Hoekje:"De oase van rust in 2018"

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

meme-rietje
Lid geworden op: 13 okt 2003, 19:51
Locatie: Zuid-West-Vl.

03 okt 2018, 09:07

goeie morgen iedereen
er zou een auto uitgebrand zijn
op de brug naar Gullegem
pompiers zijn gepasseerd
ik heb niks gehoord
maar ze zijn hier bij de buren de haag aan het scheren
en er is veel lawaai
in het museum gisteren was de uitleg in het frans
en ik ken geen frans, dus voor mij niet interessant
en dat was slenteren en dat is in het hele niet goed voor de rug
s'avonds wel heel lekker gegeten, dat wel
en buiten dat museum was het wel een heel leuke dag
vandaag gastjes dag
en dan zijn we morgen weeral donderdag

Afbeelding
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

Rietjes
Lid geworden op: 07 nov 2002, 16:02
Locatie: Ieper

03 okt 2018, 14:21

Geen school in Zw...em vandaag dus heeft oma bezoek.
De papa heeft hem vanmorgen gebracht, kon het zo regelen dat hij in de omgeving moest zijn voor een klusje.
Zoals altijd hebben we al taart gebakken, boodschappen gedaan, frans geoefend, samen gezellig gekeuveld....
De mama is hem nu juist komen afhalen want straks heeft hij tennisles.
't is dus terug stil in huis.

Menu : hamburgers, worteltjes of appelmoes (naar keuze) gebakken krieltjes en
een plattekaastaart met appeltjes toe !

Meme-Rietje, waarom je niet eens inschrijven voor Franse les, 't is weer een middag of avond die gevuld is.

Was er echt geen enkele aanwezige die vrijwillig vertaalde ?
Ik zou dat gedaan hebben hoor want jij zult wel de enige niet geweest zijn die het niet of moeilijk verstond.
Oud maar niet out !

meme-rietje
Lid geworden op: 13 okt 2003, 19:51
Locatie: Zuid-West-Vl.

04 okt 2018, 08:02

goeie vroege morgen allemaal
het is hier nog donker
ik zit met de klaarte van mijn peceke
wat ga ik doen vandaag
ik ga eens langs Elcerlyck om me voor het een en ander in te schrijven
zal zien goe lang ik daar rondhang
erna dan eens (misschien) naar de bloemen in Dadizele
er is hier ook een winkel die uitverkoop doet
omdat ze verhuizen naar een nieuwe winkel
eens kijken kan misschien een badje doen,
de winter komt er aan een pulleke of zo
gisteren kwam den hovenier en het is zeker
binnen 2 weken begint hij er aan
ik zal hem maar geloven hé
Rietjes dat heb ik al gedaan een cursus frans gevolgd
in het begin toen ik gestopt was met uitwerken te gaan
maar ik weet niet het bleef niet hangen

dit is hier just mijn Jilleke
maar mijn Jilleke kijkt niet zo lelijk Afbeelding

Afbeelding
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

Ivette
Lid geworden op: 24 nov 2005, 17:36
Locatie: gits

04 okt 2018, 10:36

Gisteren was onverwacht nogal hectisch: omdat het zulk goed weer was besloot ik mijn was weg te werken.
Er kwam een buurvrouw "kijken hoe het nu met mij was" dus hebben we samen koffie gedronken en getaterd.
Mijn was uithangen ging al heel goed, mijn arm heeft flink zijn best gedaan.
Toen Christa 's middags mosselen kwam eten kon ze na het eten al mijn lakens afnemen.
Intussen hadden R's vroegere bazen gebeld of ze in de late namiddag naar "mij mochten komen kijken"
Eigenlijk is dat bijna een grap want zo "ziek" ben ik nu ook niet meer, maar het is wel aangenaam en heel vriendelijk bedoeld natuurlijk.
Gelukkig kwamen ze pas tegen 3u, dan had ik al mijn strijk(je) gedaan en lag alles al in de kast!
Zij drinken ook geen koffie dus moest ik niet voor taart of zo zorgen, makkelijk.
Wel moet ik daar ook geen koffie drinken, zij drinken dat niet basta. Dat zijn nog van die oude rijken hé, ik laat dat allemaal gerust, spreek hen nog altijd aan met Meneer en Madame en zij hebben dat graag!

Gisteren was het de dag van de Duitse éénmaking. Ik wist niet dat Oost Duitsland nog altijd achter gesteld is: aan het hoofd van hun firma's staat bijna overal een Westduitser. Hun lonen en pensioenen zijn lager.
Na de éénmaking zijn bijna alle jonge, knappe Oostduitsers naar het Westen getrokken, ik vond het een heel leerrijke uitzending waar er eerlijk over het dagelijkse leven gepraat werd.

Deze namiddag komt een vriendin me halen met de auto, zo heb ik er niet veel meer over, de meeste vrienden van vroeger hebben me laten vallen omdat ik zelf niet rijd en hen meestal niet bezoeken kan met trein of bus.

Allez, tot later, doeiiiii
Ivette

viv
Lid geworden op: 29 apr 2005, 18:52

04 okt 2018, 12:37

Goede middag, 

De dag startte hier grijs maar ondertussen is de zon erdoor gekomen en lijkt het alweer een mooie nazomerdag te worden! 

Ja Ivette, zo gaat dat "vrienden" van vroeger je laten vallen als je partner er niet meer is. 
Denk niet dat het te maken heeft met dat je geen auto rijdt... Ik rij wel met de auto en toch is het contact met sommige "vrienden" van vroeger verwaterd.  Daarom koester ik diegene die er wel nog voor mij willen zijn. 

Club Brugge heeft het niet gehaald gisteren.  Het is ook een wereld van verschil,  concurreren met die rijke buitenlandse clubs.  Toch speelden ze goed hé.  Straks speelt Genk in Noorwegen.  Zouden ze hun ongeslagen reeks kunnen volhouden? Het zou zelfs een Europees record zijn ;-) 

Mijn dagen zijn de laatste tijd goed gevuld.  Denk dat ik nu stilaan echt mijn draai als gepensioneerde vind :-)
Ben terug een cursus fotografie aan het volgen.  Een "echte" dit keer met alles erop en eraan, toetsen, huiswerken, beoordelingen, diploma... Wilde die stress eigenlijk niet meer maar ik heb het gevoel dat ik nu wel iets bijleer.  De medestudenten zijn ook jonger terwijl dat in de andere cursussen vooral senioren waren.  Dat maakt dat ik wel heel aandachtig moet zijn want met de pc werken is voor hen vanzelfsprekend en je wordt verondersteld dat allemaal te kunnen -  net zoals we vroeger notities namen tijdens de lessen...
Alle opdrachten moeten ook digitaal doorgegeven worden via moodle en dat is toch ook nieuw voor mij. 
Maar het lukt gelukkig nog allemaal ;-) Heb een 10 gekregen voor mijn eerste opdrachten :-) :-) :-)  

En nu boodschappen doen want de kasten zijn"leeg" 

Geniet nog van de herfstzon! 

Viv  

Opdracht: toepassen compositieregels:
Afbeelding

Rietjes
Lid geworden op: 07 nov 2002, 16:02
Locatie: Ieper

04 okt 2018, 12:43

Goeiemiddag

Ivette, bij jou gisteren druk, bij mij deze voormiddag, zo een voormiddag die voorbij is voor je het beseft Afbeelding
't zijn dan maar diepvriesfrietjes met een eitje geworden op 't menu, ook niet slecht af en toe.

Viv, ik kan het best geloven dat jij een 10 krijgt voor je foto's, 't zijn één voor één juweeltjes.

Deze namiddag ga ik  op weg voor het goede doel Afbeelding, flyers bussen !
Oud maar niet out !

Rietjes
Lid geworden op: 07 nov 2002, 16:02
Locatie: Ieper

05 okt 2018, 08:37

Goeiemorgen iedereen ! 

Me thuis nog wat bezighouden deze voormiddag met ondermeer valiesje vullen en dan ...... ?????

Wat moet er mee ?
Wandelkledij ?
Stadskledij ?

Verrassing !!!!! 
Oud maar niet out !

meme-rietje
Lid geworden op: 13 okt 2003, 19:51
Locatie: Zuid-West-Vl.

05 okt 2018, 09:02

goeie zonnige morgen allemaal
wat de dag brengt weet ik nog niet
een paar kleine boodschappen en verder.......
en nu een boterhammeke
goeie reis Rietjes


Afbeelding
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

Rietjes
Lid geworden op: 07 nov 2002, 16:02
Locatie: Ieper

05 okt 2018, 10:29

Niet echt op reis hoor nu, gewoon een WE weg met de kids en hun gezinnetje; doen we elk jaar rond deze tijd om de verjaardag van W te vieren.  
Deze keer is grote B de organisator, vandaar verrassing Afbeelding

Ikzelf ben wel een grote stoofschotel kip in zoetzuur aan het klaarmaken voor deze avond.
(je weet wel Erika met sojasaus )
Oud maar niet out !

Michelly
Lid geworden op: 03 feb 2005, 19:05
Locatie: Maaseik

05 okt 2018, 14:54

Vivke, Dikke proficiat met je verjaardag. Zelfs de zon viert met je mee. Geniet ervan!
Michelly
De sterren zijn niet bang vuurvliegjes te lijken
(Rabindranath Tagore.)
________________________________________

schaffen
Lid geworden op: 01 apr 2018, 11:22
Locatie: aan het bos

06 okt 2018, 06:41

Afbeelding

Goede morgen iedereen 

Ik wens jullie allemaal een fijne zonnige en zorgeloze zaterdag 

Geniet van het mooie weer 

Groetjes

Ivette
Lid geworden op: 24 nov 2005, 17:36
Locatie: gits

06 okt 2018, 10:00

Bedankt Michelly om er ons aan te herinneren dat ons Vivke jarig is!

Viv, heel gelukkige verjaardag en nog veel gezonde jaren erbij met veel voetbal-  foto- en wandelplezier!


Afbeelding

Rietjes, je blijft toch de altijd zorgende moederkloek zoals je nu alweer voor het gezamenlijke avondeten gezorgd hebt! Jullie zullen alvast van heel mooi weer kunnen genieten voor de tijd van het jaar!
Een hartelijke proficiat voor W, nog veel gelukkige jaren samen!
Ivette

viv
Lid geworden op: 29 apr 2005, 18:52

06 okt 2018, 10:09

Goede morgen,

Bedankt voor de verjaardagswensen Michelly en Ivette!
Het is een verjaardag in mineur geworden.  Door een waterlek heb ik van donderdag middag tot vrijdagnamiddag zonder water gezeten.  Het had nog veel erger kunnen zijn als ik niet thuis geweest was - dan zou mijn hele huis onder water gestaan hebben.  Brandweer, politie, de Watergroep zijn hier geweest.  Heb de fut niet om alles te vertellen - het voornaamste is dat het hersteld is.  Door het water hozen en materiaal veilig te zetten voor de brandweer er was, zit ik nu met een lumbago.

Geniet van je weekend Rietjes!

Fijne dag nog iedereen,

Viv

schaffen
Lid geworden op: 01 apr 2018, 11:22
Locatie: aan het bos

06 okt 2018, 11:00

Afbeelding

Goede middag 

Hallo Viv , ook van mij een hele gelukkige verjaardag , misschien te laat , maar toch gemeend .

Gelukkig dat je thuis was , om erger te voorkomen .

Verzorg je en nog een fijn weekend

Groetjes

meme-rietje
Lid geworden op: 13 okt 2003, 19:51
Locatie: Zuid-West-Vl.

06 okt 2018, 12:22

goeie morgen iedereen
vandaag naar de gastjes
ze krijgen nu al hun sinterklaas van mij "nieuwe schoenen"
ben benieuwd
tot later

Afbeelding

proficiat Viv
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan