Cursus website maken

Vragen/antwoorden betreffende het maken van je eigen website.

Noriem
Lid geworden op: 01 jan 2009, 18:11

27 mar 2010, 19:56

Beste coderunner ,

Nr 1 is naar mijn mening juist ingevuld want er staat " transfer complet "
Nr 2 De knop snelverbinding is ook gebruikt .
Nr 3 .In het rechtervak bij externe site in het tweede vak staat " kan met geen enkele server verbinde "

Graag hulp
Met vriendelijke groeten ,

Noriem

coderunner
Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Locatie: Aubauke - Aentwaerepe

27 mar 2010, 20:20

Noriem schreef:Er staat " kan met geen enkele server verbinden " .
Beste Noriem,

Dan staan er fouten in je login gegevens
host: users.skynet.be
gebruikersnaam: fc..... (zelf aanvullen)
wachtwoord: ..... (zelf aanvullen)
poort 21

mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.

Noriem
Lid geworden op: 01 jan 2009, 18:11

27 mar 2010, 21:09

Beste coderunner ,

Ik heb enkele malen de juiste gegevens ingevuld ( naar mijn mening toch ) en krijg geen resultaat.
Met vriendelijke groeten ,

Noriem

Noriem
Lid geworden op: 01 jan 2009, 18:11

27 mar 2010, 21:39

Beste coderunner ,

Eveneens heb ik nagegaan of ik een webruimte geactiveerd heb .
Ik heb een persoonlijke webruimte .
Met vriendelijke groeten ,

Noriem

coderunner
Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Locatie: Aubauke - Aentwaerepe

27 mar 2010, 22:07

Noriem schreef:Eveneens heb ik nagegaan of ik een webruimte geactiveerd heb .
Ik heb een persoonlijke webruimte .
Beste Noriem.

Je hebt toch van Belgacom/Skynet de inlog gegevens gekregen.
De gebruikersnaam en wachtwoord zijn hetzelfde als deze om je email te controleren:
gebruikersnaam = 2letter + 6cijfers bv. fc123456
wachtwoord = letter-cijfer combinatie. bv. 7truh9zz

Wanneer heb je je webruimte geactiveerd? Als je deze juist hebt geactiveerd, kan dit even duren voor je eraan kunt.

mvg.
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.

Noriem
Lid geworden op: 01 jan 2009, 18:11

28 mar 2010, 10:06

Beste coderunner ,

mijn inlog gegevens : users.skynet.be
gebruikersnaam : fc0.....
wachtwoord : ....6...
Poort : 21
snelverbinden .

Als ik naga naar mijn persoonlijke webruimte geeft men mij : Je webruimte is reeds geactiveerd met het adtres htt://users.skynet.be/fc0...../ Dit is geactiveerd toen ik over enkele weken
een poging heb gewaagd voor het maken van een eigen website .

Zoals ik schrijf links staat het icoontje van internet met index.html/ bestandsgegevens 186/bestandstype HTML document en datum en uur .
Rechts staat " kan met geen enkele server verbinden ."

Als ik de snelverbinding maak en index.html versleept naar rechts ,krijg ik een rondje met een schuine streep ,dan versleep ik het document naar rechts , ik laat los en er verschijnt niets op de rechtse kant .

Een beetje daarna waar bovenaan in het groen complet staat , verschijnt in het rood dat de verbinding verbroken is .
Met vriendelijke groeten ,

Noriem

coderunner
Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Locatie: Aubauke - Aentwaerepe

28 mar 2010, 14:28

Beste Noriem,

Je houdt toch bij het slepen van het bestand van het linker- naar het rechtervak in FileZilla de RECHTERmuisknop ingedrukt en NIET de LINKERmuisknop? (Met linkermuisknop ingedrukt krijg je inderdaad bij het verslepen een zwarte cirkeltje met een streep door)

Dat de verbinding na een tijdje van inactiviteit wordt afgebroken is normaal.

mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.

Noriem
Lid geworden op: 01 jan 2009, 18:11

29 mar 2010, 15:21

Beste coderunner ,

Ja , ik was met de linkermuisknop bezig. Nu heb ik de rechtmuisknop gebruikt , en ja , zoals U zegt krijg ik geen rondje met streepje meer , maar toch komt er rechts niets op het scherm .
We zijn toch reeds iets verder .

Wilt U mij verder helpen , de aanhouder wint .

Dank U op voorhand .
Met vriendelijke groeten ,

Noriem

coderunner
Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Locatie: Aubauke - Aentwaerepe

29 mar 2010, 17:45

Beste Noriem,

Maak eens een schermafdruk van Filezilla wanneer je ingelogd bent.

mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.

Noriem
Lid geworden op: 01 jan 2009, 18:11

30 mar 2010, 14:55

Beste coderunner ,

Ik ga via klembord ( Alt + Pr.Scr ) naar een word document . Van daaruit wil ik het document knippen naar hier .

Ik ga zo te werk : op het word document gebruik ik CTRL A , dan kopiëren of knippen , dan kom ik naar hier en RMK - Plakken en ik zie niets .
Met vriendelijke groeten ,

Noriem

coderunner
Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Locatie: Aubauke - Aentwaerepe

30 mar 2010, 15:34

Beste Noriem,

Je schermafdruk moet je bewaren als een jpg of png of gif en vervolgens via de de llink "Foto in bericht toevoegen? Klik hier" aan je bericht toevoegen. De daar gegenereerde code in je bericht plaatsen.

Maar doe het maar op jouw manier in een Word document en bewaar dit Word document en stuur dit naar mijn email adres.

Ik stuur je in een privé bericht van seniorennet mijn email adres door, dus kijk je privé berichten na.

mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.

Noriem
Lid geworden op: 01 jan 2009, 18:11

01 apr 2010, 10:55

Beste coderunner ,

Ik heb U een schermafdruk gestuurd .

Graag nazicht en mogelijks een hulpje .
Met vriendelijke groeten ,

Noriem

coderunner
Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Locatie: Aubauke - Aentwaerepe

01 apr 2010, 14:29

Beste noriem,

Probeer nu eens iets op te laden?
ik heb er een test pagina kunnen opladen.
Bekijk het resultaat op je website.

mvg,
Coderunner


EDIT: Link verwijderd op verzoek van Noriem
Laatst gewijzigd door coderunner op 04 apr 2010, 22:39, 2 keer totaal gewijzigd.
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.

Noriem
Lid geworden op: 01 jan 2009, 18:11

03 apr 2010, 12:12

beste coderunner

- als ik de webruimte index.html wil wijzigen dien ik in FileZilla het bestand naar de rechtse kant te slepen en boven op het bestaande te plaatsen teneinde dit te kunnen vervangen en aan te passen .
- ik denk ook als ik een tweede blad wil aanmaken met een nieuwe vb.indextwee.html moet dit blad ook naar de rechtse kant in FileZilla .

Wel , terug hetzelfde probleem , er is niets dat beweegt , dus doe ik toch iets verkeerd .Wat ik wel zie als ik naar documenten/website ga ,het icoontje van Internet terug verschijnt , maar dat ook steeds de benaming wijzigt nl.van index.html terug gewijzigd is naar index.

Nog iets , wat ik ondertussen ondervonden heb , als ik naar kladblok ga en iets probeer te wijzigen en via bestand/openen ga , dat er niets verschijnt .Maar als ik bij bestansnaam naar het pijltje ga en wijzig naar ".......index enz ." en ook bij bestandstypen het pijltje gebruik om naar " alle bestanden " te gaan , dan verschijnt op het scherm het bestand of bestanden dat ik wil wijzigen .

Graag informatie
Met vriendelijke groeten ,

Noriem

ultddave
Lid geworden op: 11 mei 2009, 13:59
Locatie: Limburg > Genk

03 apr 2010, 13:46

Nog iets , wat ik ondertussen ondervonden heb , als ik naar kladblok ga en iets probeer te wijzigen en via bestand/openen ga , dat er niets verschijnt .Maar als ik bij bestansnaam naar het pijltje ga en wijzig naar ".......index enz ." en ook bij bestandstypen het pijltje gebruik om naar " alle bestanden " te gaan , dan verschijnt op het scherm het bestand of bestanden dat ik wil wijzigen .
Dat is normaal. ;)

Als je in kladblok naar "Bestand > Openen" gaat. Dan gaat hij standaard alleen .txt bestanden tonen in een map. Alle bestanden met een andere extensie (bijvoorbeeld .html) worden niet getoond, tenzij je expliciet zegt dat kladblok die wel moet tonen.

Dat doe je dan door "Alle bestanden" aan te duiden. Daarmee geef je aan dat kladblok alle bestanden met alle extensies mag tonen.

Zo zal je zien dat als je bijvoorbeeld Paint opent. En ook naar "Bestand > Openen" gaat. Dat je geen .html of .txt bestanden kan zien. Tenzij je ook daar weer "alle bestanden" aanduid.

Dat wordt gedaan om te voorkomen dat mensen niet zomaar verkeerde bestanden gaan openen met verkeerde programma's. ;)

----------------------------------------------------

Zover ik uit je uitleg kan afleiden (ik heb het onderwerp wat gevolgd), kan je inloggen op de server, maar lukt het niet om bestanden over te zetten.

Ik persoonlijk werk niet met FileZilla. Maar normaal gezien heeft elke FTP client 2 schermen.

1 links met de data op de PC
1 rechts met de data op de server

Je kan dan data slepen van links naar rechts. Maar blijkbaar gaat dat niet goed in dit geval. Normaal gezien kan je ook bestanden aan de linkerkant kopieren, en dan plakken aan de rechterkant. Normaal gezien rechtsklik je dan op een bestand aan de linkerkant, en kies je "kopieren". En dan rechtsklik je op een open ruimte aan de rechterkant, en dan verschijnt normaal gezien de optie "Plakken."

Sommige FTP clients, hebben geen "plakken" optie. Daar moet je expliciet de combinatie "CTRL+V" gebruiken op je toetsenbord. ;)

Misschien werkt die manier wel. Al is de kans klein. Ik dacht eerst misschien aan firewall instellingen (als oorzaak), maar dan kan je meestal ook al geen verbinding maken met de server. En dat kan je in dit geval wel.

Vreemde zaak :D.

Mvg,
Dave