In de Vier Seizoenen reeks 17 Winter 2019
-
mariajohanna - Lid geworden op: 21 okt 2012, 19:49
Goede dag, seizoentjes,
Anjelierke, wat een fijn nieuws ! Hartelijk gefeliciteerd met jullie nieuw kleinkind, en ook voor de trotse ouders ! Weet je al welke naam ze gekozen hebben ? Het bijzonderste natuurlijk is dat het gezond is, he, maar ze 'drinkt' al, dat is goed hoor !
Het zal wel zijn dat het druk was met de andere ukjes erbij ! Alles goed met vader ook? En Woef is niet kunnen gaan 'wandelen' vandaag, ja, het is hier ook zo'n druilerig weder. Daarstraks was het wel 'regen met karakter', alle ruiten goed kletsnat .... Het moet iets doen, denk ik dan .....
Hier zouden de kasten in de living, ook die van de keuken heb ik gezien, eens mogen opgeruimd worden. Hier wordt veel te veel bijgehouden, me dunkt. Alleen, ..... geen zin ervoor, kennen jullie dat ook ?!
Ben blij dat de feestdagen voorbij zijn en we terug in het 'gewone' leven stappen ... Ik denk dat ik niet alleen van dat gedacht ben ....
En nu eens zorgen voor brood op de tafel !
Dames, hou jullie zo goed mogelijk, en tot ..... de volgende !
Anjelierke, wat een fijn nieuws ! Hartelijk gefeliciteerd met jullie nieuw kleinkind, en ook voor de trotse ouders ! Weet je al welke naam ze gekozen hebben ? Het bijzonderste natuurlijk is dat het gezond is, he, maar ze 'drinkt' al, dat is goed hoor !
Het zal wel zijn dat het druk was met de andere ukjes erbij ! Alles goed met vader ook? En Woef is niet kunnen gaan 'wandelen' vandaag, ja, het is hier ook zo'n druilerig weder. Daarstraks was het wel 'regen met karakter', alle ruiten goed kletsnat .... Het moet iets doen, denk ik dan .....
Hier zouden de kasten in de living, ook die van de keuken heb ik gezien, eens mogen opgeruimd worden. Hier wordt veel te veel bijgehouden, me dunkt. Alleen, ..... geen zin ervoor, kennen jullie dat ook ?!
Ben blij dat de feestdagen voorbij zijn en we terug in het 'gewone' leven stappen ... Ik denk dat ik niet alleen van dat gedacht ben ....
En nu eens zorgen voor brood op de tafel !
Dames, hou jullie zo goed mogelijk, en tot ..... de volgende !
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen
-
clive - Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

Goedenavond Seizoentjes,
Anjelier, nog eens een dikke proficiat, wat leuk om zo het jaar te beginnen.
Wilde eend, banken doen echt geen moeite niet meer wat klantvriendelijkheid betreft, het is soms huilen met de pet op. En jij hebt schuiven liggen opruimen, fijn als alles weer netjes ligt.
Oma-C, inderdaad een druiligere dag vandaag. Manlief is nog niet thuis , maar moeten toch nog vanavond de boodschappen gaan doen voor morgen. En hier branden ook altijd lichtjes en staat de radio aan als we weggaan. Zag eergisteren nog een huis, waar ze duidelijk op vakantie waren. De rolluiken naar beneden en een overvolle brievenbus, dat is het een beetje zoeken natuurlijk. Als wij op vakantie zijn, laat ik dat de politie weten, dan rijden ze hier wat meer voorbij en controleren ze ook daadwerkelijk en stoppen ze per controle een briefje in de brievenbus. Plus de buren natuurlijk komen dagelijks de bus leegmaken. Meer kun je bijna niet doen.
Vanochtend om 05.00H al begonnen, want had gisteren heel weinig kunnen doen wegens een opstootje. Nu voel ik me wel wat moe, maar de pijn is dragelijk. En heb dan vandaag wel alles kunnen doen, want morgen is de receptie hier en dat is nog even op mijn tanden bijten. We zijn dan met 8 personen en 2 kindjes, voor ons is dat veel, we zijn geen familie gewoon natuurlijk. Maar verheug me erop hoor. Om 15.00H komen ze.
En dan zondagochtend naar de hondenschool met Matice.
Zo, ik wens ieder nog een fijne avond en voor later vandaag een zachte slaapwel.
( manlief is intussen thuis, fijn zo). Liefs.
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
Wel dat is dan superdesuper rap want ik heb die kaartjes gisteravond om half vier in de bus gedropt...
En dan nog wel met een kerstzegel van verleden jaar op...
Wilde Eend dat is hier al lang zo hoor dat je geen uittreksels meer geprint krijgt.
Ik vind dat ferm gemakkelijk.
Ik doe al tien jaar aan home-banking. Alles staat op de pc. Je kan tot tien jaar terug opvragen.
Dat wordt dan in PDF formaat gegeven, je kan het dan afdrukken of op je pc in je eigen mapje zetten.
Ik laat alles gewoon op de site van de bank.
Alles is super beveiligd met kaartlezer en je bent niet zo vlug in je rekeningen hoor.
Ik ga dat niet nog eens afdrukken en papier bijhouden.
Vandaag de keuken opgeruimd. Niet veel meer gedaan gekregen.
Administratie in orde gezet.
Ik liep al een hele tijd ongemakkelijk dat ik geen bericht kreeg in verband met mijn afspraak bij de gynaecoloog.
Blijkt dat die afdeling geen herinnering stuurt. Ik ben mijn papier verloren van de afspraak.
Ik snap niet hoe dat uit mijn hoofd is kunnen gaan.
Ik ben altijd zo stipt in die dingen.
Blijkt dat ik op 18/11/2019 verwacht werd...
Nergens genoteerd, wat ook mijn gewoonte niet is.
Nu was mijn laatste afspraak wel op oud jaar 2018.. Ik moest toen nog veel boodschappen doen en alles klaarmaken voor de dag erna. Het zal in die drukte verloren gegaan zijn.
Die zal denken dat ik een beetje ga-ga ben. De eerste keer dat ik bij haar moest zijn zat ik op het toilet als het mijn beurt was. De tweede keer, in 2018 dus, had ik mijn rugzak op wieltjes bij.Vroeg ze of ik zinnens was te blijven logeren. Neen dus, maar een mens moet toch zien hoe hij met twee kilo kaas en een bende andere boodschappen thuis geraakt...En nu rats vergeten te gaan. Ik schaam me dood...
Volgende afspraak op 6/5/2020. Ik zou de boel de boel laten, maar neen, dat zou niet verstandig zijn van mij, gezien eierstokkanker nog altijd tot de mogelijkheden behoort ook al heb je geen baarmoeder meer...Eb borstkanker zit ook nog in de aanbieding. Op tijd gediagnosticeerd is dat geneesbaar...
Nu dan vind ik dat we evengoed al onze organen moeten laten scannen...Ach ja...
Nog een rustige avond gewenst.
En dan nog wel met een kerstzegel van verleden jaar op...
Wilde Eend dat is hier al lang zo hoor dat je geen uittreksels meer geprint krijgt.
Ik vind dat ferm gemakkelijk.
Ik doe al tien jaar aan home-banking. Alles staat op de pc. Je kan tot tien jaar terug opvragen.
Dat wordt dan in PDF formaat gegeven, je kan het dan afdrukken of op je pc in je eigen mapje zetten.
Ik laat alles gewoon op de site van de bank.
Alles is super beveiligd met kaartlezer en je bent niet zo vlug in je rekeningen hoor.
Ik ga dat niet nog eens afdrukken en papier bijhouden.
Vandaag de keuken opgeruimd. Niet veel meer gedaan gekregen.
Administratie in orde gezet.
Ik liep al een hele tijd ongemakkelijk dat ik geen bericht kreeg in verband met mijn afspraak bij de gynaecoloog.
Blijkt dat die afdeling geen herinnering stuurt. Ik ben mijn papier verloren van de afspraak.
Ik snap niet hoe dat uit mijn hoofd is kunnen gaan.
Ik ben altijd zo stipt in die dingen.
Blijkt dat ik op 18/11/2019 verwacht werd...
Nergens genoteerd, wat ook mijn gewoonte niet is.
Nu was mijn laatste afspraak wel op oud jaar 2018.. Ik moest toen nog veel boodschappen doen en alles klaarmaken voor de dag erna. Het zal in die drukte verloren gegaan zijn.
Die zal denken dat ik een beetje ga-ga ben. De eerste keer dat ik bij haar moest zijn zat ik op het toilet als het mijn beurt was. De tweede keer, in 2018 dus, had ik mijn rugzak op wieltjes bij.Vroeg ze of ik zinnens was te blijven logeren. Neen dus, maar een mens moet toch zien hoe hij met twee kilo kaas en een bende andere boodschappen thuis geraakt...En nu rats vergeten te gaan. Ik schaam me dood...
Volgende afspraak op 6/5/2020. Ik zou de boel de boel laten, maar neen, dat zou niet verstandig zijn van mij, gezien eierstokkanker nog altijd tot de mogelijkheden behoort ook al heb je geen baarmoeder meer...Eb borstkanker zit ook nog in de aanbieding. Op tijd gediagnosticeerd is dat geneesbaar...
Nu dan vind ik dat we evengoed al onze organen moeten laten scannen...Ach ja...
Nog een rustige avond gewenst.
-

Goedemorgen Seizoentjes,
Zo, de strijk is al achter de rug, toch een uurtje gestreken. De soep is uit de dozen en staat al klaar om op te warmen. 2X soep, gewone tomatenroomsoep met balletjes en een kleine hoeveelheid tomatensoep zonder room en balletjes en zonder kruiden, voor baby D. en eventueel voor de schoondochter die een maagverkleining heeft gehad en tot voor kort nog geen melkproducten kon verdragen. En als ze balletjes wilt, kan ik die wel uit de gewone soep vissen, maar niet voor baby D, want daar zou hij zich in kunnen verslikken. Weet niet of baby C ook al soep mag hebben, heb wel babykoekjes in huis + ik heb al vanillepudding gemaakt voor de kindjes, daar ben ik zeker van dat baby C dat mag eten, want dat heb ik hem overlaatst mogen geven van de buurvrouw. Verder moet de schoondochter zelf maar zien, wat ze al kan eten en wat niet. Hebben gisteren voor baby D smurfenchampagne meegebracht, kan die kleine een glaasje meedrinken
Moet het licht HH nog doen, doe ik in pyjama
Moet wel nog de kapstok leegmaken, zodat ze hun jassen daar op kapstokken kunnen hangen. Leg die van ons , op de zetel in de kamer van Matice, dat zijn onze dagdagelijkse jassen, de rest hangt in de vestiaire. Voel me gelukkig goed vandaag. Vroeg opgestaan, dat wel, maar was wakker voordat mijn alarm afging.
Zo, sorry voor dit ego- bericht. Ga beginnen aan het licht HH, dat is vlug gedaan.
Ik wens iedereen zonder uitzondering een prettige zaterdag en heel waarschijnlijk tot morgen na de hondenschool. Liefs aan jullie allen en een dikke knuffel.
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes,
ben opgestaan en naar beneden gekomen. heb al een kopje koffie achter de kiezen. Gimly is voorzien van eten. straks belt moeder, maar als het na 9 is , is dat teken dat ik zal moeten bellen. soms weet ze ook niet wat ze wilt.
buren zijn uit de ardennen teruggekomen. dat is daar 2 x niets hè. buurman moet de heuvel oplopen om gsm bereik te hebben. ze moeten waarschijnlijk nog uitladen want de VW staat hier nog.
ventje was gisteren op boodschap en heeft mijn sucralose vergeten. heb nog genoeg om een boodschappenbeurt over te slaan. en anders gewone suikerklontjes en daar dan rekening mee houden in mijn di-eet.
morgen ten laatste gaat de kerstversiering weg. dat was een werkje voor gisteren maar doordat het al zo laat was eer we opstonden...
gisteren vissoep en visschelpen gegeten en mijn buik was weer een beetje van slag. zou die vissoep dan toch een boosdoener geweest zijn de laatste keer?
vandaag in mijn knutselschoven zoeken om een geboortekaartje te maken voor de familie van Anjelier. je vind daar niet zo veel materiaal voor vind ik. dan kan dan ook de bus in samen met het kaartje voor oma c dat ventje gisteren in de bus moest gooien maar in zijn sneltreinvaart om boodschappen te gaan doen, vergat. dat voor mijn moeder is ook al gemaakt en staat in een enveloppe op de kast.
Wilde eend, verleden jaar maart werden hier bij ons de uittrekelbakken vervangen door een toestel dat bankiert. maar ik heb de app. van de bank op mijn gsm en als ik mijn saldo wil weten hoef ik gewoon te schuiven. gemakkelijk als er een angora-trui naar je ligt te lachen in de winkel.
HVT: ik ben tot mijn schade niet meer naar de gynè geweest sinds een jaar of 4. ondertussen weet ik via bloedafname dat ik dus volop in de menopauze zit met alle gevolgen. dat emotioneel zijn is nog het erge eraan vind ik, buiten die tropische reizen, want die moodswings kan ik missen.
Soms lijkt het wel of onze overbuurvrouw elk uur een moodswing heeft, en die is nog jaren jonger dan ik.
ventje denkt ik ligt nu zijn digitale krant te lezen. dan mag hij om brood en de kranten, die naar ik vrees zullen in prijs gestegen zijn.
Gimly ligt in "zijn" zetel. tegen de avond gisteren begon hij in te zien dat mammie wel echt heel boos was op hem. hij is normaal 's avonds niet zo praatzaam, maar nu waren er miauwtjes .maar hij blijft een papa-kindje. papa, die een schootkat wil en dat is 'm niet. hij is 'n knuffelkont op zijn termen. ( op tafel- op bed)
ga nu nog een tweede kopje nemen en al de draagbare landlijn meenemen in mijn zak van mijn badjas.
Clive: veel plezier met je receptie en overdoe je niet.
Fijne dag voor alle seizoentjes.
ben opgestaan en naar beneden gekomen. heb al een kopje koffie achter de kiezen. Gimly is voorzien van eten. straks belt moeder, maar als het na 9 is , is dat teken dat ik zal moeten bellen. soms weet ze ook niet wat ze wilt.
buren zijn uit de ardennen teruggekomen. dat is daar 2 x niets hè. buurman moet de heuvel oplopen om gsm bereik te hebben. ze moeten waarschijnlijk nog uitladen want de VW staat hier nog.
ventje was gisteren op boodschap en heeft mijn sucralose vergeten. heb nog genoeg om een boodschappenbeurt over te slaan. en anders gewone suikerklontjes en daar dan rekening mee houden in mijn di-eet.
morgen ten laatste gaat de kerstversiering weg. dat was een werkje voor gisteren maar doordat het al zo laat was eer we opstonden...
gisteren vissoep en visschelpen gegeten en mijn buik was weer een beetje van slag. zou die vissoep dan toch een boosdoener geweest zijn de laatste keer?
vandaag in mijn knutselschoven zoeken om een geboortekaartje te maken voor de familie van Anjelier. je vind daar niet zo veel materiaal voor vind ik. dan kan dan ook de bus in samen met het kaartje voor oma c dat ventje gisteren in de bus moest gooien maar in zijn sneltreinvaart om boodschappen te gaan doen, vergat. dat voor mijn moeder is ook al gemaakt en staat in een enveloppe op de kast.
Wilde eend, verleden jaar maart werden hier bij ons de uittrekelbakken vervangen door een toestel dat bankiert. maar ik heb de app. van de bank op mijn gsm en als ik mijn saldo wil weten hoef ik gewoon te schuiven. gemakkelijk als er een angora-trui naar je ligt te lachen in de winkel.
HVT: ik ben tot mijn schade niet meer naar de gynè geweest sinds een jaar of 4. ondertussen weet ik via bloedafname dat ik dus volop in de menopauze zit met alle gevolgen. dat emotioneel zijn is nog het erge eraan vind ik, buiten die tropische reizen, want die moodswings kan ik missen.
Soms lijkt het wel of onze overbuurvrouw elk uur een moodswing heeft, en die is nog jaren jonger dan ik.
ventje denkt ik ligt nu zijn digitale krant te lezen. dan mag hij om brood en de kranten, die naar ik vrees zullen in prijs gestegen zijn.
Gimly ligt in "zijn" zetel. tegen de avond gisteren begon hij in te zien dat mammie wel echt heel boos was op hem. hij is normaal 's avonds niet zo praatzaam, maar nu waren er miauwtjes .maar hij blijft een papa-kindje. papa, die een schootkat wil en dat is 'm niet. hij is 'n knuffelkont op zijn termen. ( op tafel- op bed)
ga nu nog een tweede kopje nemen en al de draagbare landlijn meenemen in mijn zak van mijn badjas.
Clive: veel plezier met je receptie en overdoe je niet.
Fijne dag voor alle seizoentjes.
Cats Rule!
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55

Goede morgen alle seizoentjes, de zon is er al
of ze blijft dat is de vraag, maar wat we hebben
dat hebben we
clive een fijn feestje straks, en smakelijk
M-M, ik doe het zoals Helena met die uittreksels van de bank
nog eens inkt en papier verzamelen is te zot, we moeten
al zoveel bijhouden...
altijd terug op de site van de bank...
Helena, de agenda van de pc gebruiken misschien,
die verwittigt als je hier of daar een afspraak hebt..
Heel makkelijk
wilde eend, M-H, anjelier, en wie ik nog zou vergeten
aan allen een zonnige groet en tot....
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-
hallo iedereen in de rapte want veel werk op het programma vandaag.
agenda op pc is ook in gebruik, gesynchroniseerd met I-phone.
alleen vroeger gaf die de herinneringen weer en sinds een upgrade doet die dat niet meer
of ik ben weer niet cleaver genoeg om dat opnieuw in te stellen.
hier schijnt de zon ook en hangt al een was te drogen en de volgende steekt in:fijn goed
het kan maar zo droog mogelijk zijn en dan verder drogen in huis, waar ik een hekel aan heb.
tot de volgende....
agenda op pc is ook in gebruik, gesynchroniseerd met I-phone.
alleen vroeger gaf die de herinneringen weer en sinds een upgrade doet die dat niet meer
of ik ben weer niet cleaver genoeg om dat opnieuw in te stellen.
hier schijnt de zon ook en hangt al een was te drogen en de volgende steekt in:fijn goed
het kan maar zo droog mogelijk zijn en dan verder drogen in huis, waar ik een hekel aan heb.
tot de volgende....
-
Goede avond alle seizoentjes,
In de voormiddag was er zon maar een koude wind
de was is buiten geweest en tegen dan was de zon weg
dan maar in de droogtrommel gedaan zodat ik het
beddengoed terug op het bed kon leggen,
De vaatwasser was vanmiddag ook klaar, dus alles opgeruimd en wel
Ik heb vanmiddag toch een korte wandeling gedaan
met de kraag goed omhoog zodat de snijdende wind niet aan m'n oren kon
en je kon best handschoenen gebruiken, die had ik gelukkig wel bij
dat doet deugd als je dan nadien thuiskomt en alles is lekker warm
heb een hete kop thee gemaakt; dan krijg je helemaal warm
Straks een hamburger eten met veel ajuin, en een pistoléke
dat is lang geleden 't zal weer eens smaken, alles staat al klaar.
Nu nog even door het seniorennet wandelen en iedereen
een fijne avond wensen met straks een rustige nacht
tot morgen dan maar weer..... salukes

In de voormiddag was er zon maar een koude wind
de was is buiten geweest en tegen dan was de zon weg
dan maar in de droogtrommel gedaan zodat ik het
beddengoed terug op het bed kon leggen,
De vaatwasser was vanmiddag ook klaar, dus alles opgeruimd en wel
Ik heb vanmiddag toch een korte wandeling gedaan
met de kraag goed omhoog zodat de snijdende wind niet aan m'n oren kon
en je kon best handschoenen gebruiken, die had ik gelukkig wel bij
dat doet deugd als je dan nadien thuiskomt en alles is lekker warm
heb een hete kop thee gemaakt; dan krijg je helemaal warm
Straks een hamburger eten met veel ajuin, en een pistoléke
dat is lang geleden 't zal weer eens smaken, alles staat al klaar.
Nu nog even door het seniorennet wandelen en iedereen
een fijne avond wensen met straks een rustige nacht
tot morgen dan maar weer..... salukes

-
mariajohanna - Lid geworden op: 21 okt 2012, 19:49
Iedereen een fijne avond gewenst,
Juist gedoucht, deed deugd..... En de witte was is ook al aan het draaien, morgen zal het drogen zijn, eens wachten wat het weder gaat doen. Als het even buiten kan ......
Clive zal goed moe zijn van het bezoek vandaag..... Alles zal wel goed gelopen zijn en daarna terug ... rust
. Hoe zou Matice het gedaan hebben met zoveel rumoer in huis?
, die is dat ook niet gewoon, he.
Iedereen zal wel genoten hebben.....
Hier gauw nog een boek eten en dan lekker TV kijken. Deze namiddag het rustig gehouden en enkele kaartjes afgewerkt, geeft me altijd 'rust' maar de tijd gaat precies wat vlugger ....
Dames, ik ben er mee weg, tot .... de volgende !
Juist gedoucht, deed deugd..... En de witte was is ook al aan het draaien, morgen zal het drogen zijn, eens wachten wat het weder gaat doen. Als het even buiten kan ......
Clive zal goed moe zijn van het bezoek vandaag..... Alles zal wel goed gelopen zijn en daarna terug ... rust
Iedereen zal wel genoten hebben.....
Hier gauw nog een boek eten en dan lekker TV kijken. Deze namiddag het rustig gehouden en enkele kaartjes afgewerkt, geeft me altijd 'rust' maar de tijd gaat precies wat vlugger ....
Dames, ik ben er mee weg, tot .... de volgende !
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes,
de klokken van meneer pastoor hebben juist de gelovigen opgeroepen. ik ben wakker geworden van ventje die uit zijn bed sukkelde, richting badkamer. dan moest ik ook op om bewuste badkamer te gebruiken en ben dan maar naar beneden getrokken. Moet nog zijne hoogheid eten geven maar ik wilde eerst een kopje koffie. vandaag de rest van de kerstversiering naar beneden halen en opbergen. een paar dingen blijven die niet zo x-massy zijn. ze geven licht en das hier het voornaamste. of het nu gekleurde bollen zijn of gewoon witte bollen. Gisteren aan een kaartje gewerkt voor het kleinkind van Anjelier. speedy ventje heeft ze het samen met het kaartje voor oma c in onze bus op de hoek gegooid. dus, dames, een der dezer dagen zal de postbode u verblijden.
MJ wel boek heb je gegeten en was het geen zware lectuur?
ik weet ook dat je "boke" bedoelde maar ik vind dat stuutjes beter zijn.
Oma C: je brengt me voor mijn middagmaal morgen op goed gedachten.
Vandaag maak ik Yambalaya. het is niet het originele creools gerecht dat in Louisianna en omstreken wordt gemaakt of aan de kanten van New Orleans. het is eigen uitgevonden. ik ga het niet voorschotelen aan bv "chef ramsay", al zou die niet mogen klagen. het is denk ik al heel lang geleden dat we dat gegeten hebben. er zit kip in ( oppassen voor onze hoogheid) pikante chorizo, hesp ( normaal in blokjes) rode en gele paprika, rijst en tomatenblokjes. de paprika's zal ik boven een open vlam moeten roosteren om het vel weg te krijgen want ventje heeft anders last van zijn maag. hij gaat nu zijn pantomed pas 's avonds nemen omdat hij gisterenavond na de brochettes een beetje last had.
Ons Moeder maakte weer van haar lat, dat ik nog niet gebeld had. ik kwam terug van koffie met de telefoon in mijn zak die overging. ze heeft weer pech gehad met het eten bij vriendin 2. dat was notabene een beetje bedorven. de fondueschotel had een rare geur en als je een gehaktballetje had gefondued had het midden- in een rare smaak. beenhouwer heeft nochthans een goede reputatie.
and praise the lord: onze beenhouwer zou back in business zijn. ga maandag of dinsdag even poolshoogte nemen.
ventje ligt nog in bed zijn digitale krant te lezen en ons beest is ook ergens boven.
ging verleden jaar met mij naar zijn moeder gaan. die sms moet nog verstuurd worden.
zo, ik ga mijn koffie drinken, dan mijn vistaak voltooien als het lukt want gisteren waren er connectie problemen. In klondike ben ik al een paar dagen niet geweest.
straks dan pillenontbijt en bramen, de fles non-acloholic bubbly staat toch koud genoeg want ik brand geen vuur in mijn keuken nu we er nooit meer eten. ( en Gimly mist nu een groot stout vogeltje)
Clive zal de tet af zijn van haar receptie. als je dat niet gewoon bent... ik vrees het nu al voor die nieuwjaarsfuif. gelukkig draait de dj een uur minder en is er een beperking op het aantal decibels.
Buren V hebben gedaan met ontbijt want ik hoor de kruimeldief.
na mijn ontbijt de voorbereidingen maken voor de yambalaya.
Fijne dag seizoentjes, hier aan de kust is het zwaar bewolkt.
de klokken van meneer pastoor hebben juist de gelovigen opgeroepen. ik ben wakker geworden van ventje die uit zijn bed sukkelde, richting badkamer. dan moest ik ook op om bewuste badkamer te gebruiken en ben dan maar naar beneden getrokken. Moet nog zijne hoogheid eten geven maar ik wilde eerst een kopje koffie. vandaag de rest van de kerstversiering naar beneden halen en opbergen. een paar dingen blijven die niet zo x-massy zijn. ze geven licht en das hier het voornaamste. of het nu gekleurde bollen zijn of gewoon witte bollen. Gisteren aan een kaartje gewerkt voor het kleinkind van Anjelier. speedy ventje heeft ze het samen met het kaartje voor oma c in onze bus op de hoek gegooid. dus, dames, een der dezer dagen zal de postbode u verblijden.
MJ wel boek heb je gegeten en was het geen zware lectuur?
Oma C: je brengt me voor mijn middagmaal morgen op goed gedachten.
Vandaag maak ik Yambalaya. het is niet het originele creools gerecht dat in Louisianna en omstreken wordt gemaakt of aan de kanten van New Orleans. het is eigen uitgevonden. ik ga het niet voorschotelen aan bv "chef ramsay", al zou die niet mogen klagen. het is denk ik al heel lang geleden dat we dat gegeten hebben. er zit kip in ( oppassen voor onze hoogheid) pikante chorizo, hesp ( normaal in blokjes) rode en gele paprika, rijst en tomatenblokjes. de paprika's zal ik boven een open vlam moeten roosteren om het vel weg te krijgen want ventje heeft anders last van zijn maag. hij gaat nu zijn pantomed pas 's avonds nemen omdat hij gisterenavond na de brochettes een beetje last had.
Ons Moeder maakte weer van haar lat, dat ik nog niet gebeld had. ik kwam terug van koffie met de telefoon in mijn zak die overging. ze heeft weer pech gehad met het eten bij vriendin 2. dat was notabene een beetje bedorven. de fondueschotel had een rare geur en als je een gehaktballetje had gefondued had het midden- in een rare smaak. beenhouwer heeft nochthans een goede reputatie.
and praise the lord: onze beenhouwer zou back in business zijn. ga maandag of dinsdag even poolshoogte nemen.
ventje ligt nog in bed zijn digitale krant te lezen en ons beest is ook ergens boven.
ging verleden jaar met mij naar zijn moeder gaan. die sms moet nog verstuurd worden.
zo, ik ga mijn koffie drinken, dan mijn vistaak voltooien als het lukt want gisteren waren er connectie problemen. In klondike ben ik al een paar dagen niet geweest.
straks dan pillenontbijt en bramen, de fles non-acloholic bubbly staat toch koud genoeg want ik brand geen vuur in mijn keuken nu we er nooit meer eten. ( en Gimly mist nu een groot stout vogeltje)
Clive zal de tet af zijn van haar receptie. als je dat niet gewoon bent... ik vrees het nu al voor die nieuwjaarsfuif. gelukkig draait de dj een uur minder en is er een beperking op het aantal decibels.
Buren V hebben gedaan met ontbijt want ik hoor de kruimeldief.
na mijn ontbijt de voorbereidingen maken voor de yambalaya.
Fijne dag seizoentjes, hier aan de kust is het zwaar bewolkt.
Cats Rule!
-
Goede voormiddag zeg ik maar want het is al laat
maar beter laat dan niet zeker
broodje staat te bakken, en de was ligt in de kast
vandaag tot hiertoe nog niks van zon gezien
maar dan maken we het zelf maar een beetje zonnig
M-M, smakelijk met je pikante schotel, 't zal wel lekker zijn
maar mijn maag verdraagt geen chorizo, ik moet uitkijken met
zuur, en pikant,al wat en beetje straf is daar moet ik voor boeten
Mijn kerstgerief gaat terug naar de garage na 3 koningen
M-J geniet van nog kaartjes maken, ik moet wachten want zit met een
gezwollen duim en pols aan de rechterhand...
pijnlijk en ik weet niet hoe het komt
waarschijnlijk weer de artrose
hopelijk is clive niet te moe... vandaag was er
als ik het goed heb geen hondenschool... een rustige dag vandaag
Alle seizoentjes een fijne zondag, morgen weer de eerste
gewone week van het jaar, gelukkig maar...
Al de drukte is voorbij...

maar beter laat dan niet zeker
broodje staat te bakken, en de was ligt in de kast
vandaag tot hiertoe nog niks van zon gezien
maar dan maken we het zelf maar een beetje zonnig
M-M, smakelijk met je pikante schotel, 't zal wel lekker zijn
maar mijn maag verdraagt geen chorizo, ik moet uitkijken met
zuur, en pikant,al wat en beetje straf is daar moet ik voor boeten
Mijn kerstgerief gaat terug naar de garage na 3 koningen
M-J geniet van nog kaartjes maken, ik moet wachten want zit met een
gezwollen duim en pols aan de rechterhand...
pijnlijk en ik weet niet hoe het komt
waarschijnlijk weer de artrose
hopelijk is clive niet te moe... vandaag was er
als ik het goed heb geen hondenschool... een rustige dag vandaag
Alle seizoentjes een fijne zondag, morgen weer de eerste
gewone week van het jaar, gelukkig maar...
Al de drukte is voorbij...

-
Hallo iedereen,
Gisteren de badkamer een grondige beurt gegeven.
Vandaag rustig aan de schuif onder de lavabo uitmesten.
Vanmorgen al om brood en vlees geweest.
Het zal luie wijven kost zijn straks.
De beenhouwer had nog wat bereide gerechtjes van Nieuwjaar over.
Mechelse koekoek met een sausje, ik weet niet meer hoe het heet.
Ik zal er een kroketje bij eten als ik er nog één vind in de diepvries.
Allez meer dan een natuurlijk.
Vanaf morgen weer trouw deftig eten maken voor de student.
MM probeer eens de paprika in de microgolf te garen.
Op 700W gedurende 2x vijf minuutjes.
Eerst in stukjes snijden en dan bereiden.
Ik doe dat met de paprika en de worteltjes voor in de spaghettisaus en sinds heb ik geen maaglast meer van paprika en eet ik geen drie dagen lang nog paprika...
Eerst de microgolf en dan verder garen met de rest van de saus.
Hier is het ook maar grijs, dus de handdoeken zullen in de linnendroger moeten drogen.
De rest kan gestreken en opgeplooid worden in de loop van de zondag of maandag of dinsdag...
Het loopt niet weg.
Nog een fijne zondag iedereen.
Gisteren de badkamer een grondige beurt gegeven.
Vandaag rustig aan de schuif onder de lavabo uitmesten.
Vanmorgen al om brood en vlees geweest.
Het zal luie wijven kost zijn straks.
De beenhouwer had nog wat bereide gerechtjes van Nieuwjaar over.
Mechelse koekoek met een sausje, ik weet niet meer hoe het heet.
Ik zal er een kroketje bij eten als ik er nog één vind in de diepvries.
Allez meer dan een natuurlijk.
Vanaf morgen weer trouw deftig eten maken voor de student.
MM probeer eens de paprika in de microgolf te garen.
Op 700W gedurende 2x vijf minuutjes.
Eerst in stukjes snijden en dan bereiden.
Ik doe dat met de paprika en de worteltjes voor in de spaghettisaus en sinds heb ik geen maaglast meer van paprika en eet ik geen drie dagen lang nog paprika...
Eerst de microgolf en dan verder garen met de rest van de saus.
Hier is het ook maar grijs, dus de handdoeken zullen in de linnendroger moeten drogen.
De rest kan gestreken en opgeplooid worden in de loop van de zondag of maandag of dinsdag...
Het loopt niet weg.
Nog een fijne zondag iedereen.
-

Een goede avond alle seizoentjes,
het was een donkere dag en ik ben niet buiten geweest
alleen het vuilzakje uit de keuken in de grote vuilzak gaan doen
het was gisteren kouder vond ik door de ijzige wind...
maar ik ben naar de cross blijven kijken, (en in slaap gevallen)
Helena, morgen weer de gewone trenot... niks beter dan dat hé
Ik schil de paprika's met een dunschiller, dan heb ik er ook geen last van
ik heb een afspraak kunnen maken via pc met de huisarts voor vrijdag
voor de hand en pols , en tevens bloedafname voor controle suiker (en meer...)
Ik wens jullie allen een fijne avond, het is al donker...
een goede nacht stras en tot morgen
-

Goedenavond Seizoentjes,
Hier ben ik weer.
Oma-C, beterschap met jouw hand en duim, kan pijnlijk zijn, hoop dat vrijdag de dokter een oplossing vindt voor jou, misschien weer andere medicatie of er nog iets bij, niet leuk.
HVT, badkamer hier is na half januari aan de beurt. De kasten liggen nog mooi op orde, maar moeten toch eens terug uitgewassen worden, maar dat is een prutswerkje, want dat zijn allemaal glazen leggers. Maar zeer zeker komen de tegels eerst aan de beurt.
MJ, jij vindt rust bij het kaartjes maken, fijn is dat. Ik word rustig door te lezen of zelf wat te schrijven .
Of als er een goede film is op TV, maar dat is niet zo vaak.
Wilde eend , ik moest aan jou denken op de hondenschool vandaag, had het daar echt koud, dus niet zo'n leuk wandelweer. Het was ook erg vochtig deze ochtend.
Anjlelier, hoe gaan we Ukjedrie hier noemen op het forum
Muddy Maddy, ik was inderdaad stikop gisterennacht. Receptie was om 15.00H stipt begonnen en de kinderen en kleinkinderen zijn rond 20.00H naar huis gegaan, maar de buren zijn hier nog tot middernacht blijven keuvelen. Dan nog alles opgeruimd en alles terug op zijn plaats gezet. Bedje in en deze ochtend om 07.00h er terug uit. Vaatwasser uitgeladen en het laatste restje soep in een doos gedaan, de glazen die gisteren nimmer in de vaatwasser geraakten en de kookpot in de vaatwasser gezet. Mij dan gaan douchen en met Matice naar de hondenschool geweest. Thuis gekomen en onmiddellijk de keuken en de living gaan dweilen. Dan de bovenverdieping gewoon gedaan en de benedenverdieping . Alle jassen terug op de kapstok gehangen en dan was het al 14.30H toen ik gedaan had en alles terug naar mijn zin was.
Matice is gisteren pas na 20.00H naar boven gekomen, toen de kinderen en kleinkinderen weg waren. Hij houdt niet van zo'n drukte en is nog te jong en te wild met kindjes. En kan niet alles in het oog houden.
Maar toen hij boven was, was hij braaf en een zijn belangstelling voor de buren weg was, heeft hij gewoon met zijn speeltjes gespeeld . Was deze ochtend wel niets mee aan te vangen op de hondenschool, heeft echt zijn best niet gedaan, was constant erg afgeleid, nu ja, volgende zondag beter.
En toen vandaag alles terug netjes was, heb ik me namiddag goed gerust, het was nodig.
Wij hebben vanavond gewoon soep gegeten met een boke, we hadden echt geen honger. En terwijl ik dit schrijf, ligt Matice hier ook al uitgeteld. Denk dat we vroeg in bedje gaan liggen vandaag
Zo, ik wens iedereen nog een gezellige avond en voor straks een deugddoende slaapwel.
Liefs en een dikke knuffel aan jullie allemaal.
-
anjelierken - Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29
Hallo iedereen,
MM:dank bij voorbaat voor het zelfgemaakt kaartje.
Clive: ik had daar ook al over nagedacht hoe we hier ukje 3 zouden noemen, en ik dacht aan ukkemeisje2.
Sinds deze namiddag zijn mama en ukkemeisje2 thuis.Wij zijn even naar daar geweest om op de ukjes te passen, dan moest zoon ze niet meenemen naar de kliniek.Ze lag rustig te slapen in haar Maxi-Cosi, heb die eigenlijk nog niet horen wenen.Zoon heeft 2 weken vrijaf genomen.En schoondochter haar ouders komen volgende week dus hebben ze hulp.
Morgen gaan we eens shoppen, manlief, dochter en ik.Heb zin in een dagje uit.Is hier ook al zo druk geweest de laatste tijd.Is ook al een tijdje geleden dat we gewandeld hebben met de wandelclub.Kwam altijd iets tussen of het weer was slecht.
Dames, tot morgen allemaal.
MM:dank bij voorbaat voor het zelfgemaakt kaartje.
Clive: ik had daar ook al over nagedacht hoe we hier ukje 3 zouden noemen, en ik dacht aan ukkemeisje2.
Sinds deze namiddag zijn mama en ukkemeisje2 thuis.Wij zijn even naar daar geweest om op de ukjes te passen, dan moest zoon ze niet meenemen naar de kliniek.Ze lag rustig te slapen in haar Maxi-Cosi, heb die eigenlijk nog niet horen wenen.Zoon heeft 2 weken vrijaf genomen.En schoondochter haar ouders komen volgende week dus hebben ze hulp.
Morgen gaan we eens shoppen, manlief, dochter en ik.Heb zin in een dagje uit.Is hier ook al zo druk geweest de laatste tijd.Is ook al een tijdje geleden dat we gewandeld hebben met de wandelclub.Kwam altijd iets tussen of het weer was slecht.
Dames, tot morgen allemaal.