In de Vier Seizoenen reeks 10: Zomer

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

18 aug 2018, 10:53

Goede morgen,

Gisteren met twee vriendinnen een bezoekje gebracht aan het gerestaureerde Busleyden museum.
Omdat het weer vrijdag was moest ik nodig weer ergens tegenaan lopen.
Nu was dat niet moeilijk daar met al die donkere zwarte spiegels.
Patat bots met mijn gezicht tegen zo een spiegel.
Enfin, buiten eventjes sterretjes zien, was het niet erg.

De permanente tentoonstelling is best de moeite waard.
Het museum zelf is een kanjer van een doolhof!
Voor je het toilet gevonden hebt heb je vast al in je broek geplast.
Toch als het dringend zou geweest zijn.
Wij waren met drie en er zou zo toch wel één van de drie de weg moeten onthouden hebben.
Niet dus. Gelukkig waren er vriendelijke suppoosten die je de weg wezen.
De  gezellige dames aan de balie zijn ook super gedienstig. 
Het was een fijne dag. 

Dacht ik vandaag uit te slapen.
Ook niet waar.
Een kameraad van de jongste kwam iets ophalen om half negen...
Dus weer om acht uur eruit.

De rest van de dag ga ik mij in stilte bezig houden, al heb ik in de tuin al heel veel dingen gezien die moeten rechtgetrokken worden voor het te laat is.
De klimop is veel te hard aan het groeien. Die heeft van de droogte geen last gehad.
Het onkruid is goed aan het doorkomen.
Er kruipt haagwinde over he terrasje achteraan.
Morgen, misschien :?als ik goesting heb.

Nog een fijne dag allemaal met beheersbare temperaturen. 
 

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

18 aug 2018, 11:08

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes, 

Ik heb vandaag eens uitgeslapen. Was pas om 10.00H wakker  :oops:. Maar het heeft me wel deugd gedaan, dat voel ik nu al. Heb ook minder pijn dan anders. 
Gisterenavond dan het gazon water gegeven, sproeiverbod is opgeheven, eindelijk. 
Dadelijk in pyjama de kleine strijk doen en daarna licht HH doen en dan badje nemen en boodschappen gaan doen. 

Oma-C, hoop dat de wandeling jouw deugd gedaan heeft. Vandaag ook een mooie koele dag. 

Muddy Maddy, jij hebt wel een hele drukke dag voor de boeg. Rust toch ook maar een beetje. 

Lea, Twisco is een mooie kat, maar geloof dat ik dat al gezegd had. 

Zo, strijkijzer is warm, kan beginnen aan de strijk, is niet zoveel. Had 2 dagen geleden nog een heel grote strijk gedaan. Gaat dus vlug gedaan zijn.

Ga niet alle namen noemen, maar wens elkeen zonder uitzondering een hele fijne zaterdag. Geniet ervan. 
Liefs en een dikke knuffel voor wie er eentje nodig heeft. 

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

18 aug 2018, 17:43

Afbeelding

Goede bijna avond  iedereen...
Hier is het droog gebleven en ik heb mijn wandeling erop zitten...
was en strijk zijn ook gedaan, het was niet veel maar ik hou het graag bij :roll:
ik ga mijn mosseltjes kuisen en klaarmaken...
een kiloke is niet veel werk hé als je alleen bentAfbeelding

Allen een goeie nacht later en tot morgen....
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

lea***
Lid geworden op: 09 nov 2017, 20:54

18 aug 2018, 17:57

:lol: :lol:

Ja Clive, maar toch bedankt hoor, nu ben ik zeker dat Twisco een mooie kat is.

Mooie avond nog gewenst en voor later "slaapwel"!!

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

18 aug 2018, 21:40

Hallookes iedereen,

Gisteren heb ik me rot geschrokken 8O, ik neem een keukenhanddoek van het rekje , komt daar een heel grote spin uitgekropen.Ja, het is weer de tijd van de spinnen,elk jaar opnieuw rond deze tijd.Dan zoeken die een partner om te paren.Voor mijn part mogen ze elders zoeken.Moet niet veel hebben van spinnen, en zeker niet van die grote.

Lea: een lekker receptje voor courgettes: gehakt nemen , en aanmaken met een eitje en paneermeel.Courgette (liefst  20cm) doormidden snijden, en uithollen, je verwijderd enkel de pitjes.Daarna met het gehakt opvullen.In de oven 30 min. op 180°.Opdienen met tomatensaus en puree of rijst.
De lekkerste courgettes zijn die , die niet te lang en te dik zijn.De echte maxi -formaten zijn uitsluitend voor soep, zijn ook veel harder.

Spaanse woef heeft nieuw speelgoed, een superdikke koord , en een spel niveau 2.Hij heeft niveau 1 al, maar is te gemakkelijk voor hem.Van zodra ik thuiskom, weet die precies dat datgene wat ik gekocht heb, voor hem is.Waarschijnlijk gaat hij op de geur af.Met de dikke koord was hij even zoet, het spel is voor morgen.

Dames, tot morgen allemaal.

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

19 aug 2018, 07:54

Goede morgen seizoentjes,

Ik had gisteren een goede dag, vandaag is dat iets minder. ik ben al opgestaan met hoofdpijn, mijn handen werken ook niet zo soepel mee of gisteren en mijn voet houdt zich voorlopig koest. Ben al blij dat ik redelijk, zonder al te veel te vloeken van de trap ben geraakt onder het voortdurende gemiauw van een hongerige kat. Ventje zei gisteren toen ik een madammeke van de trap van de bakker liet voorgaan omdat ze zich ook bewoog zoals ik, dat het nieuwe 50 de aftakeling betekend. bedankt hoor! dan naar de apotheker. Die gelzolen moet je op maat snijden dus dat gaan we dan straks doen al ga ik vandaag m'n voordeur niet uit. Ik ben nl "in de mond geblazen" door buren V.
ventje heeft eindelijk zijn auto-sticker van Iron maiden geplakt. ik moest gaan kijken maar omdat ventje vond dat het niet recht genoeg hing. Buren V stonden te praten met hun buren. ik dacht joepie: een burenkransje, maar ik kreeg geen respons van de buurvrouw die enige maanden geleden mijn haar wilde kleuren. Ook buurman stond met zijn rug naar mij en iets van zeemvel of keukenhanddoek stak uit zijn achterzak. heb dan alleen gezwaaid naar de dochter van buurman 14. zij zwaaide terug en ik ben weer naar binnen gegaan. dat attakeerde mijn humeur dat op het moment goed was. inwendig woedend maakte ik de pact met mezelf om ook eens geen gedag meer te zeggen en in negeermodus te zijn! in de namiddag poging gedaan om wafels te bakken. mislukt. wafelijzer had geen afneembare platen en de emulsie voor het bakken was ook niet om naar huis over te schrijven al had ik de instructies op de fles goed gevolgd. we hebben er dan maar pannekoeken van gemaakt.( wafelijzer was een van Ons Ma dat ze ergens gevonden had, waarschijnlijk een prijs van de jaarlijkse kaartingsloterij.) ze staan in de oven, ventje heeft gisteren gezegd dat we ze gingen opeten voor ontbijt.  dat zal wel niet gebeuren. 1) tegen dat hij op is... 2) ik verwacht straks een telefoontje en 3) ik heb voorlopig geen honger.
Beest is naast mij gaan liggen. Gisteren wou ie een stukje italiaanse salami, maar omdat hij met zijn poot dat onderzocht wist ik al genoeg. hij ging het niet opeten. hij heeft al een volledig zakje van 50 gr naar binnen want zijn bord was zo leeg als de offerschaal van de pastoor aan het begin van de mis.
ik ben dus in een faul mood and want to go back to the abbys.
moet vandaag zeker die bak beneden vullen en ventje moet de bak voor de kleren naar boven doen. Dachten weer verkeerdelijk dat we vandaag buiten zouden kunnen eten en de flat iron pepper steaks op de bbq klaarmaken. 't zal nu grillpan worden, met frietjes en pepersaus in een steelpannetje. Maandag spaghetti. Dinsdag moet ik toch naar de NKO en woensdag heb ik A. hier. Donderdag dan het verdict van mijn bloeduitslag en dan is het weekend en burenbbq.
Ventje heeft zijn lichtplumaux aan het muurornament gehangen. als A. het opmerkt: I no nothing. hij wil dat hij weer mooi uitwaaierd als het winter wordt en dat aangestoken wordt en A. vind dat een stofnest.
Anjelier: eekes, een dikke spin. zou niet goed zijn voor mijn stembanden. moet dinsdag dan ook de ronde doen van het huis met de kobbejager en de plumaux's want A. haat spinnenwebben. Ik haat wat erin zit.
Zwanemeer: afwasmachien al geleverd en geinstalleerd? zou er ook een willen maar dan moet ik mezelf zakgeld gaan geven en mss binnen 5 jaar? ( is hier altijd een 5-jaren plan geweest dat uitgelopen is tot meerdere jaren)
zei  gisteren tegen ons Ma dat ventje weer tegendraads is. zij zei dat dat lastig leven is met iemand die zo klaagt over geld. Hij was al aan het zuchten toen hij de prijs van die gel zolen zag. zal Dinsdag ook zuchten als ik mijn consultatie betaal ( al krijg ik maar een peuleschil terug) zal ergens van de week geld op 't machien moeten steken zodat de kaart geactiveerd blijft maar dat moeten ze voortonen.
Zag toen we in de taboralaan passeerden vrijdag dat een leuk bungalootje te koop stond. maar dan denk ik aan onkosten, verborgen gebreken zoals ons plat dak drie jaar geleden. en nu de pijnen weer de kop op steken en de woorden van ventje : we gaan dit moeten verkopen om plat te gaan wonen door mijn hoofd galmen. Een serviceflat dan. sta ik dan zeker al op de lijst als er ene vrijkomt.
heb weer een zakje geofferd aan onze hoge priester.
ga stoppen met klagen en een kopje koffie drinken. en dan eens gaan kijken naar de 43 foto's van een vriend die mee op pad is met de figuranten die het einde van WO I naspelen.
Fijne zondag, groetjes en een kopje van Gimly.
Cats Rule!

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

19 aug 2018, 09:27

Afbeelding

Een fijne zondagmorgen iedereen,
het zou droog blijven vandaag, maar veel zon is er nog niet...

M-M, niet aantrekken... als buren aan 't babbelen zijn
dan zwaai ik ook maar eens...je kan er ook gaan bijstaan... :roll:en meebabbelen
en Gimly die het stukje worst niet wou... het was misschien te pikant..?
Een drukke week in 't verschiet... hopelijk valt het allemaal nog mee :)
En ik ga elke week voor ik begin te poetsen met de ragebol rond
ik hou niet van webben en ook niet van spinnen... :? :lol:

anjelierken, ook geen spinnenvriend.. :).. ja.. 't is de tijd van 't jaar
en ze hebben niet veel nodig om binnen te geraken...
't is verschietachtig hé als er zo'n "monster" ineens tevoorschijn komt... bbbrrr
ze zijn zo rap en daardoor schrikken we er van :lol:

ik ga de regenkamer in,... voor alle seizoentjes een fijne dag
en sterkte wie het kan gebruiken  :?
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

omasenga
Lid geworden op: 05 jan 2014, 11:59
Locatie: limburg

19 aug 2018, 10:09

Goed morgen iedereen !
Een fijne zondag gewenst 
Voor MJ ook langs hier verjaardaswensen !
En voor je man veel moed en sterkte , en ook voor jou he

Dat was lang geleden !
Als het eens lukt zet ik mijn nakomelingen er eens bij
De laatste generatie he !

Voor alle vrienden en vriendinnen het allerbeste !!!

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

19 aug 2018, 10:34

Goedemorgen Seizoentjes, 

Vooreerst, ik ben vreselijk bang van spinnen. Maar dan ook echt bang. 

Heb net de groenten van de spaghettisaus gesneden, de staan nu te pruttelen op een zacht vuurtje. Daarna het vlees toevoegen en dan hebben wij weer voor een maand verse saus. 
Verder een rustige dag , enkel opruimen en even stofzuigen. 
En het is heerlijk koel buiten. 

Muddy Maddy, als jouw buren jou negeren, zegt dat meer over hen dan over jou. Dus niets van aantrekken. 

Oma-C, het is weer een ideale dag om een fijne wandeling te doen.

Lea, voor jou ook een  mooie zondag. 

Anjelier, onze Niels was er bij niveau 1, ook uit, niveau 2 heeft hij wel echt moeite gehad; Speelde dat vak met hem. Is één van zijn speelgoedjes die ik niet heb afgegeven aan het asiel. Heb ze bijgehouden ( + nog een aantal dingen ) voor onze toekomstige pup. Maar in eerste instantie moet er toch een hoop speelgoed bijkomen die pup gerelateerd zijn. Daar heb ik natuurlijk niets meer van. Moet nog vanalles kopen voor hem, maar heb tijd tot eind november , begin december. 

HVT, jij wou jou dan per se spiegelen. Hopelijk deed het niet teveel pijn. 

Omasenga, zag jou op de valreep. Ook voor jou een mooie dag. 

Kon vandaag geen plaatje zetten, pagina was onbereikbaar. 

Zo, ga beginnen aan het licht HH, dan ben ik daar bij een klein uurtje al vanaf. 

Ga niet alle namen noemen, maar wens elkeen een prettige zondag. Liefs voor jullie allemaal en een knuffel voor wie het kan gebruiken. 

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

19 aug 2018, 11:06

Goede  zondag allemaal,

Dus ik ben geen abnormaliteit als ik op zondag, voor J. op maandag komt, met de ragebol door mijn huis ga.
J. zegt spinnen brengen geluk en die mag je niet verjagen.
Het is maar hoe je het bekijkt.
Toch straf al die poetsdames die hun wetten stellen aan hun klanten.

De bots viel nog mee. Gelukkig heeft mijn bril de onzachte aanraking overleefd.

Normaal gezien zou ik deze namiddag de laatste van de vier wandelingen doen door de stad.
Ik ben aan het twijfelen of ik het wel zou doen.
Blijf ik thuis dan word ik misschien weer verdrietig.
Vandaag 7 jaar geleden begrafenis van grootvake...
Ga ik mee dan kan ik morgen weer niet uit de voeten...
De tuin roept heel hard dat hij een beurtje nodig heeft:
onkruid uitdoen, verslenste bloemen verwijderen, gazon och arme...
Zou je die mogen maaien als die er zo triestig uit ziet?

We gaan ene beetje nadenken en dan beslissen wat het wordt.

 

lea***
Lid geworden op: 09 nov 2017, 20:54

19 aug 2018, 11:22

Afbeelding

Goede bijna middag seizoentjes,


Dank je Clive, ga vandaag proberen om een langere wandeling te doen.

Anjelierken, dank je wel voor het recept, zal toch maar soep koken van die reuze courgette,
komt uit dochter haar moestuintje.
Een grote spin, bbrrrrr, waarom zijn we daar toch zo bang voor?
Ik heb voor mijn kat een 8-baan gekocht, daar speelt hij letterlijk dag en nacht mee.

Oma-C, waren de mosseltjes lekker? Ben zelf niet echt een fan van mosselen.

Maddy, roddelaars heb je overal, zet je daar boven, ook als ze jou negeren, je hebt ze toch niet nodig.
Als iemand mij negeert dan denk ik: "Je weet niet wat je mist"!!
Zorg maar goed voor jezelf Maddy, en laat de anderen doen wat ze doen, kun je toch niets aan verhelpen.
En super onbeleefd zijn ze op de koop toe.
Kopje terug aan Gimly van onze Twisco.

Helena, had je ergens een rimpeltje ontdekt dat je zo dicht bij die spiegel wilde zijn?
Sorry dat ik gelachen heb, kwam niet meer bij toen ik dat las.
Dacht aan mijn tante G, ze was het weer zo druk aan het uitleggen, had de lantaarnpaal niet gezien,
en vlammm, tegen die paal met haar gezicht!
Gelukkig deed het bij jou niet veel pijn.

Wingerd, Bobijntje, Zwanenmeer, mariajohanna, Omasenga, Clive, Oma-C, Anjelierken, Helena, Maddy, hopelijk vergeet ik niemand, aan allen een gezellige zondag gewenst.

Groetjes,   :D

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

19 aug 2018, 18:29

AfbeeldingAllen een fijne avond... straks komen nog de kinderen op bezoek...
ze brengen belegde broodjes mee, dat is zo eens iets anders  Afbeelding
gisteren heb ik mosselen gegeten en ze waren klein maar lekker

Hier is geen nieuws, ik heb kaartjes gemaaktAfbeelding :lol:

Iedereen nog een aangename avond en tot morgen...

Sorry ik noem geen namen dan vergeet ik niemand
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

mariajohanna
Lid geworden op: 21 okt 2012, 19:49

19 aug 2018, 20:43

Dag seizoentjes,
Zijn juist thuis van BBQ bij schoonzuster.
Was heel lekker en heel gezellig. 
Manlief was wel moe ......
En nu wat tv kijken, Flikken Maastricht begint juist, iets dat we volgen !
Iedereen een hele goede avond en tot .... de volgende.
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

19 aug 2018, 22:14

Hallookes iedereen,

Morgen naar de kapper, die 6 weken zijn terug voorbij.Niet dat mijn haar echt moet geknipt worden, maar om te kleuren, het grijs is zichtbaar.En de kleur vervaagt.

Deze namiddag op goed geluk een echt mooie wandeling gemaakt.We hadden onze auto geparkeerd aan het kerkje van de vroegere woonplaats van manlief.Zagen we een bord met een nieuwe wandelroute , die vertrekt aan de kerk.Dus hebben we deze wandeling gedaan, en het was de moeite.Heel landelijk, vele weggetjes waar we nog nooit geweest waren, ook veel nieuwe huizen(als je daar al een tijdje niet meer geweest bent), ook huizen van mensen die je gekend hebt en die overleden zijn, hoe die verandert zijn door de nieuwe eigenaars.Ja, we waren even terug in de tijd.Ook het ouderlijke huis van manlief is verandert en de tuin(ook al was het niet nodig, zijn ouders hadden pas gebouwd , toen wij getrouwd zijn).Ja, alles verandert.Onderweg kwamen we een pop-up café tegen, gelukkig maar, want er was anders niks.Volgens de uitbater hadden ze heel lekkere aardbeienijs, dus hebben we dat bestelt.En hij had gelijk.Onderaan de coupe 2 bollen vanilleijs, daarboven een aardbeienmousse met kleine stukjes aardbei en helemaal bovenaan stukjes meringue, was echt lekker.

Dames, tot morgen allemaal.

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

20 aug 2018, 06:47

Goede morgen seizoentjes,

Moet een mens echt elke ochtend wakker worden op de tonen van een heavy metal liedje en een geklaag van 'ik wil naar buiten', gevolgd door 'ik heb honger'? Och, jazeker. ventje zegt dat de pannenkoeken lekker zijn, met wat honing. dàt is dus de reden waarom mijn flesje vloeibare honing open en bloot stond in de keuken.
Ventje is met een deel hemden weg. Morgen NKO en ik had zondag al een sms gekregen. Zodat je het zeker niet vergeet, want je krijgt wel een papierke mee met je afspraak die je vervolgens aan je frigo hangt. nu staat die afspraak al lang in mijn agenda. ventje dag verlof al aangevraagd, ik hoop dat die slijmen nu niet meer gaan ontsteken. Gisteren ging ik met mijn vinger in m'n oor en haalde daar iets uit dat volgens mij niet de kleur van gezond oorsmeer is. morgen eens melden. Volgens ons Ma maak ik veel te rap oorsmeer aan. en ik gebruik sinds mijn laatste oorspoeling met water al geen stokskes meer. 't is de laatste week dat haar buren op reis zijn met heel het gezin: Praag is de laatste halte. Praline had weer Carmel haar eten opgevreten. hun korrels zijn ook bijna op, dus ons Ma gaat aan de mama van de buurvrouw vragen om een nieuwe zak. Bij ons is gisteren de zak leeggegoten in zijn pot, de volgende keer zijn het verse. anders moet ons Ma maar om een zak recht over de deur. gewoon adult korrels voor 1.99 en ze hebben ook weer eten. Stond verleden week in mijn winkel naar hun kattenzand te kijken, is wel wit. zou nog meer opvallen. ventje had gekookt, dus ik mocht afwassen en hij had natuurlijk niet de grillpan gebruikt die ik gebruik. degene die hij gebruikt had is bijna helemaal versleten. de 'coating' is bijna weg. Ventje gaat vandaag fastfood gaan eten met de luit. die had daar al een eeuwigheid zin  in en dus hebben ze het vastgelegd. vroeg gisteren aan ventje wat we dan dinsdag gingen eten en hij zei tsja. we gaan dus nog een keer in onze diepvries duiken. Zaterdag zou het regenen. Pech voor de buurtbbq. Die zal wss wel doorgaan in een tent. Buurman onkruid doet ook evenementen dus zal hij wel het materiaal hebben. Ben benieuwd wie er gaat afkomen. zal vriend beenhouwer straks een messengerbericht sturen mocht hij niet 'online' zijn op FB straks.
Er staat hier een onbekende auto met nummerplaat uit CZ. ga die dan straks effe noteren. kwestie van vigilante te blijven. het wordt binnenkort weer vroeg donker en dan hebben we meestal met de aankomende 'feestdagen' inbraken.
ik ga nog een kopje koffie maken en kijken waar beest zich bevind. is die binnen dan kan ik de achterdeur sluiten na een zak in de vuile zak gestoken te hebben.
Fijne maandag allen, groetjes en een kopje van Gimly.
Cats Rule!