In de Vier Seizoenen reeks 27 Zomer 2022

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Muddy Maddy

05 jul 2022, 10:53

Goede morgen seizoentjes,

we beginnen een nieuwe dag in een nieuwe week.
waren gisteren weer postpunt van dienst. zwaar pak voor buurman V. klein pakje voor buurvrouw, en pak voor ons eveneens van zoo+ net als dat loodzware pak van buurman. er was ook een pakje voor mij.

we hebben de bbq geschonken door mijn moeder in gebruik gesteld. vandaag worden de oude en versleten doorroeste bbq's afgebroken om morgen naar het containerpark te doen. we hebben kippeboutjes gegrild met een half droge rub. ' s middags hadden we een broodje krabsalade verorberd. Johan had gelijk, de krabsalade twee dagen in de frigo laten staan zodat de smaak erin komt. hij heeft een mms naar ventje gestuurd dat zijn grote pot kippenkruiden aangekomen is. see you. vandaag een broodje met hervekaas. ' smelly cheese' zoals de chinese draak van onze vriend Chris die noemde maar ze vroeg wel de rest mee. zij was een philipijnse. bijgenaamd the chinese dragon. best dat ze niet wist hoe ze werd genoemd achter haar rug. dat mens kon erg jaloers zijn. toen ze naar de philipijnen was om haar ouders en haar achtergebleven dochter te bezoeken had ze voor elke dag een portie sandwishes gemaakt en die ingevroren. zodat Chris ze maar uit te nemen had. zolang het maar geen gorgonzola was. daar had ze in de promo een half karrenwiel van gekocht en op het eind kon Chris geen boterham met gorgonzola zien of rieken. dus toen ze belde om te vragen of hij zijn broodjes had uitgehaald zei hij dat hij geen honger had. ze vroeg of hij soms ziek was maar hij zei dat hij was uitgenodigd door ons om te gaan bbq-en. niet de traditionele britse bbq van een kippenbout een worst en een hamburger. wij waren begonnen met een T-bone steak. dan lamsvlees en kippebrochettes. en er was nog iets maar Chris had zich vol gegeten. onze bijna ex-buurvrouw zag hem op onze oprit staan en vroeg of hij een klusje kwam opknappen. neen hoor zei hij. ik ben uitgenodigd om een belgische bbq te nuttigen. ze keek maar boos. want chris was onze vaste ramenwasser. En tevens getuige voor ventje op ons christelijk huwelijk in januari. twee jaar nadat wij er woonden. wij waren figuranten omdat Tim, de pastoor net de vernieuwde tekst voor huwelijksceremonies had gekregen. Melvin, onze buurman wilde die reeks in de kerk: familievalues. en ons kwam het goed uit. onze beloftes hernieuwen en geen penny er aan uitgeven.

Oesje, Clive, dan is die reportage van telefacts ferm naast de feiten. 150 euro voor een sleutelhanger? 8O is die van masief goud? met edelsteentjes? zowieso zou ik met een budget van ruim 50 euro per maand er zeker niet veel kunnen kopen. misschien een t-shirt. mijn vriendin dominique is ook ooit in Dubai geweest alleen maar om die hoge toren te zien. de Burj kalipha? wiki zal het wel weten. mijn pakje bevatte een bijna identieke copie van mijn eerste verlovingsring en een horloge met Romeinse cijfers. het is echter Rosègoud en ik wilde zilver. dat is een uurwerk in reserve. mijn eerste verlovingsring was een ongeslepen smaragd. van ventje gekregen. Mijn tweede verlovings ring is een Robijn gekregen ter gelegenheid van onze 20ste huwelijksverjaardag. Geen van de twee is mijn geboortesteen: lapis Lazuli. en ik zie ook niet graag een safier. voel me daar ongemakkelijk bij. er was ooit een Sf serie met Johanna Lumley die saphire en steel noemde en waar ik kippenvel van kreeg. en nachtmerries. de ring van wijlen princess Diana is niet bepaald my cup of tea. Harry had 'em en William heeft die terug gevraagd om zijn kate ten huwelijk te vragen. dat doet me denken aan de film "legaly blonde' waar Elle Woods denkt dat haar vriend haar ten huwelijk gaat vragen. hij zegt echter senator te willen worden en niet met een Marilynn type gezien worden maar met een serieus meisje. liefst een brunette uit een deftige familie. zijn broer is verloofd met een vanderbilt erfgename.

zo, ik wens aan alle seizoentjes een fijne dag keep safe en knuffel.
Cats Rule!

Helena van Troje

05 jul 2022, 12:50

Ben terug van mijn tochtje naar het centrum.
Bakker, beenhouwer, brillenmarchant.
In het voorbijgaan in solden een nachtkleedje voor mij gekocht.
Zo mooi daar zou ik een ganse dag durven in rondlopen.
Eentje zonder mouwtjes.
Nu heb ik er dan zo twee.
Dat is genoeg voor de weinige keren dat het echt zoveel te warm is.
In feite wou ik een nieuw onderlaken....dat moet dan maar wachten.

Ik moet hem nog gewoon worden mijn nieuwe leesbril.
Maar ik kijk toch al properder uit mijn ogen op de pc.

Ik ben er nog niet goed van:
Aan het rood licht stond een jong mevrouwtje op de step te wachten tot het groen werd.
Wat zag ik tot mijn grote ontsteltenis?
Ze had een heel kleine baby in de draagzak...
Onverantwoord!
Nog erger was dat ik op een bepaald moment 20 per uur reed.
Ik kon haar gewoon niet inhalen!!!!!
Die reed dus aan maximum snelheid op die step met een kind in haar draagzak...
Eerlijk och arme die baby...

Het is warmer dan je zou denken en er is veel wind alweer.

anjelier

05 jul 2022, 19:50

Afbeelding

Hallo iedereen,

Oma-C: je kaartje is vandaag aangekomen, waarvoor dank.

De kaartjes van MJ en Clive waren hier al eerder.

HVT: ja, je kunt soms wat zien op straat. Onlangs passeerde hier een man te paard , en die keek heel
geconcentreerd op zijn schermpje, die had totaal geen aandacht voor zijn paard. Dat dier stapte maar gewoon recht door .Onverantwoord , noem ik dat. Een ongeluk is vlug gebeurd.

Dames, tot morgen allemaal.

Oma-C

05 jul 2022, 20:55

Afbeelding

Voor allen nog een gezellige avond
en slaaplekker,.... tot morgen :wink:

anjelierken, dan is die kaart ook tevoet gekomen,
als ik ze een week op voorhand op de post doe
dan is die er 's anderendaags en als ik die 3 dagen voor
de datum post dan duurt het een week, rare post hebben wij :oops:
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

wilde eend 2

05 jul 2022, 21:15

Oma C : heb je ook zo genoten van de tennis met David Goffin ?? wat een prestatie hé :-D ( helaas de match niet gewonnen maar toch : petje af !! )
Aan alle seizoentjes : verder een goede avond en een goede nachtrust !

Bekske

06 jul 2022, 07:48

Afbeelding
op de post kun je niet meer REKENEN .Heb een rekening gekregen dat drie weken onderweg was had nog een paar dagen om te betalen was iets van de dieren hier van bloedonderzoek .Ook is er niet dezelfde die hier post brengt regelmatig anderen .De ene rijd met auto op voetpad om zo post in de bus te steken .Dan een andere die een heel stuk te voet doe als de auto geparkeerd sta enz .groetje aan iedereen

Oma-C

06 jul 2022, 09:27

Afbeelding

Goede morgen alle seizoentjes,
Een mooie zonnige dag alweer maar morgen zou er efkes ander
weer komen als we de weermannen mogen geloven :roll:
Niet erg als het nadien weer mooi wordt :)
de aarde heeft water nodig hier.... niet zoals in Australië 8O
daar hebben ze teveel, maak zoiets maar mee... :roll:

Wilde eend, Oh ja ik heb volop genoten van elke match die Goffin gespeeld heeft
Als hij genoeg zelfvertrouwen heeft kan hij het wel, we mogen fier zijn
op onze sportmannen (en vrouwen) Elise komt telkens 'dat beetje' tekort :roll:
Maar het was heel spannend tegen Norrie
Jammer dat er zoveel tegelijk komt, en straks weer niks meer... :oops:

Bekske, hier zijn er ook regelmatig andere bodes, meestal vreemden
je kan ze ook niks meer vragen... ze verstaan je amper :roll:
Heel vervelend..!!

Alle seizoentjes een fijne dag geniet ervan en hou het veilig :roll:

Muddy Maddy

06 jul 2022, 10:59

Goede morgen seizoentjes,

Poging 2 om hier binnen te geraken.

ventje is een beetje gepikeerd dat hij niet meer goed kan bbq-en. vandaag gaat er een dunne lende op. volgens de meteo zou er geen regen vallen. Buurman gebruik nochtans de zelfde kolen. we gaan nu proberen wat houtsnippers er bij te gooien.
kan maar helpen.

alles wat moest toekomen is toegekomen. nu alleen nog postzegels laten maken met de afbeelding van onze divine predessor: Mies. dat is voor volgende maand.

zijn bijna aan het einde van 'under the dome'. daarna trekken we de ruimte in naar 'babylon 5'. eerst de films en dan de serie. op chronologische volgorde gezet dankzij wikipedia.

ik denk dat ik mijn niet volledige strip reeks van S&W ga te koop zetten op 2 de hands. Is 2.5 euro genoeg voor een strip want voor een nieuwe betaal je rond de 7.50. wie echter er om kan komen, geef een seintje. de versletene gaan de papier doos in. ik doe ze weg omdat ik plaats gebrek krijg.

bekske: het is om bij te bleiten soms. gelukkig kreeg je geen boete wegens laattijdig betalen.
Helena: ik kijk van niets meer op de dag van vandaag.
Anjelier: dat heb ik ook al gezien.

Fijne dag seizoentjes, keep safe en knuffel.
Cats Rule!

clive

06 jul 2022, 11:19

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Muddy Maddy, de postbode is nog niet geweest, maar denk wel dat jouw kaartje er vandaag bij gaat zijn. Ik snap de Post niet meer. Het is wat Oma-C zegt, de ene keer heb je je post op manier van spreken de dag zelf en de andere keer moet je er een week op wachten.
Wat het beertje uit Dubai betreft, hij heeft inderdaad echt gouden schoentjes aan en de hanger met de clips is ook van echt goud. Ik hang hem aan al mijn handtassen, behalve aan mijn rugzak. Dan heb ik er geen zicht op en hij zou door iemand los gemaakt kunnen worden. Maar manlief vond destijds dat dat wel een erg mooi souvenir was voor mij uit Dubai.

Oma-C en Wilde eend, genoten van het tennis gisteren en de koers. Fijn dat te lezen.

HVT, een prachtig slaapkleedje gekocht, zo mooi dat je er wel de ganse dag in wil rondlopen. Vind dat ook belangrijk, ik draag wel altijd pyjamaatjes, maar er zijn erbij waaraan je niet ziet dat het een pyjama is.Ik durf soms te poetsen in zo'n pyjama en pas dan naar de badkamer gaan om mij uiteindelijk te douchen. Manlief draagt dan weer graag van die losse boxershorts met een shirt dat op het shortje past. Zondags durven we wel eens wat langer in pyjama rondlopen :oops: .

Anjelier, ik moet vaak aan je denken als ik fruit en vooral als ik groenten koop. Ook hier schieten de prijzen de hoogte in. En dan zeg ik altijd tegen manlief dat jij het kunt halen uit eigen tuin, veel lekkerder, verser en goedkoper.

Gisteren was manlief hier aan het werken in de living en ik was beneden bezig. Dan kan Matice niet kiezen bij wie hij gaat liggen, dus legt hij zich in de traphal met veel gezucht en gesteun. In zijn hondenwereld ligt hij dan volgens hem zowel bij manlief als bij mij. Grappig.

Vandaag zijn we 32 jaar getrouwd en ik wil iedereen bedanken voor de lieve wensen, de kaartjes, de SMS'jes en de virtuele wensen.
Had even navraag gedaan of manlief zondag wou gaan ontbijten, maar hij verkiest maandag de 11°juli. Dan staat die markt er niet en is het minder druk, vooral voor Matice. Het vormde geen probleem dat hij mee gaat, want ze mogen ook op het overdekt terras moest het regenen. Ze vroegen wel of het een brave is . En dat kon ik volmondig beamen. Dus is hij welkom.

Zo, ik ga door poetsen, manlief zit in Brussel.

Liefs aan jullie allen en een knuffel mag ook vandaag niet ontbreken.

anjelier

06 jul 2022, 12:21

Afbeelding

Hallo iedereen,

Clive: inderdaad veel lekkerder , goedkoper en verser , maar ook veel meer werk. In een moestuin heb je veel meer werk dan in een siertuin. Vanavond eten we spinazie uit de serre. Die was "opgeschoten" door de warmte , en de goede blaadjes heb ik geoogst . We eten spinaziestoemp met chipolata.

Ga vanavond ook nog spaghettisaus maken voor morgen. Morgennamiddag zijn we oppas voor de ukjes .
De oudsten zitten op een speelpleinwerking , maar de ouders gingen niet op tijd thuis zijn van hun werk.
Als avondeten kunnen ze dan spaghettisaus eten met hoorntjes. Normaal is het altijd met spaghetti
maar denk dat het met hoorntjes ook lekker zal zijn.

Heb van dochter voor mijn verjaardag een boek gekregen van de zeven zussen. Ga daar deze namiddag in lezen , lekker in de zetel ( ben moe, dat kan je zo ineens overvallen).

Dames ,tot morgen allemaal.

Helena van Troje

06 jul 2022, 17:03

Ik ga toch eens werk moeten maken van een meer zichtbare verjaardagskalender van de seizoentjes.
En een berg kaarten in huis halen.
ik heb vroeger zoveel kaartjes geborduurd in kruissteek.
Ik weet langs geen kanten meer hoe ik dat in elkaar plakte.
Op het laatste had ik het gevonden met dubbelzijdig kleeflint.
Ook met speciale textiellijm op zo een rollertje.
Ik vrees dat het nu kaarten uit de winkel moeten worden.

Net de beperkte theevisite buiten gelaten.
Iemand had covidpatiënten thuis.
Een andere had een activiteit in het rustoord van haar mama.

Ik vind bezoek heel fijn, maar als ze weg zijn ben ik altijd moe.
Alleen nog eten maken seffens.
De boontjes uit de diepvries even opstoven met een ajuintje
De patatjes zijn rap geschild en de steak gebakken.

Het is nog redelijk warm geworden vandaag.
Fijne voortzetting van de dag.

mariajohanna

06 jul 2022, 20:39

Fijne avond allemaal,
Eindelijk geraak ik hier binnen , had hier 2 dagen altijd error, niet het gewone nummer dat ze laten zien maar het was over gans het scherm en ik begreep in mijn slechtste engels, dat het een ernstige error betrof. Het leed is dus geleden, en ik ben hier dus terug ! :)

Clive, een late proficiat nog, ik weet ook dat het kaartje is toegekomen. Fijn ! Hier is de post ook nogal wispelturig..... we kunnen er niets aan doen, maar het is soms vervelend als iets niet tijdig toekomt.

Vandaag voor niets goesting gehad, heb de leuze gevolgd: alles mag, niets moet....
Morgen krijgen we bezoek in de namiddag en de voormiddag gaat ook zó voorbij. Als ik nog tijd en goesting overheb, zal dat in het teken staan van mijn stikmachine en jeanszakken ! :) en anders schuift dat wel nog een dagje op......

MM, zegels laten maken van de poes? Leuk !
Wij kregen ooit een huwelijksaankondiging toegestuurd, met de foto op geplakt van het koppel. En geloof het of niet, wij waren blijkbaar de énigen die dat opgemerkt hadden en hun daarover dan gesproken..... Het heeft hun geen geluk gebracht, hun huwelijk heeft geen stand gehouden......

De sportliefhebbers onder ons hebben er weer hun plezier aan gehad, goed zo, manlief is geen sportieveling, ook niet passief, hier werd dus naar opgenomen films en series gekeken. Ik geef er niet om hoor, voor mij is er veel goed om naar te kijken..... behave de kotmadam......

Dames, ga nog wat verder tv kijken, en eens proberen om op tijd naar bedlehem te gaan want het is erg tegenwoordig.....

Hou jullie allemaal zo goed mogelijk en ook zo veilig mogelijk, en tot.... de volgende. :D
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

wilde eend 2

06 jul 2022, 21:26

Een beetje redelijk laat : :oops: :oops: :oops:
Voor Clive en echtgenoot : gefeliciteerd met jullie huwelijksverjaardag !!
Afbeelding
Een goede avond aan iedereen en een goede nachtrust zonder pijn en ongemakken .

Oma-C

06 jul 2022, 21:32

Hier ook aan de late kant maar ik had al een kaartje gestuurd :wink:
toch nog fijne wensen.... beter laat dan nooit:

Afbeelding
-----------------------------------------------------------------------------------------
Allemaal een goede nacht en straks heerlijk slapen
ik ga zien naar het damesvoetbal vanuit Engeland
zien wat ze er van bakken :lol:
tot morgen allemaal :wink:

Bekske

07 jul 2022, 07:48

Afbeelding