In de Vier Seizoenen reeks 12 Herfst

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

11 okt 2018, 09:30

Afbeelding


Goede morgen iedereen,  een grijze dag en het heeft ook al geregend
van die dikke druppels die we niet meer gewoon waren :roll:
maar het zal niet altijd zonnig blijven, we leven al boven onze stand
wat het weer betreft, het was gisteren 25° en zweten op de fiets :oops:

M-M een beetje moed een emmertje fut en sterkte... :)
het wordt wel beter... nog nooit is iets blijven duren...

clive terug naar kine, zolang het helpt is het goed hé...en van het werk
gaat niks lopen... soms denk je "was het maar zo..." :lol:

Ik wens alle seizoentjes een aangename donderdag,
en hopelijk nog een straaltje zon :roll:
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

11 okt 2018, 10:55

Kan een mens zijn voet verstuiken in zijn bed?
Ik begin het te gaan geloven.
Ik kan bijna niet meer lopen.
Normaal gezien gaat dat na een half uurtje wel over.
Vandaag duidelijk niet.
Hopelijk geraak ik daar straks mee naar de kine, want met de auto is ook geen optie op die manier.

Verder nog niet veel uitgespookt vandaag, ah neen.
Als het zo voortgaat moet ik weer mijn toevlucht zoeken tot mijn stok. 

Mijn tante van 94 was plannen aan het smeden om met de bus naar de stad te rijden.
Met de rollator!!!!!! Ik heb de dochter maar even op de hoogte gebracht van de snode plannen van de dame.
Ze heeft haar zinnen gezet op een mooie nieuwe winterbroek.
En ja, die verkopen ze nu eenmaal alleen in de stad en niet in het dorp...
Het is dat ik niet zo ver met de wagen rij, anders ging ik ze omhalen.
Gezien het parkeerbeleid in onze stad en het autoluw zijn van de meeste centrumstraten zou ze nog een heel eind moeten stappen.Parking voor die winkel dat zou een honderdduizendste luk moeten zijn...

Eigenlijk is dat allemaal goed en wel dat milieu en de aarde och arme, die kreunt onder onze manier van leven.
Maar als een oud mens van 94 eens zelf naar de winkel wil voor iets nieuws, waar ze toch ook recht op heeft, dan lukt dat amper! En zeg niet online bestellen. Neen, de onderliggende vraag is dat ze toch nog eens graag zelfstandig naar de kledingwinkel zou willen gaan. Dat moet toch mogelijk zijn.

Goed ik ga eens zien hoever mijn voet mij dragen wil..Gelukkig heb ik toch weer genoeg voorraad in huis.
Het is te slecht weer om in de tuin te werken.
Gelukkig heb ik gisteren dat laatste stukje schilderwerk nog afgekregen.
Zo te lezen in die laatste twee zinnen moet ik een gelukkig mens zijn.
Dan zal er straks wel weer gelukkig een mogelijkheid zijn om tot bij de kine te geraken.

Toedeloe!

zwanenmeer
Lid geworden op: 10 mar 2008, 20:01

11 okt 2018, 11:45

Dag seizoentjes allemaal ,

Hier is bijna geen drup regen gevallen ......Het zal voor zondag zijn , bij de verkiezingen   :D :wink: :roll:

Ben gisteren nog maar eens gaan wwandelen en genieten in de Eifel . ik voel het aan mijn spieren vandaag ... dat is een teken dat bewegen nodig  is , hé ...... Rapper gezegd dan gedaan....  Petje af  voor die tante van 94 !  Inderdaad jammer dat een mens niet geraakt op de plaatsen waar je wil gaan winkelen ... Die werken overal ; het is om gek van te worden ... 

Clive :  ik vind het zo spannend om jouw belevenissen te lezen ivm de pup . :-)  Maar eerst wens ik jullie nog een hele fijne reis ! genieten zo veel je kan . Ook voor de andere seizoentjes !!! :-) 

Ik heb nu een nieuwe PC . maar ik zit nog te tokkelen op de oude ..   De printers moeten nog aangesloten worden maar door de uitstap gisteren , heb ik dat nog niet kunnen doen .....
Een wasje hangt te drogen onder het afdak .....Het winterkoninkje kwam al kijken of er iets te eten valt :)  :-)  

MM en alle seizoentjes :maak er een fijne dag van als het kan !  

Groetjes  aan iedereen ! 
en het beste moet altijd nog.... komen
"je leeft maar één dag: VANDAAG "

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

11 okt 2018, 17:49

Goede avond iedereen, na de regen komt zonneschijn 
en zo was het vandaag wel weer  :)
het was heerlijk in de zon en ik heb de boodschappen gedaan
op de middag zoals altijd... dan is er niet veel volk en heb je rap
een kassa waar het vooruitgaat :wink:

Helena, je voet wat scheef gelegen waarschijnlijk en deze tijd 
zijn de gewrichten gevoelig.. :roll: sterkte en beterschap.

zwanenmeer, hier was ook niet veel regen hoor, maar als je
erdoor moest dan werd je wel nat :roll:... maar nadien is het
de hele dag mooi geweest...ook nu nog...

Ik wens alle seizoentjes een gezellige avond en voor straks nog een...:

Afbeelding
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

11 okt 2018, 18:59

Dat dacht ik ook oma-C, ondertussen is hij in omvang redelijk wat toegenomen.
Als dat morgen niet merkelijk beter is ga ik dat toch eens laten zien aan de huisarts.
Doet redelijk pijn ook.

We zien wel.

We zijn naar de kine gesukkeld met de fiets in eerste versnelling en trappen met de goede voet.

Nog een fijne avond iedereen!

granny M
Lid geworden op: 04 jun 2012, 19:32

11 okt 2018, 19:48

Helena van Troye, ik heb je een pb gestuurd, als je tijd en zin hebt, lees het dan aub ?
Groetjes aan alle herfstseizoentjes !

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

11 okt 2018, 21:41

Dank voor je gezellige berichtje Granny M.
Zolang we kunnen doen we door hé!

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

12 okt 2018, 06:48

Goede morgen seizoentjes,

Gisteren een brief gekregen van DKV dat ze hun formulier van opname niet hadden gekregen!
naar sociale dienst gebeld, over en weer gepalaverd en naar de sociale dienst van de afdeling moeten gaan. hij ging het faxen. zei dat ze zeer moeilijk doen over de aard van de opname. wel dossierbeheerder mohamamed of hoe die klutser van DKV ook heet, mag eens in eigen boezem kijken en weten dat hij gelukkig is en niet ziek. dat zal wel weer een jong derde generatie gekleurd ventje zijn die de wijsheid in pacht heeft. Als ik moet opdraaien voor de kosten dan ga ik een eenvrouwsbetoging doen aan het hoofdkantoor van DKV. Discriminatie. Stigmatiseren van zieke mensen. en nog meer bla-bla. Hard tegen onzacht!
elke maand als ze de premie moeten innen hoor je ze niet, maar iets uitbetalen? wij hebben nog een factuur gehad van 20 cent omdat 1 pilletje niet gedekt was! Tast nu je zakken af! ik zal nog een keer naar Dr muyleart moeten gaan want man van sociale dienst zei dat ze een opname-verslag van de dokter gaan eisen. ( weer onkosten)
Nieuwe brace voorgeschreven, 27 november griepprik om 10 u 30. 22 oktober botscan, 24 oktober bespreking. nogal een geluk dat Gimly zo'n vlijtige spaarder is. Shana was heel blij. hij had voor 100 euro gespaard èn de frieten! dus zei ventje: de kosten van kerst en nieuwjaar zijn gedekt.
vanavond scampi diabolique. zondag goulash met rijst. zaterdag soepdag, alhoewel: het zou zeer zonnig zijn. Dokter zei gisteren wandelen, wel, ik heb gewandeld!
heb nieuwe winterschoenen ook, dus moet ik nog leren mijn voeten op te heffen en niet te sleffen.
ventje moet vanmiddag naar moeder. die heeft iets in het kot zien blinken en denkt aan een rat! En ze is daar doodsbenauwd van.
Enfin, ze komen daar vandaag ook de buis repareren.
Verder gaat hier alles zijn gewone gangetje gaan. Gimly heeft weer ochtendhumeur. zijn snoepjes waar ik speciaal voor naar de bazaar was geweest gingen er vlot in. deze keer met kaas.
ik ga eruit, mijn koffie opdrinken en dan doen wat er moet gedaan worden: de kaboutertjes zijn in staking.
Fijne dag Toedels
Cats Rule!

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

12 okt 2018, 07:31

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes, 

Muddy Maddy, dan staan je er heel wat onderzoeken te wachten. Ik wens jou heel veel sterkte. En gelukkig is Gimly een goede spaarder  :).

Gisteren niet hier geraakt wegens onvoorziene omstandigheden. De huisdokter had zich vergist in het schrijven van een voorschrift voor de kine. Gisteren zat hij in de voormiddag en besloot dat onmiddellijk in orde te gaan laten maken, dus met de fiets naar de dokter. Maar ik heb al een maand een bolletje op mijn voorhoofd. Liet dat de dokter zien en die verwijst me meteen door naar de dermatoloog/ chirurg. Toen ik thuis kwam onmiddellijk gebeld voor een afspraak. Krijg een datum, maar die gaat niet, is te kort tegen de vakantie aan. Vraagt de dame aan de lijn of ik nu meteen niet kon komen, want het is vrije raadpleging. Dat gaat, doe mijn jasje terug aan en neem de tram naar het ziekenhuis. Er zijn 6 wachtenden voor mij. En toen was ik aan de beurt. 
Ik dacht dat hij naar dat bolletje ging kijken en dat ik dan een afspraak ging krijgen. Maar nee, hij vertrouwt het niet en besluit het nu onmiddellijk weg te halen. Dus loop ik nu met 4 draadjes in mijn voorhoofd. Het bolletje is naar het labo, want als het kwaadaardig is, moet ik terug binnen en moet het onder narcose nog dieper uitgehaald worden. Maar ik ga ervan uit dat het goedaardig is. Daarna een stuk van het HH gedaan en moest dan om 16.30H bij de kine zijn.
En toen ik daarvan thuiskwam, de rest van het HH gedaan en toen waren mijn batterijtjes op. 


De puppy's doen het heel goed, ze hebben al 3X hun geboortegewicht en wegen nu ongeveer 500gram. Dus ze zijn wel nog piepklein. Lieflijk als je ze allemaal ziet drinken. 

Zie nu pas dat mijn gebrabbel in 2 kleuren is, was niet de bedoeling. 

Ik ga beginnen aan het HH. Ik wens elkeen een mooie dag. Liefs en een knuffel voor wie het nodig heeft. 

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

12 okt 2018, 09:30

Afbeelding

Goede morgen met een stralende zon aan alle seizoentjes,  :lol:

Ik hoop dat de dikke enkel van Helena beter is, sterkte... :)

M-M, wat een geloop voor een verwijsbrief.
Je zou voor minder ambetant lopen, hopelijk geraakt het snel opgelost :oops:

clive, een onverwachte ingreep... nu maar hopen dat het goedaardig is 
en alle ellende rap opgelost.... :oops: 
Fijn dat de pup goed groeit dan is er toch iets om blij voor te zijn :wink:
en die blauwe letters gaan samen met je prentje... je kan ze aanklikken
en dan krijg je de plaatjes van Disney :P :P :P

Ik wens alle seizoentjes een fijne dag, ik ga nog een beetje poetsten
en straks misschien nog een wandeling doen... (nu het nog kan) :lol:
Groetjes allen en tot later
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

12 okt 2018, 12:42

Ja zeg en die veranderen dan ook nog eens van kleur bauw ook die blauwe letters van Clive bij de Disneyprentjes. :D

Die dikke enkel is nog dik, maar iets minder dan gisteren.
Dokter denkt dat ik een verkeerde beweging heb gemaakt zonder het te weten, zo gewoon als wij zijn van onze voeten om te slagen, dat we daar al niet meer op letten...Eventueel zou er dan wat kraakbeen kunnen losgekomen zijn en de voet ruimt dat dan zelf op. Vandaar rood en blauw en gezwollen. Ijs en rust en als niet spectaculair beter opnieuw een MRI om te vergelijken met acht jaar geleden. Toch tof hé dat één iets over het hoofd zien zoveel miserie voor de patiënte meebrengt achteraf. Nu ja, wie laat nu ook een RX beoordelen door een internist...Op spoed zien ze me echt niet meer dan tegen den twee dat ik ver dood ben. Goed weten. Ik hoop van harte dat ik niets tegenkom deze week, want maandag is het grote verhuisdag in het ziekenhuis. 

Enfin, we hebben dan het tweede deel van de Latijnse les nog meegenomen in de vlucht.Daarna maar recht naar huis in plaats van boodschappen doen. Morgen komt ook nog langs. Ik ga vandaag met de voetjes omhoog dan maar met ijs. Ik mag toch ook niet langer dan twee maand na mekaar zonde miserie zijn me dunkt...Enfin, daar zijn ergere dingen. Alleen was ik bijna door mijn voorraad eten heen...En geen leesboeken, een ramp!!!!

Zo dames ik ga dus mijn voornemen uit voeren en niets meer doen vandaag.

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

12 okt 2018, 16:10

Hallookes iedereen,

HVT: toch maar rusten met die voet, dat het niet erger wordt.

Clive: blauwe lettertjes, is eens iets anders.
We duimen hier voor jou dat het bolletje goedaardig is.Toch goed dat de dermatoloog het direct heeft verwijderd.

Gisterenavond laat deed het hier een ferme bui met bliksem en donder.Op het weerbericht hadden ze daar niks van gezegd.
Vanmorgen werd ik pas wakker om ...8uur wegens gehuil van peuter van hiernaast.Is lang geleden dat ik zo lang geslapen heb, zal moe geweest zijn :D.Ons slaapkamerraam staat op een kiertje, en dan hoor je alles zo goed.
Wie weet hoelang ik zou geslapen hebben moest ze niet geweend hebben :D.
Dat kleintje weent wel heel veel, denk dat ze een sterk karakter heeft, dat beloofd :D.Haar iets ouder broertje is rustiger.

Straks stoofpotje van vis koken.Een receptje van de plaatselijke vrouwenvereniging dat we jaren geleden eens gemaakt hebben , en bij veel leden toch geregeld op het menu staat.
Vis uit Spetses, is een Grieks gerecht:
800 gr.vis(zeebaars,viktoriabaars,zalmforel,vis in moten of visfilets), 1/2 citroen, 1 ui , 2 teentjes look , 4 grote vleestomaten of gepelde tomaten uit blik , 150 gr. witte selder , e el peterselie , beetje gedroogde tijm en munt , 1 dl witte wijn , 4 el olijfolie , 1 el suiker , 6 el broodkruim of paneermeel.

Verhit een beetje olie en fruit de fijngesneden ui glazig.Voeg selder, look, peterselie en ontpitte gepelde tomaten , wijn en kruiden toe en laat alles op een zacht vuurtje , 20 min. sudderen en indikken.
Leg ondertussen de vis in een ingevette ovenschaal en kruid met peper , zout en citroensap.Giet de saus over de vis en werk af met broodkruim.Sprenkel de rest van de olijfolie er over.Zet de schotel 35 min. in een warme oven van 180°C tot de vis gaar is en het korstje mooi goudbruin.Serveer er rijst of brood bij, met eennslaatje en witte wijn.
Smakelijk.

Dames, tot morgen allemaal.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

12 okt 2018, 16:34

Afbeelding


Goede bijna avond iedereen, de zon kruipt weg
en misschien komt er nog een regenvlaag :roll:
Het was een mooie dag , zachte temperaturen
heerlijk om te wandelen...
Nu bij een kopje thee even uitblazen :wink:

Helena, best doen wat de dokter zegt...hij zal het wel weten...
beterschap en niks forceren...
en wees blij dat je niet alle dagen pijn hebt :oops:zoals velen...

anjelierken, eens uitslapen zal nodig geweest zijn...en dank
voor je receptje, maar ik hou niet van warme tomaten bij vis sorry :oops:
maar anderen zullen dit wel lusten

Ik wens alle seizoentjes een fijne avond en een mooi weekend
morgen nog een zomerse dag... en nadien.... :roll: :?
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

mariajohanna
Lid geworden op: 21 okt 2012, 19:49

12 okt 2018, 18:13

Dag seizoentjes,
Wat een mooie dag weer ! Genieten, genieten, genieten........ 😊😉

Anjelierken, hopelijk heb jij en je man ook van deze dag super genoten ! Dat mag he, op jullie huwelijksverjaardag ! 😀😉

Mijn was is buiten goed gedroogd en ligt inmiddels al in de kast ! Vandaag heb ik eigenlijk niets speciaals gedaan, manlief moest vandaag, t/m maandag niet naar de revalidatie. Zal de schuld niet bij hem leggen, hoor, dat ik niets heb gedaan vandaag ! Eigen keuze ! 
Morgen komt ook nog langs en dan ga ik wel witte kolen snijden voor in de diepvries. Dat is het laatste wat nog in de groententuin staat, buiten nog een plant van komkommer in de serre, waar nog 2 komkommers aanhangen ! Ze kunnen nog wat groeien ! 

En nu een boterhammetje eten, de innerlijke mens versterken ! 😊

M-Helena, hopelijk is je voet vlug genezen, maar alles moet jammer genoeg zijn tijd hebben.

Clive, nu weet je hoe je die blauwe letters kunt vermijden, met dank aan OmaC ! En iedereen leert zo ook nog bij 😊. 
Die onverwachte ingreep is minder leuk, maar je dacht dat het na een afspraak ging verwijderd worden, en je bent er vanaf. Kan genezen voordat jullie vertrekken. 😊

Maddy, heerlijk lange epistels altijd van jou ! Zie het allemaal zo voor mijn ogen !Alleen zo een gedoe met verwijsbrief. Leuk is anders, dat geef ik grif toe. Alles komt wel goed maar moet zijn tijd hebben. En ja, soms is het het 1 na het ander, en daarom verre van leuk.....🙄.

Nu ga ik echt een boterhammetje eten !
Dames, hou jullie allemaal zo goed mogelijk, en ..... tot de volgende ! 
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

12 okt 2018, 18:55

Oma-C ik zou geld geven voor één dag zonder pijn hoor!
Maar je kan daar mee leren leven of je kan daar alle dagen over zagen.
Ik verkies er mee te leren leven en voort te doen.
Alleen zo heel af en toe als het de spuigaten uitloopt durf ik wel eens foeteren...

Ik ga patatjes eten...lekker