Hoekje:"De oase van rust 2019"

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Erika1

14 okt 2019, 22:47

Afbeelding
Brood dat men deelt, smaakt beter.

vera-maria

15 okt 2019, 07:13

Goedemorgen allemaal!
Ja ik ben voor ene keer een vroege vogel, de reden ik ga op stap met Femma!
Wens jullie allen een aangename dinsdag daag...
You only have one life...live it!

corry

15 okt 2019, 08:22

Afbeelding
Een boswandeling en je komt ze tegen, ooit een van mijn favorieten op zoek naar 🍄🍄🍄

Gisteravond een regenbui met onweer gelukkig van korte duur, hoorde op de radio dat er elders wel schade was.

Het was fijn ons samenzijn zondag. Wat me opvalt , hoe ouder je word hoe minder in het gesprek betrokken. Soms met tussenkomst gewoon geen aandacht aan gegeven. Heel raar maar waar.

Onze kindjes zeker kleintje had wel aandacht voor haar poesie, knuffelde er op los, ook Rhune kwam me uitgebreid knuffelen.

We zijn als eerste doorgegaan met een gevoel van zou het overal zo zijn. Ik veronderstel van wel. Daarom is het zo fijn om met eigen leeftijd op stap te zijn.

Groetjes

Corry

,
ik tel alleen de zonnige dagen.

Erika1

15 okt 2019, 09:42

Goeiemorgen
Vandaag nog een dagje met de swiffer rondgaan en dan bijna 2 weken congé :mrgreen: door een onvoorziene wijziging hé :wink:
Spijtig van het weer anders kon ik mij uitleven om mijn tuintje winterklaar te maken :mrgreen:

Ivette

15 okt 2019, 16:08

Vanmorgen eindelijk (na 2 regenweken) weer eens naar de markt in Roeselare.
Zelfs al moet ik vroeg opstaan en op de bus wachten, ik heb er veel voor over om verse producten te kiezen en te kopen en zoveel keuze te hebben.
Vis gekocht: kabeljauw filet staartjes en rode zalm.
Eigen gekweekt witloof, handvol spruitjes, tros tomaten(ben benieuwd of die nog goed smaken, al in de herfst!) peren.Met 5 pakken koeken was mijn trolley al zwaar!
Ik moest al om 11u aan de Belbus zijn dus durfde ik niet meer koffie drinken in de Koornbloem, ik ben graag op tijd zodat niemand op mij moet wachten!
Het weer was niet denderend maar niet koud!
Nu nog 2 Okra maandverslagen invullen en nog wat lezen, doeiiii
Ivette

Michelly

15 okt 2019, 22:15

Dag maatjes allemaal,
kreeg net verschillende berichtjes van vrienden dat mijn Facebook account gehackt is. Kregen allemaal verzoeken om vrienden te worden en dat zijn ze allemaal al. Dus dan weet je wel waar de lamp brandt! Heb onmiddellijk mijn wachtwoord veranderd en hoop dat het nu opgelost is.

Ben gisteren in het ziekenhuis geweest voor chemo, de laatste in de sessie van zes. Kreeg die niet want de oncoloog zegde dat mijn lichaam zo verzwakt is dat ik die er echt niet kan bij hebben. Ik moet binnen 14 dagen teruggaan en een scan laten maken in de voormiddag en heb in de namiddag gesprek en evaluatie met de oncoloog. Ik vroeg wat er daarna moet gebeuren en hij antwoordde dat hij dat niet wist. Daar wordt een mens niet vrolijk van. Hij zal met zijn collega's mijn casus bespreken en daarna maar weer afwachten of ze nog wat uit hun mouw kunnen schudden om me te helpen. Ik voel me rusteloos en opgefokt en kan er niets aan veranderen. Jullie kunnen dat natuurlijk ook niet maar moest het even kwijt.
Wens iedereen een fijne avond en straks een weldoende nacht.
Michelly
De sterren zijn niet bang vuurvliegjes te lijken
(Rabindranath Tagore.)

meme-rietje

15 okt 2019, 23:24

Elly knufje

Afbeelding
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

Erika1

16 okt 2019, 09:04

Afbeelding

meme-rietje

16 okt 2019, 09:33

voor jullie allemaal een fijne dag gewenst

Afbeelding

corry

16 okt 2019, 10:09

Afbeelding

Michelly, hoop dat ze nog kunnen helpen op krachten te komen en verder te gaan.

Corry ❤️
ik tel alleen de zonnige dagen.

omadina

16 okt 2019, 10:36

Goede morgen allemaal !

Ja, eergisteren heeft hier een fel onweer gewoed, 's avond, want de namiddag was het nog 20 graden, en een echt na-zomers terrasjesweer. Bepaalde straten hebben het erg ter verduren gehad, waren gisteren afgesloten omdat bomen op de straat gevallen waren, en ook dakpannen afgewaaid door de een windhoos. Gelukkig waren er geen slachtoffers, door dat er nog weinig mensen op weg waren 's avonds.
Waar ik woon heb ik enkel de bliksemschichten gezien in de verte en vele blaadjes zien vallen van de hoge bomen van de Hoge Blekker, de hoge duin aan de overkant van de straat.

Zo is de herfst begonnen, en het wisselvallige weer. We zullen maar proberen er toch nog het beste van te maken, en toch nog maar eens een wandeling te maken, de paraplu voor de zekerheid maar meenemen, als de regenbuien zich aankondigen.

Michelly, maatje toch, jammer genoeg kunnen we er niks aan doen... we leven zeker met je mee, en bewonderen jou voor je moed ! Als het kan helpen, een dikke knuffel en een kus ! We blijven hopen !

Aan alle vriendinnen en vrienden die hier toch misschien nog eens komen kijken, we proberen ons goed te houden en van de mooie dingen van het leven te genieten, de natuur, de kinderen en de kleinkinderen.
Hou jullie goed !

Nu ga ik maar boodschappen doen en dan een beetje kokerellen.
omadina
Afbeelding
Vele lieve groeten aan jullie allemaal !
Mama, oma, wat maakt het uit !
Het leven is mooi, zolang er zon, muziek en kinderen zijn !

meme-rietje

16 okt 2019, 12:01

zo ben juist thuis van wandeling met Quickie
maar ervoor boodschappen gedaan voor een week
vlees, groenten, fruit en beleg en ook brood
alles zit al in de frigo
maar sommige dingen moeten in de diepvries
en deze middag is het voor ons hutsepot met varkenswangentjes
en een klak mosterd........lekker

vera-maria

16 okt 2019, 13:38

Goedemiddag Allemaal!
Wat een kutweer buiten, is hier al de ganse tijd aan het regenen, ik kom mijn zetel niet uit deze namiddag, en ga mijn nieuwe Libelle helemaal uitlezen!
Ja ik was gisteren al op van 6u30 voor een uitstap met Femma en ik was pas om 21u. thuis, dus doe ik het vandaag kalmpjes aan en blijf ik thuis!
Ik denk dan wel bij mezelf zou ik niet beter eens naar mijn ma rijden, ik ben er nog niet geweest deze week...maar ik ben toch ook al 63 en verdien het toch ook eens om gewoon thuis te blijven, ik kan dan morgen wel eens naar mijn ma rijden hé!
En deze voormiddag ook al druk in de weer geweest met strijken, dweilen en eten maken...op het menu deze middag een hele lekkere ovenschotel met krielpatatjes, brocolli, champions, rode paprika, rode ui en gebakken kipblokjes!
Corry...ik hoor dat ook van mijn ma dat je op haar leeftijd niet meer betrokken word in gesprekken tussen de jongere generaties :?
Michelly wat jammer dat wij je enkel en alleen maar goede moed kunnen wensen! Dikke knuf 😘
Omadina bij mijn vriendin van Koksijde zijn er enkele pannen van haar dag gewaaid!
Ik ga mij een tas koffie zetten, tot later daag...
You only have one life...live it!

meme-rietje

17 okt 2019, 10:15

Nog een fijne donderdag gewenst geniet ervan veel liefs

Afbeelding

Erika1

17 okt 2019, 10:54

Goeiemorgen,

Heb ik ergens iets gemist? Rietjes is spoorloos of ?????