Waar vandaan: Actueel >
Actueel - Vandaag: Het magazine ván de 50-plussers: PASC@L
| Archief |
SeniorenNet lanceert een nieuw, innovatief en creatief maandelijks magazine: PASC@L. Gebaseerd op het “Magazine 2.0” principe.
Back to basic. Met het magazine geven we de lezers zélf de kans om het woord te nemen. De 50-plussers hebben een enorme levenswijsheid en levenservaring. Ze willen die kennis ook met plezier meedelen aan anderen. Wij geven hen de kans.
Voor het magazine PASC@L staat de interactiviteit met de lezers bovenaan het prioriteitenlijstje : de 50-plussers sturen en geven de ideeën voor de inhoud en alles wordt netjes afgewerkt door een professionele (eind)redactie.
De inhoud van het magazine sluit hierdoor perfect aan bij de interesses van de 50-plussers.
Stevige meningen, reportages over hobby’s, lifestyle, wellness, wetenschap, culinair, reizen, stelling van de maand, … zijn enkele voorbeelden van de inhoud van het magazine PASC@L.
Waarom een tijdschrift, als alles reeds op de website kan? Onderzoek bij meer dan 2.000 vijftigplussers wees uit dat 81,14% ook tijdschriften leest. Bovendien heeft 48,49% van de surfende 50-plussers een partner die niet surft op het internet. Plaats genoeg dus om naast de website, de senioren een platform aan te bieden met alle sterkten van print. Voor de uitwerking van het magazine ging Pascal ook bij zijn senioren te rade : 70,31% zegt dun papier te verkiezen aan een goedkopere prijs voor een maandblad, gemiddeld zijn ze bereid 2,48 euro te betalen voor een maandblad en dit mag gemiddeld tussen de 54 en 65 pagina’s bedragen. Verder verkiest 64,60% een blad met meer tekst en minder foto’s en 81,91% vindt een A4-formaat ideaal. En PASC@L, die voldoet aan deze wensen : A4-formaat van 60 pagina’s met veel informatie en weinig extra bladvulling door grote foto’s. De prijs : slechts 2 euro.
Een unieke uitdaging voor de dagbladhandelaars. Daar waar het een evidentie is dat het magazine via abonnementen zou aangeboden worden, houdt Pascal er opnieuw een heel andere mening op na. Voor de verdeling wordt NIET gewerkt met abonnementen, het magazine zal enkel te verkrijgen zijn bij de dagbladhandelaars.
Inderdaad, Pascal gaat een uniek partnership aan met de dagbladhandelaars. “Tenslotte zijn zij de personen die instaan voor de verkoop van dagbladen en magazines, waarom hen dan ook niet erkennen in deze functie? Je moet de mensen respecteren voor waar ze voor staan en hen dankbaar zijn voor hun inzet. De klanten van PASC@L, zijn ook de klanten van de dagbladhandelaars, waarom zou ik dit ondermijnen. Een abonnement haalt de mensen weg bij de dagbladhandelaars. Het is pas wanneer je kan samenwerken en ieders sterke punten kunt benutten, dat je slaagt met projecten. Ik heb er dan ook alle vertrouwen in dat elk van deze mensen de verkoop en promotie van PASC@L in hun zaak tot een succes zullen maken.”, aldus Vyncke.
Met de komst van PASC@L bereikt Pascal Vyncke dus het echte cross-mediale karakter tussen internet, TV en magazine.
Het succesverhaal van Pascal Vyncke startte als webmaster van zijn welgekende SeniorenNet.be, dé website voor actieve 50-plussers. Daarnaast ontwikkelde hij de Franstalige tegenhanger, Canal50.be en de Nederlandse versie, SeniorenNet.nl. Hiermee bereikt Pascal meer dan 1,2 miljoen unieke 50-plussers per maand.
Als auteur slaagt hij erin 3 bestsellers op de markt te brengen : Internet na 50, Veilig surfen na 50 en Computeren na 50. In totaal goed voor méér dan 90.000 verkochte exemplaren.
Vorige maand trad hij op de voorgrond als televisiemaker, bij de lancering van zijn interactief digitaal internet TV-platform, Kanaal50.be. Succes? Jazeker, reeds meer dan 22.500 kijklustige senioren per dag vinden er hun gading.
Vanaf vandaag, donderdag 25 oktober 2007, kan je het magazine PASC@L bij je dagbladhandelaar kopen voor maar 2 euro. Het is een maandblad, dat elke laatste donderdag van de maand zal uitkomen.
Véél leesplezier!!
PS, meer info: http://www.seniorennet.be/Pages/Club/pascal_magazine.php