Bij mijn aankomst in de 1eWCH de BEAUVECHAIN diende ik onmidelijk klacht in over de bekomen sanctie en diende onmidelijk mijn aanvraag in om over te gaan naar het Vliegend Personeel van DE LUCHTMACHT.
Zodoende werdt ik terug KPL-MP , tevens tijdens deze periode besteede ik al mijn vrij tijd aan studeren voor de Belgische examen van PPL; CPL en IFR gezien de Franse examens hier niet aanvaard worden en begon ik Motorvliegen , Zweefvliegen en Parachutisme in verschillende clubs te Antwerpen, Keiheuvel,Schaffen,Moorsele, Temploux.
Mijn aanvraag wordt geweigert wegens onmisbaar zijnde in de dienst ter beveiliging van de F104 welk de CF100 en F84 vervingen
In functie of deze weigering maakte ik misbruik van het feit dat al de onderrichtingen in het Frans waren.
Tijdens een veiligheidsopdracht maakte ik een zodanig verslag op zodat een aantal F104 onbeschikbaar de volgende dag onbeschikbaar waren.
Na dit incident werdt ik onmidelijk als ongewenst beschouwr maar durfde men geen officiele sancties nemen om een taalincident te vermijden en mocht ik op 01/10/1964 de EVE/EPE te Goedsenhoven vervoegen als kandidaat piloot.
Meer hierover later
Wens de LUCHTVAART te bevorderen
om de VREDE en VRIENDSCHAP te ontwikkelen tussen de ganse MENSHEID
zonder onderscheid van RAS,NATIONALITEIT of RELIGIE