Spijbelen

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

13 jan 2019, 08:29

petrol schreef:Van mij mogen ze op woensdagnamiddag,zaterdag of zondag gaan betogen.
We zullen eens hoeveel er dan nog rondlopen in die betoging???????
En hoelang hun betogingen dan nog zullen duren??????
Dat gaan ze niet doen want het werd hen al gevraagd. Hun antwoord : dan haalt het niet uit de regering moet zien dat het ons menens is.   

petrol
Lid geworden op: 29 jan 2018, 08:06

13 jan 2019, 09:09

Prima Vera schreef:
petrol schreef:Van mij mogen ze op woensdagnamiddag,zaterdag of zondag gaan betogen.
We zullen eens hoeveel er dan nog rondlopen in die betoging???????
En hoelang hun betogingen dan nog zullen duren??????
Dat gaan ze niet doen want het werd hen al gevraagd. Hun antwoord : dan haalt het niet uit de regering moet zien dat het ons menens is.   
Mooi antwoord,want dag in dag uit uw broek verslijten op de schoolbanken is inderdaad op de lange duur vervelend.
Alle middelen zijn goed om maar niet op de schoolbanken te moeten zitten.

fregat
Lid geworden op: 05 jan 2011, 18:04
Locatie: Waasland

13 jan 2019, 09:49

petrol schreef:
Prima Vera schreef:
petrol schreef:Van mij mogen ze op woensdagnamiddag,zaterdag of zondag gaan betogen.
We zullen eens hoeveel er dan nog rondlopen in die betoging???????
En hoelang hun betogingen dan nog zullen duren??????
Dat gaan ze niet doen want het werd hen al gevraagd. Hun antwoord : dan haalt het niet uit de regering moet zien dat het ons menens is.   
Mooi antwoord,want dag in dag uit uw broek verslijten op de schoolbanken is inderdaad op de lange duur vervelend.
Alle middelen zijn goed om maar niet op de schoolbanken te moeten zitten.
Uiteraard zijn veel ouders mee verantwoordelijk voor dit spijbelen ! Veel houden zelfs hun kinderen thuis op het einde van het schooljaar ( of trimesters ) om vroeger op vakantie te kunnen vertrekken !
Slechts één oplossing : intrekken kinderbijslag ! :evil:
Doe wel en zie niet om !
MaLoReg

13 jan 2019, 10:39

Ze zal blij zijn=nu een BV (zoals zovele hahahaha.)Was op ATV en komt seffens in de zevende dag.
Hoera hoera 'k ben bekend!!

Idefix
Lid geworden op: 21 jun 2007, 18:58
Locatie: Vlaams Brabant

13 jan 2019, 10:40

Eigenaardig misschien maar ik heb een donkerbruin vermoeden dat het een stunt is van Groen. Ze hebben bij de Gemeentelijke verkiezingen redelijk wat stemmen van "jongeren" gewonnen met hun propaganda voor gezonde lucht ; proper water en meer natuur, dus...…..Als ze nu "een jongere" kunnen op het podium zetten, die naar voorbeeld van de Gele hesjes, een hoop jeugd naar buiten kan krijgen op een schooldag met de belofte dit iedere week te doen (een Woensdagnamiddag of een Zaterdag hadden vermoedelijk minder gevolg gehad) gaat dat gegarandeerd een hoop jonge stemmen opleveren bij de volgende verkiezingen. 
Ben ik ernaast???? Of ben ik er boenk op???  Dat gaan we de volgende maanden ondervinden.
De zon is gratis voor iedereen

walteropdemaan
Lid geworden op: 27 nov 2009, 15:56

13 jan 2019, 11:18

En welke oplossingen stellen de spijbelaars voor? Ga maar eens kijken na één of ander festival hoeveel rotzooi men achter laat. Met de auto naar school. Met het vliegtuig op reis. Allemaal een smartphone, tablet en PC. Maar wel gaan betogen voor het klimaat. Is de jeugd van vandaag nu werkelijk zo naïef? Kunnen die zelf nog nadenken?

petrol
Lid geworden op: 29 jan 2018, 08:06

13 jan 2019, 11:23

Zo werkt  spijbelen voor het klimaat !!!

https://prnt.sc/m6jbqt

petrol
Lid geworden op: 29 jan 2018, 08:06

13 jan 2019, 11:27

walteropdemaan schreef:En welke oplossingen stellen de spijbelaars voor? Ga maar eens kijken na één of ander festival hoeveel rotzooi men achter laat. Met de auto naar school. Met het vliegtuig op reis. Allemaal een smartphone, tablet en PC. Maar wel gaan betogen voor het klimaat. Is de jeugd van vandaag nu werkelijk zo naïef? Kunnen die zelf nog nadenken?
Voor een groot deel de schuld van hun activistische ouders waar ze door gemanipuleerd worden.
En dan krijg je een  hoop meelopertjes die niet graag op de schoolbanken zitten.

Polmar
Lid geworden op: 23 feb 2004, 16:51

13 jan 2019, 11:45

Ze worden ontvangen bij Peeters, wat een eer ?????? 

Polmar
Laatst gewijzigd door Polmar op 13 jan 2019, 17:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Apple Imac Mojave

figaretto
Lid geworden op: 13 aug 2005, 14:10
Locatie: waar de meeuwen schreeuwen boven 't golfgedruis...

13 jan 2019, 16:50

Idefix schreef:Eigenaardig misschien maar ik heb een donkerbruin vermoeden dat het een stunt is van Groen.
In verband hiermee misschien nog dit : tijdens het televisienieuws van 13u (VTM) werd een lerares geïnterviewd uit een lyceum te Gentbrugge. Hoewel ze hiervoor nog geen fiat had gekregen van de schooldirectie maakte ze haar voornemen bekend om aanstaande donderdag mee te gaan betogen met de scholieren. Meer zelfs, ze deed een oproep aan al haar collega's leerkrachten om haar voorbeeld te volgen. Indien ik me niet vergis noemt men dit in zeevaartkringen "muiterij". Voor zoiets werd je vroeger al eens gekielhaald. Ik weet niet precies welke procedure dit was maar ik denk dat dit allesbehalve aangenaam was. Oh enne...Idefix, wat uw bovenstaande quote betreft,  de nieuwslezer voegde er fijntjes aan toe dat de dame ooit op een verkiezingslijst van Groen stond. Dit laatste was misschien wel wat overbodige informatie maar hij deed het wellicht om alle twijfel weg te nemen....
 

zotspook
Lid geworden op: 25 aug 2005, 15:14
Locatie: limburg

13 jan 2019, 17:01

Ze moeten niets zeggen, want wat voor een rommel en vuiligheid laten ze niet achter op festivals en bijeenkomsten voor tieners, en zouden zij te voet of met de bus of fiets naar school gaan?  Ze zullen wel allemaal hun rijbewijs halen, en met een vliegtuig op reis gaan of met een vuil brommerke rijden.
Ook ik wil is graag komen kennis maken met het seniorennet ik ben al zelf over de vijftig tja een oud spook he ! of wat dacht je en ik werk ook bij senioren en heb altijd veel interesse ervoor gehad

Idefix
Lid geworden op: 21 jun 2007, 18:58
Locatie: Vlaams Brabant

13 jan 2019, 17:17

Inderdaad, ik heb de bevestiging ook gehoord... Ik hoop voor de jeugd dat ze hen niet zo zot krijgen om Groen te stemmen, stel je voor dat Van Besien Premier wordt en met zo een vettig kopje ons land in het buitenland moet vertegenwoordigen....
De zon is gratis voor iedereen

Idefix
Lid geworden op: 21 jun 2007, 18:58
Locatie: Vlaams Brabant

13 jan 2019, 17:23

Kielhalen was inderdaad niets om plezier aan te beleven, toch niet voor de gekielhaalde.
Men gooide en touw over stuurboord zodat het dwars onder de boot liep en aan bakboord terug boven kwam. De twee uiteinden werden aan elkaar geknoopt maar met de hoofdrolspeler in het midden. Die werd dan aan stuurboord overboord gegooid en terwijl het schip verser voer er langs de bakboordzijde terug bovengetrokken.
Vermits de romp onder water volplakte met mosselen en schelpdieren kwam de hoofdrolspeler zwaar gehavend terug aan dek.  Als hij een erge misdaad had begaan deed men dat een tweede keer, dat was gewoonlijk het einde van de man zijn lijdensweg.
Laatst gewijzigd door Idefix op 15 jan 2019, 16:30, 1 keer totaal gewijzigd.
De zon is gratis voor iedereen
Ice

14 jan 2019, 16:35

Jongeren laten zich bedrog en leugens aanpraten ivm klimaat:

http://xandernieuws.punt.nl/content/201 ... d[quote]25 Nederlandse deskundigen, waaronder ere-doctor van de TU-Delft Kees le Pair, slaan alarm vanwege het klimaat- en energiebeleid van de kabinetten Rutte, dat volgens hen nu al onnoemelijk veel schade aanricht aan onze economie en de toekomst van onze (klein)kinderen in groot gevaar brengt. 
De groep experts heeft een Klimaat Manifest opgesteld dat iedereen kan ondertekenen. 
Daarmee wordt de overheid dringend oproepen om het roer om te gooien, want ‘de voorgestelde Klimaatwet' leidt regelrecht naar een ramp... Handhaving ervan met de wet in de hand veroorzaakt een catastrofe van armoede, kou en honger. Economisch maakt het Nederland tot een derde wereldland.’ [/quote]Hier het manifest:

http://www.clepair.net/klimaatalarm.html
DAT zouden al die spijbelende leerlingen én onwetende leerkrachten moeten lezen ipv in paniek de straat op te rennen!
Er worden ook aanbevelingen gedaan hoe het anders kán en zou moeten zijn:
Het Nieuwe Klimaat Alarm voor komende armoede, kou en honger is vele malen realistischer dan dat van narigheid van het klimaat zelf. 
Dus wie weet, zijn er adspirant leiders die zich willen opwerpen als redders.
Ze hebben betere papieren om het volk achter zich te krijgen dan concurrenten met hun overschatting van de invloed van de mens op het klimaat. 
Dat is nu nog onze enige hoop. 
Een schets van een werkelijk rationeel en verantwoord beleid kan kort zijn.

Geen gasuitstap.
Voortgaan met maatregelen zoals we al honderden jaren doen in onze strijd tegen het water. 
De bevolking verkleinen en verstandig - dat is niet alleen voor de goede schijn - omgaan met het milieu.
Stoppen met de CO2 onzin, dus met subsidie aan windmolens, zonnepanelen en biobrandstof.
Beseffen dat fossiele brandstof nog wel zo'n 200 jaar toereikend is om onze welvaart te behouden.
Maar dat het vijftig jaar duurt om, als we weten wat we moeten doen, de energietransitie te voltooien.
Onderzoek en ontwikkeling van energietechniek, die werkelijk duurzaam is, versterken. Conversie, opslag, veilige uraan kweekreactoren, idem thorium en als plan C: kernfusie. 
Elk van die drie heeft de potentie ons miljoenen jaren te vrijwaren van energietekort.

figaretto
Lid geworden op: 13 aug 2005, 14:10
Locatie: waar de meeuwen schreeuwen boven 't golfgedruis...

14 jan 2019, 17:56

Zeer correcte en gesmaakte posting Ice. En voor de velen van de paniekfabriek waarschijnlijk "an inconvenient truth".