Waar vandaan: Geld en Werk > Werk & Carrière > Wie kan facebooken en tweeten voor de kost?

Wie kan facebooken en tweeten voor de kost?

Wie kan facebooken en tweeten voor de kost?

Bijna een miljard mensen heeft een profiel op de sociale netwerksite Facebook. Steeds meer bedrijven zetten daarom massaal in op online media. Zin om van facebooken en tweeten je echte job te maken? Dan zijn deze jobs misschien wel iets voor jou ...

1. Social Media Strategist

Een Social Media Strategist staat in voor het volledige social media-plan: bepalen wat de volgende strategische stappen zijn, beslissen op welke platformen het bedrijf aanwezig moet zijn en goedkeurend toekijken op de content die het team online deelt. De Sociale Media Strategist onderscheidt zich van anderen door zijn innovatieve manier van denken en vraagt zich voortdurend af hoe de werkgever op het internet kan opvallen.

2. Content Curator

Het is de taak van de Content Curator om het web af te schuimen naar virale video?s, artikels, infografieken en beelden die het imago op de sociale platformen van de werkgever ten goede komt. Sommige producten worden binnenhuis gecreëerd, maar waar het ook vandaan komt, de Content Curator zorgt ervoor dat de content aanslaat bij een groot publiek.

3. Social Media Analyst

Een Social Media Analyst is diegene die zich met de cijfers bezighoudt. Welke campagnes zijn aan het floppen of welke campagnes doen het juist ontzettend goed? Het kwantitatieve brein van deze analist mist het grote plaatje niet en adviseert het team over de volgende op statistieken gebaseerde stappen.

Lees ook:

Bron: Jobat.be