HISTORIEK van SENIORENNET.

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Tilly
Moderator SeniorenNet
Lid geworden op: 24 dec 2002, 15:35
Locatie: aan het bos van den baron

07 mei 2004, 00:30

  • "Zoek mij eens informatie over mijn pensioen", zei grootmoeder tegen Pascal. " Maar ik kon de gevraagde documenten voor bomma op het internet niet altijd vinden. Zo is mijn project begonnen. Als vijftienjarige startte ik met de uitbouw van een website voor 50-plussers."
Aan de hand van verschillende berichten her en der geplaatst op ons forum wil ik hier het ontstaan en de groei van ons Seniorennet in kaart brengen.
Tilly

27/03/2001 ONTSTAAN SENIORENNET
Onze webmaster, Pascal Vyncke


Afbeelding

Webmaster schreef:


Seniorennet is officieel van start gegaan op 27 maart 2001.

Uiteraard was daar al maanden voorbereiding en werk aan voorafgegaan voor de website online kon gaan.

En op de 1e verjaardag is Seniorennet geheel van uitzicht gewijzigd geworden, normaal gepland voor 27 maart 2002, maar uitgelopen naar 7 april 2002 doordat ik het nog een beetje beter wilde maken.
Ik was gestart rond Kerstmis 2001, dat zijn dus heel wat maanden werk voor de nieuwe site; maanden werk zonder dat ik iets aan de bezoekers kon laten zien. Maanden nieuwe grafische technieken en programma's, programmeertalen, databanken, ... om de site te maken zoals je ze nu ziet.
En er zit nog veel meer in de site wat je niet zomaar ziet, maar om het mezelf makkelijker te maken. De homepage bv. is geheel automatisch gegenereerd. De moppen, lach van de dag en zo zijn op voorhand (enkele dagen, soms enkele weken) op voorhand ingegeven, en komen mooi automatisch 's nachts online. Het zou een enorm werk zijn iedere avond alles te veranderen en het online te zetten...

Amai, ik wilde antwoorden wanneer seniorennet is gestart, en ik heb al een heel verhaal verteld...

Ik wil er ook nog bij zeggen dat Seniorennet echt bekend is geworden sinds december 2001, toen Seniorennet kon 'spreken', toen hebben we zowat alle media gehaald: kranten, tijdschriften, radio en TV (VTM Nieuws van 13u en 19u).
_________________
Pascal Vyncke
Webmaster
www.seniorennet.be
Laatst gewijzigd door Tilly op 01 mei 2006, 21:42, 2 keer totaal gewijzigd.

Tilly
Moderator SeniorenNet
Lid geworden op: 24 dec 2002, 15:35
Locatie: aan het bos van den baron

07 mei 2004, 00:34

25/05/02 Eerste chattersbijeenkomst.


Afbeelding


KLIK HIER om verslag en foto's te bekijken.

.... en dit schreef Sloeber:

't Heeft ons deugd gedaan, 't heeft ons deugd gedaan, aan ons hartje aan ons hartje, en we gaan nog niet naar huis bijlange niet bijlange niet....

Dit waren de laatste woorden van de +/- 40 dappere senioren die de stad van Rodenbach ( den dichter natuurlijk) bezochten.
De samenkomst starte zo rond 12 uur voor een hapje en om 14.05 werden de deuren geopend van het Taverne Fantasie. Enkele deelnemers waren zeer stipt en die stonden om 14 uur dus nog voor de gesloten deur.
Bij het binnenkomen waanden we ons een beetje in Disneyland. Dit is het thema waarrond de instelling is versierd.
Hoe verder, sommigen zeggen hoe dieper, men ging hoe donkerder het werd. Aan electrische stroom geen gebrek maar de gekeurde lampjes lieten weinig licht door.
Waarschijnlijk omdat de senioren toch verlichte geesten zijn.

Het werd een gezellig samenzijn met de nodige moppen en annecdotes. Koffie, thee,water en gerstenat zorgden ervoor dat de kelen niet te droog werden en zo tussendoor ne goeien pannekoek.
Voor het opkomen van de volgende dag (of was het toch nog maar 21,30uur? maar 't was zeker nog donker) verlieten de laatse dapperen moe maar tevreden Roeselare.

Wanneer zal de volgende bijeenkomst zijn???Alle deelnemers zijn goed en wel thuisgekomen.
Sommigen konden het niet laten en waren reeds om 23 - 24 uur al terug aanwezig op het web.

Zou het toch verslavend werken?
Sloeber

Tilly
Moderator SeniorenNet
Lid geworden op: 24 dec 2002, 15:35
Locatie: aan het bos van den baron

07 mei 2004, 00:39

31/08/2002 Het is gelukt, we zijn met 100!

Geplaatst: Za 31 Aug 2002, 18:05
____________________________
Dag mensen,

We zijn inderdaad aan de 100 geraakt. Dat betekend dat het in ieder geval succes heeft.
Op een antwoord van Robert, dat hoe meer mensen, dat dat geen garantie is voor kwaliteit. Ik denk dat we met z'n allen, en dan vooral jullie, er al goed hebben voor gezorgd dat het niveau hoog blijft. Dank daarvoor.

Ook een reactie van iemand was de webmaster te bedanken. Wel erg bedankt, het doet me steeds veel plezier te horen dat mensen het werk appreciëren, want geloof me, dit is écht veel werk. Maar alle toffe reacties geven steeds moed om verder te doen.

Groetjes,

Pascal Vyncke
Webmaster
www.seniorennet.be

Tilly
Moderator SeniorenNet
Lid geworden op: 24 dec 2002, 15:35
Locatie: aan het bos van den baron

07 mei 2004, 00:40

23/11/2002 Ontmoetingsdag Roeselare

Voor de foto's en het verslag van die dag:

KLIK HIER

Tilly
Moderator SeniorenNet
Lid geworden op: 24 dec 2002, 15:35
Locatie: aan het bos van den baron

07 mei 2004, 00:42

17/02/2003 De webmaster en Seniorennet in de kranten

De laatste dagen heeft in zowat alle kranten artikels over mij en Seniorennet gestaan.

Op aanvraag van velen, heb ik de artikels ingescand.
Sommige artikels waren té groot, waardoor ik ze in 2 keer moest inscannen en vervolgens aaneen plakken.

Hier zijn ze:

Het Nieuwsblad, Het Volk en De Gentenaar op 13/02/2003 (alle drie hetzelfde artikel):
http://www.seniorennet.be/Images/Overig ... 2_2003.jpg

De Nieuwe Gazet op 13/02/2003:
http://www.seniorennet.be/Images/Overig ... 2_2003.jpg
Opm: Bovenaan in de zwarte balk (is eraf gevallen bij scannen: artikel té groot) staat er "17-jarige is brein achter populairste Belgische website voor senioren".

Het Laatste Nieuws, regio Antwerpen, op za 15 en zo 16 februari 2003:
http://www.seniorennet.be/Images/Overig ... 2_2003.jpg
Opm: In de zwarte balk (is eraf gevallen bij scannen), staat ook nog "Pascal Vyncke: "Maar ik ben géén computer'nerd'""

Het Laatste Nieuws, nationaal (heel België), vandaag (ma 17/02/2003)
http://www.seniorennet.be/Images/Overig ... 2_2003.jpg

Voor de rest is het ook op ATV geweest op do 13/02/2003, en is er (live) een interview geweest op Radio Donna vandaag (17-02-2003) rond 08u10.
________________________


Pascal Vyncke
Webmaster
www.seniorennet.be

Tilly
Moderator SeniorenNet
Lid geworden op: 24 dec 2002, 15:35
Locatie: aan het bos van den baron

07 mei 2004, 01:35

PERSCONFERENTIE

Hoi iedereen,
Verleden week woensdag hebben we van 10u tot 15u persconferenties gehad. De dag daarna, donderdag, zijn er artikels verschenen in: "De Nieuwe Gazet "(Mooi artikel), "Het Volk", "De Gentenaar", "Het Nieuwsblad".
Gisteren stond het in Het Laatste Nieuws (Regionaal).Vandaag dus in HLN (nationaal)
De GVA stuurde donderdag 2 journalisten en fotograaf maar we hebben nog niets gevonden.
Vanmorgen om 8.10u hebben Pascal en zijn ouders een reclamespot gekregen op Radio Donna. :P
En het zal nog niet gedaan zijn hoor.

Inderdaad dit net verdient sterren, en een genie zoals Pascal mogen ze echt niet wegsteken. Maar even verdienstelijk zijn de ouders. Intelligente, bescheiden, zéér lieve mensen.

Iedereen alvast bedankt voor de felicitaties. :wink:

prutske



Een reaktie van één van onze gebruikers:

Deze morgen bij het ontbijt bijna van mijn stoel getuimeld!

Toen ik een foto in de krant zag staan van twee pronte senioren en een jongeman met een laptop in de handen begon ik geïnteresseerd het bijhorende artikel te lezen en wat bleek, het ging over "ons" seniorennet. Groot was dan ook mijn verbazing toen de knappe jongeman op de foto Pascal Vyncke bleek te zijn en hij slechts 17 jaar is. Het is toen dat ik bijna van mijne stoel viel! Wat een aangename verrassing! Nen dikke proficiat mijnheer Vincke en ik beloof je dat de eerste die ooit nog eens een slecht woord zegt over de jeugd van tegenwoordig, het met mij aan de stok krijgt. Ik lees dat jij nog geen vriendin hebt...... Heb ik nu spijt dat ik geen 17 meer ben hahaha. Je zou nog moeilijk van mij verlost geraken. :lol:

Aan oma en opa Vyncke zou ik willen zeggen: een dikke proficiat. U mag fier zijn met Uw kleinzoon. Trouwens Uw blik spreekt boekdelen.

Aan Pascal HARTELIJK DANK. IK heb mijn hart aan het seniorennet verloren.


Vanwege een zeer dankbare Mimi

Tilly
Moderator SeniorenNet
Lid geworden op: 24 dec 2002, 15:35
Locatie: aan het bos van den baron

07 mei 2004, 01:36

19/02/2003 De kaap van de 500 leden bereikt:

Geplaatst: Wo 19 Feb 2003, 17:17 Onderwerp: Met 500

Proficiat, wat zullen we drinken, we zijn met 500.
Ik weet het want ik was de 499ste en er is één bijgekomen, dus
Met de beste groeten.

RomcornelAfbeelding

Tilly
Moderator SeniorenNet
Lid geworden op: 24 dec 2002, 15:35
Locatie: aan het bos van den baron

07 mei 2004, 01:38

26/02/2003 Interview met webmaster op de radio:

Voor de Antwerpenaars onder ons:

Vandaag, woensdag (26-2-03), zal op Radio 2 Antwerpen tussen 12.00u-13.00u een interview zijn met mij over Seniorennet.be.

Groetjes,
_________________
Pascal Vyncke
Webmaster
www.seniorennet.be

Tilly
Moderator SeniorenNet
Lid geworden op: 24 dec 2002, 15:35
Locatie: aan het bos van den baron

07 mei 2004, 01:39

02/03/2003 Chatters-ontmoeting 2 maart te Mortsel.

Afbeelding

Voor de foto's en het verslag van Tigra : KLIK HIER

Tilly
Moderator SeniorenNet
Lid geworden op: 24 dec 2002, 15:35
Locatie: aan het bos van den baron

07 mei 2004, 01:56

06/03/2003 NOG PERSBERICHTEN.

Er zijn nog 2 artikels verschenen, ik heb ze ook ingescand voor de geïnteresseerden, indien je het hebt gemist.

Gisteren (donderdag 6-3-03) in Gazet van Antwerpen:
http://www.seniorennet.be/Images/Overig ... 3_2003.jpg

En eventjes geleden (19-2-03) in Nederland; ik heb nu pas aan het artikel geraakt, verschenen in het Nederlands Dagblad:
http://www.seniorennet.be/Images/Overig ... 2_2003.jpg

Binnenkort (ik heb nog geen datum), verschijnt er ook een artikel in Tertio, en dan is het gedaan denk ik; dan is het weer eventjes rustig...

Pascal Vyncke

Tilly
Moderator SeniorenNet
Lid geworden op: 24 dec 2002, 15:35
Locatie: aan het bos van den baron

07 mei 2004, 01:57

14/04/2003 Chatmeeting Antwerpen L.O.
En het enthousiasme van onze senioren groeit met de dag...


Op 14 april 2003 was er opnieuw een bijeenkomst georganiseerd van de chatters in "Top Hat" te Antwerpen, Linker Oever.

Voor verslag en foto's

KLIK HIER

Dankwoordje van webmaster Pascal:

Ik, Pascal Vyncke, de webmaster dank ook alle chatters voor hun bijdrage. Zonder dat ik van iets wist hebben jullie een omhaling gedaan en ik ben enorm blij met dit heel toffe gebaar.
Kip is de omhaling bij mij thuis komen brengen (dank daarvoor aan Kip).
Allemaal, duizendmaal dank, ik ben er heel blij mee!!

Pascal Vyncke

Tilly
Moderator SeniorenNet
Lid geworden op: 24 dec 2002, 15:35
Locatie: aan het bos van den baron

07 mei 2004, 01:58

26/04/2003 Meeting Kessel-Lo

Op zaterdag 26 april 2003 is er weer een bijeenkomst geweest van de bezoekers van Seniorennet.be.
Dit keer geen verslag van de bijeenkomst, maar wel overvloedig veel foto's genomen door de aanwezigen zelf.

Afbeelding 4 van onze @pestaartjes :wink:

Geniet maar na van de foto's.
KLIK HIER

Tilly
Moderator SeniorenNet
Lid geworden op: 24 dec 2002, 15:35
Locatie: aan het bos van den baron

07 mei 2004, 02:00

14/05/2003 Verjaardag van webmaster Pascal.

Prutske schreef:

Webbie

We weten dat er op je verlanglijstje 36u per dag staat. Spijtig genoeg kunnen we jou dat niet geven als verjaardagscadeau. Wat we jou wel kunen geven is een klok met het "Nu" op. Vandaag is een goede dag, een prettige dag, een dag om met de tijd mee te gaan, een dag om van te genieten. Ook de 14 de mei.

Van ons krijg je op je 18de promotie, we delen mee in je feestvreugde, en vieren met zijn allen mee met jou succes als jonge ondernemer.
Geef nooit op wat je voor al deze senioren doet. Je bent een voorbeeld en wat voor één.

Ook proficiat aan je lieve ouders.

De moderators,
Sloeber, Flieg, Prutske.
_____________________________

En heel veel gebruikers hebben hem in de bloemetjes gezet.
Afbeelding

Tilly
Moderator SeniorenNet
Lid geworden op: 24 dec 2002, 15:35
Locatie: aan het bos van den baron

07 mei 2004, 02:01

24/05/2003 Radio 2 , Somers en Verschuren

Webmaster,

Proficiat met Uw optreden samen met Uw Oma bij Somers en Verschueren op zaterdag 24 Mei bij Radio II.
U hebt zeer waarschijnlijk weer een paar leden bij gewonnen.
Een dikke proficiat.

Robert

Afbeelding

Tilly
Moderator SeniorenNet
Lid geworden op: 24 dec 2002, 15:35
Locatie: aan het bos van den baron

07 mei 2004, 02:03

5, 6 en 7/06/2003 SENIORENNET met STRATO-VANI in de Oktoberhallen te Wieze.

Afbeelding

KLIK HIER om hun muziek te beluisteren en om het verslag te lezen van de samenwerking.
___________________________________

Wettel schreef:

Hallo allemaal,

Wij komen juist thuis van Wieze.
De afwezigen hebben ongelijk: een heel goed orkest dat hele leuke melodieën speelt, een warme presentatie door Connie Neefs, een schitterende Lisa Del Bo en een uitstekende Will Tura!

En bedankt vader Vyncke dat we even bij Will Tura mochten ...
Spijtig dat de leden van dit foum of uit de mailgroepen geen naamkaartje droegen ... Wellicht waren er dan onder mekaar meer contacten geweest en hadden we mekaar leren kennen!

Wettel