Begroting Vlaamse regering.

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

30 apr 2018, 14:26

Elk jaar moet ze een oefening maken vd geschatte inkomsten en uitgaven voor het volgend jaar, dat noemt men, onder hoogopgeleiden, een BEGROTING.
Een gewone, hoogopgeleide sterveling/sponsor, die doet dat noodgedwongen telkens bij het begin
ve nieuwe maand, wat ook genoemd wordt “Zie dat je toekomt tegen het einde vd lopende maand”. Waarom hij kiest voor een dergelijke lange benaming? Is niet echt kiezen hij/zij is het verplicht omdat er gewerkt wordt met gekende inkomsten en te verwachten uitgaven, zonder, en dat is belangrijk, zonder dat hij de inkomsten kan laten stijgen al naargelang zijn behoeften. 
Het grote onderscheid met een nationale regering of een Vloemse regering of de rekening ve gemeente? De gewone hoogopgeleide sterveling/sponsor moet dus een boekhouding voeren waarin alles netjes en geordend wordt weergegeven, fantasietjes naar links of rechts zijn bij voorbaat uitgesloten.
Die genaamde boekhouding is gegroeid uit noodzaak, het is zijn enige houvast.
Regeringen echter, zowel de heel grote regeringen en als de kleine regeringskes, leggen de bedrijven en ondernemingen op om ook een boekhouding te voeren zoals de gewone hoogopgeleide sterveling/sponsors al deden, nog voor er zelfs maar sprake was van regeringen of industrieën...

--Prima dus.

De enige die dat niet doen zijn echter de regeringen zelf. Zij permitteren het zichzelf dus om wetten op te leggen aan anderen, maar willen zelf geen boekhouding voeren...
Tsja, dus werken ze o.a. met SUBSIDIES en om dat duur en wazig gevalletje in leven te houden, vaardigen ze wetten uit om de nodige duiten te kunnen innen via opvallende en nog meer verdoken BELASTINGEN.
Ook al schreeuwen ze om ter hardst dat er een strikte scheiding is tussen regering en gerecht...
De regeringen maken gewoon de wetten en het gerecht... die is er enkele om deze toe te passen...
Subsidies maken een regering heel sterk ten overstaan van diegenen die ervan willen profiteren: ze zullen er iets voor moeten doen of iets voor laten vallen, of ze krijgen niets uit de subsidiekoek.

Geen boekhouding wil dus ook zeggen dat de regeringen geen goed overzicht hebben over de juiste inkomsten en uitgaven, en dus ieder jaar telkens eindigen met serieuze geldtekorten.
Daarvoor hebben ze dus een instrument ineengefrommeld en dat heet voortaan de BEGROTING.
En natuurlijk denken de regeringsleiders dat een tekort op de begroting, niet hetzelfde is
als een boekhouding die aantoont dat de uitgaven groter zijn dan hetgeen er binnen kwam. Voor hen is er dus geen enkel vuiltje aan de lucht.

Ze maken simpelweg weer opnieuw een volgende begroting op die alweer met een serieus tekort zal
afsluiten.

--Niet Prima dus.

De gewone sterveling/sponsor ziet datzelfde ongezonde spelletje nu al tientallen jaren na mekaar
voortduren. Hij begrijpt maar niet waarom de verlieslatende regeringen zichzelf ook niet het voeren ve boekhouding opleggen.
Hij verstaat dat niet en erger, hij is het beu omdat hij/zij als sponsor steeds die grote tekorten moet bijpassen.
Dus gaat hij/zij op zoek naar een politieke partij die er na de verkiezingen van 2019 werk van zal
maken om de regeringen te verplichten tot het voeren van een boekhouding. Zodat alle inkomsten en uitgaven klaar en duidelijk worden weergegeven.
Een oefening interne staatshervorming dan maar, tuurlijk.
Subsidies kunnen dus verder toegepast worden mits ze terdege worden weergegeven in de boekhouding en daaruit mag blijken dat ze verantwoord zijn.

De gewone sterveling/sponsor zal dan ook zelf kunnen vaststellen op welke wijze zijn zuurverdiende
sponsorgelden worden aangewend en door wie en voor wat.

Want zij zijn, de echte, de ware, de mega-kampioenen vd boekhouding, in goede maar ook in zeer slechte tijden.
Hoogtechnologisch geschoold en getraind als ze zijn door de dagelijkse, soms harde, realiteit. Wetende dat enkel een nauwkeurige boekhouding de basis vormt voor een succesvol beheer vd eigen beperkte middelen.
Fijnbesnaarde, soms zelfs besnorde, technici die met € 1 meer kunnen doen, dan de minst corrupte
politieker ooit zal vermogen, vermits die enkel maar ronddobbert op het wisselvallige ritme vd subsidies en sponsorgelden: de een keer ben je verkozen de andere keer moet je op zoek naar werk...
Leve de boekhouding voor eenieder, dus ook voor de compleet losgeslagen regeringen?

Simpele remedie tegen de wroetende en woekerende graaiers allerhande, met hun abstract besef van de realiteit en de omgeving waarin ze, als vanzelf, verzeild geraakten.
Meegezogen door voorbeelden die strekken.

Amen?

Hier hebben ze alles op een hoopje gegooid in de hoop dat de kleurtjes goed matchen met onze openstaande geldbeugel.

https://www.vlaamsparlement.be/dossiers/begroting-2018

Uitgaven: € 44.490.000.000, in oude frankskes, hou uw broek vast:
1.779.600.000.000 BF, dat alleen voor de werking vd Vloemse regering.

Bij de uitgaven, valt op dat er 2 grotesuper-slokoppen zijn:
Onderwijs en Vorming: 13.250.000.000euro's
Welzijn, Volksgezondheid en Gezin:12.120.000.000 euro's

De gewillige DJ's van dienst, als ze niet, geheel toevallig, op een buitenlandse studiereis zijn:
https://www.vlaanderen.be/nl/vlaamse-re ... e-regering
Bourgeois (nva)Homans (nva)Weyts (nva)Muyters (nva)
Crivits (cdv)Vandeurzen (cdv)Schauvliege(cdv)
Tommelein (ovld)Gatz (ovld)
Zijn zij geschikt als kandidaat-boekhouders?
Echt?

Met de komst vd computers en pc's moet dat toch opgelost kunnen worden?

Willen ze dat eigenlijk wel of is er een duwtje in hun rug al voldoende?
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

30 apr 2018, 15:04

Hier kun je lezen dat er in december 2008 al een boekhouding is voorzien voor de overheid.

Ten tweede: de Vlaamse overheid heeft een overschot op de begroting. Dit in tegenstelling tot wat je schrijft: "en dus ieder jaar telkens eindigen met serieuze geldtekorten."
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

30 apr 2018, 16:58

Hier kun je lezen dat er in december 2008 al een boekhouding is voorzien voor de overheid.

Ten tweede: de Vlaamse overheid heeft een overschot op de begroting. Dit in tegenstelling tot wat je schrijft: "en dus ieder jaar telkens eindigen met serieuze geldtekorten."
Die boekhouding zal er wel zijn, maar een (eerlijke) boekhouder.......ze manupuleren de cijfers omdat het allemaal "geschatte inkomsten zijn,er zijn geen harde cijfers, niet van inkomsten of uitgave,wat met de uitgave zijn ze meestal te laat,ze schuiven de betalingen steeds verder vooruit,vraag maar aan de ondernemers die voor de staat werken,Tommelijn is euforisch ,maar het is al dikwijls gebleken dat rekenen niet zijn sterkste kant is, en dat is maar 1 regering, hoe zit het met die andere 6, te kort of te veel.
Niemand weet wat de echte inkomsten zijn,omdat het allemaal andere departementen zijn...ik heb wel gelezen dat de KM heffing "dagelijks" tussen de 2 en 3 miljoen opbrengt,en dan de massas boeten die ze per dag uitschrijven..... dat zijn 2 zaken die geld opbrengen, er zijn er nogvele maar niemand kan er een getal op plakken ,het is allemaal een raming,moest een gewoon huis gezin of een ondernemer zo werken, de deurwaarders zullen werk hebben.
Dat ze eens met klare cijfers voor de dag komen,dat ze eens laten zien wat ze in 2017 aan inkomsten hadden, en waar ze het aan uitgegeven hebbn,wit op zwart......dan kunnen ze klappen.
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.
dejules

30 apr 2018, 18:38

Wil. schreef: Ten tweede: de Vlaamse overheid heeft een overschot op de begroting. Dit in tegenstelling tot wat je schrijft: "en dus ieder jaar telkens eindigen met serieuze geldtekorten."
Miljarden uitgaven oa Oosterweel worden buiten de begroting gehouden
De directe schuld, de indirecte schuld, de geconsolideerde schuld, de gewaarborgde schuld en de pps schuld van Vlaanderen bedragen 83 miljard Euro. Vlaanderen heeft de snelst stijgende schuld van de wereld. Voor de N-VA deel uitmaakte van de Vlaamse begroting bedroeg de Vlaams schuld 0 Euro.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

30 apr 2018, 18:54

Ik begrijp die woorden allemaal niet:
"de directe schuld, de indirecte schuld, de geconsolideerde schuld, de gewaarborgde schuld en de pps schuld van Vlaanderen"

Kun je die zaken even voor ons (of alleszins voor mij) duidelijk maken, julio?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
dejules

30 apr 2018, 19:15

Wil. schreef:Ik begrijp die woorden allemaal niet:
U begrijpt veel niet.
U komt uit de statutaire leegloperij, toch?

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

30 apr 2018, 19:25

Jij kunt het weten als statutaire WT :lol:  :lol:
Inhoudelijk stelt je antwoord niet zo veel voor, julio. Ik hoop maar dat deze week beter voor je evolueert dan de vorige. Je hebt je dé-frustratietraject niet kunnen volgen de afgelopen dagen.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
dejules

30 apr 2018, 19:43

Wil. schreef:Jij kunt het weten.
Ik hoef niet een wereld van leugens te leven.
Na 8 uur aanwezigheid de deur sluiten en liegen dat ik gewerkt heb.
Dat ik belastingen betaal op mijn ambtenarenuitkering en recht heb op uitgesteld loon.
Als ge in zo'n leegloperswereld ronddwaalt vol met leugens, hoe houdt ge dat vol zonder krankzinnig te worden?

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

30 apr 2018, 19:45

dejules schreef:(...)hoe houdt ge dat vol zonder krankzinnig te worden?
Dat sterkt me in mijn vermoeden dat je zelfs de hangmat van de Statutaire Werklozensteun Trekkers niet aankunt. Zoek een andere psychiater want zo komt het nooit goed.


En zo zijn we van de boekhouding van de staat op een mum van tijd al bij de ambtenaren aangekomen. Alle wegen leiden naar Rome :lol:  :lol:
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

30 apr 2018, 21:08

We hebben het over een fatsoenlijke boekhouding, eentje die "het plebs" dagelijks moet op peil houden, waar geen achterdeurtjes vooraf geïnstalleerd werden, om snelle vluchtroutes aan vast te hechten.
Boekhouding dus, geen samenvatting van loze feitjes, al dan niet vrijwillig gelekte subsidietjes, maar verfifieerbare facts.

Kleinigheidjes die onderstaande feitjes geen schijn van kans zouden gegeven hebben.
 PubliFin: 500 euro per minuut, Kazachgate: 2.000 euro per uur, Publipart: 19.000 euro per jaar … Optima...EDF/Luminus...
En duizenden andere... grote en kleine potjes...
Zoals: eventuele belangenvermenging van bepaalde Kamerleden, die ook mandaten hebben in de privésector.  
Toppuntje: nu blijkt dat zelfs de Kamervoorzitter, Bracke (nva),  nog eens 12.000 euro bijverdient bij Telenet, bovenop zijn reeds riant jaarloon van 305.000 euro...
15 à 16.000 euro netto per...maand...

https://www.cumuleo.be/nl/mandataris/12 ... bracke.php
https://www.youtube.com/watch?v=Ko5zdmyXdKs

Sommigen noemen het een ziekte, verslaving, de "drang"...
De "drang" naar nog meer geld, vooral als daar niets moet voor gedaan worden...zelfs... de aanwezigheid op samenkomsten is onnodig...tsja...

Maar een gepensioneerde die voor de lol en om anderen wat te helpen, een eurootje bijverdient, die moet bloeden... en hevig... Of anderen die het uit bittere noodzaak doen...

Politiek fatsoen?
Hebben ze, de politici, nog nooit van gehoord...

Bracke en andere Dewaelen, vinden dat zij het recht hebben om in privé-bedrijven te zetelen, en daarvoor een aangepaste en redelijke vergoeding voor krijgen, buiten hun gewone andere lonen om.
Verder heeft daar niemand iets mee te maken, vinden zij...

Tijd nadert dat hun dat eens duidelijk moet gemaakt worden?

De ganse lijst hier neerpoten zou het geduld vd objectieve lezer niet lang kunnen vasthouden.
Woede zou beginnen te overheersen, dat wel.

Daarom, een degelijke boekhouding zoals de regering eist van haar, wat zij noemt in haar tomeloze elite-denken "onderdanen", zelf in de eerste plaats ook eens leren toepassen.

Kwestie van elementaire beleefdheid.

Geugensteuntjes.
https://www.youtube.com/watch?v=Z4ODtECBXuE
https://www.youtube.com/watch?v=xtNG4Cs5Bvw

Zijn al een jaartje ouder ondertussen en we zijn, gelukkig, bijna in...2019
Alle partijvoorzitters riepen anoniem op tot volledige transparantie enz...
Wel, met een degelijke boekhouding zouden dergelijke dingen geen kans krijgen...
Dan zijn onderlinge afspraken over hoe groot de beloning zou moeten zijn voor de een of een andere functie, uitgesloten. Geen achterkamertjes meer...enz...
En kunnen de verloningen worden aangepast aan de gemiddelde lonen van gewone ambtenaren en werknemers zijn, bijvoorbeeld.

Diegenen die regelmatig partijbureau's bezoeken, kunnen eens polsen of er enige bereidwilligheid bestaat om erover...euh,...na...te denken, euh? 

:wink:





  
Laatst gewijzigd door pcekspeer op 30 apr 2018, 21:35, 2 keer totaal gewijzigd.
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

30 apr 2018, 21:24

:roll: :roll: :roll:
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

30 apr 2018, 22:15

Niet mooi om altijd maar bij dezelfden opmerkingen maken, Bracke (NV-A: 66.000 € extra) is heus niet de enige die aan de koffietafel mocht aanschuiven bij Telenet.

Hij wordt met een volle lengte geklopt door een snellere eindspurt, bergop nog wel, van een OVLD-er: Dewaele (extraatje van  € 82.000).
https://www.tijd.be/politiek-economie/b ... et/9864687


Telenet maakte zelf de namen bekend van hun, eens zo geliefde, koffietantes en andere kletskontjes.
http://derijkstebelgen.be/nieuws/telene ... -koploper/

De supporters van Yves en Peter, kunnen gerust zijn, ook zij doen/deden het verre van slecht.

Maar al bij al, er is tot hiertoe geen enkele die bij... mij is komen klagen over de schnabbeltjes...
Ja, de klontjes suiker mochten wel van de "goei" zijn, die van Tienen dus.
Telenet heeft onmiddellijk actie ondernomen...

Bracke (NV-A) had per ongeluk op de vergadering vd Gentse-gemeenteraad vertelt dat hij ontslag had genomen bij Telenet, maar dat bleek een vergissing te zijn van Bracke, dat gebeurde wel meer, vooral als het heel laat en mistig is, en hij onraad riekt...

Afbeelding

Per 27 juni:
Telenet ontbindt de politieke adviesraad.
Patat-boem, gedaan met schnabbelen...

Het bedrijf lanceert een “stakeholder engagement charter” om externe contacten transparant te regelen.
Daarin staat onder meer dat politici met een actief politiek mandaat voortaan niet meer in “stakeholderspanels” van het bedrijf mogen zetelen.
Telenet zal ook enkel nog onkostenvergoedingen betalen.
Een voorbeeld voor alle andere groten in Belgiek?
https://www2.telenet.be/content/dam/www ... L_2017.pdf

Of maken we er meteen een verplichting van in...2019 ?

Zouden er nog politici te vinden zijn die toch op hun voorstel willen ingaan als er elders veelvouden van dat aalmoes te graaien zijn?

Of zou de vraag mogen/moeten gesteld worden dat alle privébedrijven hetzelfde doen als Telenet deed?
Al of niet verplicht?
Op zijn minst dus openheid geven van alle voorgaande uitkeringen en aan wie die gebeurden?

En alle politici die ooit sommen ontvangen hebben van dergelijke bedrijven, laten passeren bij directie van de VDAB, die weten wel hoe ze dergelijke vette varkentjes moeten kaalwassen...
De bedrijven zelf kunnen dan een "dating" overwegen, al of niet vrijwillig.
Begunstigde? De Sociale Zekerheid.
Eh?

En de oneervol genomineerde politici, verplichten om in iedere basiliek van hun verruimd kiesterritorium 3x te zingen, ter loutering en omdat ze de sommen toch niet willen storten op de Sociale Zekerheid:

Mea culpa mea maxima culpa
https://www.youtube.com/watch?v=sitJJxIJ0ZU

Al of niet vrijwillig, zelfs vals zingen zal niet toegelaten worden?

Vooruit met die boekhouding, starten maar!
GO! GO!

:wink:
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

01 mei 2018, 10:20

In de openingsposting gaat het in het lang en het breed over de noodzaak om de overheid een correcte boekhouding te laten voeren (een regel die al 10 jaar van kracht is, maar bon...) .
In de tekst hierboven zit je te klagen over een privébedrijf dat betalingen doet aan een derde, in dit geval een politicus. Het privébedrijf - Telenet - kleurt daarmee volledig binnen de lijntjes. Wat de privépersoon ermee doet staat helemaal los van het onderwerp van dit draadje. Tenzij de jaloezie de drijfveer is, natuurlijk.

Je hebt wel zin voor humor (al is het ongewild):

"En alle politici die ooit sommen ontvangen hebben van dergelijke bedrijven, laten passeren bij directie van de VDAB, die weten wel hoe ze dergelijke vette varkentjes moeten kaalwassen...
De bedrijven zelf kunnen dan een "dating" overwegen, al of niet vrijwillig
. "

Dating bij de VDAB :lol:   Leer toch eens eerst je gedachten fatsoenlijk weer te geven voordat je ergens hoog van de toren begint te blazen. Misschien hebben ze daar ook wel een cursus over bij diezelfde VDAB :wink:
Laatst gewijzigd door Wil. op 01 mei 2018, 10:39, 1 keer totaal gewijzigd.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

01 mei 2018, 10:39

Afbeelding

De eerste babystapjes kan je hier voor een zacht prijsje laten aanleren.

https://www.syntra-ab.be/opleidingen/bo ... gopleiding

Afbeelding

Denk niet dat je het durft doen?
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

01 mei 2018, 11:02

Afbeelding

Op 5 dagen kun je daten als de beste. 't Is weliswaar niet bij de VDAB te doen...
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.