In de Vier Seizoenen reeks 10: Zomer

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

12 jul 2018, 17:12

Hallookes iedereen,

Vanavond bezoek , daarom ben ik hier nu al.

Straks eens bellen naar zoonlief om te vragen of  morgen ukkepuk komt ?Want zondag vertrekken ze naar Frankrijk voor 1 weekje.Ik zou dat indertijd toch niet gedurfd hebben met zo'n klein baby'tje op reis gaan.Wij zijn terug beginnen reizen als de kindjes al wat ouder waren.Maar tegenwoordig gaan zelfs borelingen al op reis 8O.En dan die ganse "verhuis", je moet toch nogal wat meenemen.

Ons eten staat al in de frigo, het is koude pasta met fijngesneden groenten, pesto en makreelfilets.Lekker en weinig werk, in de zomer smaakt koud eten altijd.

Gisteren was ik laat thuis van vader, vader wou persé moeder gaan bezoeken in wzc.We hebben een tijdje in de cafetaria gezeten, waar het wel echt rustig was.

Dames, tot morgen.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

12 jul 2018, 17:44

Afbeelding

Goede bijna avond iedereen.... een fijne dag vandaag
het was wel weer wat warmer maar we moeten het ermee doen
Klagen doen we toch altijd :oops: :oops:

anjelier ik heb hetzelfde menu-tje klaar staan lekker fris
en smaakt altijd met dit weer... 
Nee wij gingen niet weg met zo'n babytjes.... wij zijn beginnen reizen
als ze zelf hun valiesje konden dragen, ze waren fier als een pauw toen :lol:
maar tijden zijn veranderd hé...

M-J, goed dat de airco proper gemaakt is... daar verschuilen
zich ook veel microben... zonder dat je er aan denkt...
en ja als iets wil groeien in de tuin is er overschot... :roll:...
Je kan ook niet alle dagen komkommersoep eten....

Ik wens jullie allemaal een gezellige avond nog
het is goed om buiten te zitten nu.... en straks om te eten..
Geniet ervan en een goeie nacht later :)
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

12 jul 2018, 18:55

Ik geraak er niet met mijn planning.
Morgen komt ook nog langs hé oma-C.
Het laatste stukje oprit zal nog eventjes vuil moeten blijven of het zou morgen stukken beter moeten gaan.
Ik kan daar niet aan beginnen voor vier uur anders is het daar te warm.
Wachten op de schaduw.
De voorbereidende werkzaamheden zijn wel al uitgevoerd.
De keuken is uiteindelijk ook geschuurd en alles staat op zijn plaats terug.
Ik heb ook nog een wasje buiten hangen.
Morgen het volgende.
Poes ligt al op tafel(mag niet, ik weet het , maar een beest dat dat al tien jaar doet ga je dat niet meer afleren)
Mijn eten is aan het ontdooien en ze zit (ligt) weer op de eerste rij.
Dat gaat tegenvallen, want blinde vinken of ze dat lust?
Ik mag niet vergeten de vuilzak buiten te zetten.
Als het zo warm is dan gebruik ik kleine zakken.

De rest van de avond zal het zachtjes aan en niet te snel zijn...

Rustige avond en nacht iedereen!

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

13 jul 2018, 07:26

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes, 

Ook mijn planning loopt wat in het honderd, gisteren niet alles gedaan gekregen wat ik eigenlijk wou doen. Maar dat heeft 2 redenen denk ik,  het is warm en ik moet alle dagen naar kine. Want mijn knie wilt maar niet ontzwellen. Leg er elke avond voor het slapen gaan ijs op en toch … Zal wel beteren op een bepaald moment. 

Heb ook heel goed nieuws, ex-buurmeisje is zwanger van hun 2° kindje, dus een broertje of zusje voor baby D. 
Ze is uitgeteld voor 23 januari. Als je aan baby D vraagt, wat er in mama's buik zit, zegt hij baby. Hij wordt 2 op 2 september !!! Heeft gisteren een tekening voor mij gemaakt. Hij kan mijn naam nog niet uitspreken en zegt dan constant wèwè tegen mij en manlief is wawa. Het is echt wel een schattig kereltje. 
Was wel eens toe aan goed nieuws.

Zo, ik ga plaats maken voor Muddy Maddy. Ik wens jullie allemaal een fijne vrijdag. Liefs aan jullie allen.

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

13 jul 2018, 08:02

Goede morgen seizoentjes,

Ik ben de "tet" af zoals ze hier zouden zeggen. Een heel dag op tramar. eerst naar de bank, nadat dit opgelost was, terug naar huis. moest mijn "trenchcoat" bij haar thuis laten want zij vond het al warm genoeg. thuis gewacht op 1 van haar vriendinnen en dan met 4 naar " de wereld is klein" een "all you can eat" buffetstyle  restaurant. 15 euro pp, drank extra te betalen want drank was verplicht als het alcohol was. frisdranken en bier 0,0 waren gratis en zoveel drankjes je wou. heb 1 klein glaasje cava gedronken maar echt smaken deed het niet. heb dan voor de rest spuitwater gedronken want ik zat vlak bij beide bronnen: de drank & het eten. Ikzelf moet zeggen dat ik het een beetje tegenvallen vond. gelukkig hadden ze verse watermeloen & soesjes met slagroom! Dan naar de vrienden. Joe was zèèr enthousiast. de meeste tijd lag hij bij mij aan m'n voeten. beest is wel blind op 1 oog en wordt pottedoof. er was cake met appels dat ik niet lust. heb dan maar een koffie gedronken en kreeg een bord kattetongskes op een bord voor mijn neus. de conversatie daar heb ik niet veel aan meegedaan want ik geraakte nauwelijks aan het woord. het was gezellig daar, op de koer met een vijvertje met koi's in. daar toch een drie-tal uur vertoefd en dan moesten we nog naar media- markt om een George Clooney voor moeder. die wilde een rode en het was het show-room model, maar geen extra korting. het is een basismodelletje dat voor haar makkelijk te bedienen is. terug thuis bij ons Ma werd ik ineens onwel. het lange uitje had zijn tol ge-eist.
ben er nog in geslaagd haar te tonen hoe je de machine bedient en om extra capsules voor haar en dan vlug naar huis. best dat ik ineens herinnerde dat mijn "revenge of the trenchcoat" nog aan de kapstok hing bij ons Ma. ventje is er dan om geweest en ik had de sleutels gegeven want de schuif zat al op. dus dan naar huis naar ons beest. hij was verontwaardigd want wij  roken naar hond en hij had honger! dan me in de zetel geplofd en een filmpje bekeken " legally blonde". dan was het tijd om naar boven te gaan en me in te spuiten met een pijnstillende spuitbus die je in het kruitvat vrij kan krijgen. dan in bed wat in "mr mercedes" gelezen en dan lights out. buren V. zaten nog buiten. dat is wel makkelijk als je zo'n terrasverwarmer hebt.
MJ: aan 't zeetje kan ik zeggen dat het toch ruim zo'n 10° scheelt met het binnenland. afhankelijk van de zeebries natuurlijk, dan kan het zelfs 15° schelen. Tof dat jullie airco gekuist is want algen geven legionella geloof ik, als het een airco met koelwater is. zo ging ventje veel sporten vroeger in het leger maar toen er legionella werd ontdekt in de douches, heeft hij nooit meer daar gedouched. hij kwam thuis en kroop daar onder de douche. ( over douches gesproken, ben ik weer vergeten de documentatie aan ons Ma te geven voor inloopdouches- heb wel op tijd herinnerd dat ik nog haar evlier in mijn sjakos had) wij hebben een semi- airco unit. waar je ijskoud water en koelblokken insteekt. tegen de ochtend is dat water vervlogen.
Oma C: hier blijft ook alles liggen als het tè warm is. vandaag frietjes omdat we gisteren te vol waren van dat buffet. het was dan ook rond 7 tegen dat we thuis kwamen.
HVT: ik zit te wachten tot mijn "tuinman" in september mijn koer onkruidvrij komt maken. Mijn plan was vandaag om te strijken maar dat ga ik wijselijk uitstellen. ik voel mijn benen, rug en schouders weer niet. het is een soort "stijfheid" maar dan ook weer niet.
ik ga nu mijn koffie uitdrinken en dan me gaan aankleden.
Fijne vrijdag, groetjes!
Cats Rule!

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

13 jul 2018, 09:23

Afbeelding

Goede morgen seizoentjes allemaal, 

M-M zo'n drukke dag gehad gisteren :roll: vandaag een beetje rustiger aan doen
en morgen komt ook nog langs... 
Hier blijft niet alles liggen hoor maar ik doe het met de Franse slag
'een beetje minder grondig'... maar in die frissere dagen deze week
heb ik de schade ingehaald en is alles weer heel goed opgefrist...
en ik vind dat ik het wel kan voelen...als alles met nat is gedaan
Nu wordt het weer warm... dus zal het weer zo gaan...
alles wordt netjes opgeruimd en er wordt met de stoflap en de swiffer rondgegaan
Alleen in huis en geen dieren dat scheelt ook wel aan stof... :?

Helena, Poes is het weer goed gewoon bij jou, en als ze gewoon is
van niet buiten te kunnen dan zal ie het ook niet zoeken denk ik..
hopelijk gaat ze niet in de vliegengaas hangen.. :roll: :oops:

clive jouw knie ontzwelt niet maar je bent van dag één na de ingreep
erin gevlogen en gewoon je werk gedaan als altijd... :roll: ik denk niet dat
dat erg bevorderlijk was voor de ontzwelling ... wat meer met het been
hoger liggen is wel aan te raden denk ik... en wat meer keer per dag met een ijszak erop
sorry mijn gemoei, maar dat is mijn gedacht hé.... :roll: :oops: sorry hoor :oops:

Ik ga nog wat verder doen... voor het te warm wordt....groetjes allen en tot later
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

13 jul 2018, 14:29

Gelukkig is Poes een beetje een lui beest.
Wat maakt dat ze voor de vliegendeur zit te mediteren.
Ze heeft nog nooit geprobeerd er eens tegen te stoten en zo weet ze ook niet dat zij ze open krijgt.
Veiligheidshalve heb ik beide deuren met een lintje vastgemaakt, zo dat ze niet open kan.
Koba die hing in het nieuwe vliegengaas als het er pas in gezet was.
Och arme jongste die zo zijn best gedaan had om het te herstellen.
Maar hij had wel ijzeren materiaal gebruikt en geen nylon.

Vanmorgen al vlug bezig voor het te warm zou worden.
Twee liters zweet en twee uur later was het kattenkruid toch gekortwiekt.
Eén keer per jaar als het uitgebloeid is snij ik het kort af en binnen een week of drie is het weeral helemaal in bloem.
Een hele karwei, maar het is weeral gedaan.
Dat laatste stuk oprit geraakt maar niet in orde. 

Misschien straks als ik mijn adem terug gevonden heb en het daar schaduw is.
Nu is het even rust en time-out!

Geen nieuws, goed nieuws, zullen we maar denken zeker.
De vakantiegangers zwijgen in alle talen, voornamelijk Frans en Italiaans, denk ik.
Mijn petekind zit in Mozambique en haar zus, grootvake zijn petekind zit in Réunion.
Dat zijn toch avontuurlijke en reislustige zussen, die dochters van mijn zus.

Aan iedereen nog een aangename namiddag en avond gewenst.

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

13 jul 2018, 14:33

Afbeelding

de planten helemaal vooraan, maar dan dubbel zo groot nu en dat maal drie...eventjes wat werk...zo mooi als in 2016 zal hij nooit meer worden de tuin

zwanenmeer
Lid geworden op: 10 mar 2008, 20:01

13 jul 2018, 17:21

Dag aan alle seizoentjes :-) 

HVT  mooie tuin met heel veel werk , zie ik .. goede moed ! 
Hier hangt de poes ook regelmatig met haar nagels in het muggenraam /  dat mag niet , maar het is zo snel gebeurd ...... 
Veel nieuws is hier niet ..  Ben aan het boeken lezen begonnen,  maar als het boeiend is, kan ik ook niet stoppen... en zo geraakt er nog niet veel gedaan ..
Aan iedereen : een fijne avond !  en probeer het koel te houden als het kan ...... ;-) 

Afbeelding
en het beste moet altijd nog.... komen
"je leeft maar één dag: VANDAAG "

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

13 jul 2018, 17:42

Een goede bijna avond iedereen.... ja bijna avond alweer :wink:
en strak is het weer weekend....en bijna half juli

zwanenmeer, eens je in een boek verzeilt ben je verkocht hé..
ik kan bijna niet meer lezen, ik val erbij in slaap...  :oops:
maar dan puzzel ik veel en er is de tour en Wimbledon (tennis)
raar maar daar blijf ik dan wel wakker bij... :lol:

Helena, als ik jou bezig hoor over jouw tuin ban ik blij dat ik geen tuin meer heb
ik zou mezelf boos maken dat ik het niet meer kan.... dat heb ik wel ondervonden
in de tuin van de fietsers... dat was echt het allerhoogst nodige en ik was kapot :oops:
Maar als je er woont moet je het wel bijhouden of het laten doen...
als je proper wil zitten... 't is altijd een dilemma :roll: goede moed wens ik jou...

Voor allen een fijne avond en straks een goeie nacht en tot morgen iedereen
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

13 jul 2018, 22:06

Het is dat ik het graag doe, oma-C, anders was ik allang verhuisd.
In feite is er in die voortuin behalve één keer in de lente het wintersilhouet opruimen en één keer per jaar die nepeta snoeien niet veel werk hoor. 
Onkruid heeft weinig kans want alles is volgegroeid.
In de tuin achter het huis is het het gazon twee keer per jaar verticuteren en bemesten dat een beetje zwaar is.
Ik ga voor mijn kerstmis een verticuteerbeurt cadeau vragen.
De border van achter daar is ook zo vol gegroeid dat  er weinig onkruid kan groeien.
En met dit weer hoeft het gazon ook niet gemaaid.
De bloembollen en de dahlia's zijn nog het zwaarste werk.

Gelukkig hoef ik me normaal gezien van de binnenkuis niet veel aan te trekken.
Behalve twee keer per jaar het hele zootje deftig met nat water en bruin zeep schuren en vooral deftig afspoelen.
Ik heb dat klusje in verschillende keren geklaard en ik kan jullie verzekeren dat ik bijna met slijk aan het schuren was.
Een hele winter is er met droog water (=> goed uitgewrongen dweil) gekuist. Als ik dweil is dat met een natte dweil, daarna trek ik af met de aftrekker en dan droog ik nog eens met een goed uitgewrongen dweil. Je kan je indenken wat dat geeft op de wijze van J. met de hele winter vloerverwarming. Nu is dat een dusdanige tegel dat je niet ziet dat hij vuil is, maar als hij deftig gekuist is zie je duidelijk het grote verschil. Ik heb terug lichte voegen!!!!

Hé hé ik kan daar wel van genieten dat het zo netjes is.
Als Poes weer naar huis is kan ik zo nog wat klusjes doen. Nu heeft dat niet veel zin met haar pootjes overal en de plukken haar die ze verliest. En ze laat zich absoluut niet borstelen.

Pfff tv waar dient dat voor? De laatste weken de ene film na de nadere die ik al elevendertig keer gezien heb, herhalingen van herhalingen van reeksen, ja nu versta ik waarom MM altijd sprak van het herhalingsboekje ipv tv boekje.

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

14 jul 2018, 07:06

Goede morgen seizoentjes,

moest naar de wc, met veel moeite uit m'n bed geraakt, en boven stond er al een bontjasje op pootjes te miauwen dus dan naar beneden. help!  Mijn benen voelen aan als boomstammen. niet normaal. 't is dat ik donderdag met ventje samen naar de dokter moet, anders ga ik maatregelen moeten nemen om er voor te zorgen dat ik niet te veel de trappen op en af moet. dus ik ga 't haar zeggen, walter: en dat zal wel weer een verwijsbriefke naar dr X of dr Y zijn. goed dat ventje een 10 beurten parkeerkaart gekocht heeft in die 14 dagen dat ik in observatie lag. je mag dan heel de dag in en uit rijden en zolang parkeren als nodig. Gisteren de frituur blij gemaakt met voor 100 euro aan kleingeld. zeg nu nog eens dat Gimly niet een spaarzaam katje is. :wink:  had ze vooraf een pb-tje gestuurd.
die spaarzame is nu aan het eten. er zit ook een groot gat in zijn pot korrels.
vandaag is het een pasta-dag. we gaan spaghetti klaar maken want we hebben genoeg vlees voor de bbq voor morgen. ( en de zin in brood met beleg is er een beetje uit.)
straks een zak pakken en al wat over datum is, eruit kletsen. want ik krijg nauwelijks nog wat in die koelkast. als ik vroeger wat sla wilde eten ging ik gewoon voor 3 euro een bakje groenten gaan halen bij den cezar, maar nu: -is voor klanten-eten. hij gaat, zo zei Jan ook, ferm in zijne vinger snijden. diene extra pizzabakker heeft niet de kneep om ze goed te maken. dus met die weigering moet hij het ook weggooien aan het eind van de dag, net als je sla gekocht hebt en het weer 's anderdaags omslaat. dus raus mit teir swans. als we hier Queen-soup eten zwemt Mathilda ook niet in je bord.
ons Ma is blij met d'r George Clooney. het werken met filterkoffie is voorbij. duurde mij te lang eer ze me koffie voor mijn neus zette als papa nog leefde en ik daar zo vroeg stond. Nu zullen het om de 14 dagen bezoekjes zijn tenzij er iets dringends is in de afwerking van papierwerk want daar heeft ze liever ventje voor. en nog steeds vroeg want ik rij met ventje mee. Ik vind dat ze aan de ingang van de bus zo'n inklapbaar trapje moeten hebben dat de chauffeurs kunnen uitklappen als het om minder mobiele mensen gaat. Maar dàt zou te veel moeite zijn voor de meeste want ze hebben onmenselijke uren en jadajadaja.
Hup, nog een staking! dit keer van de reizigers ipv de chauffeurs! wij hebben ook stakingsrecht! eraf geraak ik maar èrop? die platformen zijn misschien een goed idee van stad Brugge, maar hier nada-noppes. pak maar 'n taxi zeggen ze dan.Och-Joy. ik denk van een keer met allemaal roste te betalen (15 euro in roste voor startgeld-eerste 5 km- ik zie ze al kijken!- en dan gaan de taxi chauffeurs weigeren enz, enz, enz en hup: staking!) Wat een kafka-land Dude.
Bon, de ontbijtpillen zijn binnen. straks een potje cornflakes. nadat ik plantjes water heb gegeven.
HVT: er is zeker geen kans dat je nepeta kan stekken of zaadjes er van hebt? want ik zoek al bijna 4 jaar naar een nepetaplant. Flink van Poes dat ze niet eens probeert buiten te geraken en Koba in de hor, doet me denken aan Wijlen Ons Vinny. die ging dat ook gedaan hebben. en wat voor vuil je hebt van met een droge dweil te dweilen heb ik gezien in de kliniek toen er daar een baby gespugt had en de kuisvrouwtjes dat 's anderdaags ( grondiger) deden. het afgetrokken water was grijs! En idd tv-boekje is een herhalingsboekje bij ons toch. de meeste films al gezien of in bezit.
Zwanemeer: als ik in een boek verzeild geraak, komt er ook niet veel uit mijn handen. zou heel erg dringend eens de badkamer moeten opfrissen. Gimly slaapt aan de badkamer 's nachts of als wij weg zijn en met dat die haar verliest... A. heeft de laatste keer de badkamer gedaan maar het matje ervoor niet. zal voorstellen aan ventje het deze week ergens nog samen te doen: hij stofzuigt, ik dweil met nat, hij trekt het nat af en ik mop droog. dan kunnen we meteen ook de lakens verversen.
wie ik vergeten heb, sorry,even weer een wegdwalend brein,
Fijne zaterdag, het wordt schitterend weer dus R. uit nederland heeft nog geen regendans gedaan. had gezegd dat ze moest wachten tot ventje zijn congè voorbij was. spaghetti kunnen we dan buiten op-eten, en morgen bbq. groetjes!
Cats Rule!

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

14 jul 2018, 10:10

Afbeelding

Een goede morgen allen en een fijn weekend voor iedereen

M-M, burgerstaking dat is nog eens iets :lol: :lol: 't is nog
niet erg genoeg tegenwoordig :oops: 
mensen beseffen soms niet hoe goed ze het hebben
(uitzonderingen uitgesloten...) :oops:
Geniet van het weekend buiten en smakelijk

Helena, mooi dat je het allemaal kan ....maar als ik
mijn tuin wou proper maken en ik ging krom om het onkruid
te wieden dan lag ik op mijn gezicht... :roll:
als ik moet bukken voor 't een of 't ander of gehurkt zitten dan ga ik omver
en op mijn knieën kan ik niet meer zitten sedert ik een nieuwe knie heb
ik geraak niet meer recht zonder hulp of steun...
Mijn plinten en waar ik voor omlaag moet doet mijn schoondochter als ze komt :oops:
Ik heb nu in hun tuin ook moeten oppassen want er was daar niemand
voor hulp als ik zou vallen
Erg vervelend maar je leert ermee leven... het moet wel :oops:

Voor alle seizoentjes een aangenaam weekend, geniet ervan
ik ga de was afhalen en de strijk doen... tot later
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

14 jul 2018, 11:30

In feite zou ik ook de strijk moeten doen of een stukje toch. De kleerkast begint leeg te geraken.
Zoveel kleren voor als het zolang na mekaar zo warm blijft heb ik nu ook weer niet.
Wassen is simpel natuurlijk: de machine in en hop.
De strijk dat is vlak voor ik iets ga aandoen het ijzer erop als het nodig is.
Het begint hier echt het huishouden van Jan Steen te worden.

Schijnt dat ik iets minder streng moet zijn voor mezelf...

Ik heb eens goed rond gekeken, beslist dat ik met de voorraad eetwaar mijn plan kan trekken tot dinsdag.
Dan komt K. = boodschappen doen en de strijk afwerken, bed verschonen en slaapkamer poetsen.
J. is haar kleinkind aan het dopen in haar thuisland.

Ik ga misschien toch de luiaard uithangen met mijn gazet met puzzels.

Maandagavond opent oudste zijn pop up wolwinkel in Brussel.
Ik ben benieuwd en hoop dat het een succes mag worden.
Ik ga toch proberen van er te geraken. 
Met de trein tot station Luxembourg en dan een stukje te voet.
Heb dat al eens gedaan, maar weet niet meer voor dat laatste stukje.
Zal dus een slachtoffer moeten vinden om mee te gaan.

Oma-C gelukkig kan ik nog redelijk goed bukken en rechtkomen.
Op de knieën is iets minder om terug recht te komen.
Ik zie aan buurman hoe moeilijk mijnheer M. het een mens kan maken om te bewegen.
In onze buurt hebben ze een soort poeder in de lucht gestrooid. :P :P :P
Wij mogen niet stil zitten, niemand. Echt hé mijn tuin grenst een vier tuinen.
Van al die buren si er niemand die gewoon zit te zitten in zijn hof.
Iedereen is altijd bezig met iets.Zelfs buurman van 87.
Handige Harry's zijn het daarenboven ook.
Veel vaklui kom je hier niet tegen, professionals dan.

Geniet van deze zomerdag, zoveel als kan en mag. 

wingerd
Lid geworden op: 05 mei 2010, 23:13

14 jul 2018, 16:23

Sorry, ik voel me hier echt niet meer goed met al die superactieve mensen...
Fijn weekend nog.