Waar vandaan: Geld en Werk > Werk & Carrière > Met deze 4 tips lukt ALLES!

Met deze 4 tips lukt ALLES!

Met deze 4 tips lukt ALLES!

Je een held voelen en alles doen lukken wat je voor ogen hebt, dat wil toch iedereen? Wel, dat blijkt niet eens zo moeilijk te zijn.

Vorige maand overleed Stephen Covey. Covey was een Amerikaanse managementgoeroe en schreef een van de meest gelezen boeken over persoonlijke effectiviteit.

In 'De zeven eigenschappen van effectief leiderschap' ging de voormalige professor van de Brigham Young University in Utah in op het begrip zelfmanagement. Sandra Planjer, een coach voor persoonlijke effectiviteit en assertiviteit, herschreef de beste ideeën van deze managementgoeroe tot korte bondige tips ...

1. Begin met het einde in gedachten

Als je weet waar je heen wilt en je houdt dat steeds in je achterhoofd, is het veel makkelijker om je focus te houden en beslissingen te nemen.

2. Bedenk wat het belangrijkste is wat je moet doen en maak daar tijd voor vrij

Zorg dat je niet geleefd wordt door je werk. De meeste onder ons besteden te veel tijd aan wat dringend is en te weinig tijd aan wat belangrijk is.

3. Probeer eerst te begrijpen, dan pas om begrepen te worden

De meeste mensen luisteren niet met de bedoeling om te begrijpen, maar met de bedoeling om te antwoorden.

4. Wees assertief

Beslis zelf wat je hoogste prioriteiten zijn en heb de moed om - vriendelijk, glimlachend en niet-verontschuldigend - 'nee' te zeggen tegen andere dingen. En de manier waarop je dat doet, is door een groter 'ja' in jezelf te hebben branden. Zorg ervoor dat je doet wat het beste is en niet wat goed is voor een ander.

Lees ook:

Bron: Jobat.be