Geen hogere lonen en uitkeringen voor gepensioneerden

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

Idefix
Lid geworden op: 21 jun 2007, 18:58
Locatie: Vlaams Brabant

23 dec 2018, 16:01

Fazal schreef:Het zal dan ook te weinig zijn Idefix, zoals dat al altijd het geval is geweest.
We zullen er zéker niet beter op worden, want dat ..., is nog nooit het geval geweest.  
Dan ben je misschien een pechvogel Fazal. Ik kan je wel vertellen dat ik niet rijk ben maar het toch een heel pak beter heb dan 60 jaar geleden. Ik heb er wel hard voor gewerkt. :wink:
De zon is gratis voor iedereen

Horus1
Lid geworden op: 23 dec 2016, 07:29
Locatie: Vlaanderen

25 dec 2018, 08:00

En wanneer zijn we nu definitief  van je af Dejules? Zal dus toch voor ons een schitterend 2019 worden., :DToch een prachtige Kerst en een schitterend 2019 wens ik jij en alle andere negativisten toe met een beetje meer realiteitszin. 
Fazal

25 dec 2018, 09:47

Idefix schreef:
Fazal schreef:Het zal dan ook te weinig zijn Idefix, zoals dat al altijd het geval is geweest.
We zullen er zéker niet beter op worden, want dat ..., is nog nooit het geval geweest.  
Dan ben je misschien een pechvogel Fazal. Ik kan je wel vertellen dat ik niet rijk ben maar het toch een heel pak beter heb dan 60 jaar geleden. Ik heb er wel hard voor gewerkt. :wink:
Nee Idefix, ik voel mij zeker geen pechvogel. En ook ik, heb er hard voor gewerkt.
Alhoewel men eigenlijk niet harder kan werken.
Men kan alleen maar werken, de ene al wat sneller of wat langer dan de andere weliswaar.
Maar de slaventijd is in onze contreien al lang verleden tijd.

Maar eigenlijk gaat het hier niet over bezit, wel over inkomen, dacht ik ...!?  :roll:
En als gepensioneerde, voel ik duidelijk dat sinds enige tijd mijn koopkracht fel is gedaald, en steeds verder blijft dalen.
Ik ben met pensioen gegaan op mijn 65ste, dat is nu 17 jaar geleden.
Dat maakt al een groot verschil met degenen die vandaag met pensioen gaan, gezien zij op dit moment meer inkomen hadden dan 17 jaar geleden, inkomen waarop het pensioen wordt berekend. 

Idefix
Lid geworden op: 21 jun 2007, 18:58
Locatie: Vlaams Brabant

25 dec 2018, 15:25

Fazal, mijn Euro van vandaag heeft ook niet meer dezelfde koopwaarde dan 15 jaar geleden maar toen ik dat begon te ondervinden heb ik daar iets aan gedaan door in mijn vrije tijd te zorgen dat het pensioen een beetje aangedikt werd.  Dat heeft niet alleen een leuk centje maar ook nog enkele goede vrienden opgebracht en mijn rug is er beter op geworden sedert ik niet zo vaak in de zetel hang. Natuurlijk ieder volgens zijn mogelijkheden en karakter hé... 8)
De zon is gratis voor iedereen
dejules

25 dec 2018, 16:59

Idefix schreef:Fazal, mijn Euro van vandaag heeft ook niet meer dezelfde koopwaarde dan 15 jaar geleden maar toen ik dat begon te ondervinden heb ik daar iets aan gedaan door in mijn vrije tijd te zorgen dat het pensioen een beetje aangedikt werd.  Dat heeft niet alleen een leuk centje maar ook nog enkele goede vrienden opgebracht en mijn rug is er beter op geworden sedert ik niet zo vaak in de zetel hang. Natuurlijk ieder volgens zijn mogelijkheden en karakter hé... 8)
U wilt dat deze 83 jarige mens nog gaat werken?
Fazal

25 dec 2018, 17:20

Pardon? Niet 83, wel 82! En 'nog maar' 82. Want er zijn mensen die 'al' 50 zijn. :wink:
Maar oké, probeer je dan nog maar eens nuttig te maken en een beetje bij te verdienen.
Ze zullen u zien komen. Al zou ik dat nog zo graag doen. Jawel, nog altijd!
En van vrijwilligerswerk, daar wordt je echt niet beter van.

Niettemin, ik heb altijd van alles wat ik ooit als job heb gedaan, geweldig genoten
Mocht ik nu nog iets vinden, het zou mij wel moeten passen.
Boekhouding bijhouden bvb, of iets in die aard. Zou ik nog altijd graag doen.
Maar eerlijk gezegd, de passie is wel enigszins aan het verminderen.  :?

Valium
Lid geworden op: 21 nov 2007, 04:15

26 dec 2018, 04:47

Idefix schreef:
dejules schreef:
Idefix schreef:
Slechte dag nog hé. :cry: :cry: :cry:
Binnenkort zijt ge definitief van mij af.
Een gelukkig 2019 en nog vele erna!
Binnenkort gaat het beter gaan met u hoor, de uitkeringen gaan toch verhoogd worden. Dat is een punt voor lopende zaken, samen met de loonsverhoging. Wedden dat ge gaat klagen dat het te weinig is...……... :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Ik hoop dat je gelijk krijgt Ide....
Telt dit eveneens voor invaliditeit uitkeringen ?

Allemaal een gelukkig Nieuwjaar
dejules

26 dec 2018, 09:47

Idefix schreef: Binnenkort gaat het beter gaan met u hoor, de uitkeringen gaan toch verhoogd worden. Dat is een punt voor lopende zaken, samen met de loonsverhoging. Wedden dat ge gaat klagen dat het te weinig is...……... :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
In lopende zaken worden alleen "grote" zaken behandeld zoals rampen, aanslagen, banken die omvallen, de Brexit, … Dat moet in overleg met het Parlement en daar moet dan ook nog een meerderheid gevonden worden.
De verhogingen vd uitkeringen zitten daar niet bij. Die kunnen er pas komen nadat er een nieuwe regering is gevormd die nieuwe maatregelen neemt die dan ook nog als wettekst verschijnen in het Staatsblad vooraleer die van kracht gaan. Dan zijn wij anderhalf jaar verder, ten vroegste!
Nee, de politici zitten nu in verkiezingsmodus. De eerste folders worden nu reeds gedrukt. Die zijn met hun postjes bezig.
Daarbij, de financieel-economische situatie van ons land is zo ernstig dat je op dat punt niet veel moet verwachten. De Vlaamse overheid wil zelfs nieuwe taxaties invoeren.

https://www.demorgen.be/binnenland/kilo ... -b012ade4/

Idefix
Lid geworden op: 21 jun 2007, 18:58
Locatie: Vlaams Brabant

26 dec 2018, 10:26

dejules schreef:
Idefix schreef: Binnenkort gaat het beter gaan met u hoor, de uitkeringen gaan toch verhoogd worden. Dat is een punt voor lopende zaken, samen met de loonsverhoging. Wedden dat ge gaat klagen dat het te weinig is...……... :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
In lopende zaken worden alleen "grote" zaken behandeld zoals rampen, aanslagen, banken die omvallen, de Brexit, … Dat moet in overleg met het Parlement en daar moet dan ook nog een meerderheid gevonden worden.
De verhogingen vd uitkeringen zitten daar niet bij. Die kunnen er pas komen nadat er een nieuwe regering is gevormd die nieuwe maatregelen neemt die dan ook nog als wettekst verschijnen in het Staatsblad vooraleer die van kracht gaan. Dan zijn wij anderhalf jaar verder, ten vroegste!
Nee, de politici zitten nu in verkiezingsmodus. De eerste folders worden nu reeds gedrukt. Die zijn met hun postjes bezig.
Daarbij, de financieel-economische situatie van ons land is zo ernstig dat je op dat punt niet veel moet verwachten. De Vlaamse overheid wil zelfs nieuwe taxaties invoeren.

https://www.demorgen.be/binnenland/kilo ... -b012ade4/
Jul ik heb het nog al eens gezegd...…...Lees eerst eens iets voor je negatieve leugens schrijft.
https://www.hln.be/nieuws/binnenland/wa ... ~a3057816/
Zalige tweede Kerst en vrede op aarde aan de mensen van goede wil.
De zon is gratis voor iedereen
dejules

26 dec 2018, 10:37

Idefix schreef: Jul ik heb het nog al eens gezegd...…...Lees eerst eens iets voor je negatieve leugens schrijft.
https://www.hln.be/nieuws/binnenland/wa ... ~a3057816/
“Lopende zaken” betekent dat de regering vanaf nu veel minder kan doen. 
Het is een soort noodsysteem.
De regering mag enkel handelingen van dagelijks bestuur stellen (ambtenaren uitbetalen en mensen benoemen, bijvoorbeeld) en beslissingen maken die het beleid niet fundamenteel veranderen.
De regering zal elke maand een budget krijgen, dat heet een systeem van “voorlopige twaalfden”.
Lopende zaken betekent dus eigenlijk dat de macht verschuift van de regering naar het parlement.
Je moet dus telkens een meerderheid behalen in het parlement en je bent onderhevig aan het systeem van “voorlopige twaalfden” dat geen extra uitgaven mogelijk maakt tenzij voor NOODSITUATIES zoals banken redden.
Een verhoging van de pensioenen en andere uitkeringen kan niet want die kunnen niet betaald worden met de "voorlopige" twaalfden en betreffen geen noodsituatie.

Waarom noemt U mij een leugenaar?
Ice

26 dec 2018, 13:46

dejules schreef:
Idefix schreef: Jul ik heb het nog al eens gezegd...…...Lees eerst eens iets voor je negatieve leugens schrijft.
https://www.hln.be/nieuws/binnenland/wa ... ~a3057816/
“Lopende zaken” betekent dat de regering vanaf nu veel minder kan doen. 
Het is een soort noodsysteem.
De regering mag enkel handelingen van dagelijks bestuur stellen (ambtenaren uitbetalen en mensen benoemen, bijvoorbeeld) en beslissingen maken die het beleid niet fundamenteel veranderen.
De regering zal elke maand een budget krijgen, dat heet een systeem van “voorlopige twaalfden”.
Lopende zaken betekent dus eigenlijk dat de macht verschuift van de regering naar het parlement.
Je moet dus telkens een meerderheid behalen in het parlement en je bent onderhevig aan het systeem van “voorlopige twaalfden” dat geen extra uitgaven mogelijk maakt tenzij voor NOODSITUATIES zoals banken redden.
Een verhoging van de pensioenen en andere uitkeringen kan niet want die kunnen niet betaald worden met de "voorlopige" twaalfden en betreffen geen noodsituatie.

Waarom noemt U mij een leugenaar?
Omdat idefix graag de leugenpers papegaait maar niet juist weet hoe de vork in de steel zit? :roll:
idefix schreef: Binnenkort gaat het beter gaan met u hoor, de uitkeringen gaan toch verhoogd worden. Dat is een punt voor lopende zaken, samen met de loonsverhoging. Wedden dat ge gaat klagen dat het te weinig is...……... :D :D :D :D :D 
Als de verhogingen geen gelijke tred houden met de stijging van levensduurte en dus evenredig verhógen, ja, dan is het inderdaad te weinig want dat is dan georkestreerde VERARMING...toch niet zooo moeilijk om te begrijpen of wel?!  :roll:

Efkes helpen?
Je krijgt 2% erbij, dat vertaalt zich in maandelijks een schamele 12€ pensioen erbij terwijl bedrijven je een indexatie van 2,17% aanrekenen, de accijnzen op brandstof, energie, water en andere basisbehoeften stijgen en de voedselprijzen ook nog omhoog gejaagd worden door de 'droogte' van de 'uitzonderlijke' zomer...voor élke verhoging vinden ze wel een smoes...intussen dálen de koopkracht en inkomens van de bevolking fors!

Goed uitgekiend van nva en co om een verhoging van de laagste inkomens, lonen en pensioenen te saboteren door de val van de regering terwijl de prijzen en levensduurte blíjven stijgen?
Op deze smerige manier is de afbraak van SZ en onze verarming in volle gang....nu zullen nog meer bejaarden moeten gaan bijwerken om geen honger te lijden want een verhoging om te kunnen rondkomen zal pas binnen twee jaar ten vroegste kunnen, áls ze dan al een regering kunnen en wíllen vormen! :evil:

Alom chaos zoals de politiek voorzien heeft: als de kloof tussen inkomen en levensduurte nóg groter gaat worden dan gaan véél meer mensen in armoede gedreven worden, niet enkel de laagste inkomens maar ook de werkenden, de tweeverdieners met uiteraard dé uitzonderingen: de politiek en hoogste inkomens...heel benieuwd of en hoe ze dan nog de gele hesjes gaan kunnen tegenhouden... :twisted:

En die 'noodsituatie' om banken te redden komt er ook al aan: ECB stopt met het geld-bijdrukken om europese banken recht te houden.
Hun leugens en bedrog over dit 'economisch herstelplan voor de eurozone' waarbij zogezegd miljarden in de economie werden gepompt maar in werkelijkheid het infuus is om banken recht te houden, komt nu goed van pas: daarvoor mogen de lopende zaken dus extra rooftochten gaan houden===>verarming aan sneltreinvaart: we kunnen de banken toch niet failliet laten gaan, hé? :x

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

26 dec 2018, 14:44

Als ze nu eindelijk die procentuele index afschaffen.
En een gemiddelde verhoging berekenen voor iedereen.
Ik eet ook maar evenveel brood als een sukkelaar met laag pensioen.
Waarom is dat zo moeilijk? En wie is daar tegen?
dejules

26 dec 2018, 15:03

voorn schreef: Ik eet ook maar evenveel brood als een sukkelaar met laag pensioen.
Elke maand komen 14.000 mensen in de pensioenleeftijd (babyboomers).
Het aantal mensen met een uiterst laag pensioen wordt binnen de kortste keren zo groot dat men niet meer langs die groep heen kan. De vakbonden roeren zich, de Sp.a, PVDA en Groen!. Ook binnen de CD&V begint het te roeren. Bij de N-VA en de Open VLD zeggen ze gewoon : er is geen geld voor dat soort mensen.
Bij de volgende regeringsonderhandelingen ligt dit dossier helemaal bovenaan, zeker weten.
Fazal

26 dec 2018, 17:07

Persoonlijk vind ik dat dejules niet altijd ongelijk heeft. In feite weet hij over het algemeen wel waarover hij het heeft.
Alleen spijtig dat hij altijd zo blijft doordrammen over ambtenaren en die zgn statutaire leegloperij.
Daar kan ik mij soms ook serieus aan ergeren.

En nee hoor dejules, ikzelf, ben nooit ambtenaar geweest.  :wink:
dejules

27 dec 2018, 10:25

Idefix schreef: Jul ik heb het nog al eens gezegd...…...Lees eerst eens iets voor je negatieve leugens schrijft.
https://www.hln.be/nieuws/binnenland/wa ... ~a3057816/
De dag voordat Michel zijn ontslag indiende (en dus een week voor de Koning het ontslag aanvaarde en de regering in lopende zaken ging) heeft de Sp.a een motie in de Kamer ingediend om de uitkeringen vd laagste pensioenen en ziekteuitkeringen te verhogen. Die werd weggestemd. Bij de N-VA en de Open VLD viel te horen dat als die mensen niet tevreden waren met hun lage uitkering dat ze maar moesten gaan werken. En smalend werd er bijgevoegd "het is nu geen tijd om Sinterklaas te spelen".