In de Vier Seizoenen reeks 28 Herfst 2022

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Helena van Troje

06 okt 2022, 10:50

Ook hier schijnt het zonnetje.
Het is wel nog frisjes.
Seffens ga ik ook naar de audioloog.
Er is iets mis met het hoortoestel ivm telefoonontvangst.
Hopelijk geraakt het geregeld.
Ondertussen dan ook maar naar de bakker en de beenhouwer.

Fijne dag nog allen.

anjelierken

06 okt 2022, 11:57

Hallo iedereen,

We zijn nog niet weg , hoor :D pas morgen. Normaal moest manlief vandaag nog een klusje doen bij dochter, tot ze gisteren zei dat het niet doorging door haar werk. Ja, dat gebeurt vaak, afspraken die veranderen zowel bij zoon als bij dochter :roll:
We vertrekken morgen tot zondag.
Ik zei tegen manlief deze ochtend, hadden we het geweten konden we vandaag ook al gegaan zijn. Zo'n mooi weer, maar voor de volgende dagen is het ook nog goed.

Clive: proficiat voor Matice, geef hem maar een flinke knuffel van mij :D
Op woensdag kom ik meestal niet online, dan is het "ukjesdag" en tegen s' avonds ben ik echt moe. Als ik dan in de zetel zit, kom ik er niet meer uit, manlief hetzelfde.

MM: fijn dat Lily thuis is en dat alles goed verlopen is. Geniet nu maar van dat jong geweld :D .

Dames, het zal tot volgende week zijn .Tot dan.

mariajohanna

06 okt 2022, 11:58

Goede middag, Dames,
Fijn, MM, dat er weer iets kleine bij jullie rondloopt ! Alles komt wel in orde, met die 'rangorde ' !

Matice heeft ook een leuke verjaardag gehad, heel goed !

Heb alles intussen 'bijgelezen' maar onthouden is natuurlijk een andere zaal, zeker als het zoveel is....

Ons aperitiefje na de soep is al op, eens horen of er een hongertje bijgekomen is...... vandaag spaghetti met vers gemaakte saus met veel groentjes...... heb teveel gemaakt, bewust natuurlijk, het 'teveel ' is voor dochter en haar gezinnetje, dan heeft ze het eens gemakkelijk, qua eten maken, want ze heeft het zo druk met haar thuiswerk voor de moment. De éne dag komt er niets binnen en de volgende dag wordt ze 'overstelpt '.....

Ja, het hongertje is er blijkbaar al ! Ga beginnen met de spaghetti te koken.....

Dames, hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot..... de volgende :D
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

wilde eend 2

06 okt 2022, 19:44

Dag seizoentjes allemaal .. Oef .. eindelijk hier binnen geraakt : moest terug inloggen ...
Voor MM & Co : welkom aan Lily en hopelijk voelt ze zich vlug thuis bij jullie .. :-)
Verder nog niet alles kunnen bijlezen wegens nog moeten uitproberen van andere PC ..
Een goede avond aan iedereen en een goede nachtrust !

Oma-C

06 okt 2022, 20:31

Voor allen een fijne avond en een rustige nacht straks
Groetjes en tot morgen
:wink:
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

Bekske

07 okt 2022, 07:03

Afbeelding

Muddy Maddy

07 okt 2022, 08:31

Goede morgen seizoentjes,

De tweede nacht met Lilly. in plaats van hele weg af te leggen tot het bed, bleef ze op de bovenste traptrede zitten en miauwen. in de namiddag heeft ze de hele middag geslapen. Buurvrouw kwam de sleutel brengen en zei dat het zo een mooitje was.
ondertussen Gimly gaan halen en aan zijn etenspot gezet. we mogen die ook niet verwaarlozen.
Rond een uur of 11 toen ik naar mijn moeder belde stopte de ambulance voor de deur. even later kwam de mug ook toe. het was overbuurman die onwel geworden was. iets aan zijn hart? we weten het niet. 't was in elk geval verschieten. overbuurvrouw's vriendin en tweede buur kwam met de electric rolstoel aan en bleef staan. uiteindelijk is ze dan toch weggereden in haar "kar". en geloof me: ze kan karren. dat ding kan echt wel heel snel.
vandaag is het markt en ventje wil dat ik meega om de nieuwe kramen te zien. Bovendien heb ik zin in dat kleine bolletje met lekkere kaas waar ik al van geproefd heb. is wel 500 gr. kost 13 euro en is ambachtelijk. veel kaas smaakt naar niets. deze wel.
Suus heeft al foto's gekregen van ons jong geweld. Lilly moest gisteren naar de kattenbak en begon daar een concert te geven. denk dat het iets hards was dat er uitkwam. ventje zegt dat ze dat ook doet als ze eet. nochtans eten ze gescheiden.
voor de moment ligt ze hier naast me. ze is gewassen en gaat nu een dutje doen denk ik.
Ze heeft net voor de eerste keer een meeuw gezien. waar Gimly ging mekkeren, doet ze niets.
gisteren was ze op zoek naar de anderen. maar die zijn hier niet. Jo was slaapdronken Lilly gaan zoeken en ineens viel haar eurocent: ze is in België.
Lilly's broer Goofy trekt zich niet aan dat zus weg is. pipje, de moeder ook niet. voila scheen die te denken: nog ene weg.
we hebben nog een lange weg te gaan met de opvoeding van juffrouw. ze kan enorm luid snorren, bijna even luid als wijlen Mies.
en gisteren kreeg ventje telefoon van zijn moeder. Tante Vivette, de zus van schoonvader is overleden. de begrafenis is dinsdag maar ik moet naar de dokter.
ventje twijfelt of hij gaat gaan. hij moet nog zijn eigen zus bellen om te vragen wat zij doen. moeten ze maar met 1 auto. Naar ieper.
schoonmoeder zei: het is de ene na de andere. eerst die buurvrouw en dan nu de zus van schoonvader.
Lilly ligt eindelijk plat en slaap. gisteren leek ze op een verkeerd in elkaar gezette ikea. hoe ze daar lag. maar ja, ze is nog soepel voor zulke toeren.
vanavond gaan we haar meepakken naar boven en op bed zetten. hebben wij rust. zij ook en Gimly kan doen wat hij wil. voorlopig is hij er nu bang van. maar dat komt wel goed. Hij zal haar gewoon worden en zij hem.
Nu een goede morgen op Fb zwieren en dan naar de boerderij.
Fijne dag seizoentjes, keep safe en warm. Knuffel.
Cats Rule!

Oma-C

07 okt 2022, 12:29

Goede middag allen, :wink:
Ja 't is bijna middag maar ik moest naar de stad naar de audiologe
met mijn hoorapparaatjes en ik had geluk, 't was rap opgespoord
ik had al direct een bus terug naar huis, zodat ik niet in de stad
moest blijven rondlopen want dat doe ik niet graag...
ik haat de drukte van de stad en overal breekwerken
door verbouwingen :roll: :oops:
ik ben nergens liever dan thuis, maar ja....wat moet dat moet hé.....
De Apparaatjes moeten opgestuurd worden voor nazicht
en ik heb vervang-toestelletjes gekregen
die zijn met batterijtjes en ik ben dat niet gewoon,
ik heb altijd een oplader en dat is gemakkelijker
maar ja ik zal ze een 14tal dagen moeten missen en die
vervangers zijn wel goed maar toch anders....
Fijne vrijdagmiddag en tot later............. :)

Aangename dag weer met Lilly, en amuseer jullie ermee :wink:

Helena van Troje

07 okt 2022, 12:44

Goede middag!

Ik heb mijn toertje buitenlucht ook al binnen.
Langs de vaart naar de Latijnse les.
Klein omwegje, maar geen kasseien, geen openbare werken.
Was wel mooi langs de vaart.

Als je met een BMW rijdt dan hoef je geen fietsers door te laten dachten ze wel daarstraks.
Och arme het mevrouwtje voor mij schrok zich een hoedje.
Ik heb hem de pas afgesneden en doen wachten.
Sorry, maar ik kan niet tegen macho gedrag.
Er staat een groot bord "Opgelet Fietsers voorrang!"

Ik weet nog niet goed wat ik deze namiddag ga doen.
Mijn ingewanden spelen op.
Gisteren vers geperst sinaasappelsap gedronken.
Rauwkost is ook al te mijden.
Mijn buikje wil niet gezond eten duidelijk...

Lily past zich goed aan heb ik de indruk.

Bekske we zullen je goede raad ter harte nemen.
Ik zou ook graag meer kunnen lachen maar in mijn eentje is dat nogal moeilijk...
In de les daarstraks was het wel plezant.

De zon schijnt! Het is zalig buiten.
Nog een zonnige dag verder.

pastoor

07 okt 2022, 21:13

Allemaal een rustige nacht.
Sudoku, wijntjes proeven, genieten.

Bekske

08 okt 2022, 07:14

Afbeelding

Muddy Maddy

08 okt 2022, 08:48

Goede morgen seizoentjes,

een beetje ongemakkelijk iets schrijven als er jong geweld over je toetsenbord wil lopen. ze zal het woordje "neen" nog moeten leren, me dunkt.
Die arme Gimly heeft zich boven terug getrokken. hij heeft eten en drinken en een kattebak. en dat allemaal op zijn "oude" dag.
ventje gaat vandaag zijn dweil boven leggen. we mogen ook niet vergeten dat hij hier 7 jaar heer en meester is geweest. op een dag gaat die hier beneden staan hopen we.
vannacht om kwart voor 3 kwam Lilly parmantig in de badkamer binnen. we hadden ze beneden gelaten. hopelijk heeft ze nu door dat ze nu beneden moet blijven. ook een beetje om Gimly wat ademruimte te geven.
gisteren niet naar de markt geweest wat wel de bedoeling was. het weer was vrij bewolkt.
maandag zijn we naar schoonbroer. schoonzus voelt zich niet lekker. ze heeft weer een behandeling gehad voor 't een en 't ander. Dus ventje heeft beslist om Dinsdag niet naar ieper te rijden voor de begrafenis. hij zei: ik heb geen zin om daar te staan als een onozelaar met lang haar en niemand gaat me nog kennen.
ook zijn er geen rouwbrieven verstuurd.
die familie was ook extreem op zich zelf. en nu blijft de zoon daar alleen achter. er zal wel een grote erfenis aan hangen. een winkelpand op de markt in Ieper. je zou daar in de tijd een heel mooie tearoom van hebben kunnen maken maar Carl wilde zich toeleggen op de pralines.
schoonmoeder zei: ja, ik ben wel verplicht te gaan. die heeft blijkbaar ook niet veel zin. En de kinderen moeten ofwel werken ofwel voor de kindjes zorgen. en ik moet naar de dokter dus kan ik er vanonder. heb ook geen zin om naar ieper te rijden en zal er een rouwmaaltijd zijn of is het van na de dienst: tirez votre plan?
ik ga straks moeten opletten dat ik niets moet verbieden aan Lilly want dan heeft moeder dadelijk door dat ik toch om een poes ben geweest. de gsm staat altijd op speaker anders hoor ik haar niet.
Heb ook al gebeld voor Lilly's chipverandering. ik moet ze wel meebrengen dan gaan ze haar nog eens onderzoeken.
maar volgende week is het druk dus het zal de week erop moeten zijn.
ventje was gisteren met zijn boekhoudinbg bezig en zei dat hij te veel uitgegeven heeft ginder in Dordrecht. ach ja. volgende maand kan hij weer zuinig leven.
overbuurman zou al thuis zijn. waarschijnlijk was het niet zo erg.
juffrouw Lilly is in slaap aan het vallen naast mij.
ik moet nog twee potten van de afwas van donderdag doen. gisteren hebben we garnaalkroketten gegeten. vandaag kaaspizza en zondag hutspot. ik moet wel Lilly de hele tijd uit mijn bord duwen. volgens Suus eet ze ook heel graag hutspot. en ze eet kaas en gehakt.
ik ga rap een goede morgen plaatje zetten op Fb. maar eerst lees ik hier het nieuws. dan komt de rest: bellen naar moeder. afwas in gang steken en ik ga nu eens geen soep maken want ik eet er alleen van en dan duurt het lang eer een liter en een half op is. ( met veel vermicelli en andere kleine pasta :lol: )
Fijne dag seizoentjes, keep safe en knuffel!
Cats Rule!

Oma-C

08 okt 2022, 09:36

Afbeelding

Goede morgen alle seizoentjes,

Arme Gimly, zal zich niet gelukkig voelen
met dat klein geweld in huis :roll: :oops:

Dag Bekske, een mooie mand bloemen, dank u :)

Allen een fijn weekend, wij hebben vannacht
een regenvlaag gehad, en nu probeert de zon
erdoor te komen, ik hoop het dan kan de was straks buiten

Allen een groet en veel sterkte aan wie het nodig heeft
Hou het veilig..... :roll:

clive

08 okt 2022, 10:20

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Bekske, een heel mooi plaatje, dank je wel daarvoor.

Oma-C, nog een beetje wennen aan jouw vervangapparaatjes, dat is normaal denk ik. Maar bij een 14 dagen heb je de jouwe terug, we zullen maar hopen dat de tijd vliegt.

Muddy Maddy, fijn dat het zo goed gaat met Lilly. Ik hoop dat Gimly goede vriendjes met haar wordt.

Wilde eend, een nieuwe computer. Dat is dan wel normaal dat je daar nog aan moet wennen.

MJ, hoop dat jullie beiden kunnen genieten van deze mooie zaterdag.

Anjelier, jullie zullen al op weg zijn naar zee. Wees voorzichtig op de baan a.u.b. En geniet er ten volle van samen met Spaanse Woef. Hij zal wel in zijn nopjes zijn, zo aan het strand.

HVT, BMW'S hebben ALTIJD voorrang , wist je dat niet ? Audi's ook . :D :D . Een audi heeft mij een aantal maanden geleden met een hoge snelheid bijna in de prak gereden. Kwam van achter een vrachtwagen uit gereden die stopte om me door te laten. Ik heb zowat mijn leven te danken aan de truckchauffeur die keihard op mij begon te claxoneren waardoor ik meteen stopte. Die audi reed zo vreselijk snel dat manlief tegen mij zei, dat ik zulk ongeval nooit had overleeft, helm aan of niet. Maar je moet als fietser ogen op jouw rug hebben. Gelukkig is het voor jou goed afgelopen.

Gisterennacht had ik water geknoeid in bed. Was wakker geworden en had dorst. Er staat altijd een fles water klaar op het nachttafeltje. Ik was echter nog niet goed wakker en de open bus schoof uit mijn handen. Hoeslaken nat en de dons een beetje. Hoeslaken af gedaan en in de droogkast gedaan. En zo ook de dons. Manlief ook wakker natuurlijk, die zei dat het ook maar water was en niet meteen een tragedie.
Dus zaten we gezamenlijk om 04:15H in de living, te wachten op de dons die dus in de droogkast zat. En dan zijn we terug gaan slapen. En zijn beiden toch relatief vlug terug in slaap gevallen.

Zo, ik wens iedereen een heel mooie zaterdag Liefs aan jullie allen en een dikke knuffel.

Helena van Troje

08 okt 2022, 12:41

Ik zie het zo gebeuren Clive.
Jij en je echtgenoot samen in de living aan het wachten tot de dons droog is.
Gezellig zo midden in de nacht. :D

Al een was opgehangen buiten.
Al het strijkgoed verwerkt dat ik niet aan de handen van de hulp wil toevertrouwen.
He plat goed kan ze niet veel kwaad mee doen en dat blijft meestal liggen.
In de hoop dat ze ondertussen genezen is.
En er nog werkt...

Deze namiddag nog een beetje oefenen.
Woensdag ga ik met vriendin op stap in Turnhout.
Dat wordt redelijk veel stappen.
Zal mijn stok maar meenemen.
Is wel niet zo handig op de trein, maar ja...
Desnoods met een taxi van het station naar huis.
De treinaansluiting met de bus is niet zo best.
Openbaar vervoer promoten.
Het zou beter zijn als ze al die centen van de promo in goede werking staken.

Zonnige zaterdag iedereen!