Ratten verlaten het zinkend schip ?

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

24 nov 2018, 12:51

Het topic ging hier over de parlementaire graaiers - over het pact kan je elders gaan zeuren.
Als mijn "naam" Petrol zou zijn ging ik nu bleiten bij de moderators om dit topic " dicht te gooien". :wink:

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

24 nov 2018, 13:02

De federale volksvertegenwoordigers Raoul Hedebouw en Marco Van Hees (PVDA) hebben op vrijdag 23 november een wetsvoorstel ingediend om de exuberante uittredingsvergoedingen en de onbelaste onkostenvergoedingen af te schaffen en de volksvertegenwoordigers het werknemersstatuut toe te kennen- dan kunnen ze zoals iedereen gaan stempelen bij ontstentenis van een job. Uiteraard is dat laatste flauwekul  als je kijkt naar wat voor mensen er zoal in het Parlement zetelen. Veel politici zijn advocaat en nemen hun praktijk weer op. Anderen worden dikbetaalde consultants voor een privébedrijf. Zij die wel uit de boot vallen, geraken via hun partij wel aan een dikbetaald postje in de raad van bestuur van een intercommunale, een overheidsbedrijf, of de Nationale Bank. Allemaal zaken die ze op dit moment kunnen combineren met de hoge uittredingsvergoeding. In de buurlanden kan dat niet, daar worden de vergoedingen minstens verminderd als je andere inkomsten hebt.
Ter Uwer informatie: al  de graaierspartijen zetten zich af tegen  dit voorstel  - ook Vlaams Belang  ( er zijn  er hier die denken dat de Echte Vlaamsche Partij andere normen heeft - no way dus.)

petrol
Lid geworden op: 29 jan 2018, 08:06

24 nov 2018, 16:00

frits1955 schreef:Het topic ging hier over de parlementaire graaiers - over het pact kan je elders gaan zeuren.
Als mijn "naam" Petrol zou zijn ging ik nu bleiten bij de moderators om dit topic " dicht te gooien". :wink:

Ik ken er hier wel ander die op stiekeme achterbakse manier gaan janken bij de moderator.

Zielig ventje !!

Oprotten met uw parlementaire graaiers die profiteren van uw belastinggeld.
Lul !

URSULAMI
Lid geworden op: 15 aug 2014, 09:33

24 nov 2018, 16:07

Ze twijfelen wel eens aanzichzelf en zeker aan hun collega's Maar daar dient de doofpot voorZe twijfelen nooit aan hungelijk en aan hun inkomenDaar dient het systeem voor datze zelf bedacht hebbenZe twijfelen wel eens aan hunkiezers voor de verkiezingenMaar dienen nieuwe leugens en lozebeloften voorZe twijfelen nooit aan hetgroot kapitaal dat ze steunenDaar dient de openbare schuldvoorZe twijfelen nooit aan hunoptreden in de mediaDaar dienen training en denktanks voorZe twijfelen nooit aan het systeem"Verdeel en heers"Daar dienen hun praatjes in dekamer voorZe twijfelen nooit aan huneigen leugensDaar trapt het domme kiesveewel in  KORTOM POLITICI ZIJN DE BENDE VANTWIJFEL .

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

24 nov 2018, 16:15

""Oprotten met uw parlementaire graaiers die profiteren van uw belastinggeld.
Lul !"

Maar Petrolleke toch - rude language. Mag dat wel van de moderatoren ?   :lol: 
Ik citeerde enkel wat jij schreef op een ander topic nietwaar.
Kijk maar:
"Het topic ging over de best betaalde statutairen van de NBB.We zijn nu aanbeland over oorlog en collaboratie.
Twee zaken die totaal geen uitstaans hebben met elkaar.

Moderator,dicht gooien dit draadje.
Dank u."


Vervolgens deed de moderator van dienst gewillig wat heer Petrol vroeg  :lol:

Het ging toevallig wel over parlementaire graaiers en in het geheel niet over " het pact".Vandaar mijn opmerking nietwaar. En maak U niet druk, manneke - slecht voor Uw gemoedsrust.

petrol
Lid geworden op: 29 jan 2018, 08:06

24 nov 2018, 16:23

frits1955 schreef:""Oprotten met uw parlementaire graaiers die profiteren van uw belastinggeld.
Lul !"

Maar Petrolleke toch - rude language. Mag dat wel van de moderatoren ?   :lol: 
Ik citeerde enkel wat jij schreef op een ander topic nietwaar.
Kijk maar:
"Het topic ging over de best betaalde statutairen van de NBB.We zijn nu aanbeland over oorlog en collaboratie.
Twee zaken die totaal geen uitstaans hebben met elkaar.

Moderator,dicht gooien dit draadje.
Dank u."


Vervolgens deed de moderator van dienst gewillig wat heer Petrol vroeg  :lol:

Het ging toevallig wel over parlementaire graaiers en in het geheel niet over " het pact".Vandaar mijn opmerking nietwaar. En maak U niet druk, manneke - slecht voor Uw gemoedsrust.
Wat een zielig betoog.
Dank u!
Uw infantiliteit siert u.
Salut en de kost.

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

24 nov 2018, 16:27

Verlaat ge ons nu al, heer Petrol? Wat jammer  :lol:

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

24 nov 2018, 19:01

petrol schreef:

Ik ken er hier wel ander die op stiekeme achterbakse manier gaan janken bij de moderator.

Zielig ventje !!

!

Afbeelding
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

24 nov 2018, 19:10

werewoef schreef:Vandeurzen verlaat de politiek . Hij is amper 60 jaar .De gewone burgers zullen wel hunne wortel afwringen tot 67 jaar en wellicht nog langer . Heeft hij misschien de  "voortekens  " aan de wand gezien ?Begint de grond onder hem te warm te worden ?
Ministers hebben hun rechten en dus ook recht op die "uittredingsvergoeding" ook al is dat in onze plebs-ogen schandalig veel te hoog, voor henzelf blijkbaar niet... Ze zijn immers onze over de hele wereld zo geroemde belastinggulheid heel gewoon geworden.

Maar, vergeet niet bij de volgende verkiezingen ermee rekening te houden, dat er een jong partijtje is die de genoemde premie ook heel graag zou toegepast zien voor de "kabinetschefs" vd heren en dames ministertjes...
Oké, toegegeven het is een klein partijtje, maar toch, hou toch maar méér dan 1 vinger op de knip...

Afbeelding

Niet  te geloven? Toch, toch, zo zijn die beginnertjes nu eenmaal, piep maar eens op blz 251:
http://www.lachambre.be/FLWB/PDF/54/2584/54K2584001.pdf
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

24 nov 2018, 19:25

Allez, vooruit, komaf maken met de torenhoge uittredingsvergoedingen vd parlementsleden.
In de plaats daarvan een werknemersstatuut toekennen.
Tegelijk de lonen van de parlementsleden verlagen en hun belastingvrije onkostenvergoedingen niet een beetje, maar volledig afschaffen.

Alleen zo kan je de politieke elite-kaste, want dat is ze momenteel, weer met hun beide voetjes op de grond zetten.
Yep, tussen de gewone mensen en mensjes, wat ze toch al altijd, in het geniep en verborgene, gewild hebben.
Om zo nog beter de verzuchtingen/noden/bekommernissen/eisen van die gewone mensen en mensjes te begrijpen, om op die manier ook beter hun belangen als parlementariërs te kunnen verwoorden en tegelijk ook te verdedigen.
Daarvoor gingen ze in de allereerste plaats aan politiek doen, maar door die te hoge verloningen worden ze te sterk belemmerd in hun dagdagelijks harde werk.

De immens grote afstand tussen de politieke elite-kaste is niet te overbruggen van onder naar boven.
Neen, als goed opgeleide CEO'ers zullen ook zij dan snel inzien dat middeleeuwse toestanden geen recht van leven meer hebben, de dag van vandaag en al zeker niet die van morgen.
Die wurggreep van veel te hoge verloningen beletten hen om politiek werk ernstig te nemen.

De "onaanraakbaren" zijn intussen al iets langer tot het enige juiste besef gekomen...
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/

petrol
Lid geworden op: 29 jan 2018, 08:06

25 nov 2018, 10:23

pcekspeer schreef:
petrol schreef:

Ik ken er hier wel ander die op stiekeme achterbakse manier gaan janken bij de moderator.

Zielig ventje !!

!

Afbeelding
Dat een trol zoals jij zich blauw betaald aan belastingen zodat deze heren met hun vette opzegvergoeding hun zakken goed kunnen vullen,doet mij plezier.

Lol !! :lol: :lol: :lol:

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

25 nov 2018, 10:43

moderator ingrijpen, dit loopt de spuigaten uit, weeral :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/

petrol
Lid geworden op: 29 jan 2018, 08:06

25 nov 2018, 11:21

pcekspeer schreef:moderator ingrijpen, dit loopt de spuigaten uit, weeral :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:
Mooie uitdrukking "het loopt de spuigaten uit".
Mensen die hier dag in dag uit, verscheidene nutteloze draadjes per dag openen over altijd hetzelfde om aandacht te trekken en om toch maar in de belangstelling te kunnen staan , loopt dat dan niet de spuigaten uit?Hebt ge al eens opgeteld hoeveel draadjes jij hier dit jaar al geopend hebt???????

Ga spelen gast.

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

25 nov 2018, 11:34

petrol schreef:
pcekspeer schreef:moderator ingrijpen, dit loopt de spuigaten uit, weeral :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:
Ga spelen gast.
Mag ik de moderator vragen hier in te grijpen?!!!!!!!! :evil: :evil: :evil:
Dit wordt al te gortig!
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/
Ice

25 nov 2018, 11:40

frits1955 schreef:Het topic ging hier over de parlementaire graaiers - over het pact kan je elders gaan zeuren.
Als mijn "naam" Petrol zou zijn ging ik nu bleiten bij de moderators om dit topic " dicht te gooien". :wink:
1. Als topic starter mag petrol vragen om zijn eigen draadje dicht te gooien - op dit draadje is werewoef TS
2. Jij bepaalt niet over wat er mag 'gezeurd' worden en zeker niet om de mond te snoeren omdat jij het niet eens bent over kritiek op dat pact, er is trouwens een verband tussen het pact en graaiende parlementariërs dus behoort het ook zijdelings tot de topic.
3. Anderen verwijten wat je zelf doet....tsssss..... :roll: zowel ekspeer als jij blijven persoonlijk aanvallen, zelfs door uitspraken in ándere draadjes erbij te slepen ipv je mening geven over het onderwerp, NOG ALTIJD
En DAT verziekt hier elke discussie!  :evil:

Pcekspeer: jij bent nog niet geleerd, precies?  :roll: