33 zijn er dan 42
En madame Grosemans maar voet bij stuk houden dat ze dateren van 1976 ... goed geprobeerd madame, maar niet alle Vlamingen zijn lomperiken (met 1 k ) of hebben een N-VA rekentuig !
Ik schreef hierboven al dat de laatste F16 aan ons geleverd werd eind 1991 , meer bepaald in oktober. Die is dus maar 25 jaar oud. Vanaf 1990 zijn er 19 geleverd aan ons land waarvan er één is verongelukt en twee ervan werden verkocht aan Jordanie , rest ons dus 16 toestellen jonger dan 28 jaar !
Want.....wie gelooft Karolien Grosemans van de NVA nu nog met haar 2,2 miljard !
......
Die 2,3 miljard is nodig om diezelfde vliegtuigen nog eens aan te passen zodat ze elk tot 25.000 vlieguren kunnen meegaan , en dat noemt men "SLEP structural modifications" ( "Service Life Extension Program structural modifications" ) . Ik heb hierboven dat al eens vermeld , en je kan de links erover hierboven ook bekijken. 25.000 vlieguren is wel een pak die ze waarschijnlijk nooit zullen vliegen - net omdat de onzen nu slechts 7000 uren op de teller staan hebben , en dan nog niet eens allemaal. En dus heeft men het over een viiegwaardigheid tot bvb. 2040.
Laatst gewijzigd door Gast op 26 mar 2018, 05:15, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Jockey - Lid geworden op: 08 dec 2009, 23:19
- Locatie: Wuustwezel
Vrijzinnige het is wel de dieprode SPA die in Hasselt een vuile achterbakse rol heeft gespeeld hé. Vrees dat we naast elkaar aan het praten zijn...Vrijzinnige schreef:Maar Jocky, om je geheugen eventjes op te frissen: in Hasselt kregen de klokkenluiders alle lof van de NVA, er was er zelfs ééntje die een plaatsje op de NVA lijst wist te bemachtigen !Jockey schreef:Dat hij gelijk heeft! Hoe zijn die klokkenluiders in Hasselt nu weer gevaren?Vrijzinnige schreef:N-VA-fractieleider Peter De Roover wil weten wie het dossier over de levensduurverlenging van de F-16’s heeft gelekt. Dit staat in contrast met de houding van de N-VA tegenover klokkenluiders in andere dossiers.
http://www.standaard.be/cnt/dmf20180323_03425511
Een van de klokkenluiders in de affaire Hazodi, Serge Delvaux, zal tijdens de gemeenteraadsverkiezingen opkomen voor de N-VA in Hasselt. Dat is bekendgemaakt tijdens een partijcongres. Delvaux was een van de vier klokkenluiders die verschillende zaken aan het licht brachten over de werking binnen de politiezone Hazodi. Hij werkt ondertussen niet meer voor de politiezone Hazodi, maar stapte over naar Antwerpen.
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20120620_00192478
Weet je,je kan perfect ruzie maken en toch vrienden blijven...
-
Vrijzinnige - Lid geworden op: 27 feb 2018, 13:45
Tiens, tiens Jockey ! Heeft de dieprode SPA dan Serge Delvaux (één van de klokkeluiders) op de NVA verkiezingslijst geplaatst ?Jockey schreef:Vrijzinnige het is wel de dieprode SPA die in Hasselt een vuile achterbakse rol heeft gespeeld hé. Vrees dat we naast elkaar aan het praten zijn...Vrijzinnige schreef:Maar Jocky, om je geheugen eventjes op te frissen: in Hasselt kregen de klokkenluiders alle lof van de NVA, er was er zelfs ééntje die een plaatsje op de NVA lijst wist te bemachtigen !Jockey schreef:Dat hij gelijk heeft! Hoe zijn die klokkenluiders in Hasselt nu weer gevaren?Vrijzinnige schreef:N-VA-fractieleider Peter De Roover wil weten wie het dossier over de levensduurverlenging van de F-16’s heeft gelekt. Dit staat in contrast met de houding van de N-VA tegenover klokkenluiders in andere dossiers.
http://www.standaard.be/cnt/dmf20180323_03425511
Een van de klokkenluiders in de affaire Hazodi, Serge Delvaux, zal tijdens de gemeenteraadsverkiezingen opkomen voor de N-VA in Hasselt. Dat is bekendgemaakt tijdens een partijcongres. Delvaux was een van de vier klokkenluiders die verschillende zaken aan het licht brachten over de werking binnen de politiezone Hazodi. Hij werkt ondertussen niet meer voor de politiezone Hazodi, maar stapte over naar Antwerpen.
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20120620_00192478
Een volk krijgt de leiders dat zij verdienen