Ervaringen met /aankoop en/ of garantie GOEDE EN SLECHTE !

Vragen/antwoorden betreffende computer hardware.

Lieve 56

29 dec 2007, 22:14

JP-ke

Nu Makro kun je als verdeler zien die nemen niks in huis als ze zelf garantie moeten geven gaat gewoon naar fabrikant terug zonder poespas en die mag niet moeilijk doen of heel zijn assortiment vliegt de deur uit.
Maar daar heb ik ooit een horloge gekocht en dikwijls moeten terug keren en daarom is die bij mij voor altijd afgeschreven (vroeger hadden particulieren daar geen kaart en als je dan steeds aan een clubje waar je bij bent moet gaan vragen, hebben ze er nu wel voor particulieren?????????)

Groetjes en prettig einde jaar en hopelijk geen pc problemen in 2008
Slieke
Take my advice,
I'm not using it.

channelten

31 dec 2007, 14:56

heb bij Makro Deurne een draadloze router Belkin gekocht en kwam tot de ontdekking dat ik eigenlijk een modem-router had moeten kopen (doordat ik een usb modem heb en de router enkel kan gebruikt worden met een ethernetmodem).
Heb geprobeerd om de modem in te ruilen maar dat wilden ze bij Makro niet. Heb Belkin gecontacteerd maar daar spelen ze me terug naar het kastje van Makro. Als ik hier lees wat Makro al allemaal zonder discussie ingeruild heeft dan vraag ik me af wat ik mispeuterd heb om op een weigering te botsen.
Heb aan Belkin gevraagd of ze kunnen tussenkomen bij Makro en tevens gezegd dat ik de zaak eens via Test Aankoop zal aankaarten.
Ben nu eens benieuwd wat de reactie gaat zijn maar ik verwacht het slechtste en hoop op het beste.
Allemaal een voorspoedig 2008

verhaegen
Support SeniorenNet

31 dec 2007, 15:06

normaal is der een 7 dagen terug geef dinge

ED.

03 jan 2008, 00:51

Heb mij vandaan die nieuwe Medion aangeschaft. Miserie mannekens. Morgen krijgen ze hem terug bij de Aldi! En dan nog die halfafgewerkte Windwos Vista: een schandaal dat ze dit durven verkopen! Leve XP!!!!

Komma@

03 jan 2008, 01:50

ED. schreef:Heb mij vandaan die nieuwe Medion aangeschaft. Miserie mannekens. Morgen krijgen ze hem terug bij de Aldi! En dan nog die halfafgewerkte Windwos Vista: een schandaal dat ze dit durven verkopen! Leve XP!!!!
Heb Die Medion vandaag voor iemand geinstalleerd , prachtig machien, werkt perfect ! Leve de nieuwe Vista !!!!!!!!!

Komma@
:cry:
Houston we have a problem ........

Proud Windows 8.1 Pro user !

Dayco

13 jan 2008, 02:54

Ik ben al heel wat jaren met computers bezig en heb zo al heel wat gekocht en mee gemaakt.
Ook vragen mensen me wel eens raad als ze een computer willen kopen, zo kwam ik ooit bij Softcomputer van Hoogstraten terecht.
Mijn beste vriend vroeg me om mee te gaan kijken op een paar plaatsen want hij wou een computer kopen en wist niet wat en hoe.
Ik daar mee naar een paar winkels waaronder Softcomputer die toen pas open was. Het was een zaterdag rond een uur of 15.30
Wij de winkel binnen er was geen volk binnen alleen een mijnheer die vroeg of hij kon helpen.
We zeiden hem dat we een computer wilde kopen en of hij ons wat kon laten zien. Ik moet er nog steeds aan denken en zal het ook nooit meer vergeten, weet je wat hij zei:
Kan je maandag eens terug komen want ik ben schabben in aan't laden.
Dat zeg je toch niet tegen een mogelijke klant, of klanten.
We hebben de computer dan ook bij een concurent gekocht.
Maar nu het volgende, ik ben nogal met computers bezich en als ik in een computerwinkel kom kijk ik eens graag rond wat ze verkopen.
Nu ben ik daar zo een vijftien keer geweest sinds de winkel bestaat (ik koop er mijn printer inkt en nog wat andere dingen) en nog nooit heb ik de winkel kunnen betreden zonder dat ik daar na vijf stappen te hebben gezet lastig gevallen word door een ambetante verkoper.
Trouwens die niet alleen want daar ben je geen 30 seconden binnen of ze staan er. Deze week ben ik er nog geweest en toen was hij aan't telefoneren ik dacht oef ik kan even rondkijken voor hij er is, wat denk je telefoon in de haak en hij was er.
Ik was op zoek naar een sate naar e sata kabeltje om mijn externe HD aan te sluiten. Ik moest mijn externe HD volgens hem maar met een USB kabeltje aansluiten, en hij beweerde eerst dat dat niet kon een externe HD aansluiten met een sata kabel, en dat het even snel was met USB als met Sata en dat je daarvoor ook nog een kaart in de computer moest steken. Ik denk dat hij zijn kennis eens wat moet opfrissen.
Telkens ik de winkel betreed voel ik mij juist een dief, je doet vijf stappen binnen en ze staan achter je rug, ik heb mij voorgenomen er nooit nog binnen te komen al is het de enige computerwinkel in onze buurt.
Bovendien is hun klant onvriendelijk beleid ook de voornaamste reden dat ik er nooit dure dingen heb gekocht, die koop ik wel waar ze vriendelijk zijn en bovendien een stuk goedkoper CD-ROM-LAND in Breda.
Al ben je daar twee uur in de winkel ze zeggen pas iets als ze gaan sluiten. Veel voordeliger, alles op voorraad en ze staan je bij met raad en daad, bovendien weten ze waar ze het over hebben, petje af voor CD-ROM-LAND. Je ziet het ook aan het aantal klanten dat daar komt.

Beste groeten nog aan de forum lezers.

En een gewaarschuwd man is er twee waard.

Condes

13 jan 2008, 10:18

Als het allemaal waar is wat je schrijft (en ik heb geen enkele reden om daaraan te twijfelen!) vind ik dat je het nog lang hebt volgehouden daar. Ik zou na hoogstens twee keer al afgehaakt hebben. Klant is koning!

Lieve 56

13 jan 2008, 21:17

Condes schreef:Als het allemaal waar is wat je schrijft (en ik heb geen enkele reden om daaraan te twijfelen!) vind ik dat je het nog lang hebt volgehouden daar. Ik zou na hoogstens twee keer al afgehaakt hebben. Klant is koning!
Hier treed ik bij klant is koning ook kleine klantjes, maar de verkoper is Keizer niet vergeten Hé :lol: :lol: :lol:

Heb van dat alles geen last, hebben hier een straat verder een pc winkeltje die met 3 mannen gerundt wordt en echt ze luisteren naar elk probleem, alleen zijn ze niet konstant open en s'avonds of weekend is het zo druk.
Maar ze nemen voor elke klant tijd

Slieke
Take my advice,
I'm not using it.

Condes

13 jan 2008, 22:06

...maar de verkoper is Keizer niet vergeten Hé
Ook zónder klantjes :?:

Lieve 56

13 jan 2008, 22:29

zoals jij keizer thuis bent zo is hij keizer in zijn winkel.
en als het de klant niet aanstaat om welke reden ook, ben jij vrij te gaan waar je wil. Niemand verplicht je om bij iets te moeten zijn monopolies zijn bijna totaal verdwenen

Tenslotte of hij zijn zaak goed of slecht runt daar beslist hij zelf over

Slieke
Take my advice,
I'm not using it.

Condes

14 jan 2008, 08:13

slieke schreef:zoals jij keizer thuis bent zo is hij keizer in zijn winkel.
en als het de klant niet aanstaat om welke reden ook, ben jij vrij te gaan waar je wil. Niemand verplicht je om bij iets te moeten zijn monopolies zijn bijna totaal verdwenen

Tenslotte of hij zijn zaak goed of slecht runt daar beslist hij zelf over

Slieke
Tjonge jonge..., misschien toch beter om eerst nog eens goed te lezen :?

Dayco

15 jan 2008, 20:00

Condes schreef:Als het allemaal waar is wat je schrijft (en ik heb geen enkele reden om daaraan te twijfelen!) vind ik dat je het nog lang hebt volgehouden daar. Ik zou na hoogstens twee keer al afgehaakt hebben. Klant is koning!
Spijtig genoeg is het allemaal waar, ik had het ook graag anders gezien maar ja.
Over CD-ROM-LAND ben ik zeer tevreden, ik denk dat ik er al zo een tien jaar klant ben en nog geen enkel probleem gehad.
Ik heb al meerdere computers ineen gestoken en dan ga ik gewoon op hun site kijken wat er te koop is, vervolgens maak ik een lijstje en ga ik het halen (zonder het te bestellen) dat is telkens allemaal binnen.
Als je hier in België 10 onderdelen moet hebben dan moeten ze er de helft van bestellen.
Moet je 50 processors hebben, of 50 moederborden dat kunt ge bij CD-ROM-LAND zo vinden. Moederborden zijn er zeker 50 verschillende binnen, van elk moederbord zijn er dan ook nog eens 1 tot 5 binnen.
Als je er een keer geweest bent dan ga je terug.
Bij PC shop te Vosselaar had ik een voeding besteld na een maand was die er nog niet (drie dagen levertijd volgens hun site en 67 voedingen van dat type in stock).
Het was omdat ik een cado bon van PC shop had gekregen en ik die moment eigenlijk niets nodig had dat ik dacht, ach ik bestel gewoon zo een stille voeding en vervang van een van mijn computers die lawaaimaker. Ik heb er uiteindelijk een gekozen die in de winkel lag anders had ik ze nog niet gehad.
Ik ben er trouwens op een week tijd drie keer geweest om een monitor te kopen die volgens dat ze zeiden seffends binnen zou komen, hij kon er elk moment zijn vertelde ze telkens.
Na een week heb ik het opgegeven.
Jongens toch waar sommige winkels nog mee bezich zijn ik weet het niet.
Maken jullie zoiets niet mee? Je gaat toch niet zeggen dat het bij mij alleen is he.

Groetjes Dayco.

facteurke

27 jan 2008, 16:10

Ook ik heb mijne pc in de aldi gekocht.
Verleden jaar in oktober binnen gedaan om nieuwe video kaart te plaatsen.
Na een 10 tal dagen de pc terug.
65 euro moeten betalen omdat een videokaart buiten de garantie valt.
5 tal dagen gewerkt en terug moeten opsturen voor het vervangen van de video kaart.pc weg geweest van 20 november 2007 tot 10 januari 2008.Pc paar dagen perfect gewerkt en ondertussen weer in reparatie gegeven van 22 januari en terug??????
Heb dus schijnbaar ene die op een maandag gemaakt is.
Volgens dat ik hier kan lezen op het forum.
Groeten.
Facteurke.

verhaegen
Support SeniorenNet

27 jan 2008, 17:01

videokaart is hardware
en is dus wél garantie !

facteurke

27 jan 2008, 17:04

Dacht ook dat het hardware was.
Volgens medion valt die buiten de garantie altijd.
Daarmee 65 euro moeten betalen.
Groeten.
Facteurke.