Vlaamse corruptie.

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)
dejules

04 apr 2018, 16:31

Wil. schreef:Nederland heeft geen 'regio's '
Op Parijs, Londen en Milaan na is de Randstad de grootste economische stedelijke regio in de Europese Unie.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

04 apr 2018, 16:36

dejules schreef:
Wil. schreef:Nederland heeft geen 'regio's '
Op Parijs, Londen en Milaan na is de Randstad de grootste economische stedelijke regio in de Europese Unie.
De Randstad is geen regio die een eigen begroting moet opstellen. Als ik het verkeerd heb, bewijs dat dan.

Larie (eens te meer|).
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
dejules

04 apr 2018, 16:41

Wil. schreef: De Randstad is geen regio die een eigen begroting moet opstellen.
Uw racistische N-VA partij en de bruine blokkers wilden grote autonomie.
U heeft die gekregen. 
Voor de N-VA in de Vlaamse regering 0 schulden en nu 35 miljard Euro. Allemaal statutaire leeglopers die gingen laten zien hoe je economie moet laten draaien. U komt ook uit de statutaire leegloperij, toch?

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

04 apr 2018, 16:51

Je geeft dus toe dat je uit je nek hebt gekletst door de Randstad als regio te vergelijken met Vlaanderen als regio?  Al de rest is weer compleet naast de zaak voor deze discussie.


Voor jou is het een hoofdzaak want je repeterende gefrustreerdheid om verkeerde keuzes in het verleden rispt dagelijks op. Je hebt het niet meer onder controle.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
Gast

04 apr 2018, 17:25

Wil. schreef:
dejules schreef:
Wil. schreef:Nederland heeft geen 'regio's '
Op Parijs, Londen en Milaan na is de Randstad de grootste economische stedelijke regio in de Europese Unie.
De Randstad is geen regio die een eigen begroting moet opstellen. Als ik het verkeerd heb, bewijs dat dan.

Larie (eens te meer|).
De link zelf bevat toch de tekst : de-randstad-behoort-tot-grootste-economische-regio-s-van-europa/

https://www.cbs.nl/nl-nl/artikelen/nieu ... a/randstad  
Ze maken er toch ook een soort berekenigen die jij ook over Vlaanderen maakt :lol: : In de Randstad wordt 46 procent van het Nederlandse bbp voortgebracht en woont 41 procent van de bevolking.  :twisted:

Maar ja , wat kennen die Ollanders van "regio's'" af , hé.   Nu , jij beweert dat Vlaanderen een regio is , juist ?  Is dat omdat die een eigen "regering" heeft ? 

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

04 apr 2018, 18:49

Probeer dit eens te overdenken: de grondwet heeft dit land opgedeeld in gewesten en regio's.

En nu naar de Nederlandse grondwet: niks gewesten, niks regio's.

Dat volstaat, vermoed ik?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Flashback
Lid geworden op: 08 mei 2014, 17:47
Locatie: Boemerskonte

04 apr 2018, 20:16

Wil. schreef:Dat volstaat, vermoed ik?
Dat volstaat misschien voor de 'ik heb gelijk ook al heb ik geen gelijk' ambetantenaar, maar het begrip regio is helemaal juist omschreven als :
Een regio, ook wel streek, gewest of (meer algemeen) gebied, is een aaneengesloten geografisch gebied met een bepaald taalkundig, cultureel, demografisch en/of institutioneel karakter, al dan niet erkend door de officiële instanties.
Lees het gewoon op Wiki, of pak een encyclopedie vast.
Vlaanderen is dat taalkundig.(hoewel West-Vlaamse TV-programma's moeten ondertitelt worden om verstaanbaar te zijn in de regio Antwerpen :lol: :lol:).

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

04 apr 2018, 21:19

NV-A-nalopers en een kijk op de wereld rondom hen: 2 dingen die nooit zullen samengaan, wegens kortzichtigheid.

Het is een dynamische grootstedelijke regio waar 8.1 miljoen mensen -bijna de helft van de Nederlandse bevolking- wonen en werken.
Bekende steden als Amsterdam, Rotterdam, Utrecht en Den Haag liggen in de Randstad.De regio biedt een scala aan economische activiteiten.

De Regio Randstad is met een bruto regionaal product (brp) van 367 miljard euro de vierde grootstedelijke regio in Europa, na Londen, Parijs en het Ruhrgebied.

Meer dan de helft van het bruto nationaal product van Nederland wordt in de Randstad verdiend.
De Randstad vormt een belangrijke toegangspoort tot Noordwest-Europa.
De regio biedt directe verbindingen met de rest van de wereld, onder andere via mainports als de haven van Rotterdam, de grootste haven van Europa, en de luchthaven Amsterdam Schiphol Airport.

Naast andere factoren zoals de wereldberoemde musea in Amsterdam, maakt deze goede internationale bereikbaarheid dat de Randstad aantrekkelijk is voor internationale bedrijven, congressen en toeristen.

Als regionaal cluster is de Randstad een belangrijke motor voor kennis en innovatie.
Een groot aantal kennisinstellingen is gevestigd in de Regio Randstad, waaronder toonaangevende universiteiten.

////////////////////////////////////////////////////////
Als al die lettertjes teveel zijn in 1 keer, kan je misschien duidelijkheid verkrijgen uit dit "beeldje" ?

Afbeelding


Mogelijk kan het St Jansplein wedijveren?
Of de haven?

Afbeelding

:wink:
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/
Gast

04 apr 2018, 21:27

Wel een tikkeltje gevaarlijk. Al het groen ligt in overstromingsgebied als de zeespiegel gaat stijgen.  Dat ze maar serieus met  nieuwe deltawerken starten ....

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

04 apr 2018, 22:02

Is zeker een onoverzienbaar risico indien 1 vd dijken zou scheuren...
Prins Alexander heeft er al verschillende malen op gewezen dat je het nooit op voorhand zal weten, maar wat als het zich toch voordoet?
https://www.hpdetijd.nl/2012-10-30/wat- ... erstroomt/

Bart even sturen?

:wink:
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

05 apr 2018, 00:47

Flashback schreef:
Wil. schreef:Dat volstaat, vermoed ik?
Dat volstaat misschien voor de 'ik heb gelijk ook al heb ik geen gelijk' ambetantenaar, maar het begrip regio is helemaal juist omschreven als :
Een regio, ook wel streek, gewest of (meer algemeen) gebied, is een aaneengesloten geografisch gebied met een bepaald taalkundig, cultureel, demografisch en/of institutioneel karakter, al dan niet erkend door de officiële instanties.
Lees het gewoon op Wiki, of pak een encyclopedie vast.
Vlaanderen is dat taalkundig.(hoewel West-Vlaamse TV-programma's moeten ondertitelt worden om verstaanbaar te zijn in de regio Antwerpen ).
1. Een regio - zoals gehanteerd in de discussie op de vorige en deze blz. -  is in dit land bepaald in de grondwet. Het is een term met een andere betekenis dan in "Er zitten niet veel mussen meer in de regio Sint-Niklaas".

2. Net als Noorwegen, Portugal, Spanje of Italië heeft de regio Vlaanderen een credit rating bij Moody's. Die is Aa2. België staat daar net een trapje onder: Aa3.

Wat is de credit rating van Randstad Holland, gabbers?  :lol: 8)
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Flashback
Lid geworden op: 08 mei 2014, 17:47
Locatie: Boemerskonte

05 apr 2018, 01:03

Wil. schreef: 1. Een regio - zoals gehanteerd in de discussie op de vorige en deze blz. -  is in dit land bepaald in de grondwet. Het is een term met een andere betekenis dan in "Er zitten niet veel mussen meer in de regio Sint-Niklaas".
Het zal weer hetzelfde zijn als altijd, één of andere stomme ambtenaar heeft het begrip regio ergens in de grondwet geplakt en nu denken alle soortgenoten dat er alleen maar regio's bestaan in België.
Ze hadden er een pattent op moeten nemen, dan kon er nooit een regio Sint-Niklaas bestaan hebben.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

05 apr 2018, 01:06

:lol: Dat begint er  al op te trekken, sé.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

05 apr 2018, 07:43

De vocabulaire van NV-A af en toe eens laten opfrissen, zodat tot op een bepaald niveau, af en toe ook eens kan meegepraat worden?
Het lijkt er keihard op dat het wel heel lang geleden nog eens onderhanden genomen werd?
Rijst de vraag op de eerste plaats natuurlijk, zijn er bekwame, valabele elementen voorhanden?
De markt in uw regio eens verkennen en screenen moet al een eerste stapje in de goede richting zijn.
Denk eraan, 2019 staat bijna voor de uitgangsdeur.
:wink:
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

05 apr 2018, 08:42

" "een credit rating bij Moody's"

We weten (hopelijk) nog wat de waarde is van die ratingtoestanden  en hoe Moody's 10 jaar geleden  de bal gigantisch (en bewust) missloeg en zo mee verantwoordelijk was voor de bankencrisis.