In de Vier Seizoenen reeks 38 Lente 2025
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55

Goede morgen allemaal,
een zonnige dag weerom, en dat is fijn
ook al vraagt de natuur water
Op naar een aangenaam weekend
en beterschap aan alle zieken
De verkoudheden zijn gratis....
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-
anjelierken - Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

Hallo iedereen,
Had pannenkoeken gebakken als avondmaal, is eens lekker en iets anders. Heb er nog over voor morgenvroeg als ontbijt.
Deze voormiddag naar een tuincentrum geweest samen met manlief. Heb nog geen plantjes gekocht voor de bloembakken , is te vroeg. Er was een mooie paasversiering. Voor buiten heb ik 2 vaste planten gekocht, hopelijk blijven de slakken ervan.
Veranda heeft al een grondige poetsbeurt achter de rug.
Dames, tot morgen allemaal.
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
Plezant plaatje oma-C.
Heb al toertje gefietst in het Vrijbroekpark van morgen.
Nog wat heermoes verdelgd deze namiddag.
Ik ga daar nooit meer vanaf geraken.
Seffens nog koken tegen de goesting.
Nog een gezellige avond iedereen.
Heb al toertje gefietst in het Vrijbroekpark van morgen.
Nog wat heermoes verdelgd deze namiddag.
Ik ga daar nooit meer vanaf geraken.
Seffens nog koken tegen de goesting.
Nog een gezellige avond iedereen.
-
anjelierken - Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

Hallo iedereen,
Verandering van weer op komst. Het mag al eens regenen. Heb nog niks gezaaid in de groentetuin, veel te droog.
Poes van zoon zit buiten. Door het mooie weer vandaag wilde ze niet terug binnen, dus blijft ze maar buiten. Heb het eten en drinken onder de terrastafel gezet , en de serre op een kier zodat ze binnen kan. Zo heeft ze toch een schuilplaats tegen de regen (als die er komt). En de temperatuur valt best mee.
Als het morgenvroeg niet regent, staat er een wandeling op de planning. In de namiddag zijn we thuis, dochter komt en manlief wil naar de koers kijken.
Dames, tot morgen allemaal.
-

Goede zondagmorgen allemaal,
Hier heeft het vannacht geregend en zonet
vielen er weer druppels tegen de ramen zag ik
Dat zijn we al een tijdje niet meer gewoon
en er is redelijk wat wind, niks gezellig
Maar het is nodig, naar het schijnt is de aarde droog
zo is het altijd wel iets, we nemen het zoals het komt
je kan het niet tegenhouden.... jammer voor de sporters
De weg van Compiègne- Roubaix ziet er lief uit, er zal veel
"geschoven" en gevallen worden, heel anders dan gisteren.
Fijne dag allemaal en beterschap of sterkte aan de zieken
Laatst gewijzigd door Oma-C op 13 apr 2025, 10:40, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
Zondag: rustdag vandaag.
In de hoop morgen terug volle bak er tegenaan te gaan de volgende week.
Buiten donderdag naar de kapper staat er niets op het programma.
Vandaag dus lezen en luieren en misschien als het droog blijft een wandelingetje.
Hopelijk heeft de middelste ondertussen ergens tijd gevonden om zijn gazon te verticuteren.
En ook tijd om de machine terug te brengen.
Ik zou dat toch graag in orde hebben.
Geniet van de zondag!
In de hoop morgen terug volle bak er tegenaan te gaan de volgende week.
Buiten donderdag naar de kapper staat er niets op het programma.
Vandaag dus lezen en luieren en misschien als het droog blijft een wandelingetje.
Hopelijk heeft de middelste ondertussen ergens tijd gevonden om zijn gazon te verticuteren.
En ook tijd om de machine terug te brengen.
Ik zou dat toch graag in orde hebben.
Geniet van de zondag!
-
clive - Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

Goedenamiddag Seizoentjes,
@ Stokroos, hallo en welkom. Maar ik begrijp niet waarvoor je me bedankt. Ik heb enkel een (veel te laat) kaartje gestuurd naar Wingerd.
Gisteren geen tijd gehad om langs te komen, wat een mooi weer was het gisteren, vandaag wat minder, maar heb zojuist toch een zijden bloesje buiten gehangen. Had dat gisteren aan en er een vlekje opgemaakt. Dat zul je altijd zien dat dat gebeurt op een teer kledingstuk wat enkel koud en met de hand gewassen moet worden. Met de hand wassen doe ik niet, ik doe dat in de wasmachine met Woolite op wolwasprogramma op koude temperatuur en laat dat dan maar op 600 toeren zwieren. Als je zoiets met de hand wast moet je veel te hard wringen. En ik heb nog nooit een teer spulletje miswassen. En het vlekje is eruit en hangt nu buiten , het zal vlug droog zijn, want hier staat er een stevig windje.
Manlief en Matice zijn net een fikse wandeling gaan doen, eentje ligt plat en het is niet manlief
Zo, we gaan een aperitiefhapje nuttigen en er verder een rustige zondag van maken. Ik ben er nog niet uit wat ik ga doen, mijn boek verder uitlezen of nummerriek kleuren voor volwassenen.
Ik wens iedereen zonder uitzondering nog een mooie dag. Voor hen die ziek zijn of last hebben, een hele dikke sterkteknuffel. Liefs aan jullie allen.
-
wilde eend 2 - Lid geworden op: 06 okt 2019, 22:40
@Clive : de naam van Wingerd IS nu Stokroos omdat ze anders hier niet meer binnen geraakte
///
Brr... 10 graden minder vandaag , dàt was effe aanpassen
Net zoals HVT heb ik hier enorm veel heermoes voor aan het huis . Dat betekent dat de grond slecht is , alles gaat kapot van de droogte behalve dat onkruid
Groetjes aan alle seizoentjes en veel sterkte en moed voor wie het kan gebruiken .
Brr... 10 graden minder vandaag , dàt was effe aanpassen
Net zoals HVT heb ik hier enorm veel heermoes voor aan het huis . Dat betekent dat de grond slecht is , alles gaat kapot van de droogte behalve dat onkruid
Groetjes aan alle seizoentjes en veel sterkte en moed voor wie het kan gebruiken .
-

Goedenavond allemaal,
Frisse wind en de zon is er toch
nog doorgekomen na de middag.
Heb de strijk weggewerkt, brood gebakken
en naar de koers gekeken, het parcours
viel nog mee, er was veel water opgedroogd
door de wind die daar stevig waaide...
Spannend en een mooie winnaar
Jammer dat er gekken zijn die met
drinkbussen naar een renner gooien
en het gebeurt regelmatig tegenwoordig
Dat noemt zich dan "supporter"
Dat had slecht kunnen aflopen, die zot moet gestraft worden!
Allen nog een goeie nacht en tot morgen
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes,
Nu nog 14 dagen 2 x druppelen in 1 oog en 4 x in het andere. Eind van de maand de laatste controle. Tegen dan hebben ze gedaan met dat dak. Gisteren een klop van de hamer gekregen. 's morgens een kramp en ongelukske. Alles moeten wassen maar dat was niet zo erg. Heel de dag rugpijn gehad. Ben uiteindelijk naar mijn bed gegaan en tegen 8 uur kwam ik er pas door. Daarna nog suus aan de lijn gehad maar niet via video. Heel haar tuin is naar de kl. Dat heeft die ex van haar , die Jo gedaan.Ze gaat moeten leren hertegelen! Bloembakken in steen vallen zo uit elkaar! Wijlen mijn vader zou gezegd hebben: goedkoop gezet.
En dan hebben we het nog niet over die overkapping.
Enfin, vandaag met goede moed mijn nieuw stoomstrijkijzer uitproberen. Ik had zo een met een bak. Toen ventje met pensioen ging is dat niet meer gebruikt. Daardoor komt er ook geen stoom uit. ( al geprobeerd dat spul te ontkalken maar nada) Nu zeker beter zorg dragen ervoor. Het is eentje van Phil**s en in 't blauw zwart. Nog plannen om dat oud frigootje weg te doen en daar gaan die mannen van het dak van pas komen. Die kunnen helpen het naar beneden te doen en in tuutje. Mag naar 't containerpark. Eenmaal dat zijkamertje leeg waar vroeger het wc was, kan daar een infra rood cabine in. Maar alles als het huis verkocht wordt.
Zaterdag had Lowie zijn bal over het balkon gekregen. Message en ik naar buiten. Maar ik kan niet hoog smijten. Ventje wel. Lowie weer content en zeker Lilly want die kreeg kippenmaagjes! Haar staart pijlrecht en beven. Vanmorgen ook. Al heeft ze gisteren haar kaas moeten missen, vandaag is ze content. Vandaag een mergeuze burger klaarmaken. Ja, dat bestaat ook. Is wel geen platgedrukte mergeuezeworst. Kristof heeft dat allemaal mooi uitgelegd wat er in zat. De vaat wasser moet nog geleegd worden. Gisteren eitjes gegeten in omeletvorm met gescheurde stukjes gedroogde ham. Morgen een boomstammetje in de witte pan. Ik heb nog een aardappel liggen en daarvan gebakken petatjes maken.
Ventje wil een tuinarchitect als het huis verkocht is laten komen om de onkruid koer eens onder handen te laten nemen. Hij wil verhoogde bloembakken. Mij maakt het niet uit. Lilly is toch al bezig in de bloembakken. Moet daar iets in zitten onder die oude aarde dat haar intresse gewekt heeft.
Ik ga een keer proberen de Sims 1 verder te spelen. Uit nostalgie het pakket 1&2 gekocht.
Fijne dag seizoentjes
Nu nog 14 dagen 2 x druppelen in 1 oog en 4 x in het andere. Eind van de maand de laatste controle. Tegen dan hebben ze gedaan met dat dak. Gisteren een klop van de hamer gekregen. 's morgens een kramp en ongelukske. Alles moeten wassen maar dat was niet zo erg. Heel de dag rugpijn gehad. Ben uiteindelijk naar mijn bed gegaan en tegen 8 uur kwam ik er pas door. Daarna nog suus aan de lijn gehad maar niet via video. Heel haar tuin is naar de kl. Dat heeft die ex van haar , die Jo gedaan.Ze gaat moeten leren hertegelen! Bloembakken in steen vallen zo uit elkaar! Wijlen mijn vader zou gezegd hebben: goedkoop gezet.
Enfin, vandaag met goede moed mijn nieuw stoomstrijkijzer uitproberen. Ik had zo een met een bak. Toen ventje met pensioen ging is dat niet meer gebruikt. Daardoor komt er ook geen stoom uit. ( al geprobeerd dat spul te ontkalken maar nada) Nu zeker beter zorg dragen ervoor. Het is eentje van Phil**s en in 't blauw zwart. Nog plannen om dat oud frigootje weg te doen en daar gaan die mannen van het dak van pas komen. Die kunnen helpen het naar beneden te doen en in tuutje. Mag naar 't containerpark. Eenmaal dat zijkamertje leeg waar vroeger het wc was, kan daar een infra rood cabine in. Maar alles als het huis verkocht wordt.
Zaterdag had Lowie zijn bal over het balkon gekregen. Message en ik naar buiten. Maar ik kan niet hoog smijten. Ventje wel. Lowie weer content en zeker Lilly want die kreeg kippenmaagjes! Haar staart pijlrecht en beven. Vanmorgen ook. Al heeft ze gisteren haar kaas moeten missen, vandaag is ze content. Vandaag een mergeuze burger klaarmaken. Ja, dat bestaat ook. Is wel geen platgedrukte mergeuezeworst. Kristof heeft dat allemaal mooi uitgelegd wat er in zat. De vaat wasser moet nog geleegd worden. Gisteren eitjes gegeten in omeletvorm met gescheurde stukjes gedroogde ham. Morgen een boomstammetje in de witte pan. Ik heb nog een aardappel liggen en daarvan gebakken petatjes maken.
Ventje wil een tuinarchitect als het huis verkocht is laten komen om de onkruid koer eens onder handen te laten nemen. Hij wil verhoogde bloembakken. Mij maakt het niet uit. Lilly is toch al bezig in de bloembakken. Moet daar iets in zitten onder die oude aarde dat haar intresse gewekt heeft.
Ik ga een keer proberen de Sims 1 verder te spelen. Uit nostalgie het pakket 1&2 gekocht.
Fijne dag seizoentjes
Cats Rule!