In de Vier Seizoenen reeks 30 Lente 2023

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Bekske

07 apr 2023, 07:33

Afbeelding
ik wens iedereen fijne paasdagen toe voor degene die met ongemakken of pijn zitten liefst zo weinig mogelijk zodat je kunt genieten van deze dagen groetje

Oma-C

07 apr 2023, 08:47

Goede vrijdagmorgen allemaal
Hier schijnt momenteel de zon maar
het zal niet de hele dag duren denk ik :roll:
Hoewel het leuker is als je opstaat..... :)

Allemaal een fijne dag en straks een mooi Paasweekend :)
Veel sterkte aan allen die het nodig hebben :roll:
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

clive

07 apr 2023, 09:18

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Allereerst het belangrijkste, namelijk heel veel beterschap aan Bekske en aan Wilde eend. Probeer er de moed in te houden, kaarsjes branden.
Manlief heeft al wat minder last van de ontstoken pees in zijn schouder, dus dat gaat wel goed komen .
Ik was eigenlijk vergeten dat het vandaag Goede Vrijdag is en dat manlief dus gewoon thuis is, gelukkig heb ik gisteren de 2 benedenverdiepingen al volledig dweilklaar gemaakt, dus met wat inspanning is dat relatief vlug gedaan, het dweilen ervan. Heb wel nog een deel strijk, die is voor morgenochtend.
Manlief kwam met een schitterend idee, namelijk op paasmaandag gaan ontbijten / brunchen. Niet op zondag zelf, want dan is het daar overdruk. En daar houden we niet van.
Manlief heeft gisteren terug online naar hondenfietskarren gekeken en de keuze is gemaakt, maar eerst moet manlief zijn fiets hebben :D :D :D . En dan pas gaan we Matice zijn kar halen, het is een stevige, goed demonteerbaar als we ze wegleggen, uiterst veilig voor Matice en door de kussens erin ook heel comfortabel voor hem. We hadden dat bepaald merk in Texel gezien en Matice mocht erin stappen, hij ging er onmiddellijk in liggen :D . Het is wel niet zo dan we echte verre fietstochten gaan maken, ik moet het ook nog aankunnen. Maar het leuke is dat hij dan mee kan.
Zo, ik ga beginnen, dan ben ik rond 14:30H klaar met de poets. Jullie mooie kaarten moeten nog aan het lint worden gehangen, de kerstkaarten moeten er eerst af.

IK wens iedereen een zo'm mooi mogelijke dag. Beterschap aan elkeen die dit kan gebruiken.
Liefs en een dikke knuffel voor elkeen.

mariajohanna

07 apr 2023, 09:35

Goede morgen seizoentjes,
Fijn paasweekend voor iedereen en veel sterkte en beterschap voor de zieken. Misschien een troost: er is nog niets blijven duren.....
In een film gaat het altijd véél vlugger vooruit. :roll:

Momenteel zijn we naar de kust aan het rijden, en er is al veel bewolking. Misschien regen? We zien wel. Het is geleden van met de eindejaarsdagen dat we nog eens geweest zijn, het zal weer wat wennen zijn.

Ik zal hier maar wat mee naar de baan kijken, ik vind dat er hier flink gereden wordt.

Dames, hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot..... de volgende.
Fijne paasdagen......
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

anjelierken

07 apr 2023, 10:00

Afbeelding

Hallo iedereen,

Allereerst voor iedereen een heel fijn paasweekend. Geniet ervan.

HVT: ik denk dat poes graag op logement komt bij u. Geniet er maar van. Ik zou die ook verwennen .
Jaren geleden toen we nog 1 mopsje hadden, ging die tijdens onze vakantie bij mijn ouders. Toen we die gingen ophalen, wou die niet meer mee :oops: , die ging zich weg steken achter de kast, achter de zetel. Dat hadden we helemaal niet verwacht. Voor ons wel een teken dat hij daar graag was, maar aan de andere kant schrokken we daar van, dat hij liever ginder was dan bij ons. Dat heeft wel enkele dagen geduurd, vooraleer hij terug " de oude " was :D .

Vandaag Goede Vrijdag, dus geen vlees eten . Zo was dat vroeger, weet niet of er daar nog veel mensen naar kijken. Hier zijn het in elk geval wafels. Dochter komt en stelde voor om wafels te bakken.

Dames, tot morgen allemaal.

Muddy Maddy

07 apr 2023, 10:26

Hier is het zwaar bewolkt en momenteel geen regen. het is wel heel vochtig. vandaag komt de diepvries en ik heb 1 artikel extra op de lijst gezet. kippeborrelhapjes.dat is lang geleden. ventje zit gevangen want Lilly heeft besloten op diens bil te gaan liggen. och, daar gaat de deur open en is Gimly daar. vanmorgen was het weer Tikkie, jij bent 'em. Suus heeft haar verjaardagskaartje gekregen juist 1 dag voordien en is er superblij mee. het is van verleden week vrijdag tot gisteren onderweg geweest. daar kunnen we dan in het vervolg rekening mee houden.
wat de kaartjes naar Franrijk betreft, de mijne komen niet aan dus mammyretro zend aub uw adres eens een keer opnieuw want ze komen echt niet aan! :cry: lilly is de maat aan het slaan met haar staart. ik nies en ze wipt van die doos op tafel naar de grond. spingkonijntje met extra duracell. hoewel ze al veel verkalmerd is. ze slaapt nu ook meer. ja, want al dat rennen en springen is vermoeiend. benieuwd of de dame van de confectiesnoep er gaat staan en het bloemenkraam. want ik denk rond een uur of 11.30 eens een toertje te gaan doen. eens kijken of die slager op het hoekje van de kramen een parkkonijn heeft. ventje wil al heel lang konijn eten. met veel bruin bier. en ventje heeft het weekmenu samengesteld maar niet opgeschreven. gisteren is die naar de frituur gegaan. was niet veel volk. dus klapje gedaan met de mensen. vond ik dus al verdacht dat die weer zo lang wegbleef. de laatste tijd komt hij weer veel bekenden tegen die dan het laatste nieuws moeten vertellen. Lilly rook vlees ( brochette) en stak haar neusje dus in die 4 bakjes die op het diendblad stonden. neen, neen, neen, dat lust jij niet. te pikant voor poesies. elk een vuurvreter + 1 brochette en 1 fricandel, elders curryworst genoemd. bij het doorbladeren van de grote folder van de diepvries kwam ik Vinny's lievelingsijs tegen: Marbessa. overbuurvrouw zat in de carref. te kijken naar het ijs en dat moest mee op de vlieger! maar 't is nie al gelijk wat overbuurman van ijs wil eten. ze hadden rolo en dat was te groot zei ze. ze vroeg dus aan ventje om een oogje te houden want ze hebben via de garage proberen in te breken. zoon had het gehoord. en ze hebben scha. dus toch. wij hebben geen garage. in engeland wel en tuut kon er net in. dat je je buik moest intrekken als je uitstapte gaf niet. die stond meestal vol met tuig van chacaly de dekker. taksfree. en onderling verwisseld. jij de sigaretten wij de sterke drank. die firma gebruikte de oprit. dus ik vermoed want de keukens lagen aan de voorkant in de sociale wijk dat wij bespioneerd zijn en dat door 27. was dan al cipier dus een inside job. huisbaas zei dat het kinderen waren, maar welk kind loopt op straat met een moersleutel? de knop om de poort open te doen was eraf. meestal werden de gypsy's die op dat moment in beaconsfield stonden met de vinger gewezen. er kwam een agent en slachtofferhulp ook. die worden automatisch verwittigd. want niet alleen ik was getraumatiseerd, ook ons Mies. en die gedroeg zich die avond vreemd. ze lag anders nooit op de kop van de zetel naar de deur te kijken. ik mocht het eerst aan de agent vertellen wat ik dacht dat er gebeurd was en daarna die van slachtofferhulp. wie de inbreker ook was die dacht dat er in de garage een zijdeur naar de living was. vlak naast de keuken. verkeerd gedacht. Wie ook verkeerd gedacht heeft is Peter met de blikken Lef. hij heeft kleintjes besteld ipv grote. weeral zei hij. hoe is het mogelijk. ventje zei dat hij zijn ziel aan de duivel verkocht had. een fles uitstekende whisky. zacht van smaak. wel sterker dan de gemiddelde . niet die canadese rotgut die we via chacaly verkregen. daar was de cola zelf beledigd van. ook die met kersensmaak. de meeuwen zijn de boterhammen van overbuur kwijt want er loopt hier een vuilnisophaler van stad met zo'n grijper. ik moet de witte paaseitjes nog in het mandje steken. ventje vroeg hoe hij ging weten of het wel witte waren? wel, dat staat er toch op? en er is weer koers boven. pak me dan als je kan. hoe stram zijn je pootjes vandaag broer? ik ging naar de gang om een verlaten flesje in de bak te steken en Gimly gaf door de spijlen me een kopje. is lang geleden dat hij dat gedaan heeft. en daar is de fanclub van de baron. zondag zal heel de familie wel komen voor de paaseierenraap in zijn grote tuin. de tuinman van 't stad is al geweest. allez die vent werkt voor 't stad. mocht niet eens mijn koertje komen opruimen. want Arlette zaagde de oren van mijn kop. dat golfplaten kot was en doorn in d'r oog en het keukenvenster was te hoog. haar zoon was lang dus die kon ook er niet aan maar als hij op de werkbank kroop wel. op eigen risico dat wel.
je krijgt bijna een enceclopedie aan dingen die ze niet mogen doen. en hier is het weer van Ik zit in dè doos. okee denkt Lilly dan ga ik wel achter dat snoeppapiertje van qualitystreet. keep your filthy box. en ze slaat de maat weer met haar staart. Helena: veel plezier met Poes!
Ik ga even naar de boerderij en dan simmen terwijl ik nadenk wat er vervolgens gaat gebeuren in mijn boek want die staat al heel de week open.
Fijne dag verder!
Cats Rule!

Helena van Troje

07 apr 2023, 13:00

Hallo, the old lady is vandaag een jonge freule me dunkt.
Heeft ze me daar al een paar spurtjes getrokken van voor naar achter, van beneden naar boven en terug.
Gisteren was ze geld waard.
Ik had, zoals wel meer, van die mini plantjes op de vensterbank boven de keuken gootsteen gezet.
Als de dame wil drinken staan die in hare weg.
Ze heeft zich daar gezet met een snoet van:
"Wel, wat staat dat hier te doen? Zou je dat eens willen weg zetten. Ik kan wel niet door hé!"
Expressief is ze wel, de dame. Het wordt een echte old lady.
Vanmorgen zat ze al aan mijn tv zeteltje te wachten.
Ja zeg, ik ga niet de hele dag tv kijken!

Seffens bezoek al van voor Covid geleden dat ik de dame nog zag.
Ik zal de tafel al eens gaan dekken se.
Ik moet mijn paaskippen ook nog etaleren.

Anjelier als ze Poes komen halen moeten ze die ook altijd ergens diep op zolder in een van de schuifkasten gaan zoeken.En van zodra ze in de auto hier naartoe zit is ze gerust in haar vervoermandje!
Daar komt ze dan uitgewandeld en ze voelt zich onmiddellijk thuis.

Dames en dieren maak er nog een mooie dag van.

Oma-C

07 apr 2023, 16:47

Afbeelding

Vandaag in de namiddag een klein buitje gehad
maar verder de hele dag droog...wel een koude wind. :roll:
Boodschappen gedaan want met een lang weekend voor de deur :oops:
Het was heel druk in de Col**** maar ik had een goeie kassa gekozen
het ging goed vooruit en ik kon rap terug naar huis :)
Alle op z'n plaats gelegd en nu even rust
straks witloof met ham en kaas in de oven
en voor zondag verse asperges à la Flamande :)

Geniet van de dierenverhalen, ik geniet mee :wink:

Voor later op de avond een goeie nachtrust en
tot morgen :wink:

wilde eend 2

07 apr 2023, 17:37

Afbeelding
Fijn weekend voor alle seizoentjes !
HVT : fijn te lezen dat poes zich zo goed thuis voelt bij jou . Mijn lapjeskat is ongeveer 11 jaar oud en ik ben altijd opgelucht als ze eens door de living spurt . :-) Dan denk ik : "gelukkig , ze kan het nog " .
Ben ook benieuwd naar de fotoshoot van Matice :D :wink: . Dat zullen zeker hele mooie foto's zijn .
//// ///
Ben vandaag testen moeten gaan laten doen bij de cardioloog en alles was OK .
Nu hoop ik dat het een tijdje gedaan is met al die onderzoeken . Geen wonder dat de wachtzalen zo vol zitten!///
Aan ALLE seizoentjes wens ik hopelijk een goede nachtrust zonder pijn en ongemakken .

Bekske

08 apr 2023, 07:33

Afbeelding

Muddy Maddy

08 apr 2023, 09:01

Ventje twijfelde gisteren over de kippeborrelhapje bij ons beter bekend als Grr-boutjes. maar hij heeft het zich niet beklaagd dat hij ze aangekocht heeft. Gimly twijfelde ook eerst ( heel lang geleden) maar Lilly at met veel gusto. we moesten het boutje zelfs wegpakken of het was helemaal in d'r maagje. en dat mag niet. tè klein botjes. en daarna hebben wij een potje advocaat gegeten. en hier probeert indiana lilly op haar trouwe paard Gimly te kruipen. en dat wil hij nie! ik moet nog zegeltjes plakken. en :oops: ik zal ze voorzichtig moeten lostrekken en ergens anders plakken want ik zie nu waar. we stomen ze er dan af. en ik moet een nieuwe pritt-stick. Hopelijk heeft Peter dat en ventje moet nog 100 enveloppen bestellen bij de blauwe bol. mijn dvd is toegekomen normaal mijn tuniek ook maar bij wish mag je er 5 dagen bijtellen. of zelfs 7. deze week hoeven we niet naar de herhalingsgids te kijken want we hebben alles al gezien of in ons bezit. en natuurlijk kon ventje het weer niet laten om extra films over de oorlog te programmeren. :roll: sinds hij terug naar NG kijkt. het waterfonteintje prutteld en is niet naar de zin van Gimly. maar Lilly ligt er op de loer. onder de kast. en ze is nu op zwier met haar houten bol met roze staart. ik lag gisteren uitzonderlijk in blote voeten dus als ik ze strekte kwam ik bond tegen. en een verontwaardigde Mrrr? ze is niet gewoon dat ik zonder sokken in bed lig. en zodra ik bond voel trek ik ze weg dus er mee spelen kan ze niet. vandaag spaghetti en morgen varkenshaasje. maandag dan kippebillen. dinsdag is alles weer normaal. we hebben een dvd achterstand zei ventje. ok. deze week kan dat want we hebben alles al gezien en jij moet normaal niet naar je moeder. 1 keer in de brugse drukte is welles want de naft staat te duur en dus werd er geklaagd. vreemd dat dit altijd tegen mij is. niet naar zijn zuster toe. toen het 2 dagen in de week werd heeft hij toch gezegd dat hij geen water tankte. we zullen zien ze ze. en dan kan hij lang wachten. toen zei hij (weer) tegen mij dat hij een spreatsheet moest hebben van inkomsten en uitgaven voor hun moeder. de mijne zei dat hij dat maar doet. ons heeft ze genoeg geld afgetroggeld. ha, ja want de tante was rijk genoeg. en per fiets toen was er nog geen fietsvergoeding. Ventje moet nog om de kranten want ik denk dat de schoonzus van overbuurvrouw niet mee is op reis. die doet dan de brieven bus. en neemt de krant mee. gisteren vonden de afgaantjes het leuk om een bommetje te laten ontploffen in de straat. het was het hele nest. en dan kunnen ze wel rap lopen. ze waren al op verkenning geweest naar het verzopen Verleye plein waar morgen de paaseierenraap ging doorgaan. is verhuisd naar de ballon wegens gratis modderbad zei buurman. hij had die mannen ook verwittigd dat het daar een stort ging worden maar ze willen niet luisteren. keitjes leggen. is de enige oplossing voor die oevers. natuurlijk kunnen ze in het diepe gedeelte ook storten. daar zijn al veel fietsen terug gevonden en een kleine koelkast. :roll: ok Gimly plak jij maar aan je teljoor dan is het een vol zakje vlees. Paaseieren voor de boot zijn in produktie. voor de paaseieren bij Gregg moet ik tegen 10-en terug inloggen. ik verwachtte er geen maar kreeg per ongeluk toch ene en dan ben ik gaan zoeken. ze zitten ofwel boven verstopt ofwel beneden. en na pasen verdwijnt die paaseirenmaker vanzelf.Joyce kwam gisteren thuis in een mini-mini autooke. en hier moet er gestofzuigd worden of geswifferd. Lilly is ook haar aan het verliezen. en ik stop want het is 09.00.
Fijne dag verder!
Cats Rule!

Oma-C

08 apr 2023, 09:54

Afbeelding

Aan allen een fijn paasweekend gewenst
geniet van wat kan, en maak er het beste van :)

clive

08 apr 2023, 09:59

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes,

Zo, de strijk is volledig gedaan en alles is overal opgeruimd.

Verder weinig nieuws. Dus wens ik iedereen een vrolijke paaszaterdag.
Liefs aan jullie allen.

anjelierken

08 apr 2023, 12:21

Afbeelding

Hallo iedereen,

Wilde eend2: een geruststelling dat alles oké is.

De wafels gisteren waren lekker. Deze morgend de resterende wafels gegeten als ontbijt, had die eerst opgewarmd in de broodrooster en die smaakten heel goed. Vind die warm beter dan koud.

Ben al aan de voorbereiding bezig voor morgen. Hetgeen ik vandaag kan doen, doe ik, zodat het morgen niet teveel is. Ze gaan hier allemaal vóór de middag zijn , dus dat zal rap tijd zijn.

Ik wens iedereen een fijn paasweekend.

Helena van Troje

08 apr 2023, 13:46

Niet veel te vertellen.
Nog niets gebeurt vandaag.
Nog niets gedaan vandaag.
Ben in een spannend boek bezig.
De wereld mag vergaan...