Waar vandaan: Helpcentrum > Problemen oplossen > Uitgeschreven en toch nog e-mails ontvangen?

Problemen oplossen: Uitgeschreven en toch nog e-mails ontvangen?

Heeft u zich uitgeschreven en als u binnen gaat en u ziet NIET meer de e-mail groep erbij staan, maar u krijgt tóch nog e-mails van de mailgroep?
Dan is de reden dat u zich in het verleden 2 keer heeft ingeschreven, met verschillende e-mail adressen en verschillende gebruikersnamen. U dient dan na te kijken op welk e-mail adres de e-mails toekomen (in het AAN: veld is dit te zien), en van dàt e-mail adres de gegevens op te vragen, via "Paswoord vergeten?". En vervolgens bovenstaande procedure volgen om uit te schrijven op ook dat andere e-mail adres.

Opmerking: het is mogelijk dat kort nadat u zich heeft uitgeschreven (en nog voor de bevestigings e-mail te hebben ontvangen), er nog één of meerdere e-mails aankomen van de mailgroepen, dit omdat deze reeds verstuurd waren vóórdat u zich had uitgeschreven (en al onderweg waren tussen SeniorenNet en uw provider).

U weet niet naar welk e-mail adres het gestuurd wordt?

Indien u echt niet weet naar welk e-mail adres de e-mails worden gestuurd en het systeem via bovenstaande manieren telkens zegt dat het adres niet gekend is als ingeschreven, dan kan u op volgende manier achterhalen wat nu werkelijk ingeschreven is. Uiteraard is het eenvoudigste u te herinneren wat u origineel inschreef, of de originele bevestigingse-mail terug te vinden.

Dit kan u eenvoudig zien door de e-mail(s) die u ontvangt te openen. Bij het veld "Aan" of "To" staat het e-mail adres naar waar het gestuurd werd. Zoals te zien op volgende foto.

Adres vinden

Het openen van een e-mail is in de meeste e-mail programma's eenvoudigweg door erop te dubbelklikken met de linkermuisknop.

Voor het geval u hier uw e-mail adres niet kan vinden, en er geen ontvanger opstaat of bijvoorbeeld "undisclosed-recipients:", dan kan u dus de ontvanger niet onmiddellijk zien. Ook eventuele andere redenen kunnen maken dat u verder wil zoeken naar de precieze ontvanger.

Adres vinden

U doet dit door de e-mail te openen (meestal erop te dubbelklikken, wij nemen in dit voorbeeld Windows Mail - Outlook Express).

Vervolgens linksboven klikken met je linkermuisknop op "Bestand" en dan klikken op "Eigenschappen".

Adres vinden

Klik vervolgens bovenaan op "Details".

U krijgt nu de zogenaamde "header" van de e-mail te zien. Achter het woordje "To" ziet u het adres staan waar de originele zender de e-mail naartoe stuurde.

Adres vinden

Een aantal zaken werden in het zwart weggehaald om privacy redenen.

Indien dit ook niet het geval is en u hier het juiste e-mail adres niet kan achterhalen, dan kijkt u op dezelfde plaats naar andere velden, zoals op volgende foto. Hiermee kan u zeker wel het juiste adres achterhalen. Zoek naar "Original-to", "Received", "Delivered-to" of "For" en dan uw e-mail adres.

Adres vinden

Indien u geen Outlook Express, Windows Mail of Outlook gebruikt is de procedure mogelijk lichtjes anders. Zoek naar de "headers" of "broncode" van het bericht.

Op volgende pagina krijgt u voor andere programma's en online webmail toepassingen uitleg. Indien die van u er niet bijstaat, kijk in de helpbestanden van het programma of online webmail om de headers of broncode/source van het e-mail bericht te achterhalen.

http://www.seniorennet.be/Pages/Help/versturen_headers_email.php

http://www.seniorennet.be/Pages/Help/versturen_bron_source_en_headers_email.php



Gerelateerde helponderwerpen:
Is het mogelijk een gebruiker over het hele netwerk te blokkeren?
Gebruikers Blokkeren
Oplossing bij inlogproblemen op het SeniorenNet - knop beantwoorden, fout pagina kan niet weergegeven worden…
Inlog problemen bij het wijzigen van schuilnaam en/of paswoord
Ik krijg virussen via SeniorenNet?!
U ontvangt e-mails ondanks uitschrijving
Kan het paswoord worden gereset ?
Melding overtredingen - Klachtencommissie
Ik wens geen e-mails meer te ontvangen
Ik heb het even druk, en wens tijdelijk geen mails te ontvangen.
Ik wens mijn gegevens te wijzigen!
Uw e-mail adres wijzigen
Mijn gebruikersnaam veranderen
Ik ben mijn gebruikersnaam vergeten
Ik ben mijn wachtwoord vergeten
Ik ben ingeschreven, maar ontvang geen berichten van de mailgroepen
Ik ben ingeschreven zonder dat ik dit heb gevraagd

Ga naar het Helpforum om vragen te stellen, antwoorden te vinden en uw kennis te delen met anderen.