Leven we in het eind der tijden ?

hier is plaats voor alle wereldreligies

Paca
Lid geworden op: 28 sep 2006, 01:58
Locatie: Suzhou

12 mei 2018, 03:03

Het zou eens interessant zijn indien historici ons de realiteit van zo'n pakweg 1.000 jaar geleden in Afrika konden voorschotelen. Dat het hier en daar schrijnend is nu is ons allen bekend sinds de radio in alle huiskamers aanwezig was. TV (visueel) heeft er nog een schepje bovenop gedaan.
Om zulke onrechtvaardigheid wat op te lossen voor de plaatselijken is er maar één manier ... men licht zijn gat, men neemt zijn geweer van de grond en maakt wat tabula rasa.De laatste keer dat dit hier gebeurde is in 1798. Voor mij niet gelaten!
Sorry, maar de rest van de eeuwenoude verzinsels en sprookjes over eender welke godheid is aan uw dienaar niet besteed. Wie niet inziet dat deze verhaaltjes "des mensen" zijn moet een paar hersencellen bijkopen.
Fazal

12 mei 2018, 10:57

werewoef schreef:Leven we in het eind ....

Zoals ik hier al zeide ; naar mijn mening is het einde der tijden al volop aan de gang . 700 duizend kinderen in de Kassai streek in de Congo dreigen of zijn al de hongerdood aan het sterven . Moeten er nog meer tekenen aan de wand zijn ? Of nog beter ; moet er nog bijkomend  trompet of bazijngeschal uit de wolken te horen zijn ...?
werewoef
Wegens overbevolking, met als gevolg, en binnen afzienbare tijd, gebrek aan voedsel en andere noodzakelijke grondstoffen, zal moeder natuur het langsom moeilijker krijgen om haar evenwicht te behouden.

Ze zal zich trachten te herstellen door wereldwijd natuurrampen te veroorzaken en epidemieën te verspreiden, waarbij miljoenen mensen, dieren èn ook planten de dood zullen vinden. Dat is trouwens al meerdere keren gebeurd.
En ook oorlogen zullen haar daarbij helpen. Want de mens schijnt nu eenmaal (eveneens door de natuur)  geprogrammeerd te zijn om te vechten en oorlog te voeren, heel waarschijnlijk ook met het doel overbevolking tegen te gaan. Tevens zijn we er als mens in geslaagd onze eigen habitat beetje voor beetje te vernietigen, hetgeen ook niet zonder gevolg kan blijven.

Maar goed, het zal opnieuw honderden, misschien wel duizenden jaren duren vooraleer de natuur in haar opzet zal slagen, en opnieuw de kans zal (kunnen) benutten om haar evenwicht te herstellen.
Verscheidene voedselbronnen en andere grondstoffen zullen na al die tijd stilaan opnieuw beschikbaar worden.
Ook het overgebleven leven zal zich intussen blijven vermenigvuldigen en zich (her)ontwikkelen met de middelen welke 'dan', beschikbaar zullen zijn.

Dat betekent dus zéker nog altijd NIET dat 'het einde der tijden' nakend zou zijn. 

Misschien ook nog even de URL hieronder lezen:  

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20180510_03506012 

talisman
Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05

12 mei 2018, 11:42

Fazal schreef: Dat betekent dus zéker nog altijd NIET dat 'het einde der tijden' nakend zou zijn. 

Misschien ook nog even de URL hieronder lezen:  

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20180510_03506012 
Zoals men zegt is het kiezen tussen de pest en de cholera. Overbevolking zal de mens vernietigen zoals onkruid zichzelf vernietigd. Dat is de realiteit. Sterven we niet aan een pandemie, zullen we sterven aan hongersnood en natuurrampen.

lea***
Lid geworden op: 09 nov 2017, 20:54

12 mei 2018, 13:58

Tegen dat het zo ver is, is onze kaars al lang uitgewaaid.
Panikeert toch zo niet!!!

talisman
Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05

12 mei 2018, 15:11

lea*** schreef:Tegen dat het zo ver is, is onze kaars al lang uitgewaaid.
Panikeert toch zo niet!!!
Dat is wel zéér egoïstisch denken, is het niet ? Ik denk aan mijn kleinkinderen.

lea***
Lid geworden op: 09 nov 2017, 20:54

12 mei 2018, 17:56

Tja, dan ben ik maar een egoïst, die moeten er ook zijn.

lea***
Lid geworden op: 09 nov 2017, 20:54

12 mei 2018, 17:59

En talisman, hoe noemen ze iemand die een mens van 86 j
een "oude knar" noemt??
Eerst in eigen boezem kijken eer je met complimenten strooit hé man!!

talisman
Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05

12 mei 2018, 18:07

lea*** schreef:En talisman, hoe noemen ze iemand die een mens van 86 j
een "oude knar" noemt??
Eerst in eigen boezem kijken eer je met complimenten strooit hé man!!
Heeft daar totaal niks mee te maken. Je uitglijder is je vergeven.
Fazal

12 mei 2018, 18:45

lea*** schreef:Tegen dat het zo ver is, is onze kaars al lang uitgewaaid.
Panikeert toch zo niet!!!
Was die uitval nu echt nodig Lea???

Wie panikeert er hier??? Dat was ook NIET de bedoeling van mijn uiteenzetting!
Trouwens, wie heeft deze topic hier geopend? Was dat geen christen?

Wie bang is voor het einde der tijden, heeft nog duizenden jaren voor zich, en zal het dus zeker niet meer meemaken.
Nogmaals, wie panikeert er dan feitelijk? En om welke redenen???  :roll:

De wetenschap, niet de bijbel dus, zegt dat de aarde nog zo'n 175 miljoen jaren bewoonbaar zal zijn.
Plus, dat de aarde nog 10 miljard jaar zou bestaan.

Mijn mening is, dat het nog (slechts) ongeveer 6 à 7-duizend jaar zal duren vooraleer alle leven hier op aarde uitgestorven is.
Alleen al omdat de middelbare leeftijd van de zon al lichtjes is overschreden, en ze vanaf nu al, stilaan aan het sterven- en  haar krachten aan het verliezen is. De planeten beginnen zich trouwens, en dat al sinds geruime, maar voor ons (gelukkig maar) nog onmerkbaar, te verwijderen van onze zon.  Dat kan met de huidige rekenkundige technieken gemakkelijk worden berekend.
Ook onze maan gaat mee in dat proces, en glijdt heel langzaam maar zeker, verder weg van de aarde.

Dat is natuurlijk ook weer een proces dat duizenden jaren zal duren, maar de gevolgen voor de wereld waarop wij leven zullen dan mettertijd wèl degelijk heel voelbaar worden. 

Ons zonnestelsel, waar onder meer ook 'onze' aardbol deel van uitmaakt, kan dan idd misschien nog enkele miljarden jaren blijven bestaan, maar dan zonder dat er nog enige levensvorm op te vinden is, omdat tegen die tijd, alle factoren zullen ontbreken om opnieuw levensvatbaar te worden, laat staan levensvatbaar te blijven.  

En als dat volgens sommigen allemaal niet waar is, dan kunnen we misschien over 6000 jaar nog eens verder praten. :wink:
Laatst gewijzigd door Fazal op 12 mei 2018, 20:09, 4 keer totaal gewijzigd.
Fazal

12 mei 2018, 19:23

lea*** schreef:Tja, dan ben ik maar een egoïst, die moeten er ook zijn.
NEEN! Die moeten er hélemaal NIET zijn!!!

lea***
Lid geworden op: 09 nov 2017, 20:54

12 mei 2018, 20:02

Ik heb geen zin in ruzie Fazal, werkelijk niet!
Fazal

12 mei 2018, 20:07

lea*** schreef:Ik heb geen zin in ruzie Fazal, werkelijk niet!
Waarom doe je dat dan? En heb ik, soms voor ruzie gezorgd ...? Ik denk van niet!?

lea***
Lid geworden op: 09 nov 2017, 20:54

12 mei 2018, 20:20

Dit was even iets tussen talisman en mij fazal, waarom kom jij je daar nu
mee bemoeien?
Talisman vindt mij egoïstisch, ik geef daar niet om, waarom kom jij nu
hier opeens haantje spelen?

talisman
Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05

12 mei 2018, 20:27

lea*** schreef:Dit was even iets tussen talisman en mij fazal, waarom kom jij je daar nu
mee bemoeien?
Talisman vindt mij egoïstisch, ik geef daar niet om, waarom kom jij nu
hier opeens haantje spelen?
Kort lontje lea*** ? Ik vond dit een egoïstische gedachte ! Waar lees jij ergens dat ik beweer dat jij een egoïst bent ?

lea***
Lid geworden op: 09 nov 2017, 20:54

12 mei 2018, 20:32

't Zal dat zijn talisman, een kort lontje!

Slaapwel!!