In 't koffie en theehuisje :"Carpe diem" 2022 (4)
-
grootjegerda - Lid geworden op: 15 mei 2020, 11:04

Beterschap en sterkte voor alle zieken, en een knuffel voor die het nodig heeft
-
ponneke - Lid geworden op: 16 mar 2022, 10:56
Goedemiddag leutertjes, smakelijk voor diegenen die aan tafel gaan
Fijne maandag ook

Het is hier maar slapjes met het weer, dat niet weet wat het wil
Ik ben ook alweer terug van de kiné, hebben we dat ook alweer gehad
Vond net een leuke mop :
Gerrit komt strontzat thuis, na een gezellig avond in de kroeg. Hij laat zich voor dood neervallen in z’n bed, naast zijn vrouw.
Hij wordt wakker aan de poort van de hemel en St. Petrus zegt:
“Gerrit, jong, je bent gestorven in je slaap”.
Gerrit, volledig overstuur, antwoordt:
“Dood? Ik kan niet dood zijn! Ik hou nog zoveel van het leven! Ik wil terug naar huis!”.
St. Petrus zegt: “Oke, Je kunt terugkeren, maar dan wel als een kip”.
Gerrit antwoordt: “Zolang ik maar kan terugkeren naar een boerderij, dichtbij mij thuis, is het goed!”.
Zo gezegd, zo gedaan. Daar staat Gerrit, bedekt met veren en krabbend in de grond. De haan komt dichterbij: “Ah, jij bent die nieuwe kip. Hoe was je eerste dag hier?”
“Niet slecht”, zegt Gerrit de kip. “Maar ik voel iets raars in me buik, net alsof ik ga ontploffen!”.
“Je ovuleert”, legt de haan uit. “Zeg nu niet dat je nog nooit een ei hebt gelegd? Ontspan en laat je gewoon gaan. Dat ik heel normaal”.
Gerrit luistert naar de haan en enkele oncomfortabele momenten later… Voilá, een ei !
Gerrit loopt over van emotie na z’n eerste kennismaking met het moederschap. Met volle overgave legt hij nog een tweede ei. Terwijl hij zich klaarmaakt om ook nog een derde ei te leggen, krijgt hij een harde klap op zijn hoofd en hoort z’n vrouw roepen:
“Gerrit, wakker worden !!! Je schijt me het hele bed onder !!!”
Hahahahaha
An, veel plezier in de winkel!
De fietsers veel lol en zal wel wat drukker zijn als bij jullie de scholen alweer beginnen. Hier duurt dat nog 1,5 week
Veel plezier verder met wat je gaat doen, of bezig bent
Fijne maandag ook

Het is hier maar slapjes met het weer, dat niet weet wat het wil
Ik ben ook alweer terug van de kiné, hebben we dat ook alweer gehad
Vond net een leuke mop :
Gerrit komt strontzat thuis, na een gezellig avond in de kroeg. Hij laat zich voor dood neervallen in z’n bed, naast zijn vrouw.
“Dood? Ik kan niet dood zijn! Ik hou nog zoveel van het leven! Ik wil terug naar huis!”.
Gerrit antwoordt: “Zolang ik maar kan terugkeren naar een boerderij, dichtbij mij thuis, is het goed!”.
Zo gezegd, zo gedaan. Daar staat Gerrit, bedekt met veren en krabbend in de grond. De haan komt dichterbij: “Ah, jij bent die nieuwe kip. Hoe was je eerste dag hier?”
“Niet slecht”, zegt Gerrit de kip. “Maar ik voel iets raars in me buik, net alsof ik ga ontploffen!”.
“Je ovuleert”, legt de haan uit. “Zeg nu niet dat je nog nooit een ei hebt gelegd? Ontspan en laat je gewoon gaan. Dat ik heel normaal”.
Gerrit luistert naar de haan en enkele oncomfortabele momenten later… Voilá, een ei !
Gerrit loopt over van emotie na z’n eerste kennismaking met het moederschap. Met volle overgave legt hij nog een tweede ei. Terwijl hij zich klaarmaakt om ook nog een derde ei te leggen, krijgt hij een harde klap op zijn hoofd en hoort z’n vrouw roepen:
Hahahahaha
An, veel plezier in de winkel!
De fietsers veel lol en zal wel wat drukker zijn als bij jullie de scholen alweer beginnen. Hier duurt dat nog 1,5 week
Veel plezier verder met wat je gaat doen, of bezig bent

-
grootjegerda - Lid geworden op: 15 mei 2020, 11:04
ponneke schreef: ↑22 aug 2022, 12:26
Vond net een leuke mop :
Hahahahaha
Beterschap en sterkte voor alle zieken, en een knuffel voor die het nodig heeft
-
Remie - Lid geworden op: 08 mei 2020, 09:35

Er zijn natuurlijk mensen en (hobby)fotografen met veel betere camera’s dan dat ik in mijn bezit heb (huis tuin en keuken toestelletje).

En toch is het voor mij ook leuk om zoiets op de foto te krijgen als ik in de polder ben met mijn fietsje en cameraatje, moest wel enorm veel inzoomen, da’s dan ook weer terug te zien in het resultaat, maar wilde deze ondanks de mindere kwaliteit toch delen.
Weet U dat ook weer..!
Vanuit 't Moordrechtse wensen wij U ook nog verder ’n fraaie dag toe....
Vriendelijke groet,
en
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...
-
Lenk - Lid geworden op: 02 nov 2017, 20:54
Wat bovenstaande betreft voel ik me niet aangesproken. Ik trek mijn foto's met een doodgewone goedkope smartphone van 5 jaar oud. Zonder technische hoogstandjes
-
Sita
Goedemiddag iedereen,
Het speelt toch geen rol met welke camera de foto's gemaakt zijn, Remie.
Héél fijn dat je ze met ons deelt.

Het is al lang niet meer dat deze schoolborden gebruikt worden.
Iedereen die hier post zal ze wel herkennen.
Een beetje met Gimp geoefend op de foto van Inges huisgenoten.
Niet helemaal zoals ik het zou willen maar ik plaats toch maar het resultaat.

Sarina, ik begrijp jou heel goed... en wens je het allerbeste.
Aan iedereen nog een fijne start van de nieuwe week gewenst.
Het speelt toch geen rol met welke camera de foto's gemaakt zijn, Remie.
Héél fijn dat je ze met ons deelt.

Het is al lang niet meer dat deze schoolborden gebruikt worden.
Iedereen die hier post zal ze wel herkennen.
Een beetje met Gimp geoefend op de foto van Inges huisgenoten.
Niet helemaal zoals ik het zou willen maar ik plaats toch maar het resultaat.

Sarina, ik begrijp jou heel goed... en wens je het allerbeste.
Aan iedereen nog een fijne start van de nieuwe week gewenst.
-
Nu was het ook niet de bedoeling van mij om mensen op hun vakmanschap of apparatuur aan te spreken.
Maar het was meer bedoeld om aan te geven om van zo'n object, in dit geval dan die Buizerd, op grotere afstand iets moois te maken en duidelijk te krijgen, misschien een telelens of iets dergelijks nodig zou kunnen zijn Lenk.

-
Inderdaad Sita, speel ook geen rol, maar voor mezelf wil ik 't altijd net effe beter..
Trouwens, zelf bent u ook 'n perfectionist, zag net de fotobewerking honden Inge met Gimp, was ook (nog) niet helemaal naar uw zin begreep ik.
Mooie bewerking trouwens weer..!
-
Sita
Je hebt gelijk hoor, RemieRemie schreef: ↑22 aug 2022, 15:37Inderdaad Sita, speel ook geen rol, maar voor mezelf wil ik 't altijd net effe beter.. :!:
Trouwens, zelf bent u ook 'n perfectionist, zag net de fotobewerking honden Inge met Gimp, was ook (nog) niet helemaal naar uw zin begreep ik.![]()
Mooie bewerking trouwens weer..!![]()
Ik ben altijd veel strenger voor mezelf dan voor een ander
-

Zag vanochtend tijdens mijn fietstochtje deze koe:

Menu:

Weet U dat ook weer..!
Vanuit 't Moordrechtse wensen wij U ook nog verder ’n fraaie dag en avond toe....
Vriendelijke groet,
en
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...
-
jadi - Lid geworden op: 25 mei 2006, 17:54

Hallo,. . . sorry dat ik de laatste tijd niet veel langs kom.
Er is hier altijd iets de laatste tijd.
Ik kom gewoon efkes langs om jullie allen te groeten
Aan alle zieken een spoedig herstel
En aan diegene die niet ziek zijn, geniet er van
Kan plots veranderen
Toedeloe
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.
-
zonnebloemetje - Lid geworden op: 08 aug 2011, 22:36
halloooo ee goeie namiddag iedereen
daarjuist in slaap gevallen in de zetel doordat ik me nog niet helemaal goed voel maar nu zijn we toe aan een heerlijke koffie met wat lekkers er bij
Remie als jou fiets een meter verder had gestaan dan had je misschien gezien dat dit misschien een koe is met ballen , anders gezegd " een stier " en dat is de reden dat die " koe " een stierenring draagt en die zorgt er voor dat de stier gemakkelijk te leiden is voor transport met een korte touw of iets anders waarmee hij dan meer onder controle te houden is
in zeldzame gevallen word die ring tijdelijk ook gegeven aan een koe die haar kalf probeert weg te duwen bij het zogen maar als dat kalf groot genoeg is dan word die ring terug verwijderd
hopelijk ben je hiermee geholpen met jou vraag
dus tot hier mijn kennis over koetjes en kalfjes
ik heb hier alweer mooie fotootjes gezien en ook een mooie witte puppy , daarvoor dank dat we mogen meegenieten
wij ( mijn ventje en ik ) hebben deze namiddag bericht gekregen dat we met 3 weken om ons vierde covid vaccin mogen , dus das goed hé en we hebben al bevestigd
en nu ga ik nog een koekebroodje bakken sè
maar eerst nog naar de apotheek om de nodige medicatie voor ons alle twee
marietteke, ghyra, Bertje, miesje, jadi, Sita, Lenk, Remie, grootjegerda,
An-Wildflower, Thijli, mama-inge, Ponneke, Sarina
nog een gezellige maandag verder
daaaaaag

daarjuist in slaap gevallen in de zetel doordat ik me nog niet helemaal goed voel maar nu zijn we toe aan een heerlijke koffie met wat lekkers er bij
Remie als jou fiets een meter verder had gestaan dan had je misschien gezien dat dit misschien een koe is met ballen , anders gezegd " een stier " en dat is de reden dat die " koe " een stierenring draagt en die zorgt er voor dat de stier gemakkelijk te leiden is voor transport met een korte touw of iets anders waarmee hij dan meer onder controle te houden is
in zeldzame gevallen word die ring tijdelijk ook gegeven aan een koe die haar kalf probeert weg te duwen bij het zogen maar als dat kalf groot genoeg is dan word die ring terug verwijderd
dus tot hier mijn kennis over koetjes en kalfjes
ik heb hier alweer mooie fotootjes gezien en ook een mooie witte puppy , daarvoor dank dat we mogen meegenieten
wij ( mijn ventje en ik ) hebben deze namiddag bericht gekregen dat we met 3 weken om ons vierde covid vaccin mogen , dus das goed hé en we hebben al bevestigd
en nu ga ik nog een koekebroodje bakken sè
maar eerst nog naar de apotheek om de nodige medicatie voor ons alle twee
marietteke, ghyra, Bertje, miesje, jadi, Sita, Lenk, Remie, grootjegerda,
An-Wildflower, Thijli, mama-inge, Ponneke, Sarina
nog een gezellige maandag verder
daaaaaag

*** Zie het leven van de zonnige kant ***-
Bedankt Z-Bloemetje, dan moet het dat misschien zijn..! Want 'n stier is het zeker niet, die herken ik direct.zonnebloemetje schreef: ↑22 aug 2022, 16:51in zeldzame gevallen word die ring tijdelijk ook gegeven aan een koe die haar kalf probeert weg te duwen bij het zogen maar als dat kalf groot genoeg is dan word die ring terug verwijderd
dus tot hier mijn kennis over koetjes en kalfjes![]()
![]()
![]()
![]()
Wel raar dat die ring er nog (steeds) zit, zie daar geen kalfjes in de wei..!