Nieuwe printer aankopen

Vragen/antwoorden betreffende computer software.

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

25 jul 2018, 15:21

allemaal mooi en wel
maar t'is toch gemakkelijk als ge het ook op papier hebt
denk dat der andere smossen met papier dan wij als gewone gebruiker , dat die eerst maar het voorbeeld geven
en soms hebt ge dat echt op papier nodig , zo simpel is dat

en ja dat is een uitdrukking die verkeerd is en valt
dat zou men inderdaad eens dringend moeten veranderen

hovel
Lid geworden op: 31 mei 2005, 15:37
Locatie: Spanje

25 jul 2018, 15:48

flupke2 schreef:naar "PDF afdrukken" .
Het woord "afdrukken" wordt hier volgens mij verkeerd gebruikt en zou eigenlijk moeten zijn  " als PDF opslaan"
Beide zijn goed.
Er zijn programma´s die rechtstreeks kunnen OPSLAAN als PDF.
Er zijn er die dat niet kunnen. Bij deze programma´s kan je AFDRUKKEN kiezen om vervolgens bij de printer keuze een object te kiezen dat zich voordoet als printer maar dat niet is. bvb Microsoft print to PDF of Bullzip PDF printer Dit tweede programma (fictieve printer) zal dan het item OPSLAAN als PDF.

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

25 jul 2018, 16:06

verhaegen schreef:en soms hebt ge dat echt op papier nodig , zo simpel is dat
Zelfs niet meer nodig om de belastingaangifte in te vullen of een huis te kopen.
Hoeveel maandelijkse facturen krijg je in de mailbox?
Gelijk wat scannen en doorsturen naar iedereen, allemaal op een wip en en flik.
Enz, enz.

Flemings: Het notariaat is een van de eerste beroepsgroepen die bewust heeft ingezet op digitalisering.
Rond 2000 heeft het bestuur van de Federatie de bewonderenswaardige stap gezet om het e-notariaat te lanceren...

2011 in Noordwijk (is natuurlijk niet in de vlaanders...): geen papier meer bij Decos, zelfs niet op de wc.
https://www.nrc.nl/nieuws/2014/11/30/pa ... r-a1498768

Noem eens echt noodzakelijke dingen die je denkt dat ze enkel maar op "papier" tot hun recht komen en hoogstnoodzakelijk zijn? Schoolgaande kinderen en hun behoeftes niet meegerekend...en ook geen parkeerboetes en dergelijke...correspondentie met digibeten.

3D-printen is iets helemaal anders.
:wink:
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/

flupke2
Lid geworden op: 09 jan 2005, 16:51
Locatie: naast mijn buur

25 jul 2018, 18:17

Nog één keer wil ik hier antwoorden ( want er is iemand die toch altijd gelijk wil hebben):

Iets AFDRUKKEN ( zonder dat er iets meer bijstaat)  is op papier en gebeurt met een printer.
En dat is waar het topic hier over gaat.
Iets opslaan , ook verkeerdelijk genoemd in bepaalde gevallen als "afdrukken als PDF "  gebeurt op een drager : dat kan een pc zijn , of laptop , of externe harde schijf , of in de cloud, noem maar op.

En in veel gevallen is er wel degelijk een "afgedrukt" exemplaar nodig . Ik wil wel eens zien hoe ALLE leden van mijn bestuur hetzelfde  document kunnen ondertekenen zonder dat het afgedrukt is ( op papier !!) als je weet dat er nog mensen zijn die géén computer hebben . ( En voor de ongelovigen : zulke mensen bestaan echt nog !!) 

fonzarelli
Lid geworden op: 23 mar 2007, 11:30
Locatie: Lier

25 jul 2018, 18:42

Het is Portable Document Format, Pcekspeer!

fendtje
Lid geworden op: 26 aug 2010, 17:30

25 jul 2018, 20:11

flupke2 schreef:Nog één keer wil ik hier antwoorden ( want er is iemand die toch altijd gelijk wil hebben):

En in veel gevallen is er wel degelijk een "afgedrukt" exemplaar nodig . Ik wil wel eens zien hoe ALLE leden van mijn bestuur hetzelfde  document kunnen ondertekenen zonder dat het afgedrukt is ( op papier !!) als je weet dat er nog mensen zijn die géén computer hebben . ( En voor de ongelovigen : zulke mensen bestaan echt nog !!) 
Voor die paar zelf afdrukken.
Die anderen drukken dan maar zelf hun pdf af. ( kunnen het dan tekenen )

Hoor laatst nog iemand zeggen heb nooit telefoon kosten , zegt de andere hoe doet ge dat , bel en laat 2 * rinkelen.
De andere belt me dan terug en betaald.
En of zulke mensen nog bestaan , laat een ander doen en zelf geeft ge niks uit.
Laptop Toshiba, terug de flybox, Ci+ telenet, Sat via protek 9920lx.
Philips Android tv's als kijkkastjes.
Mobile Viking voor mobiel internet + bellen

franç
Lid geworden op: 10 jul 2003, 12:34

27 jul 2018, 10:04

Mijn reactie is wel te laat, maar toch nog even vermeld:

- Zoals hierboven uit reacties van anderen al bleek, worden de kosten van printen vooral bepaald door de kosten van de inkt of toner en niet zozeer door de prijs van de printer.

- Overweeg ook eens de aankoop van een laserprinter met de functies (draadloos) printen/kopiëren/scannen, waarvoor goedkope vervangingscartridges verkrijgbaar zijn. Zeker als je alleen maar in zwart/wit afdrukt, is zo'n aankoop het overwegen waard. Voorbeeld: Samsung M2070W, prijs momenteel: 134 euro (maar soms goedkoper), vervangende tonercartridge: 17 euro voor 1250 afdrukken.

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

27 jul 2018, 10:52

Laserjet aankoop: 134€
Inkjet aankoop :       50€ en minder

Hoeveel inktcartridges  kopen voor het verschil in aankoop?
:wink:
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/

flupke2
Lid geworden op: 09 jan 2005, 16:51
Locatie: naast mijn buur

27 jul 2018, 10:56

fendtje schreef:
flupke2 schreef:Nog één keer wil ik hier antwoorden ( want er is iemand die toch altijd gelijk wil hebben):

En in veel gevallen is er wel degelijk een "afgedrukt" exemplaar nodig . Ik wil wel eens zien hoe ALLE leden van mijn bestuur hetzelfde  document kunnen ondertekenen zonder dat het afgedrukt is ( op papier !!) als je weet dat er nog mensen zijn die géén computer hebben . ( En voor de ongelovigen : zulke mensen bestaan echt nog !!) 
Voor die paar zelf afdrukken.
Die anderen drukken dan maar zelf hun pdf af. ( kunnen het dan tekenen )

Kleine opmerking : iedereen moet op HETZELFDE document tekenen, dus elk apart afdrukken en op dat exemplaar tekenen lukt niet :)

Maar het eindresultaat van mijn betoog blijft : er kan veel bespaard worden door niet alles te gaan afdrukken en in fysieke mappen bij te houden. Het meeste kan ook elektronisch worden opgeslagen.
Af en toe moet er echter wel degelijk iets worden afgedrukt, en daarvoor heeft men een "printer" nodig , en geen programma waarme men kan "afdrukken in PDF"

franç
Lid geworden op: 10 jul 2003, 12:34

27 jul 2018, 11:40

pcekspeer schreef:Laserjet aankoop: 134€
Inkjet aankoop :       50€ en minder
Hoeveel inktcartridges  kopen voor het verschil in aankoop?
:wink:
Hangt er maar vanaf welke inktjetprinter je hebt gekocht en de prijs van de cartridges daarvoor. 
Als je veel afdrukken maakt heb je die 84 euro er vrij snel uit.

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

27 jul 2018, 11:47

franç schreef: Als je veel afdrukken maakt heb je die 84 euro er vrij snel uit.
Is echt wel met elastiekjes spelen... :roll:
Heb er hier eens mee gespeeld en kom vlotjes over de 8 jaren.
Tegen die tijd is een actueler model meer aangewezen?
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/

Toby
Lid geworden op: 08 jan 2005, 20:44
Locatie: Het Soete Land Van Waes

02 aug 2018, 06:49

Ik print al jaren met o.m. HP printers.
Eigenlijk maakt dat voor mij niks uit welke merk dat is.

Belangrijk vind ik de cartridges. Dat is in mijn ogen de eis waaraan een printer moet voldoen.
Canon, Lexmark, Brother ... maakt niet, slechte toestellen zijn er toch niet.

Wel zijn er een hoop cartridges die eens leeg, zeer moeilijk of niet opnieuw kunnen gevuld worden.
Die cartridge chip weet je wel ...
Als je daar na verloop van tijd heel erg handig in zijt en je hebt de nodige hulpstukken, spaar je een pak geld uit en het geeft je bovendien heel wat voldoening.

Mijn ervaring leert me dat HP een aantal cartridges gebruikt die poepsimpel na te vullen zijn.

O.a. type 301 en 301XL leent zich prima daartoe. Toepasselijk op de HP printer HP2542.
De methode ga ik nu niet beschrijven, maar het loont de moeite.

Ik gebruik zelfs nog antieke HP printers type HP 690C/HP694C met de cartridges zwart 29 en tricolor 49. Na te vullen in een wip, mits de juiste hulpstukken, haarscherp resultaat.

Printen is geen zorg die er nog bij komt,  maar een leuke bezigheid in onze dagelijks portie "computeren".

Zoals hierboven reeds gezegd, is het in mijn visie heel erg belangrijk eerst te kijken welke cartridges een printer gebruikt, vervolgens er je werk van maken en opzoeken waar je dit type cartridges (spot)goedkoop kunt aanschaffen en/of eenvoudig kunt bijvullen en je aankoop van het toestel daar aan aan te passen.

Kijk eens even in de winkel "*ct**n, Nederlandse zaak met bekend blauw logo, biedt een hele gamma cartridges voor o.a. Canon, Epson en HP aan een belachelijk lage prijs. Wees gerust, de kwaliteit is prima. Ik gebruik deze al jaren in een Epson XP422 met onberispelijk resultaat.

Kwam daar ook niet het milieubewustzijn ter sprake ? Wat gedacht van nagenoeg onbeperkt herbruik van de zwaar vervuilende cartridges ?

Wie zegt daar dat printen duur is ? Helemaal niet hoor.
Een vervelend karwei ? Helemaal niet hoor.

O ja, ooit al eens gerecycleerd papier gebruikt ? Doen.
Warning: most messages of this kind, could be sent by an oldtimer Acer Aspire 7530 laptop or even an older Lenovo T500 laptop, both proudly and pretty fast using Linux Mint 21.1 "Vera" Cinnamon 64 bits operating system.
Give it a try too !

WillyV
Lid geworden op: 02 feb 2004, 18:57
Locatie: 2030 Antwerpen

27 aug 2018, 17:34

Toby,

Welke zaak bedoel je met "*ct**n ?Ik begrijp je niet.

mvg,

WillyV
Intel Core i5-661/3,33GHz ; 2x2GB ; Windows 7 Home Premium 64 bit ; Microsoft Office 2010 Professional Plus ; HD1=500GB ; HD2=160GB ; Norton Security 5 ; CCleaner ; Malwarebytes Anti-Malware ;Windows Live Mail 2012.

flupke2
Lid geworden op: 09 jan 2005, 16:51
Locatie: naast mijn buur

27 aug 2018, 18:07

WillyV schreef:Toby,

Welke zaak bedoel je met "*ct**n ?Ik begrijp je niet.

mvg,

WillyV
In die winkel doen ze nogal veel aan allerlei "actie"  :)