In t koffie en theehuisje: "Carpe Diem"
-
jadi - Lid geworden op: 25 mei 2006, 17:54

Goede morgen iedereen
De zon is goed van de partij.
Ze mag blijven van mij
*Ook wij mogen de oma niet meer gaan bezoeken.
Dinsdag met veel voorzorgen mochten we nog binnen
Veiligheid voor alles
Ik wens iedereen een fijne dag toe
Nu naar het ziekenhuis op consultatie voor ventje zijn schouder die maar niet goed komt
toedeloe
menu: tongrolletjes met puree
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.
-
zonnebloemetje - Lid geworden op: 08 aug 2011, 22:36
hallooooo een goeie zonnige morgen allemaal
het zonnetje schijnt en tis droog maar met redelijk veel wind
we hebben vandaag een drukke dag op ons programma
en na de middag gaan we ook een koffietje drinken om daarna nog veel boodschappen te doen
jadi een schouder is toch nogal delicaat en geneest meestal erg traag , dus ik denk dat je ventje nog heel veel geduld zal moeten hebben maar toch veel succes in het ziekenhuis
Bekske voor jou een fijne donderdag vandaag
Lenk wat een luxe voor jou bruintje dat jij nu zoveel thuis bent , dat zal ze wel leuk vinden denk ik , hopelijk kan je nog een tijdje van thuis uit werken
marietteke een dikke proficiat met de verjaardag van jou schoondochtertje
en tis nu nog wel de vraag hoelang die inspuiting zal werken in je knie ??? want een inspuiting is meestal maar een lapmiddeltje maar dat zal je moeten afwachten hé
allé ik ga verder doen want mijn voormiddag is alweer goed gevuld
voor alle leutertjes nog een aangename donderdag verder
daaaaaag

het zonnetje schijnt en tis droog maar met redelijk veel wind
we hebben vandaag een drukke dag op ons programma
en na de middag gaan we ook een koffietje drinken om daarna nog veel boodschappen te doen
jadi een schouder is toch nogal delicaat en geneest meestal erg traag , dus ik denk dat je ventje nog heel veel geduld zal moeten hebben maar toch veel succes in het ziekenhuis
Bekske voor jou een fijne donderdag vandaag
Lenk wat een luxe voor jou bruintje dat jij nu zoveel thuis bent , dat zal ze wel leuk vinden denk ik , hopelijk kan je nog een tijdje van thuis uit werken
marietteke een dikke proficiat met de verjaardag van jou schoondochtertje
en tis nu nog wel de vraag hoelang die inspuiting zal werken in je knie ??? want een inspuiting is meestal maar een lapmiddeltje maar dat zal je moeten afwachten hé
allé ik ga verder doen want mijn voormiddag is alweer goed gevuld
voor alle leutertjes nog een aangename donderdag verder
daaaaaag

*** Zie het leven van de zonnige kant ***-
halloooo iedereen
tussen de werkjes door zojuist een koffietje gedronken sè
en dadelijk nog een beetje kuiswerk verder doen boven en daarna nog mijn haar wassen voor ik aan het middageten begin
want we willen deze namiddag een beetje vroeg vertrekken zodat we alles zouden kunnen doen wat we gepland hebben want we moeten nog 7 boodschappen doen nadat we een koffietje zijn gaan drinken , dus dat beloofd hé
onze menu voor deze middag
eerst een zelfgemaakt soepje met balletjes
en dan gepaneerde kabeljauw met rijst en een lekker slaatje er bij
dus voor iedereen straks SMAKELIJK hé
tot later

tussen de werkjes door zojuist een koffietje gedronken sè
en dadelijk nog een beetje kuiswerk verder doen boven en daarna nog mijn haar wassen voor ik aan het middageten begin
want we willen deze namiddag een beetje vroeg vertrekken zodat we alles zouden kunnen doen wat we gepland hebben want we moeten nog 7 boodschappen doen nadat we een koffietje zijn gaan drinken , dus dat beloofd hé
onze menu voor deze middag
eerst een zelfgemaakt soepje met balletjes
en dan gepaneerde kabeljauw met rijst en een lekker slaatje er bij
dus voor iedereen straks SMAKELIJK hé
tot later

omadina - Lid geworden op: 11 dec 2005, 19:34
Goede namiddag aan jullie allemaal !
De voormiddag is weer voorbij gevlogen,een uurtje gaan sporten en daarna een drankje met de maatjes in de bar. We spelen nog op de binnenterreinen tot eind maart. De mannen zijn de gravelterreinen buiten al aan het heraanleggen. Ik kijk er al naar uit. Dan hebben we wel weer vuile rode zolen aan onze sportschoenen, maar dat nemen we er graag bij hé !
Gisteren namiddag heb ik een grote wandeling gemaakt, van twee uur. Het was niet te bedoeling het zo lang te maken, maar toevallig een vriendin tegen gekomen, en na de wandeling nog een koffie gaan drinken, ja zo is de namiddag vlug voorbij.
Het is hier nog altijd mooi weer en de dagen zijn al langer geworden. Morgen hadden we normaal een bijeenkomst van de buren, en ik had er mij voor ingeschreven, koffie, taart en een quizz, maar zal het wel doorgaan ??? Ik zal voor de zekerheid maar eens bellen naar de mevrouw die het inricht. Ja, toch liever voorzichtig zijn hé, als je dat allemaal hoort in de nieuwsberichten... dan beter een wandeling of een fietstocht in de buitenlucht.
Ik zal hier maar afsluiten en nog een beetje werken, dat moet ook gebeuren hé, mogen weer schoonmaak voormiddag !
Groetjes aan jullie allemaal ! omadina
De voormiddag is weer voorbij gevlogen,een uurtje gaan sporten en daarna een drankje met de maatjes in de bar. We spelen nog op de binnenterreinen tot eind maart. De mannen zijn de gravelterreinen buiten al aan het heraanleggen. Ik kijk er al naar uit. Dan hebben we wel weer vuile rode zolen aan onze sportschoenen, maar dat nemen we er graag bij hé !
Gisteren namiddag heb ik een grote wandeling gemaakt, van twee uur. Het was niet te bedoeling het zo lang te maken, maar toevallig een vriendin tegen gekomen, en na de wandeling nog een koffie gaan drinken, ja zo is de namiddag vlug voorbij.
Het is hier nog altijd mooi weer en de dagen zijn al langer geworden. Morgen hadden we normaal een bijeenkomst van de buren, en ik had er mij voor ingeschreven, koffie, taart en een quizz, maar zal het wel doorgaan ??? Ik zal voor de zekerheid maar eens bellen naar de mevrouw die het inricht. Ja, toch liever voorzichtig zijn hé, als je dat allemaal hoort in de nieuwsberichten... dan beter een wandeling of een fietstocht in de buitenlucht.
Ik zal hier maar afsluiten en nog een beetje werken, dat moet ook gebeuren hé, mogen weer schoonmaak voormiddag !
Groetjes aan jullie allemaal ! omadina
Mama, oma, wat maakt het uit !
Het leven is mooi, zolang er zon, muziek en kinderen zijn !
Het leven is mooi, zolang er zon, muziek en kinderen zijn !
-
Bert
Hey leutertjes,
nog vlug even binnenwippen voor het donker is.
Momenteel is het droog, maar we hebben hier al fikse buien gehad, ook met hagel.
Behalve mijn "tour de living" op de hometrainer heb ik niet veel gedaan.
De laatste tijd is de tv mijn beste vriend geworden.....
Zolang het geen weer is om buiten te komen.
Morgen zal wat anders zijn, we hebben de boodschappen dag verplaatst naar de vrijdag.

(1 kar zal wel volstaan denk ik
)
Op zaterdag is het veel te druk. Ik zie dat niet meer zitten om dan nog boodschappen te doen.
Seffens nog wat eten,

wat later op de avond nog een doucheke nemen
en dan weer in de luie zetel.
Niet oké, heb meer beweging nodig!!!!! Maar het moet lukken ook hé.
Zo komen we ook de dag wel door. Wachtend op beter weer.
Allé, leutertjes, tot latersss...
nog vlug even binnenwippen voor het donker is.
Momenteel is het droog, maar we hebben hier al fikse buien gehad, ook met hagel.
Behalve mijn "tour de living" op de hometrainer heb ik niet veel gedaan.
De laatste tijd is de tv mijn beste vriend geworden.....
Morgen zal wat anders zijn, we hebben de boodschappen dag verplaatst naar de vrijdag.
Op zaterdag is het veel te druk. Ik zie dat niet meer zitten om dan nog boodschappen te doen.
Seffens nog wat eten,
en dan weer in de luie zetel.
Niet oké, heb meer beweging nodig!!!!! Maar het moet lukken ook hé.
Zo komen we ook de dag wel door. Wachtend op beter weer.
Allé, leutertjes, tot latersss...
-
Lenk - Lid geworden op: 02 nov 2017, 20:54
Het zal wss geen kat interesseren maar geef het toch mee. Ik werk op een hogeschool in België
Bij mij op het werk is het zover, studentenloze campus is de norm, lesgeven via allerlei online tools, examenvormen aanpassen, medewerkers worden gevraagd om maximaal gebruik te maken van thuiswerk. Vergaderingen aflassen indien niet strikt noodzakelijk, of anders online vergaderen, buitenlandse reizen gaan niet door, studenten op uitwisseling geadviseerd om terug te komen en omgekeerd buitenlandse studenten hier worden geadviseerd om terug te gaan. Alles natuurlijk indien mogelijk.
Bij mij op het werk is het zover, studentenloze campus is de norm, lesgeven via allerlei online tools, examenvormen aanpassen, medewerkers worden gevraagd om maximaal gebruik te maken van thuiswerk. Vergaderingen aflassen indien niet strikt noodzakelijk, of anders online vergaderen, buitenlandse reizen gaan niet door, studenten op uitwisseling geadviseerd om terug te komen en omgekeerd buitenlandse studenten hier worden geadviseerd om terug te gaan. Alles natuurlijk indien mogelijk.
-
Bert
Toch wel hoor Lenk
Ik heb een zeer brede interesse in vele materies. Ik ben ook erg leergierig en doe veel aan zelfstudie.
Is waarschijnlijk een boeiende job, alhoewel, nu in deze periode zal het veel minder boeiend zijn.
Maar niets blijft duren hé. Alles valt wel terug op z'n plooi.
Al zal het nog wat inspanningen kosten. En hopelijk niet veel slachtoffers.
Maar de paniekreactie van sommige mensen die aan het hamsteren slaan, dat is er wel wat over.
En voor niets nodig. De winkels blijven open en de bevoorrading komt ook niet in het gedrang.
Voorzichtig zijn is wel de boodschap, maar dat kan niet overal.
Weinig volk hier vandaag.
Tot in het weekend dan maar.
Dag Leutertjes.....
-
Bert
Ai!!!!!
Maar het was al laat hé, zal waarschijnlijk al half in slaap geweest zijn.
Goede morgen leutertjes,
prachtig weertje vandaag. Korte wandeling naar de bakkerij vroeg in de morgen
heeft deugd gedaan.
Allé, ze gaan de horeca sluiten in het weekend.
Wat zou het verschil zijn met een kop koffie drinken in een tea room en in de rij staan
aan de kassa van een supermarkt?
Soms begrijp ik het niet meer.
En de scholen dicht, het zal wat worden.
De regering zei, oma en opa mogen de kinderen niet afhalen aan school daar scholen
echte broeihaarden zijn voor 4russen.
Nu zullen de ouders dezelfde kinderen voor opvang bij oma en opa droppen.
En het is net dat wat ze willen vermijden, daar oudere mensen veel kwetsbaarder zijn.
Begrijpe wie begrijpen kan.
Ik heb zo het idee dat we nog niet aan het einde van dit straatje zijn.
Genoeg gezaagd nu, zal er maar mee stoppen.
over bezig zijn en het zal toch niet helpen.
Beste leutertjes, tot nog eens hé
Ben boodschappen gaan doen, hopelijk hebben de hamsters nog niet alles leeggehaald.
-
Bert
Ben terug hé. Nog slechter dan de zaterdag.
Bijna geen parking te vinden, allemaal auto's zonder kaart op mindervaliden parkeerplaatsen!!
In de supermarkt, de rekken geplunderd, bijna niets meer te vinden wat we nodig hadden.
Zelfs geen water. Hoe is het mogelijk.
We zullen maandag wel eens terug gaan kijken of die hamsters nu al genoeg hebben
en nog wat hebben over gelaten voor anderen.
Pffff, de ik ik maatschappij!
We hebben wel een lijnbus gezien die zich aan de regels hield,
buiten de bestuurder zat er 1 passagier in het midden van de bus.
Dus meer dan een meter uiteen.....
-
hallooooo een goeie namiddag iedereen
deze voormiddag nog wat boodschappen gedaan sè
en de mensen zijn gewoon zot en egoistisch want ze kopen alles op , en waarom eigenlijk
maar soit over zulke mensen zal ik maar mijn hoofd niet breken
we hebben op dit ogenblik bezoek van een technieker die onze nieuwe stereo installatie komt installeren en tis echt mooi , maar ja daarom hebben wij die ook gekocht hé
dus zal hij waarschijnlijk nog wel een tijdje werk hebben
Bertje ook al boodschappen gedaan tussen al die hamsters
Bekske voor jou ook een fijne vrijdag
Lenk en nu dat er geen lessen meer gegeven worden vanaf maandag zal jij zeker ook niet meer naar school moeten om te werken
omadina gisteren gezellig een koffietje gaan drinken , awel groot gelijk
en voor volgende week word er beter weer voorspeld , dus zal het wel mooi weer zijn om te gaan wandelen daar aan 't zeetje
marietteke , jadi , ghyra , Sita , miesje , Bertje , Lenk , omadina en Bekske
nog een fijne vrijdag verder
en hier staat de muziek nu goed luid om onze stereo te testen en tis Phil Collins die speelt met " in the air tonight " en das prachtige muziek zo luid
daaaaag

deze voormiddag nog wat boodschappen gedaan sè
en de mensen zijn gewoon zot en egoistisch want ze kopen alles op , en waarom eigenlijk
maar soit over zulke mensen zal ik maar mijn hoofd niet breken
we hebben op dit ogenblik bezoek van een technieker die onze nieuwe stereo installatie komt installeren en tis echt mooi , maar ja daarom hebben wij die ook gekocht hé
dus zal hij waarschijnlijk nog wel een tijdje werk hebben
Bertje ook al boodschappen gedaan tussen al die hamsters
Bekske voor jou ook een fijne vrijdag
Lenk en nu dat er geen lessen meer gegeven worden vanaf maandag zal jij zeker ook niet meer naar school moeten om te werken
omadina gisteren gezellig een koffietje gaan drinken , awel groot gelijk
en voor volgende week word er beter weer voorspeld , dus zal het wel mooi weer zijn om te gaan wandelen daar aan 't zeetje
marietteke , jadi , ghyra , Sita , miesje , Bertje , Lenk , omadina en Bekske
nog een fijne vrijdag verder
en hier staat de muziek nu goed luid om onze stereo te testen en tis Phil Collins die speelt met " in the air tonight " en das prachtige muziek zo luid
daaaaag

marietteke - Lid geworden op: 26 mar 2006, 19:31

hallo goeinamiddag
jeetje ...wat een gehamster ...
ik zag een dame met een karretje vol wc papier ,
ik dacht bij mijn eigen .."awel 't is 't hopen dat je eens diarree krijgt ,
dan kom je zeker wél toe ,
bloemeke , toffe aankoop gedaan ,
'n mooi muziekej , is altijd leuk ,
Bertje , amaai genoeg plaats op de bus ,
ja m'n ventje blijft nu ook thuis ,
geen openbaar vervoer , mag zeker niet voor hem ,
Bekske hallo
Lenk , ja wél leuk hoor , om te weten welk werk je doet ,
en ik kan geloven dat "bruintje " kontent is , als je thuis bent ,
omadina dat zal morgen ook wel afgelast worden ,
de bijeenkomst van de buren ...denk ik ..
Jadi , oma zal jullie zeker missen ,
wel erg ...maar ja ...wel nodig hé
ghyra miesje
fijne dag allemaal
geluk vind je onverwacht
-
miesmarpel - Lid geworden op: 28 dec 2006, 22:30

man, man … wa was da ...vanmorgen in de supermarkt...
probleem 1 ... nog voor je binnen bent … een plaatsje vinden …
dan een kar bemachtigen, om ten slotte niets te vinden wat je op je briefje geschreven hebt....
hoe meer men zegt dat hamsteren niet nodig is , er is genoeg voorraad ! , hoe meer mensen precies in paniek slaan .... kuddegeest
ik zag een dame met een karretje vol wc papier ,
ik dacht bij mijn eigen .."awel 't is 't hopen dat je eens diarree krijgt ,
dan kom je zeker wél toe ,
goe gedacht, marietteke
mag je wel zeggen, marietteke , die " kleine " zal je vlug achterwege kunnen laten .....ons kleine Sookie begint groot te worden ,
maar t'is precies wel echt " een schatje " , je zal er nog veel plezier aan beleven
morgen zou het " Retro dag " zijn in de kringwinkels ...gaat ook niet door ...
ga daar anders graag wel eens rondneuzen .....
als ik dozen er naar toe breng , spring ik de winkel ook wel binnen .... en
meestal laat ik me ook verleiden
om iets te kopen ...….sterker dan mezelf
bloemeke , nog veel plezier met je nieuwe aanwinst , de muziek zo eens goed luid zetten kan plezant zijn .... vooral tijdens het kuisen ( ik doe da meestal )
en al een koekenbroodje gebakken voor morgen ?
wens iedereen nog een fijne avond !

-
hallooooo een goeie avond alweer
voila sè we hebben ons avondeten binnen en onze nieuwe stereo installatie speelt
en de muziek die uit onze boxen komt is van een hele goeie kwaliteit en klinkt heel goed door die internet radio en we zijn weer content
nadat de technieker weg was heb ik dan nog gestofzuigd en gedweild en nu is alles weer proper voor het weekend
miesje ik heb ook graag dat de muziek luid staat allé ja als het muziek is die ik graag hoor hé zoals U2 of Chris Rea of INXS en zo zijn er nog enkele die ik heel graag hoor
en we hebben nog een beetje koekebrood om morgenochtend van te eten en morgen ga ik dan overdag een nieuw koekebroodje bakken om zondagochtend vers van te eten
marietteke ja hier staat de muziek al aan van als wij opstaan 's morgens en we houden wel van goeie muziek die uit boxen en een stereo komt van goeie kwaliteit en mijn ventje vind dat ook heel belangrijk
Sita , jadi , omadina , Bertje , ghyra , Lenk , Bekske , marietteke en miesje
nog een gezellige avond verder
daaaaaag

voila sè we hebben ons avondeten binnen en onze nieuwe stereo installatie speelt
en de muziek die uit onze boxen komt is van een hele goeie kwaliteit en klinkt heel goed door die internet radio en we zijn weer content
nadat de technieker weg was heb ik dan nog gestofzuigd en gedweild en nu is alles weer proper voor het weekend
miesje ik heb ook graag dat de muziek luid staat allé ja als het muziek is die ik graag hoor hé zoals U2 of Chris Rea of INXS en zo zijn er nog enkele die ik heel graag hoor
en we hebben nog een beetje koekebrood om morgenochtend van te eten en morgen ga ik dan overdag een nieuw koekebroodje bakken om zondagochtend vers van te eten
marietteke ja hier staat de muziek al aan van als wij opstaan 's morgens en we houden wel van goeie muziek die uit boxen en een stereo komt van goeie kwaliteit en mijn ventje vind dat ook heel belangrijk
Sita , jadi , omadina , Bertje , ghyra , Lenk , Bekske , marietteke en miesje
nog een gezellige avond verder
daaaaaag

en nu ist tijd voor een deugddoend warm badje sè
en daarna gezellig in de zetel voor de tv voor de rest van de avond
geniet nog van jullie avond

en daarna gezellig in de zetel voor de tv voor de rest van de avond
geniet nog van jullie avond

*** Zie het leven van de zonnige kant ***