Terug naar Windows 7

Vragen/antwoorden betreffende computer software.

Toby
Lid geworden op: 08 jan 2005, 20:44
Locatie: Het Soete Land Van Waes

14 jun 2018, 21:27

Stel dat je voor een desktop/tower genoeg hebt van Windows 10, kan je dan met een offciële versie terug naar Windows 7 ?

Ik veronderstel dat die installatie zich dan zelf uitlegt bij het plaatsen van het schijfje met de versie van Windows 7. Windows 10 wordt dan automatisch gewist bij formattering of gaat dat enigszins anders in zijn werk ?
Warning: most messages of this kind, could be sent by an oldtimer Acer Aspire 7530 laptop or even an older Lenovo T500 laptop, both proudly and pretty fast using Linux Mint 21.1 "Vera" Cinnamon 64 bits operating system.
Give it a try too !

Toby
Lid geworden op: 08 jan 2005, 20:44
Locatie: Het Soete Land Van Waes

15 jun 2018, 21:11

.... natuurlijk heb ik ook eens gegoogled, maar vind alleen uitgebreide uitleg om terug te keren naar Windows 7 binnen de maand na installeren Windows 10 .

Dat is voor mij te laat vermits ik al een veel langere tijd Windows 10 heb.

Kan er mij iemand op weg zetten aub ? Ik kan over een Windows 7 versie beschikken met licentiesleutel.
Warning: most messages of this kind, could be sent by an oldtimer Acer Aspire 7530 laptop or even an older Lenovo T500 laptop, both proudly and pretty fast using Linux Mint 21.1 "Vera" Cinnamon 64 bits operating system.
Give it a try too !

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

15 jun 2018, 21:24

Toby, naar mijn bescheiden mening, als je een W7 DVD ter beschikking hebt, en je niets wenst te behouden van wat er op die W10 staat, dan hoef je niet van W10 naar W7 terug te keren, dat is met behoud van alle gegevens, maar gewoon een clean install doen van die W7.

Groetjes

Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

Toby
Lid geworden op: 08 jan 2005, 20:44
Locatie: Het Soete Land Van Waes

16 jun 2018, 18:46

Bedankt hoor Danny voor even mee te denken.

Er is nog dit : mijn huidige OS Windows 10 Home staat op een SSD schijf, C dus, terwijl mijn data op de schijf D staat. Aparte opslag.

Ik zoek nog verder even uit op wat ik zeker moet letten om Windows 7 op die SSD schijf te zetten.
Warning: most messages of this kind, could be sent by an oldtimer Acer Aspire 7530 laptop or even an older Lenovo T500 laptop, both proudly and pretty fast using Linux Mint 21.1 "Vera" Cinnamon 64 bits operating system.
Give it a try too !

Toby
Lid geworden op: 08 jan 2005, 20:44
Locatie: Het Soete Land Van Waes

17 jun 2018, 20:57

Gelet op de vele commentaren die men terugvindt op het net na even gegoogled te hebben, zet ik mijn intentie om terug te keren naar Windows 7 maar een tijdje in de koelkast.

Ik heb moeite met de lay-out en eigenlijk de algemene tragere werking van Windows 10 en natuurlijk heimwee naar Windows 7. Misschien ben ik ook al een beetje verwend door een eenvoudiger Linux (Mint) OS regelmatig te gebruiken ...

Ik bezit wel het nodige materiaal voor een "cleane" installatie, maar vond intussen een andere optie en dat is de "Classic Shell Setup" om Windows 10 een aanpasbare lay-out te bezorgen nagenoeg identiek aan die van Windows 7.

Dat komt al een heel eind tegemoet aan mijn inzichten en hou het hier dan voorlopig bij.
In ieder geval leuk om dat eens uit te testen. 
Warning: most messages of this kind, could be sent by an oldtimer Acer Aspire 7530 laptop or even an older Lenovo T500 laptop, both proudly and pretty fast using Linux Mint 21.1 "Vera" Cinnamon 64 bits operating system.
Give it a try too !