NACHTUILTJES(12)2024

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Ivette

21 sep 2024, 11:47

@jadi: hiken, waarom halen ze toch al die Engelse woorden en uitdrukkingen in onze taal?
Gisteren was ik op uitgebreid onderzoek bij de oogarts: op 21 oktober wordt mijn rechteroog geopereerd: vitrectomie of nieuwe lens, dagopname. Ik ga maandagavond langs bij mijn huisarts of ik een plaatselijke of algehele verdoving moet kiezen. Na de operatie ga ik het Wit-gele Kruis vragen om druppels in dat pas geopereerde oog te komen doen. Ik doe dat al jaren zelf maar in een pas geopereerd oog is het toch anders!
Was al met een omweg naar de bib in het heerlijk zonnetje, zou nog een tijdje moeten blijven!
Gelukkig zal ik na de operatie nog mogen lezen, computeren en TV kijken, joepie!
Ik kocht toch nog een Lijn abonnement alhoewel het een omslachtige reis met overstappen en wachten naar Brugge zal zijn maar ik moest mijn abonnement vernieuwen van mijn kinderen anders raak ik nooit meer buiten als Christa en Luc op reis zijn.
Ik zal ook naar onze bib in Hooglede kunnen bussen want alle romans in Gits heb ik al gelezen!
Geniet allemaal van de zon!
Ivette

Ivette

21 sep 2024, 11:56

Nog vergeten: voor de liefhebbers van grote Shows: vanavond op ZDF om 20u15 kijken!
Ivette

Oma-C

21 sep 2024, 20:16

Goeienavond allemaal, :wink:
't begint al goed donker te worden :roll:
We gaan naar de herfst en dat is te zien :?

Ivette, ik ben aan beide ogen geopereerd
met 14 dagen ertussen, niet alle 2 tegelijk
en moest in elk oog nadien 3x daags 2druppeltjes doen
Dat is best meegevallen, heb daar geen last van gehad
en heb niemand er voor nodig gehad....
de operaties ware telkens onder plaatselijke verdoving
en ik heb er niks van gevoeld, de dokter ze telkens
wat hij ging doen en wat ik zou horen en voelen...
Niet bang van zijn, het zal best meevallen veel sterkte!

Voor allen een fijne avond verder ,
slaapwel straks en tot morgen :)

Afbeelding
“Als je wil dat mensen je vertrouwen, wees dan eerlijk!" :wink:

krakje

21 sep 2024, 20:21

vandaag met zoon ( chauffeur ) naar Gouden Kruispunt gereden,
was lang geleden, heb 3 pulls gekocht en 2 riemen, 1 boek om te lezen,
wel iets gaan drinken, zoon had schoenen nodig, dus de dag ging voorbij,
thuis gekomen en was kapot, alles deed pijn, zal vroeg slapen gaan,
beste remedie, het was zalig buiten, schijt morgen gedaan te zijn,
dus als morgen nog zo weertjes profiteer ervan, grtjs van krakje,

Afbeelding
ik hou van het leven, het is jou maar eenmaal gegeven.

greetie

22 sep 2024, 08:42

Fijne zondag allemaal :D
Wat een mooie dag gisteren :)

Afbeelding
Eentje kan geen kwaad :) met zo'n prachtig zicht, het is er rustig.
Daarna gestopt in Oostburg en op het onverwachts een driekwart anorak gekocht :) daarna gestopt bij dochter waar niemand thuis was maar de foto's vond ik op hun plaats :)
Gestopt aan de Huysmanshoeve in Eeklo, spijtig juist te laat voor op terras van de laatste zonnestralen te genieten

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Hier is het nu grijs!
Greetie

Oma-C

22 sep 2024, 09:12

Aan allemaal een fijne zonnige zondag :wink:
geniet nog van wat kan, want volgende week
zal het heel anders zijn volgens de voorspellingen... :roll:

Afbeelding

Sterkte en beterschap aan wie het nodig heeft :?

Ritavdm

22 sep 2024, 10:09

Goeiemorgen

De geur van verse soepgroenten streelt al mijn neus....

Gisteren nog eens ten volle kunnen genieten van die mooie gele stralende bol daarboven;
't zou vanaf nu gedaan zijn ? !
Nee, er komen vast nog zonnige uurtjes.
Omdat het zo goed was gisteren en er niets op de planning stond zijn we nog maar eens toerist in eigen stad geweest. Er valt altijd wel iets te beleven en te zien.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Oud maar niet Out

jadi

22 sep 2024, 10:24

Afbeelding
Zondagmorgen, het is stil in het straatje. . De bomen staan stokstijf en bewegen geen vin. De lucht is grijs wit, een groot contrast met de overvliegende zwarte vogels .. Zelfs langs de drukke straat wat verder is het muisstil . . Gisteren was het iets anders, ik denk dat iedereen nog eens vlug richting zee wou gaan ..
Moch zelf mijn windmolentje geeft geen kick. .Hier viel er al wat water uit de lucht maar niet noemenswaardig . . En koud is het ook niet . Ik kon nog in mijn blote armen rondlopen . .
Tja en verder weet ik nog niet wat de dag brengt .. We zien wel .
Ik moet nog de dikke krant lezen .. En daar ben ik ook een eind zoet mee.Greetie dat was echt wel een xxxxx sterren dagje voor je. .Een mooie afsluiter van de zomer .Bedankt dat je ons laat meegenieten van de mooie foto's
Krakje centjes moet rollen , en je zult content zijn van uw aankopen straks als het kouder wordt. En een drankje achteraf moet kunnen na al die inspanningen.
Oma-c ja het wordt 's avonds al vroeg donker .. pfff . . En wat operatie cataract betreft, mijn oogarts zegt al 2j het is het begin maar nog niet direct nodig . . hop naar consultatie in 2025 dan maar
Yorkje jij zou een abonnement moeten hebben in de ziekenhuizen .. Zo spijtig voor uw zussen, en eens alle drie tegelijk.. Dat is nog zwaarder dan .
Ivette ik ben 200% akkoord met je . Waarom al die vreemde woorden . We hebben zo'n mooie Nederlandse taal ( al schrijf ik niet zonder fouten) . En zelfs op ETALAGES (uitstalramen) staat er een Engelse titel. . Zelfs op TV gebruiken ze dat . . Enfin ik ga maar stoppen, want kan nog lang zo verder gaan . Straks denkt men hier dat ik een Flamingant ben . . Woeha . . Maar het gaat wel over de taal . We hebben zo moeten vechten om onze mooie taal door de jaren heen ..
Vraag het maar aan Albrecht Rodenbach en zoveel andere. :wink: .Met een knipoog even hier typen ..
Ivette het komt goed met je ogen , de wetenschap gaat nog elke dag vooruit .. Ik duim alvast in oktober voor je.
Aan iedereen een fijne zondag ..
toedeloe
menu: tja ik het nog een restje soep en wat "croetjes" over. En ik heb nog wat kalfsworst (dat eet ik graag) over .En ik heb nog een halve slaatje over van gisteren misschien er scampi's bij doen. Dus van de honger ga ik niet omkomen . .
*Zoon hier niet dat maakt direct andere gewoontes ..
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.

Ivette

22 sep 2024, 10:54

bedankt voor de aanmoedigingen voor mijn oogoperatie op 21 oktober, zal wel in orde komen!
Gisteren kreeg ik mooie foto's van mijn "kleintjes" in de Gavers in Harelbeke, wat is er daar een schoon speelplein en vooral gisterenmorgen en over de middag zulk goed weer.
Vandaag is er grote rommelmarkt in Lichtervelde. Christa en Sander houden het café van de Zwaan open, ze hopen ook op wat zon voor het terras! Nog een fijne zondag!
Ivette

jadi

22 sep 2024, 12:18

Afbeelding
Afbeelding
Michieldvd

22 sep 2024, 17:01

Guten abend, meine damen und herren
Alhoewel, veel heren zijn er op het eerste zicht niet te zien op seniorennet.
Ik waag me eraan om hier en daar even iets te plaatsen in de hoop reactie te krijgen op mijn schrijven. Misschien ben ik wel welkom hier of daar, wie weet.
Mijn hobby's zijn knutselen, sport op tv en als het even kan een mooie film bekijken. En vooral veel relaxen
Mogelijks tot nog eens? Maar niets is zeker.

krakje

22 sep 2024, 20:20

even deze voormiddag met zoon naar centrum Heist geweest,
in de zaal was het verkoop van bibliotheek boeken die weg mogen,
dus eventjes gaan sneukelen heb er 4 gevonden voor 1 € per boek;
velen waren niet die mij interessant waren, toch komt er veel volk op af;
ik dacht dat de mensen niet zo veel lezen, maar blijkbaar wel;
zal wel kouder worden voel het in de rug, grtjs van krakje,

vele mooie plaatjes zo genieten we er ook van,

Afbeelding
ik hou van het leven, het is jou maar eenmaal gegeven.

Oma-C

22 sep 2024, 20:52

Goede avond allemaal :wink:
Slaapwel voor straks en tot morgen
Dan ga ik alles bijlezen :)

Afbeelding

Oma-C

23 sep 2024, 08:53

Afbeelding

Goedemorgen allen, :wink:
Na een grijze ochtend probeert nu de zon erdoor te komen :roll:
ik hoop dat ze het haalt ook al is er regen voorspeld :?

Dag Michiel, ik weet niet of jij hier je draai zal vinden
tussen alleen maar dames, je ziet maar :roll:

Allen een fijne maandag en heel veel sterkte
aan wie het kan gebruiken....

jadi

23 sep 2024, 09:27

Afbeelding
Voilà sè de week is weer gestart. De laatste van september. Straks afgesproken met de mooiste Adonis die er bestaat :yip onze zoon♥
Gisteren is hij thuis gekomen van het "hiken" in de " dArdennen" vandaag dus samen met "moi " naar de markt en dat we zullen bij kletsen . Dat zie je van hier. .
Wat de dag verder brengt weet ik niet ..
Raar weertje maar de zon komt me hier ambeteren af en toe .. Laat maar komen ..
Euch Ivette ik dacht dat café De Zwaan gesloten was ? . . Telkens als ik de café De zwaan hoor moet ik denken aan mijn pa.. Die is gestorven toen het liedje speelde van Yves Segers ♪♫ . . . cafeee deeee zwaann. . Dit speelde toen op een kamer in de gang van het ziekenhuis. . .
Wou dit even kwijt . .sorry. En . . was er veel volk op de rommelmarkt ?
Yorkje was het de moeite aan het station ? Mocht jij met uw Ferrari rijden ? ? Het was toch autoloze zondag grapjeuuu. . .
Michiel .. ja hoor welkom ben je zeker . . En wat sport betreft er zitten hier wel enkele dames die van sport houden ..
<<<<<Een vriendelijk woord is een korf vol honing, zoet voor de ziel en gezond voor het lichaam.
>>>>>>>
Dat is mooi gezegd/geschreven/getypt . . een doordenker . . En zo waar
Krakje hier hebben we op het pleintje een mini kioskje waar je kan ruilen wat boeken betreft . Je neemt een boek en je steekt er een ander in .. Of het veel succes heeft weet ik niet , ik ga er nooit naar toe .
Oei nee, uw barometer is werking gekomen (rug) . Veel te vroeg voor mij wat kouder betreft , maar het is elk jaar zo.
Enfin we zullen moeten nemen zoals het komt natuurlijk.
Oma-c en . . . ben overeen gekomen met je date deze nacht ? ? ? Ik niet om de paar uur wakker om naar 2c te gaan en deze morgen lag ik al van 5u te koekeloeren .. En nee niet uitgeslapen
Die tas koffie zal me deugd doen oma-C dank je wel
Aan iedereen een fijne maandag
toedeloe
menu: misschien een dagschotel gaan eten met de zoon . . Alhoewel dat hij WEER zal voor de frituur kiezen .. wedden ? . .