Hoe hopeloos moet je zijn om zo stemmen te hopen winnen?

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)
Gast

31 mei 2018, 23:24

Paul Siemons schreef:
MichelN schreef:
The Spirit of Flanders schreef:Ik wil het niet gedroomd hebben dat iemand met Cif een vlek uit een gepolierd meubel zou willen weghalen ....
Spic & Span en een stalen schuursponsje.
Dit type schijnt daar speciaal voor ontwikkeld te zijn: 

Afbeelding
Stuur dat maar op naar Bart De Wever. Hij kan er zijn kont mee oppolieren als hij er binnen enkele maanden teveel schop tegen gekregen heeft. :twisted:

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

01 jun 2018, 10:27

"Hij ging er zelfs vanuit dat al wat hij in de eerste trimester geleerd had in de derde niet meer moest kennen want dat
vroeg de leraar toch niet meer. Redeneer jij ook nog zo? "

Beste man, ik snap geen jota van wat jij hier neerpoot. Heb ik ergens iets geschreven dat zelfs maar van ver lijkt op wat jij beweert?
Ik heb hele generaties jongeren proberen  te overtuigen van het feit dat alle kennis en alle inzichten verrijkend zijn, ook al zijn ze op het eerste zicht niet "nuttig".

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

01 jun 2018, 10:31

" "Hij kan er zijn kont mee oppolieren "

BDW heeft daar een leukere manier voor gevonden...


Afbeelding

sibarita
Lid geworden op: 29 nov 2004, 22:44

02 jun 2018, 15:04

Stemmen winnen  ??? Helemaal  niet !  dat doet Elio  niet  !


De Belgische staat heeft een verantwoordelijkheid tegenover de ouders van Mawda, vindt PS-voorzitter Elio Di Rupo. 'Ik zou hen een verblijfsvergunning van 5 jaar toestaan', verklaarde de voormalige premier aan VRT NWS. In een opiniestuk in De Morgen haalt Di Rupo ook uit naar N-VA-voorzitter Bart De Wever.
Laatst gewijzigd door sibarita op 03 jun 2018, 16:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Geniesse das Leben beständig , denn du bist länger tot als lebendig !
"Belgen zijn de meest onuitstaanbare creaturen die er bestaan." Leopold 1 brief van 19 april 1850

Paul Siemons
Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22

02 jun 2018, 15:15

sibarita schreef:Stemmen winnen  ??? Helemaal  niet !  dat doet Elio  niet  ! .

En alles proberen ze .... en zo lomp dat een kind uit de kleuterklas het doorheeft !!!

Mails waarmee Crombez Vandeput aanvalt, zijn waarschijnlijk vals
Wilt al iets zeggen als zelfs " De Morgen"  mee als een van de eersten berichtten over de wanhoopspoging van Crombez!!



tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

02 jun 2018, 17:15

frits1955 schreef:""De schoolgaande jeugd krijgt een hoop afval mee ,waar ze in het verder leven niets mee kunnen aanvangen."

Ik had mij eigenlijk voorgenomen om niet meer te reageren op dit soort praat maar goed...
Lager en secundair onderwijs dient om jonge mensen een algemene basis te geven van de wereld om hen heen en inzichten in wat daar zich afspeelt en waarom de dingen gebeuren zoals ze gebeuren. Spaar ons van ongeletterde idioten die geen notie hebben van geschiedenis - zij zijn de eersten die in dezelfde val trappen als hun voorgangers. Spaar ons van idioten die nooit een boek opendoen; zij zijn de eersten om anderen te veroordelen op basis van een andere kleur of  godsdienst want zij kunnen zich niet inleven in de emoties, gevoelens en drijfveren van anderen. Er bestaat geen "afval" op school - ook wie een hekel heeft aan bepaalde vakken zal profiteren van de leermethoden en redeneervormen die hij/zij nodig heeft voor dat vak. Is Latijn nuttig? Op zich niet bepaald maar wie het studeert  krijgt veel makkelijker dan anderen inzicht in de structuur van talen en vandaag de dag heeft de bedrijfswereld dat soort mensen zeer nodig. Ook wie een technische job ambieert heeft een algemene vormende basis nodig vandaag de dag. Een technisch ingenieur die zijn talen niet kent kan het wel schudden. Kijk wie er vandaag aan de kant staat: weinig of niet geschoolden en in het beste geval komen die terecht in precaire interimjobs.
Tja Frits 1955, u schrijft nog al gemakkelijk het woord idioot,tipis zeker voor een schoolmeestertje ,u denkt dat u de wijsheid in pacht heeft, maar even doordenken, dat zit er niet in,u denkt met de paar hersencellen die u heeft dat iedereen die niet in het onderwijs zit een idioot is of dom.
Ik ben er zeker van dat ,al wat u ooit geleerd hebt, u nu de helft in uw dagelijks leven niet meer nodig hebt,u schrijft van ongeletterde idioten,maar uw denkwijze zit in een hokje,ik ben een lezer, en nieuwschierig,en nu met het internet kan men alles opzoeken, maar men zoekt niets op waar men geen interesse voor heeft,ik lees-de vroeger boeken over de natuur, maar niet over de gulden sporenslag, omdat dat laatste mij niet interesseerde,dat is wat ik bedoelde over die afval, men mag leg geven over bepaalde gebeurtenissen van vroeger, men mag in de aardrijkskunde,in de godsdienst, of wat dan ook wat niet wetens noodzakelijk is  uitleg en les over geven,maar daarom moet men er geen examen voor geven, wie het wel interesseert,zal er door zijn, maar wie er geen interesse voor heeft,moet die dan blijven zitten, ondanks hij een primus is in rekenen en algabra? 
Eens de studenten een richting hebben gekozen ,moeten ze in die richting leerstof krijgen,geen bijkomstig heden die met die richting niets te maken hebben.
En wat u schrijft over latijn, dat is een dode taal die gewoon van toepassing is als dokter, apoteker,  en natuurkundige,en grieks is al helemaal gestorven, men kan beter overschakelen op esperanto, dat is een wereld taal.  :D
En over talen gesproken, hoeveel talen spreekt, een duitser, engelsman fransman, italiaan, spanjaard...............juist,en ik heb 38  jaar heel europa en de oostblok afgereden, kan mij in 4 talen redelijk goed en in 3 tamelijk goed vragen en antwoorden, en ik heb maar tot mijn 14 jaar naar school geweest.
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

03 jun 2018, 12:59

""maar wie er geen interesse voor heeft,moet die dan blijven zitten, "


Beste man, je weet echt niets over de realiteit. De tijd dat iemand bleef zitten vanwege een tekortje voor pakweg geschiedenis of biologie ligt al lang achter ons - jij leeft nog in de tijd van de dictatuur van de cijfertjes. Er wordt al heel lang naar het totaalbeeld gekeken - enkel wie bv. tekorten heeft in zowel talen als wetenschappen zit allicht niet op zijn plaats en zal een andere studierichting aangeraden worden. Wie goed scoort in bv. wetenschappen en een tekort heeft voor Frans zal een deliberatie krijgen met eventueel een vakantietaak of -als het echt een groot tekort is -  zal die leerling uitgesteld worden( herexamen dus). "Blijven zitten" komt enkel voor bij leerlingen die echt de capaciteiten hebben maar er vierkant hun voeten aangeveegd hebben/of door omstandigheden (ziekte bv) een te groot  deel van het schooljaar gemist hebben.
De suggestie van geen examens meer in te richten voor bepaalde vakken is vragen om problemen - als leerlingen weten dat er geen evaluatie is voor dat vak zoals voor de andere vakken gaan ze er helemaal niets meer voor doen. Ik beklaag de leerkrachten die dat soort vakken moeten geven. In de toekomst zal allicht naar een systeem van permanente evaluatie gegaan worden en zullen de traditionele examens waarschijnlijk wel verdwijnen.

Jockey
Lid geworden op: 08 dec 2009, 23:19
Locatie: Wuustwezel

03 jun 2018, 15:43

frits1955 schreef:""maar wie er geen interesse voor heeft,moet die dan blijven zitten, "


Beste man, je weet echt niets over de realiteit. De tijd dat iemand bleef zitten vanwege een tekortje voor pakweg geschiedenis of biologie ligt al lang achter ons - jij leeft nog in de tijd van de dictatuur van de cijfertjes. Er wordt al heel lang naar het totaalbeeld gekeken - enkel wie bv. tekorten heeft in zowel talen als wetenschappen zit allicht niet op zijn plaats en zal een andere studierichting aangeraden worden. Wie goed scoort in bv. wetenschappen en een tekort heeft voor Frans zal een deliberatie krijgen met eventueel een vakantietaak of -als het echt een groot tekort is -  zal die leerling uitgesteld worden( herexamen dus). "Blijven zitten" komt enkel voor bij leerlingen die echt de capaciteiten hebben maar er vierkant hun voeten aangeveegd hebben/of door omstandigheden (ziekte bv) een te groot  deel van het schooljaar gemist hebben.
De suggestie van geen examens meer in te richten voor bepaalde vakken is vragen om problemen - als leerlingen weten dat er geen evaluatie is voor dat vak zoals voor de andere vakken gaan ze er helemaal niets meer voor doen. Ik beklaag de leerkrachten die dat soort vakken moeten geven. In de toekomst zal allicht naar een systeem van permanente evaluatie gegaan worden en zullen de traditionele examens waarschijnlijk wel verdwijnen.
Hoelang volgens jou? Het steekt niet op 5 jaar...
Weet je,je kan perfect ruzie maken en toch vrienden blijven...

kitten
Lid geworden op: 15 apr 2004, 18:19
Locatie: Deurne/Antwerpen

03 jun 2018, 16:04

Het systeem van examens voor de hele jaarstof zoals vroeger dat is toch al lang veranderd denk ik.  Van mijn kleinkinderen zitten er nog 3 in het basisonderwijs die spreken van kleine en grote toetsen die verspreid zijn   over het hele jaar. Die hebben ook geen examenperiode eind juni, dan is alles voor hen al achter de rug. Als ik hun rapport lees dan zit daar een hele andere werkwijze in dan letterlijk alleen punten. alles wat sterk of zwak is wordt aangehaald en gevolgd, zeer minutieus zelfs. Ik denk dus dat zitten blijven niet zo snel wordt toegepast. Meestal in hun  omgeving zal dat in de lagere jaren gaan om taalachterstand die aanleiding geeft tot leerachterstand.
En zoals hierboven geschreven werd over ballast , het is een verrijking om naar school te kunnen gaan, en ja sommigen moeten meer gestimuleerd worden dan anderen, maar het is nog altijd een recht, een voorrecht, teveel leren bestaat niet.
Ik zie toch ook dat bij mijn  uniefgangers, dat heel het systeem daar grondig veranderd is, vakken zijn anders ingedeeld, en examens lopen ook niet meer zo strak in één korte periode, men ken vakken verplaatsen en meenemen of vervroegen , het creëert  meer kansen denk ik.

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

03 jun 2018, 17:05

""Hoelang volgens jou? Het steekt niet op 5 jaar..."

Ik heb geen kristallen bol he  maar het klassieke examensysteem waarbij men grote lesinhouden moet beheersen of reproduceren  tijdens één evaluatiemoment heeft zijn tijd gehad. Nu al bestaat de mogelijkheid binnen het secundair onderwijs om over te schakelen op kleinere ( mondelinge)evaluatiemomenten of zelfs helemaal op permanente evaluatie - met het nadeel dat sommige leerlingen dan het vak niet "ernstig" nemen in vergelijking met de vakken waarvoor nog wel klassieke examens ingericht worden.

Jockey
Lid geworden op: 08 dec 2009, 23:19
Locatie: Wuustwezel

03 jun 2018, 17:38

frits1955 schreef:""Hoelang volgens jou? Het steekt niet op 5 jaar..."

Ik heb geen kristallen bol he  maar het klassieke examensysteem waarbij men grote les-inhouden moet beheersen of reproduceren  tijdens één evaluatiemoment heeft zijn tijd gehad. Nu al bestaat de mogelijkheid binnen het secundair onderwijs om over te schakelen op kleinere ( mondelinge)evaluatiemomenten of zelfs helemaal op permanente evaluatie - met het nadeel dat sommige leerlingen dan het vak niet "ernstig" nemen in vergelijking met de vakken waarvoor nog wel klassieke examens ingericht worden.
Als ik je goed begrijp noem je er wel ineens het nadeel bij op. Een nadeel dat helemaal niet van het minste is. 
Weet je,je kan perfect ruzie maken en toch vrienden blijven...

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

03 jun 2018, 17:50

Mijn  ondervinding op mijn vroegere werkvloer is dat die pas afgestudeerde A2 en A1 weinig algemene kennis hadden. Literatuur,geschiedenis,aardrijkskunde enz.
Zo weinig dat ze er niet in slaagden iets zinnigs op tafel te brengen bij het vermaak van de ploeg KRUISWOORDRAADSELS..

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

03 jun 2018, 17:52

Dat kan voor het basisonderwijs nog wel kloppen (meerdere kleine evaluatiemomenten) maar in het hoger middelbaar is dit een stommiteit: wanneer leerlingen geen grote leerstofblokken meer moeten kunnen beheersen tegen een bepaalde dag, dan zúllen ze die ook niet meer beheersen.

Het volgend jaar gaan ze naar de universiteit en daar zou dan wel hetzelfde principe moeten toegepast worden, nietwaar? :roll: Gelukkig niet.

Maar voor het basisonderwijs en misschien ook voor kinderen tot een jaar of 13-14 vind ik dat wel acceptabel.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

03 jun 2018, 18:36

"""Als ik je goed begrijp noem je er wel ineens het nadeel bij op. Een nadeel dat helemaal niet van het minste is. "

Dat klopt inderdaad.

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

03 jun 2018, 18:49

""Het volgend jaar gaan ze naar de universiteit en daar zou dan wel hetzelfde principe moeten toegepast worden, nietwaar?"

Maar binnen het hoger en universitair onderwijs bestaat ook al een hele tijd permanente evaluatie die volledig meetelt in de eindbeslissing ...Verder zijn er vormen van modulair onderwijs met tussentijdse evaluaties. Maar er gaapt per definitie een diepe kloof tussen secundair en hoger onderwijs als je ziet dat  meer dan de helft van de 1ste jaars studenten aan de universiteit niet slaagt.