Tav Dhr De Wever, voorzitter partij grote veranderingen

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

Idefix
Lid geworden op: 21 jun 2007, 18:58
Locatie: Vlaams Brabant

26 dec 2018, 10:32

Dejules ik geef het op...…………..Ik stop dus onze conversatie met een oude spreuk die ook geldt voor uw negatie instelling en jaloezie..
Domheid staat als een rots , niets valt haar aan zonder ertegen te platter te lopen.
Om in uw taal te eindigen, Het ga u slecht...……. :roll:
De zon is gratis voor iedereen
dejules

26 dec 2018, 11:03

Idefix schreef: Het ga u slecht...…….
Prettige feestdagen.
Ice

26 dec 2018, 12:12

Horus1 schreef:Nikske persoonlijk, zuivere nieuwsgierigheid en trouwens, heb het hier al eens geschreven, iedereen schrijft hier wat hij wil op het forum en er kan/mag hier geen monopolie heersen van een paar negatieve doemdenkers!
En Ice en dejules beantwoord eens mijn vraag of heb je geen positieve zaken in jullie leven. Ben ontzettend benieuwd, ga dit maar morgen kunnen lezen, dus neem je tijd. We moeten nog tafels schikken voor het Kerstfeest met de kinderen en kleinkinderen en hun vriendjes. Veel werk en veel plezier en achteraf weer oef te zeggen; we hebben het overleefd.
Op Kerstdag lees ik geen forum want mijn familie gaat dan voor, dus nu even:
Nogmaals....want blijkbaar begrijp je het niet:
Vanwaar toch altijd dat persoonlijk nemen wanneer er over maatschappelijke en politieke problemen een discussie gevoerd wordt?!
Wat heeft nu persoonlijke tevredenheid te maken met discussies over wantoestanden en wat de gevolgen zullen zijn voor de toekomst, voor onze klein/kinderen door de koers van wanbeleid dat de corrupte en misdadige politiek vaart? 
Of mogen we niet eens meer bekommerd zijn voor onze kinderen en kleinkinderen en hun toekomst? 
Het zal onze tijd wel duren of zoiets? Laat dan discussies en van gedachten wisselen over aan wie wél bezorgd is over onze toekomst.
Zuivere nieuwsgierigheid naar positieve zaken in ons leven is niks persoonlijk? 
Tiens...het kan anders niet persoonlijker worden..?  :roll:

Wel, daarop is mijn antwoord dan: met persoonlijke zaken in mijn leven heb jij geen zaken.
Iedereen zou wel graag willen dat er positieve zaken konden gemeld worden over hoe onze maatschappij evolueert?

Maar dat is niet het geval, het gaat de verkeerde kant op en voor zorgwekkende ontwikkelingen kun je dan wel je kop in het zand steken en blijven steken zolang je het zelf nog goed hebt, maar dat zal niks aan de negatieve situatie veranderen.
Op de boodschapper schieten heeft nog nooit de boodschap ten goede veranderd... :roll:

En dan vraag ik mij af wat jij hier op dit forum komt doen behalve de realiteit als doemdenken proberen af te schilderen, terechte kritiek als negativiteit te bestempelen en wie de oorzaken van deze miserie benoemt, als klagers en 'kreften'(?!) in de verdomhoek zetten om de mond te snoeren, wellicht?

Zoals ik al stelde: van je eigen (klootjes)volk moet je het maar hebben, 'solidariteit' hebben ze wel voor vreemd tuig dat uit dankbaarheid voor hun opvang/onderhoud en ons geld ons aanvalt, verkracht en vermoordt maar voor eigen bejaarden die in de kou blijven staan hebben ze geen genade of mededogen.
Dat heet, behalve harteloos, ook zelfverloochening want je zou zelf weleens sneller in dezelfde situatie kunnen belanden dan je denkt.

Bereidt bovendien je klein/kinderen al maar voor op barre tijden en aanslagen want het nageslacht van de terroristen en hun wijven moeten al verplicht naar hier gehaald worden om gepamperd te worden en zij zullen daarvoor hun gemoedsrust en welvaart moeten afgeven.

En persoonlijk: Fijne Feestdagen aan alle mensen van Goede Wil.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

26 dec 2018, 12:16

dejules schreef:De levensverwachting wordt door veel factoren bepaald.

Wat ben je met een hoge levensverwachting als de kwaliteit van het leven beneden peil is?

Zo leven mensen die 's nachts werken gemiddeld 7 jaar minder lang.
Die mensen hebben een keuze gemaakt. Graag veel verdienen? OK, ga dan maar 's nachts werken.
Ook stress is nefast.
'Stress' in de betekenis van een druk leven, wordt in hoge mate overroepen als een negatieve factor. Alle zelfstandigen hebben dat soort 'stress' maar ze worden ziek als ze die stress niet hebben.

Wat zegt ge? Of ik in een hangmat lig? Neen, toch niet.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Horus1
Lid geworden op: 23 dec 2016, 07:29
Locatie: Vlaanderen

26 dec 2018, 12:48

Klein antwoordje Ice: wat jij als "de realiteit" ziet, is de realiteit die je zelf creëert  en die als alibi gebruikt om alles/iedereen te negatieveren.  Mijn realiteit en die van veel andere mensen is anders en daar heb jij het blijkbaar moeilijk mee. Resultaat  van de Warmste Week gezien? Dat is solidariteit voor onze eigen  vlaamse vzw's! 
Ice

26 dec 2018, 14:33

Neen, Horus1, 'mijn' realiteit is gestoeld op inzicht over de gevoerde, politieke strategieën die als een rode draad doorheen de tijd loopt maar steeds sneller en vaker als volksverlakkerij ontmaskerd en bevestigd wordt...daarmee kun je perfect voorzien welke kant het opgaat...en zie: telkens wordt het dan nog bewaarheid als je de rode puntjes kunt herkennen en verbinden.

Het is inderdaad veiliger en minder angstaanjagend om niet onder ogen te hoeven zien wat de politiek uitvreet met eigen bevolking en je blind te staren op rookgordijnen waarbij nog eens wat geld uit onze lége zakken wordt gebedeld, onder het MOM van 'solidariteit', dat nooit terecht komt bij de echt behoeftigen maar blijft plakken bij corrupte (en nóg eens door óns gesubsidieerde!) vzw's...(waarom betalen wij altijd voor alles dúbbel in dit kloteland?)
Of is samu social al vergeten? Kort geheugen... :roll:

Tenzij je tot de elite behoort, zal jouw realiteit ook niet blijven duren, je ogen sluiten en ontkennen lost niks op, dat is struisvogelgedrag...de kikker in de pot koud water die blijft zitten tot ie langzaam gekookt wordt...
Ik voorzie grote armoede en een volgende, georkestreerde financiële crisis en hoop van harte voor ons allen dat ik ongelijk zal hebben maar de tekenen aan de wand zijn haast onmiskenbaar.

Horus1
Lid geworden op: 23 dec 2016, 07:29
Locatie: Vlaanderen

26 dec 2018, 17:53

Ga hier verder niet meer over in discussie.  Vind je standpunten verwerpelijk en demagogie van het laagste niveau.   Met je laatste post maak je iedere vrijwilliger die zich dagelijks inzet voor jou "eigen mensen" belachelijk! Met dank! 
Ice

27 dec 2018, 12:28

Jij weet niet wat demagogie is.
Wie vertelt onwaarheden en doen loze beloften om verkozen te kunnen worden? 
Gaat er al een belletje rinkelen?
Wíe zijn dan de demagogen bij uitstek? 
Belachelijk dat je net diegenen die de volksverlakkerij aan de kaak stellen, beschuldigt van demagogie....

Vrijwilligers in grote getale zijn naïevelingen die zich gratis voor de kar laten spannen terwijl ze voor hun werk betaald zouden moeten worden.
En het is aan de beleidsmakers om ervoor te zorgen dat er geen inzamelingen tegen armoede door vrijwilligers nodig zijn! 
En daar zorgt de politiek volgens henzelf toch ook voor: door subsidies van ons belastinggeld uit te delen aan duizenden vzw's? 
Tiens, die dan ook op hun beurt weer 'tekort' komen?
Zeer goed financieel beheer, hé, net als de politiek? :roll:
Zal wel zijn dat ze een leger vrijwilligers en 'warmste week' nodig hebben?

De warmste week......en de week erop verhogen ze de accijnzen en belastingen nog maar eens, dan kunnen ze er volgend jaar de warmste máánd van maken!

Het is heel wat anders om in je omgeving mensen daadwerkelijk te helpen op vrijwillige basis (dát zijn de echte vrijwilligers die respect verdienen) dan je te laten misbruiken voor de hebzucht van gesubsidieerde vzw's door met je kop op tv de barmhartige uit te hangen. 
Fazal

27 dec 2018, 14:20

Ice schreef: 
Ik voorzie grote armoede en een volgende, georkestreerde financiële crisis en hoop van harte voor ons allen dat ik ongelijk zal hebben maar de tekenen aan de wand zijn haast onmiskenbaar.
Vind ik ook! Je zal helaas géén ongelijk hebben. U voorziet het ..., ik durf het met zekerheid te voorspellen.
Men hoeft maar te kijken naar wat er vanaf januari 2019 weer allemaal gaat veranderen, en dat is elk jaar hetzelfde.

Het belangrijkste punt is altijd weer dat het leven nog maar eens duurder gaat worden.
En dat minderheidsgroepen zoals daar zijn, gepensioneerden, zieken, mindervaliden, behoeftigen, onderbetaalde werknemers, noem maar op ..., er meer en meer de dupe van zullen zijn.

Gezien de sociale voorzieningen steeds krapper worden,  zullen ze zelfs binnen afzienbare tijd, proberen die minderheidsgroepen, bijna onopvallend, beetje bij beetje uit te schakelen.
Ziekenhuizen, geneesmiddelen en vele andere levensnoodzakelijke middelen zijn voor sommigen nu al stilaan onbetaalbaar aan het worden.

Ik wou ook heel graag dat ik ongelijk zou krijgen, maar dit is nu eenmaal de zichtbaar naderende en onstuitbare toekomst-realiteit, alle Horussen ten spijt..

 
Laatst gewijzigd door Fazal op 27 dec 2018, 15:12, 2 keer totaal gewijzigd.

Horus1
Lid geworden op: 23 dec 2016, 07:29
Locatie: Vlaanderen

27 dec 2018, 15:01

Uiteraard is niets doen Ice het gemakkelijkste. De grootste roepers......
Ice

27 dec 2018, 15:29

Dat is geen voorspelling meer, Fazal, dat is een logische conclusie als je wat gezond verstand gebruikt en de gevolgen, de rode draad, van de laatste jaren wil onder ogen zien.

Zowat iedereen zou die (georkestreerde) verarming kunnen zien én zelf ervaren ook nog door minder koopkracht en gemanipuleerde, hogere levensduurte? Of niet?
Net als onze discriminatie want deze 'maatregelen' worden telkens uitgekiend voor alleen de autochtone, vergrijzende doelgroep, migranten en vreemd gespuis krijgen voorrang en voorkeuren meestal onder het mom van 'kansarm, kroostrijk, discriminatie, racisme' en door allerlei uitzonderingsregels waardoor autochtonen worden uitgesloten.....
Het is dan ook onze eigen schuld dat we vergrijzen, we hadden maar meer moeten kweken..?  :roll:

Ik vind het onbegrijpelijk dat nog steeds mensen hun eigen ondergang blijven verdedigen...mogelijk hebben die een boven gemiddeld/vet pensioen/inkomen of een dikke spaarboek, totaal gebrek aan zelfbehoud en behoren ze niet tot de doorsnee burger, anders kun je dat toch niet verklaren? Of ze zijn stekeblind?

Maar....we zijn klagers, hé want er zijn nog altijd ergens op deze aardbol mensen die het slechter hebben dan wij, nietwaar? 
Tot zolang mogen we niet hopen op een menswaardig leven en zeker niet op een verzorgde, welverdiende oude dag. 

Tenslotte hebben we niet gewerkt voor onze kinderen maar om met onze welvaart onze morele en humane plicht te doen om te zorgen dat elke 'arme vluchteling' met familie uit de hele wereld een beter leven krijgt door gratis en verzorgd in onze hangmatten te komen liggen?
En onze kinderen en kleinkinderen?
Die zullen nog wat harder en langer moeten werken en nog meer inleveren om die hordes parasieten, waaronder terroristen, te onderhouden en de uittredingsmiljoenen en hallucinante lonen van de politieke dieven te blijven ophoesten.

@horus1: en wat doe jij, behalve het zonlicht ontkennen?  :roll:

Horus1
Lid geworden op: 23 dec 2016, 07:29
Locatie: Vlaanderen

29 dec 2018, 13:12

Veel Ice

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

30 dec 2018, 13:33

socrates schreef:België heeft een te hoge staatsschuld, Nederland zou binnen afzienbare tijd geen schuld meer hebben ?

Nederland heeft 1 regering die werkt, België heeft 6 regeringen die ruzie maakt en er alles aan doet om de andere stokken in de wielen te steken ,die meer bezig zijn zich zelf te verrijken aan mandaten en postjes die ze niet kunnen uitvoeren,maar waar hun aanwezigheid voldoende is.
Maar het is een feit dat ze in die 4,5 jaar meer belastingen ,indexsprong , accijnzen en BTW hebben verhoogt dan de voorgaande regering,en er ondanks alles toch in slagen om nog 72 miljard meer schuld te hebben, en niemand in al die regeringen heeft er een duidelijke uitleg over,en ik denk dat er ons in 2019 nog wat te wachten staat,het zal een Griekse coup worden, en daar zullen de gepensioneerden het slachtoffer van worden.
België is een land,maar toch zijn de taksen en lasten in Wallonië ,Brussel en Vlaanderen anders,zelfs men de onlangs voorgestelde KM heffing, zou het alleen voor Vlaanderen zijn,ook die zorgpremie is verschillend, en waarom moeten we nog een extra zorgpremie (verplicht) betalen bovenop de verplichte ziekteverzekering.
Ze vinden allerhande verdoken belastingen uit,gaande van het extra isoleren van een huis tot het rijden op de openbare weg, en steeds hebben ze minder, en we hebben dan nog het geluk dat de intrest op de staatsschuld zo laag is , want anders zou hun schuld X 10 zijn.
En het ergste is dat men voor die onbekwame pipo's ,die van zich zelf denken dat ze het warm water hebben uitgevonden ,nog MOETEN gaan kiezen ook. :(
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

Flashback
Lid geworden op: 08 mei 2014, 17:47
Locatie: Boemerskonte

30 dec 2018, 14:06

Horus1 schreef:... Resultaat  van de Warmste Week gezien? Dat is solidariteit voor onze eigen  vlaamse vzw's! 
De "warmste week" baseert het resultaat op telefonisch toegezegde giften MAAR bijna direct na de afsluitingsfeesten was in de kranten te lezen dat "de organisatoren hoopten dat al die toegezegde bedragen ook werkelijk zouden binnenkomen. Onder de hoofding "VERGEET NIET TE BETALEN a.u.b."
Toch eens benieuwd wat Vlaanderen ECHT heeft ingebracht. Een correcte afrekening dus, je weet wel ... kosten baten.

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

30 dec 2018, 16:13

Toch eens benieuwd wat Vlaanderen ECHT heeft ingebracht. Een correcte afrekening dus, je weet wel ... kosten baten.
Toch eens benieuwd wie wat echt krijgt, zonder vriendjes politiek,als men weet dat mensen hun medicijn niet kunnen betalen,en men  leest......wat het kankerfonds, de goede doelen, de warmste week in Vlaanderen heeft opgebracht, en wetend dat er zeer hebzuchtige mensen bestaan dan heb ik ???????
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.