In de Vier Seizoenen reeks 20 Herfst 2020

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Oma-C

03 okt 2020, 21:34

Afbeelding

Goede avond alle seizoentjes :wink:
nog even komen kijken voor dat ik ga douchen
straks op tijd mijn koffeke in want slapen is de
laatste tijd een probleem :oops: maar als ik
kan blijven liggen rust ik ook :roll:

Voor allen een fijne avond verder en een goeie nacht

M-J, ik hoop dat alles goed gaat want al die zieken tegenwoordig :oops:
veel sterkte en moed....wie het nodig heeft;;; en tot mogen...
Slaapwel :lol:
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

Muddy Maddy

04 okt 2020, 07:45

Goede morgen seizoentjes,

Gimly wilde naar buiten. Helaas voor hem: regen. Hij is van armoede in zijn zetel gekropen. was gisterenavond mee naar boven en heeft mijn boek gegijzeld. lag vanmorgen aan de voordeur, dus ik begrijp niet dat hij niet gehoord heeft dat de regen naar beneden kletterde. misschien wordt hij toch een beetje doofjes?
Griepspuit heb ik ondertussen ook al. toen ventje terug was van boodschappen ging mijn gsm maar omdat we het nummer niet herkenden, hebben we niet opgenomen, maar ze had een voicebericht ingesproken. Ventje heeft nog veel gekregen voor de 'dag van de klant'. een miniflesje appelsap in de ldl, een francipannneke bij Jan en bij de beenhouwer een groene herbruikbare tas met naam en adres erop. naar andere winkels is die niet geweest, buiten de apotheek, maar die doen niet mee aan de dag van de klant. mijn vroegere apotheek gaf een roos.
Vandaag biefstuk friet met pepersaus. er staat nog wat afwas en die doe ik zodra er licht genoeg is. heb nog een watermeloen te versnijden ook en hopelijk heeft ventje de soep in de frigo gezet. indien niet, zal er eens aan ruiken en dan moet ze vandaag zeker op en dat zal wel lukken. ventje had kippevèloutè mee ipv heldere kippensoep. hij wist niet dat er een verschil in zat! :?
vandaag op zoek gaan naar de lidlshop en daar een bestelling plaatsen. dit aangezien ventje niet naar de promo's kijkt. en ik moet het niet gaan zoeken als het niet nodig is want nu moet je immers zelf je kar ontsmetten.
ga een kopje koffie maken. water laten lopen in de afwasbak om te weken wat er moet geweekt worden. ventje had een docu over de laatste witte neushoorn opgenomen maar het ging niet over het dier maar over de mensen die er veel geld voor hadden betaald die te gaan bezoeken en te bekijken en er ook nog aan te komen en zo van: waaw, dat was nog eens iets. ik zou ook wel een een dolfijn willen aaien, maar het schijnt dat een 'wetsuit' hetzelfde effect geeft. dat betekend niet dat ik naar de locale surfclub ga gaan om een 'wetsuit' te betasten! weg met dat programma. hij is aardig naar de 80% aan het gaan maar aangezien er weer nieuwe series op te opname lijst te zien zijn. :? mijn vraag is dan: wanneer gaat hij dat allemaal bekijken. Raw neemt nu al een heel stuk weg van het %. Raw is worstelen.
Enfin, het begint licht te worden, al is licht in deze dagen veel gezegd.
Clive: een dikke proficiat voor je jarige viervoeter op dierendag!! moge hij het goed doen een klasje hoger!
Wij gaan straks na de fb naar de boerderij. gisteren niet gespeeld en ik moet mijn moord in criminal case ook nog oplossen.
Fijne dag seizoentjes, Keep Safe en hou het droog!
Cats Rule!

Oma-C

04 okt 2020, 09:21

Afbeelding

Goede morgen alle seizoentjes :wink:
regen voor de verandeing :oops:
maar ja, laat het er allemaal maar
uitvallen dan kan het nadien weer
misschien wat mooier worden :roll:

M-M, toch een paar geschenkjes gekregen
op de dag van de klant :lol: ik niet
want ik ben niet buiten geweest de
boodschappen waren donderdag al gedaan
smakelijk straks, een biefstukje met pepersaus en friet,
hier zal het gestoofd witloof zijn met een kippenbilletje
heel sober, ik heb nog kippensoep met veel groentjes in
ik vries mijn soep wel altijd in en haal dan een dagelijkse
portie uit de vriezer, zo kan die niet slecht worden :oops:
fijne dag verder...

Ben benieuwd hoe Matice het doet in z'n nieuwe klasje :lol:

Alle seizoentjes een aangename dag...maak er het beste van
groetjes allemaal en tot..... :wink:

wilde eend 2

04 okt 2020, 10:38

Dag aan alle seizoentjes :
Hier ook weer te weinig geslapen :oops: :oops: en dan overdag rondlopen gelijk een zombie (die nog veel werk moet doen )
Ben benieuwd hoe Matice het vandaag doet in de hondenschool ... Hij zal er wel van genieten en de baasjes ook .
Hier regent het niet ..
Een fijne zondag voor iedereen .... de dagen vliegen voorbij ..........

anjelierken

04 okt 2020, 14:00

Hallo iedereen,

Vandaag werelddierendag, heb tegen manlief gezegd van een extra lange wandeling te maken met Spaanse woef :D .

Morgen komt ukkepuk wegens geen school.Heb me al een beetje vooruit gezet met het eten.De aardappeltjes zijn al gekookt, dus morgen nog enkel opbakken.Morgenvroeg de gehaktballetjes draaien.Da's ukkepuk zijn lievelingseten, gebakken aardappelen met wortelen en ballekens ofwel spaghetti.Maak ik eens iets anders, heb ik gegarandeerd commentaar :D .

Veel wind, toen ik deze ochtend de luiken openden, moest ik ze echt goed vasthouden of die slaan tegen de muur.

Manlief gaat naar de koers kijken , ik weet nog niet wat ik ga doen, waarschijnlijk op de bank zitten.

Dames, tot morgen allemaal.

mariajohanna

04 okt 2020, 14:44

Fijne namiddag, met al wat je doet 😊.
Hier geen koers, we hebben nog flikken Rotterdam en nog enkele dingen waar we gaan naar kijken, dan is de box eens leeg !

Vandaag ook soep gemaakt, paprikasoep, en ik maak ook altijd een grote pot en steek per portie in de vriezer, heel gemakkelijk. Enkel nog kiezen dewelke we willen eten, ik maak veel verschillende soorten. Straks nog venkels wassen en fijn snijden, dat met prei (wit en groen) en een ui, en dat is dan mijn venkelsoep ! Ik doe er ook 6 bouillonblokjes bij of een lepel bouillon van P.Huysentruyt.

Ik duim ook dat Mattice het goed gedaan heeft vandaag, met die zotte wind weet je nooit. En morgen dan zijn verjaardag ! Die zal ook wel fijn worden, vermoed ik, zoals ik de baasjes 'ken'..... 😊😉🐾

En nu ga ik naar flikken kijken, manlief zit al netjes te wachten, dus ...

Hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot..... de volgende. 😉
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

clive

04 okt 2020, 18:07

Afbeelding
Goedenavond Seizoentjes,

Fijn dat jullie zo hebben meegeleefd met het feit van Matice in een hoger klasje.
Het zijn praktisch allemaal andere oefeningen dan in zijn vorig klasje, veel moelijker.
En ik mag zeggen dat hij het voor de eerste keer redelijk goed gedaan heeft.
We moeten wel thuis ook wel de oefeningen herhalen. Maar dat doe ik altijd als we in het bos(je) gaan wandelen en als dat niet mogelijk is, hier ' s avonds in de garage in plaats van in de tuin.
Vooral zijn blijven liggen en dan van hem wegstappen, dat gaat nog heel moeizaam. Hij denkt dan dat je hem in de steek laat en dan staat hij veel te vroeg op om naar je toe te komen. Maar het was dan ook vandaag maar de eerste keer. We waren content.

Ik heb alles diagonaal gelezen, ik reageer morgen wel op iedereen.

Liefs aan jullie allen en een dikke poot van de morgen jarige Matice.

anjelierken

05 okt 2020, 07:38

Hallo iedereen,

Clive: een fijne verjaardag voor Matisse, verwen hem maar eens goed.

Ik kom nu vlug binnenwippen, want moet straks vertrekken, moet ukkepuk ophalen.

Veel wind, ik voelde de wind tot in mijn bed, het raam staat op een kiertje open.

Pudding is al gemaakt, de balletjes zijn gedraaid, ukkepuk mag komen :D .

Dames, tot morgen allemaal.

clive

05 okt 2020, 08:22

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Anjelier, dank je wel voor de felicitaties voor Matice. Die is nu net pas opgestaan desondanks ik hem om 07.00H reeds heb wakker gemaakt. En jij hebt Ukkepuk op bezoek, je eten is zo goed als klaar en als het bij jou ook zo gaat als bij mij ( eentje van 4 en eentje van 1 jaar en half), dan kun je beter jouw energie sparen en vandaag niet poetsen :D .

Heb de 2 benedenverdiepingen al volledig gedaan, moet ik manlief nimmer storen met stofzuigen.
Nu moet ik na de douche enkel de slaapkamer nog opruimen en het bed opmaken natuurlijk + de badkamer opruimen en afvegen en daar dan stofzuigen, maar dat is een heel lichte stofzuiger, die hoor je bijna niet.

Matice krijgt zijn nieuwe speelgoed na de douche want alles ligt nog boven in de hobbykamer. De reuze olifant gaat sowieso zijn lievelingsspeelgoed worden, dat weet ik nu al. Ik kan nauwelijks geloven dat hij al 2 wordt. Het lijkt gisteren wel dat ik de suikerboontjes opstuurde. Manlief zei dat vandaag de ideale dag is , een nieuw dagboek voor hem te beginnen, want zijn huidige map zit overvol.

Rond 12.00H zou het droog zijn, dan ga ik wandelen met Matice. Hij heeft niet graag regen en ik ook niet.

Zo ga douchen. En dan boven al alles doen. Doe vandaag nog de was van het weekend. En dan heb ik tijd over, genoeg voor een extra taak te doen.

Ik ga niet alle namen noemen , maar ik wens iedereen zonder uitzondering, een mooie maandag ondanks het weer. Niet naar buiten kijken, maar maak het binnen maar extra gezellig.
Liefs en een dikke knuffel en een pootje van Matice.

Muddy Maddy

05 okt 2020, 08:35

Goede morgen seizoentjes,

ventje heeft zich overslapen, maar dat geeft niet want hij zit toch thuis. moet dan de minuten te laat bijwerken.
Gaan vandaag naar het winkelcentrum.
Een Fijne Verjaardag aan Matice! en flink gewerkt in een klasje hoger! dat horen we graag!
hier zijn de laatste weeën van Gimly. hij heeft gisteren toch iets gegeten en alles netjes in de bak gedaan. wel, overgegeven maar dat was duidelijk omdat het op zijn maagje lag. daarna was het vreten tegen klippen en bergen op.
Als we toch in het winkelcentrum zijn eens kijken voor een traktatie voor hem.
heb nog geen nieuws ontvangen over mijn test, waar die gaat doorgaan en hoe laat? dat zal in de loop van de dag wel gebeuren. ik ben er in ieder geval klaar voor.
De steak met pepersaus en frietjes hebben gesmaakt en de afwas ervan is zelfs de dag zelf gebeurd, welliswaar mopperde ik op de verkeerde pan. en het feit dat ventje de afwas verkeerd stapelt. Ventje was in een van zijn buien, wilde al om 7 uur naar bed want de gordijnen waren al dicht van 5 uur. hij wilde de regen niet meer zien. och ja en het was allemaal de schuld van de regering, de rijke mensen enz enz :? :? :? hij gaf zelf toe aan die buien een hekel te hebben. op de koop toe, werkte zijn dvd speler tegen. licht uit en ik oef. want hij kijkt nu naar tour of duty over de vietnam oorlog? dan ben ik ook in slaap gesukkeld.
Ventje is zich nu gaan douchen, straks ik.
Koffie is bijna op. straks kopje twee.
Fijne dag seizoentjes, keep safe!
Cats Rule!

Oma-C

05 okt 2020, 08:49

Afbeelding

Fijne verjaardag aan Matice :lol: nog veel jaren

Goede morgen alle seizoentjes
regeneer voor de verandering, niks aan te doen
dus binnenwerk... er is altijd wel iets te doen in het HH :lol:
's morgens al lang donker en zeker met dit weer

clive goed gewerkt in de hondenschool :lol:

M-J, andere dingen dan sport gekeken op TV :)

anjelierken vandaag weer ukkepuk op bezoek
't zal weer smullen zijn :lol:

wilde eend bijna alles ingepakt en bijna klaar om te
verhuizen... wanneer is de grote dag :?: :roll:

M-M zag ik nog net over mij springen, :lol: fijne dag...

Alle seizoentjes, er wordt gebeld, 't zal de man van de lift zijn
ik moet gaan kijken, salukes en tot............. :wink:

wilde eend 2

05 okt 2020, 10:29

Voor Matice :
Een fijne verjaardag !!
Afbeelding

Groetjes aan alle seizoentjes ..... vandaag komt de man voor nazicht van de gasketel / 2 jaarlijks verplicht en ook nodig als je verhuist . Dus dat komt net goed uit ...
Tot straks aan iedereen !!

granny M

05 okt 2020, 12:15

Hiep-hiep-hoera voor Matice en alle andere diertjes en mensjes die vandaag verjaren :D :D

granny M

05 okt 2020, 12:24

Heb gisteren eindelijk mijn "Spa" moment gehad en hoe .. Dochter èn kleinzoon hebben het leuk gedaan, ik moest mijn badjas aandoen en beneden eerst een "glaasje" drinken. Kleinzoon had boven op badkamer theelichtjes aangestoken (op veilige afstand) en dropjes klaargelegd op de rand, badlakens voorverwarmd op chauffage, radio Minerva stond zachtjes aan. Dochter zat gezellig op w.c. bril erbij en kleinzoon kwam nog 2 kopjes koffie voor ons brengen.
Kortom het was zalig, ik kwam eruit als een verlepte garnaal. Lekker ingesmeerd (dochter mijn rug gedaan) kortom het was een memorabel moment . Vlg. week mag ik weer voorlopig onder toezicht.... een mens kan toch blij zijn :-)

Helena van Troje

05 okt 2020, 12:55

Jawadde grannyM dat was best wel de moeite van een weekje wachten waard!

Waf waf waf hoera voor Matice!

Straks dan toch de uitgestelde laser behandeling hoop ik.

Tot als ik terug zie waar ik loop!