In de Vier Seizoenen reeks 21 Winter 2020
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55

Goede morgen allemaal
ja 't is winter en beter dan dat het sneeuw is
dat brengt gladheid mee en dat is oppassen
M-M sterkte bij de bloeduitslag dinsdag
en een fijne dag verder...
Helena, nee de kou viel mee gisteren
het scheelt als er geen wind is natuurlijk
ik zie wel of ik straks weer mijn toerke kan doen
Bekske een fijn weekend en hou je goed...
Wilde eend, een fijn nieuw jaar en
hopelijk alle problemen opgelost
Allemaal een goei weekend en blijf veilig.!!
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-
clive - Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

Goedemorgen Seizoentjes,
Zo te lezen heeft iedereen gisteren haar dag kunnen invullen. Ook wij zijn gaan wandelen met Matice en het was een stuk warmer dan eergisteren, de wind was gisteren weg en dat doet wel veel, vind ik. Was zelfs een beetje te goed ingeduffeld. Maar het was wel een leuke wandeling en zijn een uurtje weggeweest. De oefeningen met Matice nemen natuurlijk ook tijd in beslag. Maar hij deed ze goed en dat is altijd fijn.
Gisteren 2 machines was ingestopt en een derde met alleen maar opplooiwas. En deze ochtend reeds gestreken. Ben nu echt wel terug bij met de was en de strijk.
Straks overal eens grondig stofzuigen.
Gisterenavond hebben we onze hoofdschotel opgegeten, het was wel veel vond ik, heb eigenlijk maar de helft kunnen opeten, wou me niet overeten, dat doe ik nooit. De broccoliroomsoep zit in de diepvries. Zonder stukjes gerookte zalm. Verder hebben we het gisteren rustig gehouden. Hebben dan gisteren ook de geschenkjes open gemaakt. Manlief was de enige die niet wist wat in zijn pakje zat, een mooie gestreepte sweater in het blauw/ wit met wat knoopjes aan de voorkant, hij vond hem heel mooi. En gaat hem vandaag aantrekken. Met Matice hebben we wel gelachen. Hij had dus die gifgroene krokodil. Manlief legde die even op tafel omdat wij eerst onze cadeautjes wouden openen, maar dat was buiten Matice gerekend, die met zijn poten op tafel sprong , ( wat hij niet mag) en weg was de krokodil. Blijkbaar een goede keuze, want heeft er heel veel mee gespeeld gisteren.
Heb deze ochtend uitgeslapen en het was al 07.45H toen ik wakker werd. Dan een tas koffie gedronken en ben dan maar begonnen aan de strijk, manlief is nog later opgestaan.
HVT, jij hebt wel gelijk met jouw vergelijking Labradors / Australian Cobberdog. Moet me daar minder ongerust om maken.
Muddy Maddy, hoop dan maar dat ventje zich vandaag dan toch wat beter gaat voelen.
Zo, ik ga doordoen aan het licht HH, bijna gedaan. En deze middag terug gaan wandelen met Matice.
Vanavond een lichte maaltijd nuttigen, het is nu wel genoeg geweest wat eten betreft.
Ga niet alle namen noemen, maar wens jullie allemaal zonder uitzondering een mooie normale zaterdag.
Liefs en een dikke knuffel voor jullie allen.
-
granny M - Lid geworden op: 04 jun 2012, 19:32
Mijn zus is net even geweest en we hebben de advocaat "geproefd". Om 10.15 uur al aan de alcohol
het gaat bergaf met de 2 zussen. ( maar wel met een koffie erbij ) Ik denk, dat de fles rap leeg zal zijn ( Anjelierken, bedankt voor de tip ! )
En nu lekker de gazet lezen + puzzeltjes doen ....
Ook een fijne zorgeloze dag voor jullie !
En nu lekker de gazet lezen + puzzeltjes doen ....
Ook een fijne zorgeloze dag voor jullie !
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
Dat is ver het enige dat ik echt lekker vind aan alcoholische dranken dat is advocaat en kriek.
De boven is al helemaal gedaan, behalve de badkamer, wel gestofzuigd (vofstuigd, zei de jongste van mijn dochter vroeger).
De rode was hangt op. Buurvrouw vroeg eens of ik met opzet al mijn rode kleren na mekaar aandeed om een machine rood bij mekaar te krijgen.Inderdaad let ik daar wel een beetje op. Het is al niet gemakkelijk een machine in je eentje vol te krijgen, laat staan rood...maar ik draag veel rood omdat dat me goed staat en ik dat graag zie.Van donker tot licht.De andere buurvrouw die kwam op een keer vragen of ze een lap rode stof mocht laten meewassen die ze wou verwerken tot een kleedje.
Ondertussen mijn haar gedroogd met de haardroger, zo had ik gezweet.
Dat is toch ellendig het minste dat ik doe lek ik uit. Voor ik begin zet ik al de verwarming lager en de vensters op een kier...
Zo seffens een boke eten en dan benden verder werken of een wandeling maken afhankelijk van of het droog blijft of niet.
-
wilde eend 2 - Lid geworden op: 06 okt 2019, 22:40
-
clive - Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

Goedemorgen Seizoentjes,
Grannny M, ik zag jou en jouw zus ook al in mijn gedachten zitten om 10.15H , genietend van het glaasje advocaat. Maar je moet zo maar denken, ergens op de wereld is het aperitieftijd. Jullie kunnen er maar van genoten hebben
HVT, rood is een kleur die ook veel in mijn dressing hangt. Was dat wel met Dre*t vloeibaar om de kleur te behouden. Je past daarmee of je past daar niet mee. Qua kleding heb ik eigenlijk geen voorkeur voor een bepaalde kleur, alleen heeft manlief niet graag dat ik teveel zwart draag of het moet een mooi kleedje zijn.
Wilde eend, is daar bij jou alles een beetje aan het orde aan het komen ? Ik hoop van harte van wel. Je hebt genoeg meegemaakt.
Bekske , de wensen zijn wederzijds
Muddy Maddy, is ventje nu beter ? Hoop op een goed resultaat van jouw bloeduitslag dinsdag.
Oma-C, heb je jouw toerke kunnen doen gisteren. Ik vond het gisteren niet zo koud, er was geen wind die het kil maakte. En we waren ook weer goed ingeduffeld. Moet eens kijken voor handschoenen zonder vingers.
Want als ik met Matice wandel en hij zijn oefeningen doet, moet ik hem belonen met een klein snoepje en dat kan ik niet uit mijn zak nemen met gewone handschoenen aan. Ga daarvoor eens kijken bij de Veri*as. Daar zullen ze wel zulke handschoenen hebben.
Anjelier, alles oké met jullie ? Wanneer is het WZC waar jouw vader is, aan de beurt voor de vaccinaties ? Het zou een hele opluchting zijn als hij gevaccineerd zou worden.
MJ, jullie zitten nog steeds aan zee, denk ik. Maak er een mooie tijd van.
Mammyretro, de feestdagen doorgekomen ? Hoop echt van wel. Hoe is het met jouw zus ?
Ik had bewust geen alarm gezet voordat ik ging slapen, maar was toch op het gewone uur wakker,
om 06.30H. En Matice moest dringend buiten.
Die is echt in zijn speelfase waarbij hij zowat alles uit zijn speelgoedboxen haalt, tot puppyspeelgoed toe.
's Avonds nemen manlief en ik alle 2 een speelgoedbox, gaan de living rond en gooien alle speelgoed daar terug in, als hij slapen is. Zijn nieuwe groene krokodil is een waar succes.
Zo, ga even nog in pyjama, de 2 benedenverdiepingen stofzuigen en de vaatwasser leegmaken. En dan naar de badkamer douchen, mij iets comfy's aandoen en boven meteen alles doen en de strijk van gisteren wegleggen.
Namiddag wandelen gaan met Matice en verder gaat het een rustige zondag worden. Na de wandeling een spelletje spelen, altijd leuk.
Zo, ik hoop dat ik niemand vergeten ben, als dat toch zo is, was dat uiteraard niet mijn bedoeling.
Ik wens jullie allemaal een rustige zondag en stuur jullie veel liefs en dikke knuffels.
-

Goede morgen alle seizoentjes,
clive ja het is goed meegevallen gisteren
het was goed voor een wandelingetje
Dank voor het mooie overzicht ik ga het
niet herhalen
blijft en zich aangenaam kan bezig houden met
wat ie graag doet
Ik hou het rustig en ga vandaag nog
een broodje bakken vanaf morgen is het
weer een gewone werkweek... dat vind ik
nog het aangenaamste, de gewone gang van zaken
Iedereen een knuffeltje en een fijne zondag
hopelijk wordt het nog wat lichter
Hou jullie allemaal sterk en gezond, tot later
-
anjelierken - Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29
Hallo iedereen,
Clive: de vaccinatie bij vader begint in de week van de 11ste januari.Verder is alles oké bij vader en bij ons.
Ziet er maar een grijze ,mistige ochtend uit.Weet nog niet wat we vandaag gaan doen, je kunt zo weinig doen.Gisteravond belde beste vriendin en die is ook die ganse coronatoestand moe,ja, wie niet.Die snakt er ook naar om eens een dagje uit of funshopping te doen.
Vandaag spaghetti op de menu, moet enkel de deegwaren koken , de saus is reeds klaargemaakt.
Dames, tot morgen allemaal.
Clive: de vaccinatie bij vader begint in de week van de 11ste januari.Verder is alles oké bij vader en bij ons.
Ziet er maar een grijze ,mistige ochtend uit.Weet nog niet wat we vandaag gaan doen, je kunt zo weinig doen.Gisteravond belde beste vriendin en die is ook die ganse coronatoestand moe,ja, wie niet.Die snakt er ook naar om eens een dagje uit of funshopping te doen.
Vandaag spaghetti op de menu, moet enkel de deegwaren koken , de saus is reeds klaargemaakt.
Dames, tot morgen allemaal.
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes,
En hier is Muddy Maddy net 5 min. uit haar bed gerold. ben maar rond 4 uur vannacht in slaap gevallen.
Bijna alle kaas is op, de vissoep ook. nu kan er vandaag nog een brik geopend worden, morgen maken we dan verse want het is 5% korting op groenten en fruit in de ldl.
Ventje moet toch boodschappen doen. die kon gisterenavond ook niet slapen, dat belooft voor vannacht, want morgen is het weer werkedag. ik heb hem gezegd dat hij zelf naar de dokter moet bellen om een afspraak te maken. Ook V. zal weer niet goed slapen vannacht. Ventje zei gisteren dat hij 9/10 keer zelf zijn eigen opvolger zal moeten zoeken mocht hij door omstandigheden ziek worden. ( hij moet een bloedtest ondergaan en ziet alle mogelijke doemscenario's voor zich opduiken)
Zijn buik is nu wel in orde aan het komen. denk dat hij nu wel twee keer nadenkt alvorens zich weer aan een "binge" van eten te wagen.
heb last van mijn rechterheup. daar zit die pees die verkalkt is. ( juist onder mijn heupgewricht) moet binnen een paar weken toch op controle bij dr achternaamgenoot.
ik had gisteren last van een migraine-achtige hoofdpijn die echter na een poosje met een nat washandje liggen over ging. ofwel was het de kaas of drink ik best geen "keyte" meer voor het slapen gaan.
Nu ga ik mijn pillen nemen en de afwas in gang steken. ik heb de soeppot nodig.
Fijne Zondag seizoentjes en keep Safe!
En hier is Muddy Maddy net 5 min. uit haar bed gerold. ben maar rond 4 uur vannacht in slaap gevallen.
Bijna alle kaas is op, de vissoep ook. nu kan er vandaag nog een brik geopend worden, morgen maken we dan verse want het is 5% korting op groenten en fruit in de ldl.
Ventje moet toch boodschappen doen. die kon gisterenavond ook niet slapen, dat belooft voor vannacht, want morgen is het weer werkedag. ik heb hem gezegd dat hij zelf naar de dokter moet bellen om een afspraak te maken. Ook V. zal weer niet goed slapen vannacht. Ventje zei gisteren dat hij 9/10 keer zelf zijn eigen opvolger zal moeten zoeken mocht hij door omstandigheden ziek worden. ( hij moet een bloedtest ondergaan en ziet alle mogelijke doemscenario's voor zich opduiken)
Zijn buik is nu wel in orde aan het komen. denk dat hij nu wel twee keer nadenkt alvorens zich weer aan een "binge" van eten te wagen.
heb last van mijn rechterheup. daar zit die pees die verkalkt is. ( juist onder mijn heupgewricht) moet binnen een paar weken toch op controle bij dr achternaamgenoot.
ik had gisteren last van een migraine-achtige hoofdpijn die echter na een poosje met een nat washandje liggen over ging. ofwel was het de kaas of drink ik best geen "keyte" meer voor het slapen gaan.
Nu ga ik mijn pillen nemen en de afwas in gang steken. ik heb de soeppot nodig.
Fijne Zondag seizoentjes en keep Safe!
Cats Rule!
-
Dag Maatjes, ik hoor net dat
vanaf morgen weer solden beginnen
O-wee het virus zit al springensklaar
Het zal in de winkelstraten weer feest zijn voor dat beest
dus hou er rekening mee...als je naar de koopjes gaat
vanaf morgen weer solden beginnen
O-wee het virus zit al springensklaar
Het zal in de winkelstraten weer feest zijn voor dat beest
dus hou er rekening mee...als je naar de koopjes gaat
-
Goede zondagmorgen Seizoentjes,
Iedereen weer fris en fruitig na deze dagen ?
Gisterenavond belde dochter en ze had de tel. op speaker gezet zodat de kleinzoon ook commentaar kon geven.
Dat heb ik geweten ... Ik vertelde dat ik samen met zus een kleine "drank-orgie " ( met de advocaat ) had 's morgens, waarop kleinzoon meteen zei : "Oma, dan kun je nick-name ook wel meteen veranderen. Van Granny M. in Granny B !"
Ikke :" hoezo B., waarom ? "
Hij :" De B. van Boozer..."
Mijne frank viel natuurlijk niet direct.
Hij : "zoek het maar op in je woordenboek ...."
en ja , Boozer is de Engelse vertaling van "drankorgel"
Daar gaat mijn reputatie van brave zedige Oma....
Maar zalig toch ??
Nu even de droogkast leeg maken, dan kan dochter straks even mee het dekbedovertrek er over leggen.
Gemak dient de mens toch, ik zal maar even profiteren... hoewel ik nu (nog ?) brood nuchter ben
Tot in den draai !
Iedereen weer fris en fruitig na deze dagen ?
Gisterenavond belde dochter en ze had de tel. op speaker gezet zodat de kleinzoon ook commentaar kon geven.
Dat heb ik geweten ... Ik vertelde dat ik samen met zus een kleine "drank-orgie " ( met de advocaat ) had 's morgens, waarop kleinzoon meteen zei : "Oma, dan kun je nick-name ook wel meteen veranderen. Van Granny M. in Granny B !"
Ikke :" hoezo B., waarom ? "
Hij :" De B. van Boozer..."
Mijne frank viel natuurlijk niet direct.
Hij : "zoek het maar op in je woordenboek ...."
en ja , Boozer is de Engelse vertaling van "drankorgel"
Maar zalig toch ??
Nu even de droogkast leeg maken, dan kan dochter straks even mee het dekbedovertrek er over leggen.
Gemak dient de mens toch, ik zal maar even profiteren... hoewel ik nu (nog ?) brood nuchter ben
Tot in den draai !
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
Goede middag,
Op een dekbedovertrek na is heel de strijk er weer door.
Aan weekendtarief zolang het nog kan.
Naar het schijnt gaan ze dat afschaffen.
Koopjes daar ga ik sowieso al niet naartoe.
Alle brol dat ze niet verkocht kregen in het seizoen mogen ze houden van mij.
Zwart is ook niet mijn kleur.
Behalve een lange broek heb ik niets zwart.
Toch wel, een zomerrokje met witte bloemetjes op.
Is nog al eens navenant bij wie een begrafenisoutfit.
Met een wit bloesje erop.
Nu gaan we een boterhammetje eten.
Ik zou toch ook graag eens uitbreken zonder me zorgen te moeten maken waar ik naar toilet kan onderweg.
Wandelen is dus beperkt tot de naaste omgeving.
Uitstapjes in mijn alleentje is ook maar saai.
Ach ja, het zal allemaal ooit wel eens tot het verleden behoren zeker.
Zag ik daarstraks twee mensen mekaar eens goed knuffelen.
Vraag ik me af: als je nu allebei corona gehad hebt, dan mag dat toch, veronderstel ik?
Nog een fijne dag in vele tinten van grijs voorlopig.
De zon is met rust.
Op een dekbedovertrek na is heel de strijk er weer door.
Aan weekendtarief zolang het nog kan.
Naar het schijnt gaan ze dat afschaffen.
Koopjes daar ga ik sowieso al niet naartoe.
Alle brol dat ze niet verkocht kregen in het seizoen mogen ze houden van mij.
Zwart is ook niet mijn kleur.
Behalve een lange broek heb ik niets zwart.
Toch wel, een zomerrokje met witte bloemetjes op.
Is nog al eens navenant bij wie een begrafenisoutfit.
Met een wit bloesje erop.
Nu gaan we een boterhammetje eten.
Ik zou toch ook graag eens uitbreken zonder me zorgen te moeten maken waar ik naar toilet kan onderweg.
Wandelen is dus beperkt tot de naaste omgeving.
Uitstapjes in mijn alleentje is ook maar saai.
Ach ja, het zal allemaal ooit wel eens tot het verleden behoren zeker.
Zag ik daarstraks twee mensen mekaar eens goed knuffelen.
Vraag ik me af: als je nu allebei corona gehad hebt, dan mag dat toch, veronderstel ik?
Nog een fijne dag in vele tinten van grijs voorlopig.
De zon is met rust.
-
Kleinzoon belde daarnet, om te vragen of ik niet boos was om zijn "oneerbiedige" uitspraak gisteren. Nee hoor, Oma kan wel tegen een plaagstootje. "Ja maar zo bedoelde ik het echt niet" En dan heb ik even een uitleg " taal van tegenwoordige jeugd" gehad.
Kende er niets van, zoveel jeugd van rond de 15/16 jr. heb ik niet in mijn omgeving. Papa en Mama hebben er een hartig woordje met hem gehad, dat hij wel moet weten tegen wie hij spreekt. Ach ja, ik vond het eigenlijk wel grappig dat hij meteen zo reageerde op mijn nickname. Dus excuses aanvaard en gezegd, dat hij nog altijd mijn allerliefste kleinzoon was /is/blijft
( ik heb er maar één
)
Nu even het oude brood uit Antw. door de dochter meegebracht aan stukjes snijden voor de vogeltjes hier buiten, het zal een luxe maaltijd worden : rozijnen - vijgen - wit - bruin met pitjes, 't zal morgenochtend weer druk zijn !
En dan lui onderuit ....
Kende er niets van, zoveel jeugd van rond de 15/16 jr. heb ik niet in mijn omgeving. Papa en Mama hebben er een hartig woordje met hem gehad, dat hij wel moet weten tegen wie hij spreekt. Ach ja, ik vond het eigenlijk wel grappig dat hij meteen zo reageerde op mijn nickname. Dus excuses aanvaard en gezegd, dat hij nog altijd mijn allerliefste kleinzoon was /is/blijft
( ik heb er maar één
Nu even het oude brood uit Antw. door de dochter meegebracht aan stukjes snijden voor de vogeltjes hier buiten, het zal een luxe maaltijd worden : rozijnen - vijgen - wit - bruin met pitjes, 't zal morgenochtend weer druk zijn !
En dan lui onderuit ....
-
mariajohanna - Lid geworden op: 21 okt 2012, 19:49
Hier ook 'lui onderuit' , voor de moment. 
En de solden is ook niet aan mij besteed.....
Alles loopt hier niet altijd zoals het moet, maar dat nemen we er maar bij. Hetzelfde aan zee, de digicorder ginder neemt niet meer op, hij is ingeruild voor een hopelijk beter gebruiksapparaat. Binnen enkele dagen dus terug naar ginder, installeren en uitproberen.
Te lang moeten we daar niet mee wachten, of provider vraagt of alles in orde is en hoe hun service was ........
Morgenvroeg komen werkmannen om de schutting verder af te werken, dan zal alles hopelijk eens af geraken en kan ik een stuk naast het terras van die keitjes leggen en bloembakken en dergelijke,opzetten.....
Het zal koud zijn, ga een extra portie soep uitnemen. Dat gaat er altijd wel in.....
Nu een sandwichke met kaas eten, gedaan met rusten....
Dan wat bijlezen....
En de dag gaat weer .... toe
.
Dames, hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot..... de volgende.
En de solden is ook niet aan mij besteed.....
Alles loopt hier niet altijd zoals het moet, maar dat nemen we er maar bij. Hetzelfde aan zee, de digicorder ginder neemt niet meer op, hij is ingeruild voor een hopelijk beter gebruiksapparaat. Binnen enkele dagen dus terug naar ginder, installeren en uitproberen.
Te lang moeten we daar niet mee wachten, of provider vraagt of alles in orde is en hoe hun service was ........
Morgenvroeg komen werkmannen om de schutting verder af te werken, dan zal alles hopelijk eens af geraken en kan ik een stuk naast het terras van die keitjes leggen en bloembakken en dergelijke,opzetten.....
Het zal koud zijn, ga een extra portie soep uitnemen. Dat gaat er altijd wel in.....
Nu een sandwichke met kaas eten, gedaan met rusten....
Dan wat bijlezen....
En de dag gaat weer .... toe
Dames, hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot..... de volgende.
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen