Hoekje: "De oase van rust" 2021(1)

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Ivette

24 mei 2021, 12:13

Heb ik ook gegeten vorige week Rietjes, ideale maaltijd voor mijn armzalig bijna niet-gebit
Je verlangt duidelijk al naar uw bezoek Corry, geniet er van!
Ivette

vera-maria

24 mei 2021, 14:22

Goede namiddag allemaal!
Mijn wederhelft kijkt naar de giro...ze rijden in de regen en naar de top toe is er sneeuw brrr...
Straks hopelijk een droog terras vinden, we zijn gisteren ook al niet uit ons huis geweest maar vandaag wil ik nog naar buiten!
Corry straks 60 jaar amai...zal genieten zijn met weer jong volk in huis wel veel drukker natuurlijk maar is toch heerlijk dat ze graag bij jullie komen!
Bloedworst ik lust dat ook wel eens we eten dat hier ook maar jaarlijks ne keer!
Deze voormiddag zijn onze zoon en zijn keppekes hier onverwacht geweest, we hebben geaperitiefd wel maar één glaasje want ze moesten nog auto rijden hé!
Mijn wasmachine tuut dus ga mijn was ophangen, ga ze binnen ophangen ga het niet riskeren om ze buiten te hangen!
Tot later daag...
You only have one life...live it!

omadina

25 mei 2021, 08:01

goede morgen,
Begin van de week, maar het is al dinsdag !
Vandaag ziet het hier toch een beetje zonniger. De wolken zijn opengetrokken en ik zie al veel blauw; dus hopen maar... Gisteren inderdaad niet kunnen spelen, ja mogen ook niet binnen hé door die corona-maatregelen.
Dus nu hopen dat het om 10u30 al droog genoeg is, en dat de buien uitblijven. Dat het frisjes is, dat is geen probleem, een truitje meer aantrekken hé, en we kunnen ons wel verwarmen.

Corry, binnenkort 60-jarig huwelijk vieren. Dat verdient zeker een grote dikke proficiat, en dat jullie kindjes graag bij jullie komen, mooi toch en dat houdt jullie jeugdig en jong.
Vandaag alle kinderen,klein en groot terug naar school. Het wordt een rush tot het einde nu. Nog een beetje les en dan de examens. Het allerbeste voor alle kinderen, want 't was toch weer zo een "speciaal" schooljaar hé.

Straks eens bellen naar mijn jongste dochter. Hun weekend was zeker ook goed gevuld, want ze zijn hun badkamer volledig aan het vernieuwen. Hij heeft wel hulp, maar mijn schoonzoon is een handige Harry, en zoon Danté heeft ook al mee geholpen. Alles zal nog niet afgewerkt zijn, zei Ilse, maar de inloopdouche zullen ze wel al kunnen gebruiken.

Een mooie dag voor jullie allemaal !
omadina
Mama, oma, wat maakt het uit !
Het leven is mooi, zolang er zon, muziek en kinderen zijn !

corry

25 mei 2021, 08:25

Goedemorgen,

Vandaag afspraak , aanvraag mantelzorg, parkeerkaart heeft Staf al.
Deze geldelijke steun komt onze kleinzonen toe, zij zijn onze mantelzorgers

Gisteren wist Bianca te zeggen dat onze kleinzoon de situatie tussen ons en onze dochter kenbaar maakte, kleintje hoorde het, belde me gisteren op met een hele uitleg over alles en nog wat maar de vraag wat er scheelde met moeke zal voor als ze hier komt zijn. Ga dat heel subtiel aanpakken. Ze zullen het toch te weten komen omdat wij bij geen enkel familiale bijeenkomst noch zullen aanwezig zijn.

Staf slaapt in zijn zetel, zie hem achteruitgaan, bloedprik zal het deze week duidelijk maken.

Ga nog een beetje lezen zodat ik hem niet stoor.

Nog een fijne dag

Corry
ik tel alleen de zonnige dagen.

meme-rietje

25 mei 2021, 08:56

goeie morgen allemaal
knufje Corry
jou lid gemaakt van de zussen,
er komt veel uitleg over de boeken
mijn serre staat er, wat ben ik blij
weer een nieuw speeltje, waar ik kan van eten
ze staat op de zelfde plaats van mijn oude
dus de sla kan verder groeien

Afbeelding

Afbeelding
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

Ritavdm

25 mei 2021, 10:41

Goeie morgen

Oh wat leuk zo'n mini-serretje en die zelfgekweekte sla zal zeker dubbel zo goed smaken en meteen heb je weer wat bezigheid ook.

Corry toch, 'k heb met jou te doen; ikzelf zou niet kunnen leven met dergelijke toestanden. Gelukkig maar is ieder mens anders.

Wie houdt van verzopen kiekens die moest hier gisteren geweest zijn. Na 35 droge kilometers volgden er nog 10 in de gietende regen; eerst ff geschuild onder een brug en dan naar het dichtstbijzijnde terras maar we waren blijkbaar niet de enigen die er zo over dachten alle droge plekjes op het terras waren al bezet. We hebben er ons koffietje moeten rechtstaande onder een paraSOL drinken. Tot overmaat van ramp was er bij een van de vrienden nog een lekke band.

Vandaag beter ? Nee, we fietsen niet vandaag, wandelen wel maar elk met een grote paraplu mee.

Menu : goulash, van die die ik in het WE klaargemaakt heb.
Oud maar niet Out

corry

25 mei 2021, 13:33

Papa van onze kindjes, nu onze steun en toeverlaat .

Afbeelding[

vera-maria

25 mei 2021, 16:39

Goede namiddag allemaal!
    Corry mooie herinnering met je kleinzoon, ik heb een gelijkaardige foto van ons mama met onze zoon!
    Ik vind dat nu zo spijtig hé van je dochter tegenover haar ouders, ik ken natuurlijk de ware toedracht niet maar ik ben nog altijd van mening: doe een ander niet aan wat je zelf niet graag zou overkomen!
    Ik was daarstraks weg met de auto en mijn wederhelft kon niet wachten tot als ik terug thuis was om olie te halen voor in de grasmachine enja wat raadt je...hij heeft zijn fiets genomen en heeft een fikse regenbui over zich gekregen en was kletsnat toen hij thuiskwam :D
    Anders niet speciaals te melden, tot later daag...

corry

26 mei 2021, 08:43

Afbeelding

Goedemorgen

Lieve maatjes, begrijpt dat het moeilijk te vatten is.
    We hebben elk een brief gekregen, waarbij we van onze sokken geblazen werden.
    Inhoudelijk wil ik er niets over melden.
    Om onze kleinzonen het makkelijker te maken hebben wij vrijwillig onze aanwezigheid op eender welke familie bijeenkomst afgezegd. Wij gaan wel bij hen op bezoek als ze ons vragen
    Er zullen nog traantjes vloeien, zulk iets kan je niet plaatsen, met alle goede wil zal het moeilijk worden om de spons erover te halen.

Gelukkig zijn we nog met twee, steunen mekaar, nu kan Staf erover praten.

Ik kom er telkens op terug en had voorgenomen er niets meer over te schrijven.

Ons kleintje gaat daar nog vragen over stellen, telkens bij onze samenkomsten wilde ze naast poesie zitten , was haar verworven recht.

Nog een fijne dag en tot betere tijden, als het zonnetje schijnt en we meer vrijheid krijgen zulle de dagen misschien minder somber worden.

Corry

Ritavdm

26 mei 2021, 08:57

Goeie morgen

Woensdag en toch ben ik thuis ; ja in Zw..m zullen ze het vandaag eens moeten doen zonder moeders hulp want W moet deze namiddag om zijn tweede prik.

Het ziet ernaar uit dat er dan toch nog enkele mooie meidagen op komst zijn, we zullen er dubbel en dik moeten van genieten want wat voorbij is is weg......

Gisteren hebben we ondanks de koude wind en de bui(tjes) toch 12 km gewandeld, kwestie van buiten te zijn :wink: want ook al is het zo aantrekkelijk om gezellig binnen mensen te ontvangen ik doe het nog altijd niet.

Menu : witloofrolletjes met lekker veel kaassaus :wink:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Corry, zou het echt niet kunnen dat jullie nu eens allemaal een spons nemen en met een schone lei kunnen herbeginnen .

Afbeelding
    Oud maar niet Out

meme-rietje

26 mei 2021, 09:48

goeie morgen iedereen
    ziet er toch grauw uit vandaag
    mooie foto's weer

Afbeelding

omadina

27 mei 2021, 08:44

Goede morgen,

Heb alles nagelezen, en leef mee met jullie mooie ervaringen en ook wel met de tegenslagen, en familieproblemen... over zoiets kunnen we ons niet uitspreken, maar het is triestig, dat wel.
    Corry en Staf, hou jullie sterk samen, en jullie kleinzonen en de kindjes maken veel goed.

Er zullen wel al veel van de maatjes twee vaccinaties gekregen hebben. Ik kreeg op 14 april mijn eerste en moet nu wachten tot 7 juli voor de tweede, ja inderdaad, het is Astra Zenica.... begrijpe wie kan, nu moeten de mensen maar 7 weken wachten op hun tweede inenting.

Ondertussen blijven we braaf de maatregelen volgen, en met het goede weer dat ze geven voor het weekend, zal wel weer veel volk naar zee komen, maar op het brede strand van onze kust is gelukkig veel plaats.

Gisteren heb ik, ondanks de frisse wind toch eens een fietstochtje gemaakt tot in Veurne, langs de conterdijk, en teruggekeerd langs Oostduinkerke langs de golfterreinen. Het heeft mijn gedachten verzet, en me goed gedaan.

Verder niet veel te vertellen. Hou jullie goed allemaal, en tot de volgende .
    omadina
    Mama, oma, wat maakt het uit !
    Het leven is mooi, zolang er zon, muziek en kinderen zijn !

vera-maria

27 mei 2021, 09:16

Goedemorgen allemaal!
    Meme-rietje hier zag het er ook maar grauw uit buiten, maar nu komt de zon toch piepen!
    Rita als ik die laatste foto’s bekijk zie ik dat je daar al eens het bent gaan wandelen, dat wit gebouw is toch een villa van die rijke mensen van Gent hé!
    Gisteren namiddag zijn we naar Sluis geweest er was veel zon en weinig volk, en zo hebben we het liefst:weinig volk!
    We hebben een jasje en een kleedje gekocht in mijn favoriete winkel, ze gaven daar al korting door het slechte seizoen...en dan ook weer een voorraad haarlak gekocht, de haarlak is meer dan de helft goedkoper dan bij de kapper dus haal ik die altijd in Sluis en ik zorg dan dat ik voor een half jaar weer verder kan!
    We hebben ook een terrasje gedaan, we zaten op een zalige plek onder een warmtestraler en dat was echt genieten met een glas rosé en dan naar de voorbijgangers kijken!
    We gaan straks naar de wekelijkse markt, en dan aansluitend naar de huisdokter want mijn draadjes mogen eruit!
    En nu ga ik richting badkamer, tot later daag...

Ivette

27 mei 2021, 09:33

Dit is MIJN BIJDRAGE in mijn Okra Krantje voor juni:
    Het is al van maart 2020 geleden dat ik nog een Krantje kon samenstellen van VIER blz!
    Immers toen begon de Corona miserie die de economie in zoveel landen plat legde, zoveel angst rondstrooide en heel ons leven veranderde. Het sociale leven viel stil : geen bezoek meer van kleinkinderen, geen “koffiebezoekjes” geen pintje meer op café, vele winkels toe, geen toeschouwers meer op sport evenementen. Afschuwelijk ook de begrafenissen die in beperkte kring moesten doorgaan.
    In het begin werd er elke avond geklapt voor de hardwerkende zorgverleners maar ook dat ging voorbij!
    Onze kaarters en rummikubbers moeten al zo lang hun hobby missen, wij mochten in onze Okra familie niet meer samenkomen wat velen onder ons raakte en eenzaam in hun huis achterliet.
    Sommigen bleven wel liever “in hun kot” want op stap met dat mondmasker voortdurend op is ook geen pretje.
    Alhoewel, voor mij was dat mondkapje een zegen vorige maand met mijn tandperikelen toen ik zo blauw zag!
    Er is nog altijd zoveel MOETEN en NIET MOGEN er wordt minder gezaagd en geklaagd omdat we al aan zo veel gewend geraakt zijn maar toch missen we nog ons “vrije, vroegere leven” hopelijk keert het ooit nog terug! Het openen van de terrassen was al wat beter: we konden weer naar het toilet maar nu speelt het weer ons parten: geen pretje om in die kou en af en toe een bui buiten te moeten zitten!
    Vorig jaar, in het begin van de Corona genoten we nog van zeer goed weer en konden we nog een bezoek of activiteit buiten plannen. Ook dat werd ons de laatste tijd niet gegund: zo’n koud regenachtig voorjaar hadden we al jaren niet meer. De horeca zal er beslist niet veel aan verdienen dat ze hun terrassen mogen openstellen, er wordt meer gepoetst dan verdiend!
    Toch zijn we al lang content dat we niet besmet geraakt zijn, we blijven nog heel voorzichtig want alle gevaar is nog niet geweken maar de “cijfers” gaan toch allemaal de goede kant op!
    Onze teamvoorzitter Wilfried en veel bestuursleden hebben wel al de hele coronaperiode hard hun best gedaan om ons elke maand een geschenkje samen met het Okra magazine en ons Krantje te bezorgen.
    De leden zijn er wel dankbaar voor, maar laat dat ook eens weten.
    Ik bedank ons bestuur voor al hun werk.
    Wilfried, Freddy en Ludo zorgden voor een leuk interview in de Weekbode van 7 mei, dank u wel!
    Af en toe krijg ik een complimentje van iemand die het Krantje leuk vond en dat kan zo’n deugd doen!
    We raken algauw allemaal gevaccineerd, misschien kunnen we ons met velen aanmelden bij Freddy en mekaar ontmoeten voor een koffietje in Groenhove na de fietstocht op 22 juni, hopelijk is het weer ons genegen want ik weet niet of we dan al binnen zullen mogen zitten?!
    Ik wil ook nog mijn spijt uitdrukken met het sluiten van de Carrefour in Gits en hoop samen met u dat er toch een andere winkel komt want ook dat wordt een hard gemis voor velen onder ons!
    Maar: er schijnt licht aan het einde van de Coronatunnel : tot ziens allemaal!
    Zoals altijd wens ik u allemaal: BLIJF of WORD GEZOND! Yvette
    Ivette

meme-rietje

27 mei 2021, 09:44

goeie morgen allemaal
    mooi artikel, mooi verwoord Ivette
    hopelijk geen litteken veve
    deze middag pizza, gisteren meegebracht van de markt

Afbeelding